Jubiliejinės 1000 km lenktynės…nesibaigė: dėl avarijų virtinės nutrauktos įveikus 303 iš 373 ratų

Jubiliejinės 1000 km lenktynės…nesibaigė: dėl avarijų virtinės nutrauktos įveikus 303 iš 373 ratų

"Palangos tilto" informacija, 2014 07 21

Raudonos vėliavos pirmą kartą užbaigė 1000 km lenktynes Palangoje. Jos lyderiams baigėsi įveikus 303 ratus-iki finišo likus dar 70 ratų. Tokį sprendimą komisarai priėmė po avarijų virtinės, kai nebebuvo galima užtikrinti saugumo trasoje. Automobiliai avarijos metu sulankstė trasą juosiančius atitvarus, o tai trasos teisėjams tapo pretekstu stabdyti lenktynes – jas tęsti būtų per daug pavojinga.
Lenktynių nugalėtoju pripažinta iki raudonų vėliavų rodymo pradžios pirmavusi „Liqui Moly Racing Team Lithuania“ komanda, kurią sudarė broliai Ignas ir Jonas Gelžiniai bei Edvinas Arkušauskas. Jie vairavo trečios serijos BMW automobilį.
Antrą vietą užėmė „Inter Rao Lietuva“ komanda su BMW M3. Prie šio automobilio vairo sėdėjo Robertas Kupčikas, Rytis Garbaravičius ir Marijus Mazuchas.
Trečia vieta ant podiumo atiteko dar vienai BMW M3 pasirinkusiai komandai – „Macrofinance“. Jos vairuotojai: Rimas Gerulaitis, Tomas Dapšas, Andrius Jasionauskas ir Vytenis Gulbinas.
1000 km lenktynės Palangoje tokiu būdu buvo sustabdytos pirmą kartą.
„Lenktynės buvo nuostabus renginys, truputį apmaudu, kad viskas taip pasibaigė,“- „Palangos tiltui“ sakė Tomas Jurevičius, kuris atstovavo pirmąkart lenktynėse dalyvavusiai Palangos „Palanga Visit Apartaments“ komandai..
Pernai jis tapo Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionato vicečempionas.
 „Viena iš svajonių – savo mieste 1000 km lenktynėse dalyvauti,“-yra sakęs vaikinas.
Ši T. Jurevičiaus svajonė išsipildė. Savaitgalį startavusiose jubiliejinėse 1000 km lenktynėse jis kartu su lenktynininku Vilmantu Audzijoniu „Palanga Visit Apartments“ komandos BMW automobiliu kovojo pačioje gausiausioje dalyvių A3000+ klasėje ir liko trečias.
„Bendroje įskaitoje, lenktynių nutraukimo akimirką, buvau keturioliktas. Buvau truputį nusivylęs, tikėjausi, kad varžyboms susiklosčius kitaip, būsiu geriausiųjų dešimtuke. Guodžiuosi, kad savo klasėje liko trečias,“- sakė T. Jurevičius.
Į gabų lenktynininką iš Šventosios atkreipė ir kitų komandų vadybininkai.
Lenktynių nutraukimo priežastis – trijų automobilių (BMW M3, „Porsche 968 EBR“ ir „Radical SR8“) avarija. Po šio incidento praėjus keliems ratams, lenktynės buvo sustabdytos.
To priežastis – BMW M3 sulankstė kelio atitvarą, kurio sutaisyti lenktynių metu neįmanoma. Sulankstytas jis yra pavojingas visiems lenktynininkams, nes dar kartą atsitrenkus, gali lūžti ir įlysti į automobilio saloną bei sužeisti vairuotoją.
Favoritai lenktynėse krito vienas po kito. Dauguma pirmojo kvalifikacijos dešimtuko net nefinišavo, o išgyvenę dešimties valandų kovoje, languotą vėliavą išvydo būdami toli nuo prizininkų bendroje įskaitoje.
Pirmasis lyderis kirto nenuvažiavus nei dešimtadalio distancijos – „15min GSR-Telšių statyba“ komandos „Radical SR5“ kito automobilio buvo nustumtas už trasos ribų ir keliolika minučių praleido serviso zonoje.
„Po incidento „Radical SR5“ po truputį kilo į viršų, tačiau jų kelionė baigėsi būnant aštuntoje vietoje – įpusėjus lenktynėms sugedo pavarų dėžė. „Neremontuosim“, – lakoniškai kalbėjo komandos atstovai.
Lenktynių distancijai neįpusėjus, vienas po kito sugedo trys lyderiai. Įveikus maždaug trečdalį ratų sugedo „Radical SR8“ automobilio pavarų perjungimo mechanizmas. Jo pakeitimui komanda sugaišo daugiau nei dešimt minučių, o per tiek laiko nukrito į greičiausių dešimtuko pabaigą.
Po kelių dešimčių ratų sugedo „Aquila CR1“ – po lūžusio pusašio automobilis iki serviso zonos buvo nugabentas autovežiu. Čia – kelios dešimtys minučių remontui ir automobilis vėl pajudėjo į trasą.
Netrukus į pirmą vietą sugrįžo „Speed Factory Racing“ komandos „Radical SR8“, tačiau lenktynininko Rustamo Akiniyazovo klaida kainavo pergalę. Pravažiavus serviso zoną, dirbtinėje stabdymo zonoje rusas nesuvaldė automobilio ir įsirėžė į atitvarus.
Po „Radical SR8“ pasitraukimo į priekį išsiveržė brolių Gelžinių ir Edvino Arkušausko BMW 3, o jiems ant kulnų pradėjo lipti Roberto Kupčiko, Ryčio Garbaravičiaus ir Marijaus Mazucho BMW M3. Trečioje vietoje – „Porsche 968 EBR“, prie kurio vairo pakaitomis sėdėjo Egidijus Bulotas, Aivaras Pyragius ir Gediminas Udras.
„Porsche“ svajonė nugalėti baigėsi likus mažiau nei šimtui ratų iki lenktynių pabaigos. Didžiausios avarijos šių metų lenktynėse metu G. Udras susidūrė su Mindaugo Neliubšio vairuojamu „Radical“.
Po 21 valandos trasoje įvykusi masinė avarija tapo lemtinga visai varžybų eigai. Posūkyje „Skinest Rail – Kamineros“ komandos automobiliui palindus po kelio atitvarais ir juos pakėlus į pavojingą aukštį, teisėjai nusprendė, kad trasa yra nesaugi. Greitai nuleisti atitvarus ar juos kaip kitaip pataisyti nebuvo galimybių ir atsirado pavojus, kad kitos komandos atviram automobiliui nesėkmingai įvažiavus į ši posūkį, pakeltos metalinės juostos gali kliudyti vairuotojo galvą. Pasitarę teisėjai ir lenktynių komisaras nusprendė lenktynes nutraukti.


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Taip pat skaitykite

Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius