Po teismų karuselės – ES parama degalų bazei įrengti

Linas JEGELEVIČIUS, 2010 07 26

Palangos aerouostas susilaukė gerų žinių iš Europos Sąjungos paramą skirstančių agentūrų – visiškai nusidėvėjusiai, dar sovietmečiu statytai aviacinių degalų bazei atnaujinti šią savaitę skirta 8 milijonai litų ES paramos.

 

Iki šiol naudojosi sovietmečiu statyta baze

Naujos degalų bazės įrengimas aerouoste – vienas iš kelių ES finansuojamų projektų aerouoste.

Pagal ES paramos skyrimo tvarką, 85 procentus projektui įgyvendinti reikalingos sumos – 8 milijonus litų – skyrė ES Sanglaudos fondas, o likusią pinigų dalį – apie 1, 23 milijono litų –  Lietuvos Vyriausybė. Visa projekto vertė – 9, 237 milijono litų.

Aviacinių degalų bazės įrengimas yra svarbi dalis modernizuojant oro uosto infrastruktūrą, siekiant užtikrinti orlaivių skrydžių saugą, siekiant, kad aeruoto infrastruktūra atitiktų tarptautinius standartus ir nacionalinių teisės aktų reikalavimus. Nemodernizuota oro uosto infrastruktūra gali nebetenkinti turizmo, verslo poreikių – mažinti turistų, pasiekiančių Palangą oru, srautus.

„Iki šiol buvo eksploatuojama visiškai nusidėvėjusi, dar sovietmečiu statyta aviacinių degalų bazė. Turima įranga iki šiol visiškai neatitiko tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos, kurios nare Lietuva yra, reikalavimų aviacinio saugumo atžvilgiu. Dėl to Palangos oro uoste dirbančios aviakompanijos turėjo priekaištų dėl degalų laikymo ir skrydžių saugos užtikrinimo jų pildymo į orlaivius metu. Palangos aerouostas neturi savo finansinių resursų, todėl Europos Sąjungos parama labai laiku - leis atlikti reikalingus darbus“, - „Palangos tiltui“ sakė Palangos aerouosto direktorė Jolanta Jucevičiūtė.

 

Sumažins aplinkos užterštumą

Anot jos, nauja įranga sumažins aplinkos užterštumo galimybę. Įgyvendinant projektą, jau parengtas techninis projektas antžeminių talpyklų reaktyvinių variklių kuro sandėliavimui įrengti. Į talpyklas kuras bus pakraunamas naujai projektuojamais siurbliais. Naftos produktų pakrovimui ir iškrovimui bus suprojektuotos atitinkamos aikštelės. Taip pat numatyta suprojektuoti kitą būtiną infrastruktūrą, teritorijos apšvietimą ir aptvėrimą. Tai atlikti būtina, kad Palangos oro uosto degalų bazė atitiktų tarptautinius reikalavimus, taip pat nacionalinę transporto plėtros programą.

 

Projekto parinkimas nevyko sklandžiai

Degalų bazės projekto parinkimo procedūra nevyko sklandžiai – ji įstrigo dar vertinant konkurso dalyvių kvalifikaciją. Susipažinus su visų keturių pareiškėjų, panorusių imtis projekto įgyvendinimo, dokumentais, buvo nuspręsta, kad vienas iš jų, statybos koncernui „Merko Ehitus Group“ priklausanti Lietuvos bendrovė „Merko statyba“, neatitinka reikalavimų.

Palangos aerouostas nusprendė konkurse norinčios dalyvauti įmonės paraišką atmesti. Nesutikdami su tokiu sprendimu bendrovės atstovai jį apskundė Klaipėdos apygardos teismui, kuris, bendrovės prašymu, priėmė sprendimą konkurso vykdymą sustabdyti, jeigu bendrovė sumokės 4,5 milijonų litų užstatą. Tiek Palangos oro uostas įvertino nuostolius, kurie galėjo atsirasti dėl galimo laikinųjų apsaugos priemonių aerouostui taikymo. Bendrovei neįmokėjus teismo nustatytos sumos, laikinosios apsaugos priemonės nebuvo taikomos. Galiausiai, užsitęsusį bylinėjimąsi nutraukė Palangos aerouosto ir „Merko statyba“ taikos sutartis.

 

Laimėjo „Pireka“

Kaip „Palangos tiltui“ sakė aerouosto direktoriaus pavaduotojas Edmundas Vaišnoras, degalų bazės įrengimo darbams atlikti konkursą laimėjo UAB „Pireka“.

Bendrovė turėtų atnaujinti degalų bazę įrengiant talpyklas saugoti 300 kubinių metrų reaktyvinių variklių kuro, 30 kubinių metrų dyzelino, 25 kubinius metrus aviacinio benzino. Be to, bus įrengti valymo įrenginiai, nutiesti nauji vamzdynai ir sumontuotos naujos degalų sandėliavimo cisternos, aptverta teritorija.

Pirmasis šių metų pusmetis trečiam pagal dydį Lietuvoje tarptautiniam Palangos oro uostui buvo sėkmingas - augo tiek keleivių, tiek ir krovinių srautai. Palangos oro uostas skelbia sausio-birželio mėnesiais aptarnavęs 46.676 keleivius - 2% daugiau nei pernai pirmąjį pusmetį. Populiariausia kryptis šiemet - Kopenhaga, kurią rinkosi 28.651 keleivių. Į Danijos sostinę iš Palangos skraidina Skandinavijos oro linijų bendrovė SAS.

Vien birželio mėnesį Palangos oro uostas sulaukė 11.242 keleivių, arba 5% mažiau negu pernai birželį. Krovinių srautas per Palangos oro uostą šiemet pirmąjį pusmetį, palyginti su 2009-ųjų sausiu-birželiu, išaugo daugiau kaip dukart.

 Šiemet Palangos oro uostas tikisi sulaukti 107.000 keleivių - 2,3% daugiau nei 2009-aisiais, kai aptarnauta 104.600 keleivių.

Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Taip pat skaitykite

Po straipsnio pajūriui skirtame žurnale "Lietuvos pajūris" apie palangiškį Adrijų Beniušį - vaikinui dėl agresyvios vėžio formos buvo amputuota koja - Palangos moterų LIONS klubas vaikinui turi gerą žinią - skirs neatlygintiną piniginę paramą vaikino svajonėms įgyvendinti.


Liepos 12-ąja Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonių projektų atrankos komiteto posėdyje nuspręsta Palangos miesto administracijos projektui „Žvejybos infrastruktūros plėtra Šventosios jūrų uoste“ skirti 1,7 milijono eurų paramą. Tačiau pinigai nebuvo skirti lengva ranka – anot PT šaltinio, vienas posėdžio dalyvis...


Palangos miesto savivaldybės tarybos nariai praėjusią savaitę, ketvirtadienį, vykusio posėdžio metu svarstė, kokią vienkartinę paramą skirti užsienyje traumą patyrusio palangiškio pargabenimo išlaidoms iš dalies kompensuoti. Po pasiūlymų vienkartinė parama padvigubinta, ir šeimai skirta ne 500, o 1000 eurų parama. Vienkartinės paramos prašė šeima...


Praėjusį ketvirtadienį ir penktadienį sostinėje Palangos miesto savivaldybės vadovai bei specialistai turėjo daug susitikimų su įvairių ministerijų bei departamentų vadovais ir grįžo į Palangą su geromis naujienomis, kuriomis meras Šarūnas Vaitkus pasidalijo su „Palangos tiltu“.


Važiuojant į Šventąją, nuo šiol degalų – ir dyzelino, ir dujų, ir įvairių rūšių benzino – bus galima įsigyti visą parą, adresu Miško takas 10b, įvažiuojant į Šventąją. Ir ne tik: UAB „Šventosios investicija“ steigėjai Rimvydas Grikšas ir Vytautas Kryževičius žada, kad degalinėje, kuriai jie vadovaus pagal sutartį su UAB...


Prasidėjus vasarai pajūryje vėl krykštauja vaikai, atvykę ir susikūrę sau patogią stovyklavietę netoli aerouosto. Jau septintąjį kartą Šiaulių savivaldybės vaikų globos namų auklėtiniai išbando savo jėgas įvairiose sportinėse varžybose, lepinasi jūros ir saulės malonumais pajūryje, kur atrado jiems tinkamą vietą stovyklauti-atostogauti, priglaudžiančioje įvairaus amžiaus ir įvairių...


Kaip galima pratęsti prezidento vizitą Palangoje? Yra vienas būdas: prašyti Dievo, kad sugestų jo lėktuvas. Būtent lėktuvo gedimas parai prailgino Slovakijos prezidento Ivano Gašparovičiaus viešnagę Palangoje.


Palangos oro uoste vykdomas ES struktūrinių fondų finansuojamas projektas „Tarptautinio Palangos oro uosto degalų bazės modernizavimas- projektavimas“. Kaip pasakojo Palangos oro uosto direktoriaus pavaduotojas Edmundas Vaišnoras, jau pabaigti tvarkyti visi reikalingi dokumentai ir yra pradėti  darbai. „Jau gavome statybos leidimus ir yra pradėti vykdyti statybos darbai. Šiuo metu...


Palangos aerouostas susilaukė gerų žinių iš Europos Sąjungos paramą skirstančių agentūrų – visiškai nusidėvėjusiai, dar sovietmečiu statytai aviacinių degalų bazei atnaujinti šią savaitę skirta 8 milijonai litų ES paramos.


Palanga, kaip ir visa Lietuva, sunkiai įsivaizduoja ūkio, kultūros, informacinių technologijų plėtrą, socialinių ir ekonominių problemų sprendimą be Europos Sąjungos paramos. Kad jos parama Lietuvai yra itin svarbi, byloja ir faktas, kad šių metų beveik 30% biudžeto lėšų yra ES parama. Klaipėdos apskrityje, taip pat Palangoje, vykdoma daugybė projektų, kuriuos dalinai finansuoja Europos...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius
spaudos-radio-remimo-fondas