Naujas kelių milijonų vertės Palangos traukos objektas pritaikytas net itin bijantiems aukščio

Palangos tiltas, 2022-06-06
Peržiūrėta
1264
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Delfi.lt nuotr.
Delfi.lt nuotr.

Palangoje iškilęs apžvalgos ratas pagamintas išskirtinai Lietuvos pajūriui. Atvežti tokį sudėtingą įrenginį nebuvo paprasta, o jį Olandijoje užsakęs Dainius Drungilas Delfi.lt atskleidė, kas nulėmė pramogos kainą, kodėl pasirinkti būtent šie gamintojai ir kiek užtrunka kasdienė įrenginio priežiūra.

Kone dažniausiai kylantis klausimas pramogautojams – kodėl tiek kainuoja. Įmonės „Rota Fortuna“ vadovas D. Drungilas sako, kad bene moderniausias apžvalgos ratas panašus į tą, kuris jau stovi Estijoje, Taline, tad, kalbant apie paslaugos kainą, esama pramoga buvo puikus orientyras.

„Kainodara orientuota į Talino apžvalgos rato paslaugą. Nors Palangoje neseniai pastatytas apžvalgos ratas technologiškai modernesnis, naujesnis, bet buvo vadovautasi Talino kainodaros praktika. Ji patikrinta ir jau veikianti“, – paaiškina D. Drungilas.

Vienam asmeniui pasižvalgyti po Palangos apylinkes iš paukščio skrydžio kainuoja 10 eurų. Iki trejų metų vaikams mokestis netaikomas. Apie 10 minučių trunkančios apžvalgos metu apsukami trys ratai, o pats apžvalgos ratas yra net 40 metrų aukščio. 

Kiek brangus šis statinys, D. Drungilas sako negalintis atskleisti, mat pagamintas specialiai Palangai, nėra nupirktas. 

„Mes sudarėme nuomos sutartį su gamintojais, nes daiktas labai brangus. Net nežinau, kas galėtų sau leisti jį nusipirkti. Tai kelių milijonų vertės įrenginys: metalai nemažai kainuoja, vien medžiagų kaina didėja kone savaitėmis. Apžvalgos ratui pagaminti naudotos elektronikos dalys, kurių paprastai gauti rinkoje itin sudėtinga. Nuomos kainos nesu įgaliotas atskleisti, tai komercinė paslaptis, nors mielai pasakyčiau“, – sako D. Drungilas.

Į Palangą ne vieną pramogą atvežęs vyras pasakoja, kad tinkamo apžvalgos rato paieškos buvo ilgos, teko daug domėtis gamintojais, jų patirtimi, kas gali pasiūlyti geriausią, kokybiškiausią gaminį, juolab kad pajūryje siaučia ir audros, tad reikėjo specialių sprendimų, skaičiavimų, sugalvoti, kaip uždarose kabinose įrengti mūsų orams tinkamas šildymo ir vėdinimo sistemas, nes norėjosi, kad apžvalgos ratas būtų tinkamas ne tik šiltuoju metu. 

„Kabinose sumontuota speciali įranga ir dabar, jei vėsu, mes įjungiame šildymą. Jei karšta, įjungiame kondicionierių. Kiekvieną dieną vykdomas labai kruopštus visų jungčių patikrinimas, tai trunka apie dvi valandas, – techninis patikrinimas, testavimas, tikrinama kiekviena kabina, jungtis, viskas griežtai prižiūrima. Dėl šiltų ar šaltų orų nukabinti jau esamų kabinų ir pakeisti jų kitomis nereikės. Sukomplektuotas taip, kaip dabar, apžvalgos ratas veiks ištisus metus“, – dalijasi pašnekovas.

Nauja pramoga sukūrė ir naujų darbo vietų.

„Šiandien mes turime 7–8 darbuotojus, planuojame įdarbinti iš viso apie 10 žmonių. Yra dirbančių ir vietinių gyventojų, ir atvykusio jaunimo. Dirba ne tik jaunimas – yra ir operatorių, ir kasininkų. 

Sezoniškumo nepaisyti, žinoma, negalima, tad vasarą, kai srautai didesni, darbuotojų reikia daugiau, o žiemą žiūrėsime pagal poreikį, matysime, kaip viskas vyksta. Prognozuoti toli į priekį sudėtinga, nes situacija ir geopolitine prasme sunkiai nuspėjama. Aišku tik tai, kas akivaizdu, – darbuotojų skaičius mažės rudenį, tai natūralu“, – sako pats Palangoje užaugęs vyras.

Anot D. Drungilo, apžvalgos rato vieta buvo nustatyta tarptautiniu lygmeniu – domėtis, kur saugiausia ir patogiausia, buvo svarbu ne tik miestui, tuo domėjosi ir įrenginį gaminę „Mondial Rides“ atstovai. Be to, pastačius apžvalgos ratą Palangoje, su olandais sutarta bendrauti ir jo priežiūros, ir visais kitais klausimais.

„Turime techninį darbuotoją, technikos direktorių ir glaudžiai bendraujame su gamintojais. Gamintojai čia buvo atvažiavę, patys surinko ir patys apmokė. Įrenginys buvo surinktas jų pačių komandos, ji kompetetinga surinkti tokius įrenginius. Apžvalgos ratas surinktas per tris dienas, paskui vyko visa kita komplektacijos dalis – elektroniniai sujungimai, testavimai, kalibravimai, derinimai, o čia jau nepaskubėsi. Pats daiktas gali iškilti, bet reikia visokių klausimų išspręsti, – apie darbo užkulisius pasakoja D. Drungilas. – Gamintojai žino Palangą, mes juos buvome kvietę į svečius ir patys važiavome pas juos. Nebuvo taip, kad nusprendėme, jog imame apžvalgos ratą, ir viskas. Parametrai, pagal kokius apžvalgos ratas pagamintas Palangoje, – tai optimalus sprendimas, kad galėtume dirbti ir žiemą, ir vasarą. Aukščio parametras buvo taikomas pagal čia esančias oro sąlygas. Derinome su olandų inžinieriais, kartu priėmėme sprendimus ir pasunkinome patį ratą – jis sunkesnis nei įprastai, pritaikytas daug didesniems vėjams žiemą ir rudenį. Tad galime dirbti ištisus metus.“

Olandijos įmonė „Mondial Rides“ jau maždaug per 40 metų visame pasaulyje yra pagaminusi ir pastačiusi per 70 apžvalgos ratų. Tarptautinėje rinkoje gerai žinomas žaidėjas gamina įvairias sudėtingas pramogoms skirtas konstrukcijas ir įrenginius, kuriuos galima išvysti daugelio šalių atrakcionuose.

Dar viena pusė, kurios lankytojai nemato, – tai valymo komanda. D. Drungilas prisimena, kad teko ilgai vargti, kol pastatytas apžvalgos ratas ir visos jo kapsulės buvo paruoštos naudoti.

„Kai jis buvo surinktas, šveitėme praktiškai dvi paras. Dabar apžvalgos ratas tvarkomas kasdien, suprantame, kad ir vaikai kartais ištepa, aišku, į kabiną neleidžiame pramogautojų su maistu, bet, natūralu, kad lieka pirštų ar kitokių žymių. Taigi valymo darbai užtrunka ne vieną valandą kasdien, stengiamės viską atidžiai tvarkyti. Be to, tvarkymo poreikis neatsiejamas ir nuo žmonių srauto. Valo ta pati komanda, tvarkytis padeda ir operatoriai, ir kasininkės, o prireikus imame iš šalies – samdome kompaniją. Taip darėme, kai to reikėjo“, – apie apžvalgos rato priežiūrą pasakoja palangiškis.

Anot D. Drungilo, tiems, kurie bijo aukščio, uždaros kabinos gali padėti tą baimę nugalėti – kartu kėlęsis žmogus neslėpė, kad labai labai bijo aukščio, tačiau po pirmojo rato ištarė norintis dar kartą palikti į paukščio skrydžio aukštį.

DELFI

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Palangoje iškilęs apžvalgos ratas pagamintas išskirtinai Lietuvos pajūriui.


Paskutinių vasaros savaičių į Palangą atvykę palydėti poilsiautojai grožėjosi šalia Palangos tilto naujai išdygusiomis beveik šešių su puse metrų aukščio įspūdingomis Žolinės sūpynėmis.


Investicinis objektas šalia Palangos!!! Parduodama Virkštininkų dvaro užeiga viešbutis, restoranas, alaus darykla. Viešbutyje yra 11 kambarių svečiams ir 150 m² apartamentai. Restoranas su lauko terasa, taip pat 4 atskiros banketinės salės. Yra veikianti alaus darykla kurioje per parą galima išvirti 2 tonas alaus.


Pajūryje, netoli Palangos, ties Nemirsetos laivų gelbėjimo stotimi, vyras aptiko smėlyje apipustytą neįprastos išvaizdos objektą. Pamanė, kad didelė plastiko šiukšlė, tad paėmė, kad išmestų į atliekų rūšiavimo konteinerį, rašo Šarūnas Meškys delfi.lt Traukdamas iš smėlio pastebėjo, kad tai – maždaug delno dydžio...


Garsus profesorius biotechnologas, medicinos centrų „Northway“ įsteigėjas Vladas Algirdas Bumelis pirmadienį, vasario 24 d., lankėsi Palangos miesto savivaldybėje su geromis naujienomis.


Šiuo metu Lietuvos Respublikos kultūros vertybių registre yra įregistruota 111 kultūros vertybių, esančių Palangoje. Didžiausias ir sudėtingiausias jų – Palangos miesto istorinė dalis, į kurią patenka ir Palangos senojo miesto vieta. Be to, kad Palangos miesto istorinė dalis pati yra 1993 m. birželio 4 d. įrašyta kaip atskira vertybė, joje yra 61 kultūros paveldo...


Šiuo metu Lietuvos Respublikos kultūros vertybių registre yra įregistruota 111 kultūros vertybių, esančių Palangoje. Didžiausias ir sudėtingiausias jų – Palangos miesto istorinė dalis, į kurią patenka ir Palangos senojo miesto vieta. Be to, kad Palangos miesto istorinė dalis pati yra 1993 m. birželio 4 d. įrašyta kaip atskira vertybė, joje yra 61 kultūros paveldo...


Šiuo metu Lietuvos Respublikos kultūros vertybių registre yra įregistruota 111 kultūros vertybių, esančių Palangoje. Didžiausias ir sudėtingiausias jų – Palangos miesto istorinė dalis, į kurią patenka ir Palangos senojo miesto vieta. Be to, kad Palangos miesto istorinė dalis pati yra 1993 m. birželio 4 d. įrašyta kaip atskira vertybė, joje yra 61 kultūros paveldo objektas....


Žvelgiant į pilką, šabakštynais apaugusį sklypą netoli Klaipėdos plento, vos įvažiavus į Palangą, šiandien sunku patikėti, kad koks nors verslininkas ryžtųsi į jį investuoti dešimtis milijonų litų ir jau po kelių metų pastatyti sporto ir rekreacijos centrą – su olimpiniu baseinu, ledo arena ir žirgynu. Abejonių apnikti kurorto politikai, tvirtinant būsimo...


Motorolerio vairuotojas: legalus ar kelių „erelis“?

Monika ŠIUGŽDAITĖ, 2009 06 13 | Rubrika: Miestas

Tie, kurie vaikystę praleido mindami dviračio pedalus, gūžčioja pamatę paauglius, burzgiančius motoroleriais bei keturračiais. Ne itin paklusnūs kelių eismo dalyviai dažnai kelia grėsmę ir sau, ir kitiems. 


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius