Jonas Gelžinis – „ENEOS 1006 km lenktynių“ talismanas

Jonas Gelžinis – „ENEOS 1006 km lenktynių“ talismanas

2017 07 24

Nuo lenktynių starto prabėgus 8 val. 54 min. lietuviškuoju automobilių maratonu tituluojamų „ENEOS 1006 km lenktynių“ finišo liniją, nuvažiavęs visą 373 ratų distanciją,pirmasis kirto „Skuba Dream“ komandos „Porsche 911 GT3 CUP 997“ automobilis, kurį į pergalingą finišą atvairavo ekipos lenktynininkas Egidijus Valeiša.
Netenka stebėtis, jog pirmiausia su pergale Egidijų puolė sveikinti komandos draugai, broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai, kurių įnašas į bendrą pergalės vainiką irgi labai svarus.
Jonui tai – jau septintosios ir ketvirtosios paeiliui laimėtos 1000 km lenktynės, o šį rekordą vargu ar greitai kam nors pavyks pagerinti. Juolab, kad ir J. Gelžinis šalmo ant vinies dar nesirengia kabinti.
J. Gelžinis tapo savotišku šių lenktynių talismanu. Neatsitiktinai tribūnose dar prieš varžybas skambėjo tokios prognozės: „laimės ta komanda, kurioje važiuos J. Gelžinis“.
„ENEOS 1006 km lenktynių“ laimėtojus –„Skuba Dream“ komandos vadovus ir lenktynininkus – su gražia pergale sunkiame maratone pasveikino pagrindinis jų organizatorius, VšĮ „Promoevents“ direktorius Darius Jonušis ir įteikė jiems lenktynių trofėjų, pereinamąją taurę, ant kurios išgraviruotas ekipos pavadinimas ir kurią jie savo sportinių laimėjimų kolekcijoje saugos iki kitų maratoninių lenktynių 2018-aisiais.
Nugalėtojus ir prizininkus sveikino visoms komandoms vienodas padangas pateikusios „HankookMotorsportEurope“ direktorius Manfredas Sandbichleris, Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas, kuris už greičiausiai lenktynių metu nuvažiuotą vieną trasos ratą LASF taure apdovanojo „Palanga SpaHotelBy EMG Motorsport“ lenktynininką SteveVanbellingeną, greičiausiąjį ratą įveikusį per 1 min. 11,659 sek., ir kiti.

Nugalėtojų garbės pakyla
Šeštadienį net trys komandos nuo lyderių atsiliko 7 ratais ir įveikė po 366. Tai bene labiausiai iliustratyvus liudijimas, kokia atkakli ir nekompromisinė kova virė tarp jų.
Ant antrojo absoliučios varžybų įskaitos laiptelio kopė dar viena komanda, kurios pavadinime kartojasi tas pats žodis „Skuba“.
„Skuba RacingTeam“ sportininkų trejetas – Karolis Šikšnelis, Džiugas Tovilavičius ir Marius Slaboševičius, kuriam buvo patikėta kirsti finišo liniją, pilotavę „BMW M3 V8 BigDaddy“, džiaugėsi antrąja vieta.
Trečiąją poziciją pačioje lenktynių pabaigoje paveržę „Mojo Loungeby JR Motorsport“ lenktynininkai su „BMW E46 GTR“ –belgas WardSluys, amerikietis BasSchouten ir olandas DanielisColembie – irgi neslėpė džiaugsmo į ketvirtąją nustūmę „Qwick –VR Racing“ sportininkus, vairavusius įspūdingąjį „MARC Cars BMW M2 V8“.
Tačiau „Qwick –VR Racing“ ekipa galutinėje lenktynių įskaitoje kotiruojama nuo laimėtojų atsilikusi 10 ratų. Trijų papildomų ratų bauda juos apdovanojo budrūs lenktynių teisėjai, nepraleidę pro akis fakto, kad vienas ekipos sportininkas nepailsėjęs valandos, kaip reikalauja šių lenktynių nuostatai, po 57 minučių pakeitė kolegą.
Tad ketvirtąja vieta buvo priversti tenkintis belgai ErikQwick, Dirk Van Rompuyir NicoVerdonck, kuriam buvo patikėtas finišas.
Šios trys komandos kone visas lenktynes aršiai kovėsi būtent dėl trečiosios pozicijos.
Aukštą penktąją vietą su „Volkswagen Golf GTI TCR“ iškovojo „Nero-GSR RacingTeam“ lenktynininkai Ernesta Globytė, Dainius Matijošaitis, Nerijus Malaševičius ir Eugenijus Misiūra.
Jie nugalėtojams pralaimėjo 12 ratų.
16 ratų atsilikę nuo laimėtojų šešti su „SeatLeon“ finišavo „Igorio lankų“ trio – Igoris Ivanovas, Kęstutis Vilkas ir Sigitas Ambrozevičius, kuriems ši pozicija – tikrai garbinga ir net gal kiek netikėta.

Ne visiems šypsojosi jos didenybė fortūna
Penktadienį lenktynių spaudos centre iškart po kvalifikacinių varžybų surengtoje spaudos konferencijoje teisę startuoti iš pirmosios pozicijos išsikovojusios „Exit Palanga by Algirdai“ sportininkai neslėpė ambicijų siekti revanšo. Mat pernai irgi startavę iš pirmosios pozicijos jie finišavo antri.
Tačiau ekipos vadovai užsiminė ir apie netikėtai iškilusią problemą – pradėjusį leisti tepalus alyvos radiatorių. Jį pakeitus teko koreguoti ir automobilio nustatymus, nes variklis stokojo aušinimo. Kai buvo išspręsta ši problema, penktadienį iškilo nauja –pastebėtas nuotėkis iš variklio, o to kaltininkas –įskilęs jo blokas.
Nors „Aquila CR1“ vairavęs Ramūnas Čapkauskas ir pasiekęs geriausią laiką TOP 10 kvalifikacijoje ekipos mechanikų buvo patikintas, jog metalo milteliais ir klijais „sulopytas“ jėgos agregatas 1000 km maratoną atlaikys, tačiau Ramūnas, paklaustas ar tuo tikįs, pakraipęs galvą atsakė labai iškalbingu „nežinau“.
Šis jo „nežinau“ į beveik garantuotą „neatlaikys“ panašėjo jau po kelių pirmųjų šeštadienio lenktynių ratų, kai iš pirmosios vietos startavusi ekipa nukrito į trečiąją, po rato – į ketvirtą, o dar po tokio pat atstumo – į šeštąją, tapo beveik aišku, jog pernykščio pasiekimo gali jau nepavykti pakartoti.
Dar vėliau iškilo naujų problemų, o finišas paskendo miglose. Todėl per tribūnas nuvilnijęs atodūsis buvo tarsi paskatinimas nuolat techninių problemų skandinamai labai pajėgiai komandai visgi nenuleisti rankų.
Deja, „Exit Palanga by Algirdai“ netrukus buvo priversta eilinį kartą sudėti ginklus.
Ko gero ne mažesnę apmaudo taurę turėjo išgerti ir „Palanga SpaHotelby EMG Motorsport“ ekipa ir ypač jos lenktynininkas SteveVanbellingenas, vairavęs „Porsche 911 GT3 Cup“ ir posūkyje apsisukęs bei kliudęs trasos atitvarą.
Regis, eilinis incidentas, tačiau jo pasekmės labai skaudžios. Prakiurdytas aušinimo radiatorius ir sudėti ginklai kovoje dėl vietos ant podiumo. Ypač apmaudu, kad komanda tuomet buvo antra ir kad iki finišo bebuvo likę maždaug dvi valandos.
Pirmojoje lenktynių pusėje savo gerbėjus maloniai džiugino ir „TeamHotWheels“ komanda, prasibrovusi į greičiausiųjų penketuką, tačiau ir jai viltis teko atidėti bent metams. Mat sugedo jos BMW M3. Dėl sustreikavusios pavarų dėžės ekipos lenktynininkų tempas staiga krito, todėl komanda priėmė sprendimą baigti lenktynes.
Toks pat likimas ištiko ir viena favoričių laikytą „Palanga SPA hotel 2 bySpeedLover“, ir atkakliųjų britų DFDSDHR, ir „SaudaRacing“, o „VDS RacingAdventures“ net neįstengė startuoti.
Varžybose neapsieita be suktukų trasoje, išslydimų ir kitokių kliuvinių, kiek trikdžiusių lenktynių ritmą, tačiau,laimei,nebuvo didelių ir skaudžių avarijų. Bene rimčiausia grėsmė buvo iškilusi varžybų pradžioje, kai „Heliossport“ ekipai atstovaujantis Vaidotas Mitkus sudaužė „Honda Civic“ automobilį ir jam teko apsilankyti greitosios pagalbos automobilyje.
Po kiek laiko komanda irgi atsisakė ambicijų finišuoti.
„Dinami:tRacing“ lenktynininkas Mantas Matukaitis, išvažiuodamas į tiesiąją, atsitrenkė į trasos laikinąją apsaugą ir nestipriai apgadino automobilį. Lenktynes teko trumpam sustabdyti, kol suplėšyta apsauga pakeista nauja.
Neišvengė bordiūrų ir lyderiai. „Palanga SpaHotelby EMG Motorsport“ komandos atstovas, filipinietis Ate‘asDirkasDeJongas automobilio galu kliudė trasos atitvarą ir aplamdė savo „Porsche 991“, tačiau ekipos vadovai nusprendė nekviesti sportininko į boksus. Tai neišgelbėjo komandos, vėliau sudėjusios ginklus.
Varžybų teisėjai fiksavo ir kelias situacijas, kai lenktynininkai kliudė trasos konstrukcijas ir apgadino automobilius.
Tačiau to išvengiama retose automobilių lenktynėse.

Algimanto BRAZAIČIO ir Vytauto PILKAUSKO nuotraukos

„ENEOS 1006 km lenktynių“ spaudos centras – Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Taip pat skaitykite

„Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacija penktadienį, liepos 19 dieną, buvo puiki preliudija į pagrindines šeštadienio lenktynes. Jau kvalifikaciniame etape intriga pasiekė aukščiausią lygį: lyderiai keitėsi kone kas porą minučių.


Nuo lenktynių starto prabėgus 8 val. 54 min. lietuviškuoju automobilių maratonu tituluojamų „ENEOS 1006 km lenktynių“ finišo liniją, nuvažiavęs visą 373 ratų distanciją,pirmasis kirto „Skuba Dream“ komandos „Porsche 911 GT3 CUP 997“ automobilis, kurį į pergalingą finišą atvairavo ekipos lenktynininkas Egidijus Valeiša.


Vakar, liepos 20-ąją, Palangos Vytauto gatvėje, kaip sako poilsiautojai, saulei ritinėjantis žeme, aštuonioliktosios, didžiausios Baltijos šalyse „ENEOS 1006 km lenktynės“, paskelbtos atidarytomis.


„ENEOS 1006 km lenktynės“ į Palangą priviliojo tuzinus įžymybių, gražuolių ir automobilių sporto meistrų.


Prasidėjo „ENEOS 1006 km“ lenktynės Palangoje

"Palangos tilto" informacija, 2016 07 21 | Rubrika: Sportas

Ketvirtadienį Palangoje, Vytauto gatvėje iškilmingu paradu prasidėjo „ENEOS 1006 km” lenktynės.  


„ENEOS 1006 km“ Palangos lenktynių miestelis rengiasi įkurtuvėms

Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“, 2016 07 18 | Rubrika: Sportas

Kas dar prieš savaitę pro Vydmantų transporto mazgą važiavo į Palangą ar atvirkščiai – Klaipėdos pusėn, šiandien jau nebeatpažintų jo apylinkių. Šalia kelių sankirtos buvusi dykynė jau įgavusi laikinojo „ENEOS 1006 km lenktynių“ miestelio kontūrus. Nenuostabu, vos po poros dienų čia įsikurs komandos, didžiausių Baltijos šalyse automobilių...


Tik savaitė ir kelios valandos beliko iki tarptautinių, didžiausių Baltijos šalyse „ENEOS 1006 km lenktynių“ Palangoje. Septynioliktasis paeiliui renginio metraštyje automobilių maratonas didžiausiame vasaros kurorte taps savotiška meka ne tik pajėgiausiems mūsų bei užsienio šalių žiedinių lenktynių meistrams, bet ir būriui estrados ir pramogų pasaulio...


Vakar, birželio 30 dieną vyko Tarybos posėdis, kuriame aktualiausi svarstyti klausimai – „Eneos 1006 km“ lenktynės ir niekaip netylančios diskusijos dėl statybų Simpsono gatvėje.


Lygiai 100 dienų beliko iki tarptautinių 1000 km lenktynių, pagrįstai tituluojamų kaip didžiausia automobilių sporto šventė Baltijos šalyse. Šiemet jos bus neeilinės – 15-osios jų istorijoje. Nors tai dar ne akademinis jubiliejus, tačiau pirmoji ženklesnė sukaktis brangi bei įsimintina ne tik lenktynių organizatoriams, bet ir daugumai varžybose dalyvavusių...


1000 kilometrų lenktynių finišo liniją Palangoje pirmas kirto lietuvis

Pagal Viešųjų ryšių agentūros „Visus Bonus“ pranešimą spaudai, 2013 07 15 | Rubrika: Miestas

Tradicines 1000 kilometrų autolenktynes savaitgalį laimėjo Nemunas Dagilis, atstovaujantis komandai „General Financing-Autopaslauga“. Jis pirmasis kirto 1000 kilometrų lenktynių finišo liniją, anksčiausiai įveikęs šią distanciją sudarančius 334 ratus.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius