Režisierė Rūta Bunikytė – apie tai, kaip santykių idilę griauna instinktai

***, 2020 01 22

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras 200 metų jubiliejų švęs su Jacques‘o Offenbacho operete „Orfėjas pragare“, kurios premjerą Žvejų rūmuose žiūrovai išvys balandžio 17 ir 18 dienomis.

„Kiekvienas teatro žanras savaip tyrinėja žmogaus psichologijos, asmeninių santykių, pasirinkimo tarp mirties ir gyvenimo klausimus. Režisieriaus profesija yra tiriamoji, tad meluočiau sakydama, kad man neįdomūs stipriai suregzti siužetai ir gilios vidinės dramos. Taip, narplioti psichologinius labirintus yra profesinis malonumas“, – neslepia operetę „Orfėjas pragare“ Muzikiniame teatre statanti režisierė Rūta Bunikytė.

Diena, kai sakome “STOP”
„Klaipėdoje numatoma dangaus ir pragaro fiesta. Čia žmogaus-pusdievio-gyvūno psichologinė ir fiziologinė linija turėtų tapti permatoma. Tai diena, kai veikėjams nusibosta vaidinti kūrėjų primestus personažus. Diena, kai sakome: “Stop, aš turiu pasirinkimą“, – pasakoja režisierė Rūta Bunikytė.
Stillistiškai šiam pastatymui ją ir scenografę Renatą Valčik įkvepia secesija bei art nouveau stilistika: „Čia nematysite nūdienos gatvių. Tai – prabangi ir kartu ironiška pasaka apie amžiną meilę“, – akcentuoja R.Bunikytė.
Kokių spalvų „Orfėjui pragare“ suteiks šokis, žino tik spektaklio choreografė Inga Briazkalovaitė. „Ji yra viena universaliausių ir drąsiausių nūdienos choreografių, tad neabejoju, kad garsusis kankanas spektaklyje sužibės naujomis spalvomis“, – sako režisierė.
Operetėje „Orfėjas pragare“ galima įžvelgti ir politinės satyros strėlyčių, tačiau statytojai neišduoda, ar jas bus bandoma nukreipti į nūdienos politikus. Greičiausiai politinė satyra glūdės niuansuose. „Aš pasinersiu į žmogaus santykių esmę. Į žmogiškąjį Edeną, kuriame idiles griauna instinktai“, – pasakoja režisierė.

Režisierius – tyrėjas
R. Bunikytė Klaipėdoje režisavo didžiulės sėkmės sulaukusius miuziklus „Boni ir Klaidas“, „Čikaga“ ir neslepia, kad tai – mylimiausias jos žanras.
„Jis sujungia mano asmenines ir profesines patirtis. Nesvarbu, kiek miuziklų gyvenime teks režisuoti, mano nuomonė nepasikeis. Tačiau tai nereiškia, kad ignoruoju kitus teatro žanrus. Profesinė dovana yra pažinti kiekvieną iš jų, nes ne kiekvienam režisieriui tenka tokia laimė. Kiekvienas teatro žanras savaip tyrinėja žmogaus psichologijos, asmeninių santykių, pasirinkimo tarp mirties ir gyvenimo klausimus. Režisieriaus profesija yra tiriamoji, tad meluočiau sakydama, kad man neįdomūs stipriai suregzti siužetai ir gilios vidinės dramos. Taip, narplioti psichologinius labirintus yra profesinis malonumas“, – sako R. Bunikytė.
Režisierė pasakoja, kad operetėje turėtų atsirasti naujų veikėjų, tačiau ar jie įsitvirtins scenoje – paaiškės repeticijų metu. „O solistams visada būnu parengusi naujų netikėtų užduočių, kad naujai rengiamas vaidmuo perlaužtų bent vieną jų vidinį stabdį ir taptų įsimintinas kiekvienam iš jų“, – tvirtina R. Bunikytė.

Šeimyninio gyvenimo parodija
Pirmąkart suvaidinta Paryžiuje 1858 m., operetė „Orfėjas pragare“ Europos scenose išpopuliarino garsųjį šokį – kankaną.
Devynioliktame amžiuje Paryžius buvo žėrintis pramogų pasaulio centras, o kompozitoriui J. Offenbachui patiko laužyti nusistovėjusias „rimtosios operos“ tradicijas. Jo operetėje „Orfėjas pragare“ regime šeimyninio gyvenimo realybę parodijuojančią antikinio mito apie Orfėją ir Euridikę versiją.
Gyvendami kartu, mitinė įsimylėjėlių pora pavargsta vienas nuo kito. Euridikė jaučiasi apleista, ją erzina vyro aistra muzikai. Savo ruožtu Orfėją žeidžia žmonos abejingumas jo talentui. Atšalę tarpusavio santykiai verčia sutuoktinius dairytis kitos draugijos: Orfėjas asistuoja nimfai Chlojai, Euridikė užmezga meilės ryšį su kaimynu – bitininku Aristėju, kuris iš tiesų yra dievas Plutonas, siekiantis nusigabenti Euridikę į pragarą. Kai jo sumanymas pavyksta, Orfėjas, susirūpinęs grėsme savo reputacijai, prašo dievo Jupiterio pagalbos. O Jupiteris turi pavydžią žmoną Junoną, įtariančią, kad Euridikė ir jos vyras palaiko slaptą meilės ryšį... Taip įsisuka kunkuliuojantis svetimavimo ir įtarinėjimų kupinas verpetas, primenantis tikrų tikriausią pragarą. Tačiau stebėti jį iš šono nuobodu nebus.
Praėjusių metų Zalcburgo festivalio ašimi tapo australų režisieriaus Barrie Kosky sukurtas operetės „Orfėjas pragare“ pastatymas, dedikuotas kompozitoriaus J. Offenbacho 200-osioms gimimo metinėms.

Žaneta Skersytė
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras
Monikos Penkutės nuotr.

 


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Taip pat skaitykite

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras 200 metų jubiliejų švęs su Jacques‘o Offenbacho operete „Orfėjas pragare“, kurios premjerą Žvejų rūmuose žiūrovai išvys balandžio 17 ir 18 dienomis.


Visai Lietuvai kalbant apie Saulių Skvernelį užklupusią sunkią ligą – premjeras serga pirmos stadijos limfoma, vėžiu, Palangos politikai, vaizdžiai tariant, noriai kalba apie gyvybę Marse ir gėjų teises, tik ne apie savo sveikatą. „Palangos tilto“ šaltiniai kurorto sveikatos įstaigose teigė, kad miesto politiką jose išvysti galima išvysti nebent su sloga....


Ar kada nors susimąstėte, kodėl jūsų vaikui vieni dalykai mokykloje sekasi puikiai, o kiti – sunkiau? Kodėl vieni matematikos uždavinius „gliaudo“ lengvai lyg riešutėlius, o kitiems reikia daug sykių aiškinti? Kodėl vienas, vos išgirdęs ketureilį, gali jį atkartoti akimirksniu, o kitam reikia daug laiko ir pastangų vien perskaityti tekstą?


Sukaupta ilgametė profesinė patirtis, stažuotės Lietuvoje ir užsienyje, domėjimasis medicinos naujovėmis – tokia yra ilgametės Palangos reabilitacijos ligoninės neurologijos vyriausiosios gydytojos reabilitologės, o šiuo metu – Palangos reabilitacijos ligoninės direktoriaus pavaduotojos medicinai, Juditos Daratienės kasdienybė.


Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokyklos fizikos mokytojai Saulei Paulikienei, neseniai besistažavusiai Šveicarijoje, Ženevoje įsikūrusiame Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijoje (CERN), iki šiol nedyla patirti įspūdžiai – juk apsilankyta mokslo įstaigoje, visame pasaulyje žinomoje dėl to, kad centro mokslininkai daugiau kaip po pusę amžiaus trukusių...


Gabrieliaus Landsbergio išrinkimas į Europos Parlamentą (EP) daug kam buvo netikėtas. Bet daugiau kaip pusmetis jo darbo jame užčiaupė visų skeptikų burnas – 33-jų metų europarlamentaras yra vienas aktyviausiųjų tarp savo tautiečių kolegų: rengia ES ir Rusijos santykių strategiją sudėtingu geopolitiniu laikmečiu, ruošia ES pagalbos Ukrainai paketą, vieną po kitos lanko...


Renginiuose Tėvynei – ir tradicinė rūta

Nijolė ŠAUKLIENĖ Šventosios pagrindinės mokyklos mokytoja , 2013 03 14 | Rubrika: O man ne dzin

Šventosios pagrindinėje mokykloje laikotarpis tarp Vasario 16-osios ir Kovo 11-osios buvo įprasmintas daugybe renginių. Tuo rūpinosi į projektą ,,Lietuviais esame mes gimę“ susibūrę mokytojai Meilė Petrauskienė (projekto vadovė), Silva Sendrauskienė, Virginija Juškienė, Nijolė Šauklienė, Stasys Baužys.


Lipdamas savivaldybės laiptais, šnopuoja kaip šernas, pavalgęs pietus „Pas Feliksą“, gadina orą kaip šeškas, bet... apskritai – visai neblogas žmogus, nors tinkamas tik bokso kriaušei daužyti. Spėkite kas toks? Ogi Palangos vicemeras Saulius Simė. Kas dar nori „pavaryt“ ant kurorto vicemero?


Jei gyventume juodai baltame pasaulyje, ar būtumėm laimingi? Tikriausiai, kad ne, nes kaip pasakojo dailės terapeutė Jelena Zacharova, spalvos geba atskleisti žmogaus savijautą, tampa savotišku būsenos „šaukliu“. Dar ne visiems žinomos terapijos specialistė atskleidė, jog bendravimas per meną parodo žmogaus viduje glūdinčias problemas, apie kurias galbūt jam pasakyti sunku.


Lietuvos teatro ir kino aktorė, režisierė, poezijos skaitovė, dėstytoja, renginių organizatorė, Sąjūdžio veikėja, politikė. Kažin ar daug yra aplink žmonių, kurių veikos paletėje būtų tiek daug įvairiausių spalvų ir potėpių? Bet ilgametė, net 32 metus Šiaulių dramos teatrui pašventusi Olita Dautartaitė,  pirmiausia yra aktorė – jos siela plevena laisva ir aukštai, kaip jos...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius