Gatvės apklausa

Klausimas: Kas būdinga šiai 2015-ųjų metų savivaldybių tarybų rinkimų kampanijai Palangoje?

– Pastebiu, kad nemažai žmonių, ypač vyresnio amžiaus, nežino daug svarbių rinkimų kampanijos dalykų, pavyzdžiui, kokiai partijai jų mėgstami kandidatai priklauso, koks numeris yra priskirtas partijai, už kurią ruošiasi balsuoti. Man atrodo, kad daug žmonių, pasirinkdami savo kandidatus, vadovaujasi įvairiais kriterijais, bet mažai galvoja apie tai, kad balsuodami už vieną kandidatą į merus ir už kitą politinę partiją, jį ar ją išrinkus meru, gerokai apsunkintų tokio mero gyvenimą. Išrinkti Tarybos nariai turi dirbti kaip komanda, svarbu, kad jie būtų specialistai – išmanytų įvairias veiklos sritis.

- Justinas Masalskas

– Artėjantys rinkimai jaučiami visame mieste jau nuo pirmų vasario dienų: žmonės kalba tarpusavyje, diskutuoja, kas už ką ir kodėl. Gal šiandien ir nėra labai daug matoma ar girdima vadinamosios išorinės šių rinkimų kampanijos reklamos, tačiau galiu pasakyti: visų partijų skyriai labai aktyviai dirba. Labai intensyviai dirbame mes, konservatoriai, pro savo langus matau, koks judėjimas vyksta Tvarkos ir teisingumo būstinėje, eidama prošal pastebiu, kad ne mažesnis judėjimas ir Liberalų sąjūdžio, ir socialdemokratų būstinėse. Juk visi į rinkimus eina tikėdamiesi gauti kuo didesnį mandatų skaičių, ir silpnų priešininkų, kaip ir sporte, čia nebus. Jeigu dėl mero, kurį pirmąkart turėsime galimybę rinkti tiesiogiai, viskas aišku – net mano buvę auklėtiniai, kuriems dabar kiek per 20 metų, vienu balsu tvirtina, jog tik dabartinis meras išties dirbo Palangai, – tai dėl vietos Taryboje kova bus. Tiesa, tai kovai rengiamasi ir dirbama tyliai – niekas rėkdamas laukais nelaksto. Bet ta tariama tyla irgi gali būti tam tikra rinkimų strategija, tam tikri taktiniai manevrai. Manau, kad nuo antrosios vasario dekados pamatysime tikrąją rinkimų kampaniją.

- Irena Švanienė

– Ši rinkimų į savivaldybių tarybas kampanija – vangoka, ir tai pastebima ne tik Palangoje, bet ir visoje Lietuvoje. Beje, vangia buvo įvardinta ir pernai buvusių rinkimų į Europos parlamentą bei prezidento rinkimų kampanija, tad gal čia tokia tendencija. Gali būti, kad partijos ir jų kandidatai daugiau dėmesio pradėjo skirti reklamai internete, kuri nėra tiek pastebima, kaip, tarkim, išorinė reklama. Ji yra išties brangi, ir ne visos partijos sugeba „įpirkti“. O nesugeba iš dalis ir todėl, kad kaskart vis mažiau lėšų partijoms rinkimų kampanijai skiriama iš biudžeto, pasikeitė ir rėmimo iš fizinių asmenų reglamentavimas – įvedus tam tikrus apribojimus, fizinių asmenų rėmimas yra tik simboliškas, o ir tų rėmėjų nėra labai lengva rasti. Tiesa, šie rinkimai į savivaldybių tarybas turėtų prie urnų sukviesti daugiau rinkėjų, nes pirmąkart vyksta tiesioginiai merų rinkimai. Juose aš nematau lygiaverčių varžovų dabartiniam miesto vadovui. Matyt, lygiaverčiais nesijaučia ir kiti kandidatai, tad todėl nelabai stengiasi save aktyviai pristatyti.

 

- Vaidotas Bacevičius

– Rinkiminės agitacijos ten, kur mes ją galėtumėte matyti ar išgirsti, kol kas beveik nematome ir negirdime. Susidaro įspūdis, kad visi mes – turiu omenyje visas politines partijas ir judėjimus, kurie kelia savo kandidatus šiuose rinkimuose, – tebemiegame žiemos miegu ir visi vėluojame pradėti aktyvią kampaniją. Kita vertus, jei pažvelgtume į daugiabučių ir individualių namų pašto dėžutes, tai jose jau buvo agitacinių leidinių, visos pagrindinės rinkimų dalyvės pristatė savąsias programas. Kalbant apie plakatus – jų dar nelabai buvo galima kabinti, nes rinkimų komisija tik pirmadienį patvirtino vietas, kur bus galima tokia agitacija, o tas vietas dar ir įrengti reikia. Manau, kad kitos savaitės pradžioje plakatus jau išvysime. Kas dėl merų rinkimų – trūksta debatų tarp kandidatuojančių į Palangos miesto savivaldybės merus.

 

- Artūras Sabaliauskas

– Šią rinkimų kampaniją geriausiai apibūdina vienintelis žodis: tyla. Sakyčiau, netgi didžiulė tyla. Gal ta tyla prieš audrą – bet kol kas tylu. Kaip atsispindi artėjantys rinkimai Šventojoje? Noriu priminti, kad, atsižvelgiant į buvusių rinkimų statistiką, mūsų miestelyje yra apie 600 rinkėjų, kurie ateina prie balsadėžių pareikšti savo valios. O į Tarybą nuo Šventosios šiemet pretenduoja patekti ir minėtus 600 rinkėjų savo pusėn ketina patraukti aštuoni kandidatai – beje, tai mažiau nei praėjusiuose rinkimuose, kai jų buvo net penkiolika, – tai į akis kol kas labiausiai krito du didžiuliai socialdemokratų plakatai, kuriuose jie teigia ateisiantys ne valdyti, o tarnauti. O iš tų dviejų smarkiau „kabina“ net ne tas, kuris miestelio centre, o tas, kuris pakabintas įvažiuojant į miestelį prie buvusių fermų... Matyt, toje komandoje nėra matematikų, kurie paskaičiuotų, kur kiek lėšų rinkimų kampanijai ir savo partijos reklamai reikia skirti.

- Vaidas Šimaitis
Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius