Iniciatyva „Multimedijų žurnalistikos ypatumai, etika ir tendencijos”

Palangos tiltas, 2017-11-16
Peržiūrėta
1821
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Iniciatyva „Multimedijų žurnalistikos ypatumai, etika ir tendencijos”

Lapkričio 9 dieną Palangos Vlado Jurgučio pagrindinėje mokykloje vyko iniciatyva, organizuota Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos bei Ugdymo plėtotės centro, bendradarbiaujant su VšĮ „Dokumedija“, kurios metu žurnalistai skaitė paskaitas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose. Susidomėjimas šia iniciatyva buvo itin didelis, taigi džiugu, jog tarp 12 atrinktų iš 122 mokyklų buvo ir Palangos Vlado Jurgučio pagrindinė mokykla.Ugdymo įstaigų bendruomenėms po vieną paskaitą (trukmė 3 akad. val.) skaitė žurnalistinį darbą dirbantys asmenys iš medijų agentūros „Nanook“. Tai VšĮ „Dokumedija“ pasakojimų platforma, įkurta 2014 m. šiuolaikinės žurnalistikos atstovų Bertos Tilmantaitės ir Artūro Morozovo. „Nanook“vienija žurnalistinius, dokumentinius bei kūrybinius projektus, o jos darbuotojai – patyrę fotožurnalistai, multimedijų kūrėjai bei dokumentinių pasakojimų profesionalai, taip pat dirbantys su įvairiais kūrybiniais projektais.
Mokyklos aktų salėje gausiai susirinkusiems mokiniams ir mokytojams ne tik iš Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokyklos, bet ir iš Palangos senosios gimnazijos bei Palangos „Baltijos“ pagrindinės mokyklos žurnalistai prisistatė rodydami pačių kurtą trumpametražį filmuką apie parolimpiečius „Galia Nugalėti”, kuriame atskleista sunkibesitreniruojančių sportininkų kasdienybė. Pažymėta, jog žurnalistikai įdomios socialiai jautrios, svarbios ir skaudžios visuomenei temos. Taip pat svarstyta, jog būtent žurnalistai, inicijuodami įvairius projektus, skatindami žmones diskutuoti šia tema, galėtų prisidėti ir padėti kurti, formuoti kitokį parolimpiečių įvaizdį visuomenėje ir viešojoje erdvėje, taip pat keisti žmonių požiūrį, kadangi dabar neįgalieji dažnai stigmatizuojami. Klausytojai sužinojo ir apie kitasvykdytas iniciatyvas, projektus ir papasakotas istorijas, tokias, kaip:„Vienodos dienos”, „Kenija”, „Digeris”, „Žymės: Pereiti praeitį”, „Dūšelės”, „Dideli maži ekranai” ir daug kitų. Aptarus, kaip svarbu socialiai atsakinga žurnalistika, galėjimas spręsti ir padėti, parodyti visuomenei svarbius dalykus, pažymėta, jog Lietuvoje ir pasaulyje vis dar pasitaiko nemažai neatsakingos žurnalistikos pavyzdžių. Tarp jų ir mūsų dažnai girdima propaganda, skleidžiama rusiškos žiniasklaidos, sensacingų naujienų vaikymasis, skandalingų ir klaidinančių antraščių kūrimas, norint pagerinti dienraščių reitingus ar siekiant padidinti paspaudimų kiekį internetiniuose portaluose.Aptartas ir gero žurnalisto portretas šiuolaikinėje žiniasklaidoje. Svarbiausia, kad jis turėtų būti daugialypis ir dirbdamas vienas gebėti atlikti dar daug kitų funkcijų: turėtų būti geras fotografas, videografas, programuotojas, montažo režisierius, grafikos dizaineris. Kadangi šiandieninėje žurnalistikoje taikoma vis daugiau virtualiosios ir augmentuotos realybės sprendimų, žiūrovai ir klausytojai turi galimybę labiau įsijausti, įsitraukti, tikroviškiau išgyventi perteikiamą istoriją, vis dėlto, pirmiausia žurnalistas turėtų sugebėti konstruoti gerąžurnalistinį pasakojimą.
Baigiantis paskaitai, mokiniai susidomėję teiravosi, klausinėjo, domėjosi ir dalijosi įspūdžiais su žurnalistais, vedusiais paskaitą. Iniciatyvos metu daug sužinota apie šiuolaikinę žurnalistiką, apie tai, kaip pateikti įdomų ir inovatyvų pasakojimą interneto amžiuje, kokias naująsias technologijas galima pritaikyti žurnalistikoje, kuo svarbi virtuali realybė, kaip kompiuteriniai žaidimai gali padėtipasakoti istorijas ir išlaikyti auditorijos dėmesį,apie šiuolaikinės žurnalistikos tendencijas ir standartus. Džiugu, kad Palangos moksleiviai turėjo galimybę dalyvauti šioje iniciatyvoje. Patirtis buvo itin naudinga, nes vaikai ne tik susipažino su žurnalisto darbo pavyzdžiais ir sunkumais, kylančiomis moralinėmis dilemomis, kaip patiems sukurti patrauklų kūrinį, pasakojimą, tačiauturėjo progą apsvarstyti ir ateities karjeros galimybes. Taip pat, tokios iniciatyvos, kaip šiskatina mokinius įsitraukti į įvairią projektinę, netradicinę veiklą, kurti bei siūlyti savo iniciatyvas mokyklos bendruomenei.

Eglė SURVILAITĖ
Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokykloslietuvių kalbos mokytoja

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius