Užkanavės turtuoliai griebėsi akmenų eismo bėdoms spręsti

Užkanavės turtuoliai griebėsi akmenų eismo bėdoms spręsti

Linas JEGELEVIČIUS, 2012 03 22

Kai kurie Palangos Užkanavės gatvės gyventojai, čia pasistatę ar dar renčiantys vieną už kitą prašmatnesnius namus, galėtų būti vadinami išradingiausi šalyje. Neapsikęsdami vasarą didelio eismo srauto gatve ir pakelėje statomų automobilių, sumanė nuo jų gelbėtis pakelėse sudėdami akmenis. Daugiausia jų - prie žinomo palangiškio, Tarybos nario Remigijaus Alvydo Kirstuko „dvaro“. Tarybos Eismo saugumo komisijos pirmininkas, vicemeras Saulius Simė, gavęs nepatenkintų gatvės gyventojų skundą dėl tokiu būdu ribojamo eismo gatvėje, pasirašė atsakymą: „Manome, kad akmenys atlieka apsauginę funkciją...“

 

Bėdos prasidėjo į gatvę atsikrausčius turtuoliams

Šešių Užkanavės gatvės gyventojų – S. Norkaus, N. Bakienės, L. Muižienės ir kitų – pasirašytą prašymą  pašalinti akmenis praėjusių metų pabaigoje savivaldybei įteikė gatvės gyventojas Alfredas Skirpstas.

„Negalime vasarą prasilenkti kelyje dėl tų akmenų – reikia laukti, kol priešine eismo juosta važiuojantys vairuotojai pirmiausia pravažiuos. Ypač dėl to sunki padėtis prie R. A. Kirstuko namų, prie kurių abejose kelio pusėse yra tankiai sudėta daug akmenų. Rudenį, jeigu slidoka, baisu, kad gali išlėkti nuo kelio. Duobės gatvėje – baisios, o automobilių greičiai – didžiausi, ir niekam neįdomu“, – piktinosi A. Skirpstas ir Nijolė Bakienė „Palangos tilto“ žurnalistui.

„Akmenų neturi būti, nes gatvė labai siaura. Akmenys sukelia avarines situacijas“, – įsitikinę palangiškiai.

A.Skirpstą ypač piktina, kad savivaliaujama specialios paskirties žemėje. Tokia ji laikoma Užkanavėje, pro kurią eina svarbūs inžineriniai ir komunikacijos tinklai.

„Tokia savivalė prasidėjo tik į gatvę atsikrausčius turtuoliams. Iki jų niekam nešovė į galvą į pakelę ridenti akmenis“, – pastebėjo A. Skirpstas.

„Žiemą, kai į vykstančias statybas važinėjo sunkiasvorės mašinos, prie R. A. Kirstuko namo buvo baisu ir sustoti jas praleidžiant – nesant kur pasitraukt atrodė, kad tuoj „užkabins“ ir nublokš“, – pasakojo palangiškis.

Jis sako negalįs suprasti savivaldybės valdininkų logikos – pateisinti savavališką akmenų sudėliojimą specialios paskirties žemėje.

„Jeigu jie apsaugo R. A. Kirstuko ir kitų gatvės turtuolių želdinius, kodėl tada prie Palangos reabilitacijos ligoninės visi stato mašinas ant žalios vejos, ir net lapė nesuloja?“ – stebėjosi vyras.

Palangiškis teigė nėra bandęs kalbėtis su Tarybos nariu, kad šis pašalintų akmenis.

„Jis – labai išdidus. Bet jeigu R. A. Kirstukas patrauktų savo akmenis nors pusmetriu į šoną, užkastume visus karo kirvius prieš jį“, – sakė A. Skirpstas.

Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento Palangos miesto agentūros vedėja Ramunė Lukaševičienė informavo „Palangos tiltą“, kad pernai už ant žaliųjų vejų pastatytus automobilius buvo nubausti septyni vairuotojai.

„Dalis jų už pažeidimus Užkanavės ir Kontininkų gatvėse“, – sakė R. Lukaševičienė.

 

Vicemeras: „Ženklų niekas nepaiso“

Vicemeras S. Simė pabrėžė, kad atsakymą į Užkanavės gatvės gyventojų prašymą pasirašė pagal savivaldybės specialistų, apsilankiusių Užkanavės gatvėje, vertinimus.

Sausio 6-ąją jo pasirašytame atsakyme į šešių Užkanavės gatvės gyventojų prašymą dėl pavojaus saugiam eismui pašalinti pakelėje sudėtus akmenis dėstoma: „Informuojame, kad Palangos miesto savivaldybės administracijos specialistai, nuvykę į Užkanavės gatvę, nustatė, kad jūsų prašyme minimi akmenys, sudėti žaliojoje gatvės zonoje, nei eismui, nei gatvės priežiūrai netrukdo. Norime atkreipti dėmesį, kad vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis ir patvirtintomis Palangos miesto tvarkymo ir švaros taisyklėmis yra draudžiama važiuoti, statyti autotransporto priemones žaliuosiuose plotuose ir ant vejos. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą informaciją, manome, kad akmenys atlieka apsauginę funkciją – apsaugo žolynus nuo automobilių keliamos digresijos (kalba netaisyta, – aut.).“

Pasvarstęs  S. Simė sutiko, kad akmenų dėliojimas pakelėse „nėra pats geriausias būdas“ sprendžiant problemas. „O ką jūs siūlote?“ – pasiteiravo žurnalisto.

„Jeigu būčiau Eismo saugumo komisijoje, siūlyčiau pastatyti kelio ženklus“.

„Na, ir kas iš to? Mieste yra daug įvairių eismą ribojančių ženklų, bet bėda, kad niekas į juos nekreipia dėmesio“, – nesutiko vicemeras.

Pastebėjus, kad galbūt kurorto valdžia nuolaidžiauja turtingiems Užkanavės gatvės gyventojams ir, visų pirma, čia poilsio namus pastačiusiam ir juose gyvenančiam buvusiam bendrapartiečiui merui R. A. Kirstukui, S. Simė suspirgo: „Kuo jis čia dėtas?“

„Kai Eismo komisija susilauks nepatenkintų akmenimis Užkanavės gyventojų siūlymo pastatyti gatvėje kelio ženklų, jį būtinai svarstysime“, – pridūrė.

 

Gatvė – duobėta

„Na, žinoma, civilizuočiau būtų, jeigu pakelėje, ribojant eismą ir apsaugant želdinius, stovėtų koks nors eismą ribojantis ženklas, o ne akmenys pakelėje. Juolab, kad, atrodo, jie padalijo gatvės gyventojus į dvi priešiškas stovyklas“, – sutiko savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Bronius Martinkus.

Jis prisipažino, kad lankėsi Užkanavės gatvėje prieš „gerą“ savaitę ir pastebėjo pakelėje į eilę sudėtus įvairaus dydžio akmenis.

„Spėjau, kad gyventojai tokiu būdu vasarą saugo savo žaliąsias vejas, ant kurių užvažiuoja siaurame kelyje prasilenkdami automobiliai. Akmenims nereikia leidimų – gyventojai pasirinko paprasčiausią būdą spręsti problemai“, – teigė B. Martinkus.

„O jeigu kas nors sumanytų savavališkai užręsti šimto kilogramų riedulį sprendžiant problemą?“ – uždaviau rebusą.

„Sunkesniems nei viena tona akmenims reikėtų tam tikrų leidimų pastatyti“, – mąstydamas rinko žodžius B. Martinkus.

„Bet gi kai kurie Užkanavės gatvės gyventojai tuo nepatenkinti ir teigia, kad net ir nedideli akmenys kelia pavojų saugumui. Pavyzdžiui, prie R. A. Kirstuko namo, išvydus akmenis abiejose kelio pusėse, tenka staigiai stabdyti. Ar tai ne pavojus kitiems?“ – teiravausi direktoriaus pavaduotojo.

„Galbūt. Žiūrint kaip į tą reikalą pasižiūrėsi. Eismo saugumo komisija mano, kad ne. Matyt, tektų šį klausimą dar kartą persvarstyti“, – svarstė B. Martinkus. „Prie R. A. Kirstuko akmenys – mažesni, bet jie tankiau sudėti“, – jis  pastebėjo.

Pavaduotojas negalėjo pasakyti, ar pakelės žemė, ant kurios R. A. Kirstukas ir kai kurie kiti Užkanavės gatvės gyventojai sudėliojo akmenis, yra privati nuosavybė ar valstybės turtas.

„Reikėtų pasižiūrėti į žemės kadastro duomenis“, – sakė B. Martinkus.

Į Užkanavės gyventojų skundus, kad neva savivaldybė į gatvės remontą prieš kelis metus „sukišusi“ virš šimto tūkstančio litų, o gatvė tokia, kad velnias kojas nusilaužtų – vien duobės, B. Martinkus atsakė: „Neprisimenu, kad tokios didelės lėšos šiai gatvei būtų skirtos, bet galiu patvirtinti, kad Užkanavės gatvės renovacija yra būsimų darbų sąraše“.

„Mano žiniomis, Kelių fondas nėra skyręs jai lėšų tokiam tikslui šiems metams“, – pridūrė.

 

R. A. Kirstukas atsitraukė

„Pirmąsyk girdžiu, kad sudėti tie keli akmenys kam nors kelia tokias dideles problemas“, – stebėjosi R. A. Kirstukas.

Jis sakė griebęsis akmenų, norėdamas nors kiek aptramdyti vasarą vairuotojus.

„Sezono metu galybė mašinų stovi šalikelėse, važiuoja ant žaliųjų vejų“, – skundėsi Tarybos narys.

„Keli akmenys duoda daugiau tvarkos nei galėčiau jos tikėtis pastačius kelio ženklus“, – įsitikinęs politikas. „Ar pritariate, kad per žolynus visi važinėtų?“ – klausė jis.

R. A. Kirstukas įrodė, kad yra protingas politikas: kai straipsnis buvo paruoštas spaudai, į redakciją paskambinęs A. Skirpstas pranešė, kad buvęs meras sutiko akmenis patraukti per pusmetrį nuo kelio.

Ar karo kirviai irgi bus užkasti?


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



miestietis 2012-03-23 20:09 (IP: 78.61.48.182)
Mano nuomone,Užkanavės g.kelkraščiuose turėtų būti skirta vietos stovėti mašinoms,nes vasarą čia suvažiuodami poilsiautojai atlaisvina Palangos paplūdimius .Dabar gi Palangos valdininkai pasielgė trumparegiškai,sklypus atriekdami iki pat kelio.

na na 2012-03-23 20:00 (IP: 78.61.104.50)
Nuo kada kad ir uzkanaveje galima vazineti zaliomis vejomis???O jei butu iskasti grioviai?Izulus vairuotojai ir i "maxima"ivaziuotu,jei nebutu atitvaru...

nuomonė 2012-03-23 12:33 (IP: 78.61.56.200)
Na,jeigu Kirstukas LiCS partijos,tada tai "'visada teisus ir elgiasi pagal KONSTITUCIJĄ " ,kitaip ir būti negali...

Taip pat skaitykite

Ilgai brendusi eismo revoliucija Palangos aukštyn kojom neapvertė  1

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2017 05 25 | Rubrika: Savaitės komentaras

Penkeri metai. Tiek Palangos valdžiai prireikė laiko, norint suprasti, kas jai yra sakoma. Kaip kardinalus eismo schemos pertvarkymo būdas vienos krypties eismas Vytauto gatve savivaldybei viešai buvo siūlomas dar prieš penkerius metus. Tada Eismo saugumo komisijai vadovavęs Saulius Simė kraipė galvą klausydamas ir, regis, niekaip negalėjo suvokti, kas yra siūloma. Paistė jis...


Nors Palanga nėra labai judrus miestas, tačiau manydamos, kad mūsų vaikams svarbu pasikartoti eismo taisykles, prisiminti kaip saugiai elgtis gatvėse, kovo 17 d. „Baltijos“ pagrindinės mokyklospradinių klasių mokytojos AurelijaŽaromskienė, Dalytė Daukšienė ir Dalia Šiupinienė sukvietė pradinukus į saugaus eismo viktoriną „Į trijų švieselių...


Svarstant Palangos miesto savivaldybės administracijos parengtą Palangos miesto strateginį planą, paaiškėjo, jog jame numatytos ženklios išlaidos dviračių takams įrengti – vien 2017 metais tam numatyta skirti 127,6 tūkst. eurų. Tačiau jokio naujo dviračių tako neplanuojama įrengti – jam numatoma skirti dalį Vytauto gatvės, autotransportui joje paliekant vienpusį eismą...


Rugsėjo mėnesį visoje Lietuvoje vyks jau tradicija tapusi saugaus eismo akcija „Apsaugok mane“. Jos iniciatorė bendrovė „Lietuvos draudimas“ kartu su Palangos miesto savivaldybe skatins eismo dalyvius būti atsargius. Savivaldybė prie Palangos miesto mokyklų esančias perėjas pažymėjo specialiu „Apsaugok mane“ ženklu, o „Lietuvos draudimas“...


Svarstoma galimybė Vytauto gatvės atkarpoje nuo sankryžos su Druskininkų gatve iki S. Dariaus ir S. Girėno gatvės leisti vienpusį eismą pietų kryptimi – tokį projektą svarstė Palangos miesto savivaldybės Eismo saugumo komisija. Visuomenė taip pat kviečiama pareikšti savo pastabas ir pasiūlymus – su UAB „Kelprojektas“ parengtais eismo organizavimo pasiūlymais...


Liepos 10 d. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų kolegija padėjo tašką Senojo turgaus gatvės istorijoje ir priėmė nutartį atmesti pareiškėjo Aleksandro Jokūbausko apeliacinį skundą dėl Klaipėdos apygardos administracinio teismo 2012 m. gruodžio 21 d. priimto sprendimo nutraukti administracinę byla pagal pareiškėjų Aleksandro Jokūbausko, Irenos...


Saugaus eismo komisija, ieškodama būdų, kaip užtikrinti eismo saugumą bei apriboti transporto priemonių srautą arčiausiai jūros esančioje miesto dalyje, svarsto keletą galimų eismo schemos naujovių.


Gruodžio 21-ąją Klaipėdos apygardos administracinio teismo teisėjų kolegija padėjo tašką Senojo turgaus gatvės istorijoje ir priėmė sprendimą nutraukti administracinę byla pagal pareiškėjų, Tarybos nario advokato Aleksandro Jokūbausko, Irenos Večerskienės, Janinos Smilgevičienės, Džiuljetos Garolienės ir Stasio Urbono, skundą atsakovei Palangos miesto savivaldybės...


Kai kurie Palangos Užkanavės gatvės gyventojai, čia pasistatę ar dar renčiantys vieną už kitą prašmatnesnius namus, galėtų būti vadinami išradingiausi šalyje. Neapsikęsdami vasarą didelio eismo srauto gatve ir pakelėje statomų automobilių, sumanė nuo jų gelbėtis pakelėse sudėdami akmenis. Daugiausia jų - prie žinomo palangiškio, Tarybos nario Remigijaus Alvydo...


Ar tikrai eismo pertvarkai trukdo karščiai?

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2011 08 04 | Rubrika: Savaitės komentaras

  Baigiantis vasarai Palangos policijos pareigūnai susirūpino eismo situacija kurorto gatvėse. Viešosios policijos skyriaus viršininkas Gintautas Pocevičius staiga pažėrė pasiūlymų, kaip geriau organizuoti eismą Vytauto gatvėje, kad kiltų mažiau avarinių situacijų, saugiau būtų dviratininkams, pėstiesiems, o automobilių vairuotojams – patogiau vairuoti....


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius