Ar tikrai eismo pertvarkai trukdo karščiai?

Ar tikrai eismo pertvarkai trukdo karščiai?

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2011 08 04

 

Baigiantis vasarai Palangos policijos pareigūnai susirūpino eismo situacija kurorto gatvėse. Viešosios policijos skyriaus viršininkas Gintautas Pocevičius staiga pažėrė pasiūlymų, kaip geriau organizuoti eismą Vytauto gatvėje, kad kiltų mažiau avarinių situacijų, saugiau būtų dviratininkams, pėstiesiems, o automobilių vairuotojams – patogiau vairuoti. Pasirodo, pareigūnai jau parengę eismo reorganizavimo Palangoje schemą, kuri perduota savivaldybės Eismo saugumo komisijai.

 

 

Dar praėjusiais metais jos sudėtyje buvusio G.Pocevičiaus būtų galima paklausti, kur jis su savo pasiūlymais buvo prieš vasaros sezono pradžią? Juk tas pats eismo chaosas Vytauto gatvėje buvo stebimas ir praėjusią vasarą. Tačiau, kaip sakoma, geriau vėliau nei niekada.

 

Tik keista, kad apie siūlomus eismo pertvarkymus iki šiol nieko nežino patys palangiškiai.  Apskritai, visiems miesto gyventojams svarbūs Eismo saugumo komisijos sprendimai nėra viešinami nei spaudoje, nei savivaldybės internetinėje svetainėje. Ko norėti, jei joje iki šiol nurodoma dar senoji komisijos sudėtis.

 

Policijos pareigūnams pritaria ir naujasis Eismo saugumo komisijos pirmininkas vicemeras Saulius Simė. „Šiandien eismas Palangoje labai sudėtingas“, - tvirtina jis miesto laikraščiui. Tačiau policijos pasiūlytą eismo reorganizavimo schemą S.Simė miesto tarybai siūlys svarstyti tik rudenį.  Kai pasibaigs vasaros karščiai. Kokią įtaką oro temperatūra turi diskusijoms apie eismo reorganizavimą – lieka neaišku. Atrodytų, svarstyti galimus eismo tvarkos pakeitimus reiktų kaip tik dabar, kai visiems plika akimi matomos gatvėse susidarančių transporto spūsčių priežastys.

 

O gal Eismo saugumo komisijos vadovas pats žino eismo gerinimo receptų? Gal automobilį vairuojantis vicemeras turi konkrečių pasiūlymų? Juk palangiškiui S.Simei eismo bėdos vasarą žinomos ne iš straipsnių spaudoje. Deja, komisijos pirmininkui iki šiol užkliuvo tik tai, kad savivaldybės valdininkai nežino, kiek tiksliai mieste yra kelio ženklų. Lyg tas žinojimas padėtų spręsti problemą. Dar S.Simė kurorto gatvėse pasigenda policijos pareigūnų, kurie draudžiamose vietose paliktų automobilių savininkams išrašinėtų baudas. Anot jo, kad policija uoliau išrašinėtų baudas, už tai pareigūnus reiktų skatinti.

 

Baudomis eismo tvarkos gatvėse nepataisysime. Persekiojant pažeidėjus vairuotojus galima versti juos laikytis tobulos eismo schemos, tačiau patys pareigūnai ir politikai pripažįsta, kad dabartinė transporto judėjimo tvarka yra bloga. Tai matyti kiekvieną vasarą, kai siauras Palangos gatves užplūsta vidutinį šalies miestą atitinkantis automobilių srautas. Negelbės ir šalikelėse paliekamų mašinų vaikymas. Kur gi jos dings, jei namų kiemai nepraplatėjo, miesto centre papildomų mašinų stovėjimo vietų aikštelėse neatsirado, o automobilių kiekvieną vasarą daugėja.

 

Kiekvieną kaitresnį savaitgalį prie įvažiavimo į Palangą iš Kretingos pusės nutįsta kilometrinė automobilių vora. Į ją sudėtinga įlysti atvažiuojantiems nuo Klaipėdos pusės. Kai į Palangą juda nenutrūkstama kolona automobilių, iš Vasaros gatvės pasukti link Klaipėdos iš viso nėra vilčių.

 

Ar eismo organizatoriai susimąstė kodėl taip atsitinka? Prie pagrindinės Klaipėdos plento ir Kretingos gatvės sankryžos pro žalią šviesoforo signalą į kurortą tiesiai spėja prasmukti vos kelios mašinos. Iš antros juostos užtenka kam nors sukti į kairę ir eismo juosta užblokuojama, nes norintis pasukti priverstas praleisti koloną mašinų išvažiuojančių iš miesto.

 

Taip yra todėl, kad tiesiai sankryžą galima kirsti tik iš antros juostos. Iš tos pačios, iš kurios sukama į kairę. Užtat iš pirmos juostos leidžiama sukti tik į dešinę. Jei iš šios juostos būtų galima važiuoti ir tiesiai, sankryžos pralaidumas gerokai padidėtų. Dar prieš porą metų šią mintį pasiūlius buvusiems Palangos policijos komisariato vadovams, šie numojo ranka. Girdi, Kretingos gatvė ties „Info“ viešbučiu siaurėja. Kur dings sankryžą kirtusios ir dešine juosta į gatvę įvažiavusios mašinos?

 

Palauks, kol baigsis srautas važiuojančių tiesiai ir persirikiuos į kairę. Juolab, kad tą srautą stabdo iš sankryžos link Nemirsetos sukantys automobiliai. Užtat išvengtume spūsčių prie pagrindinės sankryžos, kurių netrūksta ir žiemos metu, ypač rytais, kai žmonės važiuoja į darbą. Tokiai eismo reorganizacijai šioje vietoje tereikia poros kelio ženklų ir kibirėlio dažų naujoms juostoms bei kryptims ant asfalto pažymėti.

 

Arba vasaros įkarštyje nuolat kylančios avarinės situacijos prie pašto. Norintys iš Kretingos gatvės įvažiuoti į Vytauto gatvę turi praleisti ne tik pagrindine gatve važiuojančius automobilius, bet ir pėsčiųjų perėja einančius būrius žmonių. Dėl tos pačios priežasties sudėtinga įsukti ir į Kretingos gatvę. Abejose gatvėse kaupiasi savo eilės laukiančios mašinos, kurios bando prasmukti pro pėsčiųjų kojas. Jei pagal eismo taisyklių reikalavimus kas nors sumanytų laukti, kol pėsčiųjų perėjoje neliks žmonių, sankryžoje tektų lūkuriuoti iki nakties, nes per Kretingos gatvės perėją pėsčiųjų srautas beveik nenutrūksta.

 

Išeitis būtų paprasta ir pigiai realizuojama. Kretingos gatvės pabaigoje užtektų uždaryti eismą ir spūsčių bei avarinių situacijų šioje vietoje nekiltų. Kartu išsprendžiame ir privažiavimo prie Turizmo informacijos centro problemą. Tuomet turistai prie centro privažiuotų automobilius pastatydami Kretingos gatvės akligatvyje. Uždarius išvažiavimą iš Kretingos gatvės transporto eismas suintensyvėtų gretimose paralelinėse Jūratės ir Vasario 16-osios gatvėse. Jose reiktų įvesti vienos krypties eismą. Tuomet ir siauroje Vasario 16-osios gatvėje vietos mašinoms pakaktų. Ši eismo pertvarka galėtų būti taikoma tik intensyviausiu vasaros sezono laikotarpiu – nuo liepos iki

 

rugsėjo mėnesio.

Ar bent svarstyti šiuos pasiūlymus taip pat trukdė vasaros karščiai?


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Taip pat skaitykite

Palangos miesto gatvėse pradėjo patruliuoti naujas policijos automobilis „Hyundai Ioniq“. Elektra varomo automobilio salone įmontuota eismo stebėjimo sistema, galinti kontroliuoti leistiną transporto priemonių greitį, fiksuoti ir užregistruoti pavojingus ir neatsakingus vairavimo atvejus. Įranga gali skenuoti automobilių valstybinius numerius bei juos susieti su sistema...


Ilgai brendusi eismo revoliucija Palangos aukštyn kojom neapvertė  1

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2017 05 25 | Rubrika: Savaitės komentaras

Penkeri metai. Tiek Palangos valdžiai prireikė laiko, norint suprasti, kas jai yra sakoma. Kaip kardinalus eismo schemos pertvarkymo būdas vienos krypties eismas Vytauto gatve savivaldybei viešai buvo siūlomas dar prieš penkerius metus. Tada Eismo saugumo komisijai vadovavęs Saulius Simė kraipė galvą klausydamas ir, regis, niekaip negalėjo suvokti, kas yra siūloma. Paistė jis...


Nors Palanga nėra labai judrus miestas, tačiau manydamos, kad mūsų vaikams svarbu pasikartoti eismo taisykles, prisiminti kaip saugiai elgtis gatvėse, kovo 17 d. „Baltijos“ pagrindinės mokyklospradinių klasių mokytojos AurelijaŽaromskienė, Dalytė Daukšienė ir Dalia Šiupinienė sukvietė pradinukus į saugaus eismo viktoriną „Į trijų švieselių...


Svarstoma galimybė Vytauto gatvės atkarpoje nuo sankryžos su Druskininkų gatve iki S. Dariaus ir S. Girėno gatvės leisti vienpusį eismą pietų kryptimi – tokį projektą svarstė Palangos miesto savivaldybės Eismo saugumo komisija. Visuomenė taip pat kviečiama pareikšti savo pastabas ir pasiūlymus – su UAB „Kelprojektas“ parengtais eismo organizavimo pasiūlymais...


Liepos 10 d. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų kolegija padėjo tašką Senojo turgaus gatvės istorijoje ir priėmė nutartį atmesti pareiškėjo Aleksandro Jokūbausko apeliacinį skundą dėl Klaipėdos apygardos administracinio teismo 2012 m. gruodžio 21 d. priimto sprendimo nutraukti administracinę byla pagal pareiškėjų Aleksandro Jokūbausko, Irenos...


Saugaus eismo komisija, ieškodama būdų, kaip užtikrinti eismo saugumą bei apriboti transporto priemonių srautą arčiausiai jūros esančioje miesto dalyje, svarsto keletą galimų eismo schemos naujovių.


Gruodžio 21-ąją Klaipėdos apygardos administracinio teismo teisėjų kolegija padėjo tašką Senojo turgaus gatvės istorijoje ir priėmė sprendimą nutraukti administracinę byla pagal pareiškėjų, Tarybos nario advokato Aleksandro Jokūbausko, Irenos Večerskienės, Janinos Smilgevičienės, Džiuljetos Garolienės ir Stasio Urbono, skundą atsakovei Palangos miesto savivaldybės...


Artėjant vasarai kurortų policijos pareigūnai susitelks ties prevencija

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2012 03 26 | Rubrika: Miestas

Besirengdami artėjančiam vasaros sezonui, teisėsaugos bei kurortų Savivaldybių atstovai pripažino – siekiant užtikrinti viešąją tvarką kurortuose, itin didelis dėmesys turi būti skiriamas prevencijai. Šis ir kiti klausimai šiandien aptarti Palangoje Policijos departamento surengtame pasitarime dėl viešosios tvarkos, žmonių saugumo ir eismo priežiūros...


Kai kurie Palangos Užkanavės gatvės gyventojai, čia pasistatę ar dar renčiantys vieną už kitą prašmatnesnius namus, galėtų būti vadinami išradingiausi šalyje. Neapsikęsdami vasarą didelio eismo srauto gatve ir pakelėje statomų automobilių, sumanė nuo jų gelbėtis pakelėse sudėdami akmenis. Daugiausia jų - prie žinomo palangiškio, Tarybos nario Remigijaus Alvydo...


Ar tikrai eismo pertvarkai trukdo karščiai?

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2011 08 04 | Rubrika: Savaitės komentaras

  Baigiantis vasarai Palangos policijos pareigūnai susirūpino eismo situacija kurorto gatvėse. Viešosios policijos skyriaus viršininkas Gintautas Pocevičius staiga pažėrė pasiūlymų, kaip geriau organizuoti eismą Vytauto gatvėje, kad kiltų mažiau avarinių situacijų, saugiau būtų dviratininkams, pėstiesiems, o automobilių vairuotojams – patogiau vairuoti....


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius