„Omnitel“ lenktynės: ir brangi savireklama, ir galvos skausmas

Linas JEGELEVIČIUS, 2010-07-18
Peržiūrėta
1769
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Sutrikdytas eismas, automobilių kamščiai nustatytuose apvažiavimuose, daugiabučių kiemai užstatyti iš kitur atvykusių vairuotojų, kilus gaisrui, dėl spūsčių užblokuotas privažiavimas ugniagesiams prie minias žiūrovų sutraukusių objektų ir riaumojantys įvairiaspalviai lenktyniniai automobiliai – reginys, labiau įsivaizduojamas bet kur, tik ne kurorte. Bet modernių sporto ir koncertų salių neturinčiam Palangos kurortui tradicinės „Omnitel 1000 kilometrų lenktynės“ – nors ir ne visai „kurortinis“, bet vienas iš svarbiausių renginių, kuris į miestą privilioja dešimtis komandų, šimtus jų palaikymo narių ir tūkstančius žioplių, dėl kurio užsimerkiama prieš nepatogumus ir kuris – svarbiausia! – nieko vietos valdžiai nekainuoja. Trims dienoms kurortas ir jo prieigos tapo viena didele lenktynių trasa, „Omnitel’iui“  - brangia savireklama, miesto gyventojams ir svečiams – maloniu reginiu ar galvos skausmu.

 

Lenktynės reikalingos, bet yra abejonių dėl laiko

Trečiadienio popietę pas Palangos merą Vytautą Stalmoką rinkęsi atsakingų miesto įstaigų vadovai ir lenktynių organizatoriai (jiems atstovavo Darius Jonušis, Lietuvos kartingo federacijos prezidentas ir UAB “Promo sportas” direktorius – aut.) pirmiausia išklausė mero patikinimų, kad lenktynės miestui reikalingos.

„Atsiranda kai kurių problemų, skundų, bet lenktynės – vienas iš didžiausių renginių Palangoje. Va, atvažiavo SEL-as, surengė didelį koncertą, ir kai kas ėmė šnekėti, kad jis buvo Palangai per didelis.  Visiems niekada neįtiksi“, - sakė V. Stalmokas.

Kalbai pakrypus apie galimai kitą lenktynių laiką, D. Jonušis teigė, kad renginys galėtų vykti ir rugpjūtį ar dar vėliau, bet, tokiu atveju, būtų sudėtinga surinkti lenktynėms biudžetą, taip pat kiltų keblumų dėl įsipareigojimų tarptautinei automobilių sporto federacijai ir „Motors TV“ televizijai, kuri turi teises transliuoti renginį būtent liepos mėnesį.

„Reikėtų papildomai apie šimto tūkstančių litų kitai datai“, - reziumavo „Promo Sporto“ direktorius, prisipažinęs, kad su lenktynėmis „balansuoja ant nuostolių ribos.“

 

Renginys - nuostolingas

 Dar atviresnis buvo su žurnalistu kalbėdamas „Promo Sportas“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas:

„Jau antri metai, kai šis renginys mums yra nuostolingas. Viskas kainuos šiek tiek daugiau kaip milijonas litų. Planuojame apie 150 – 200 tūkstančių litų nuostolį“, - sakė jis.

Pasak jo, šiemet būta net svarstymų nerengti lenktynių 2010-ais metais, bet tuomet jos, greičiausiai, anot D. Grinbergo, „numirtų.“

Skųsdamasis, kad viso biudžeto „pakelti“ vieni negalį, D. Jonušis teigė, kad lenktynės – neabejotina nauda miestui, kuris turėtų ateityje prisidėti finansiškai prie lenktynių organizavimo.

UAB „Palangos komunalinis ūkis“ direktorius Konstantinas Skierus informavo apie dėl lenktynių nustatytas apylankas, kelius.

Palangos Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos Valstybinės priešgaisrinės priežiūros poskyrio viršininkas Stasys Šleinius išreiškė nuogąstavimą, kad per lenktynių atidarymą Vytauto gatvė bus užkimšta : „Neduok, Dieve, jei joje gaisras kiltų.“

D. Jonušio meras klausė, per kiek laiko pavyktų atlaisvinti gatvę, bet konkretaus atsakymo neišgirdo. Pasitarimas ėmė vystytis į platesnę diskusiją, kad kurortui reikia daugiau mašinų stovėjimo aikštelių.

„Reikia problemą per du metus išspręsti. Kol jų (aikštelių) nėra, reikia apmokestinti automobilių stovėjimą centre, kad mašinos būtų iš jo išstumtos“, - teigė meras.

 

Ką laimi miestas?

„Promo Sportas“ atstovas D. Grinbergas abejojantiems tokių lenktynių reikalingumu siūlė pasitelkti paprastą matematiką:

„Į lenktynes atvyks 42 komandos. Kiekvienoje jų – po tris vairuotojus, po aštuonis mechanikus, po komandų vadovą. Visi atsiveža savo antrąsias puses, palaikymo komandas. Plius teisėjai, žinoma, žiūrovai – žodžiu, tūkstantinė armija, kuri Palangoje eis į restoranus, miegos viešbučiuose ir eis į klubus – leis pinigus“, - skaičiavo vyras. „Štai jau nuo pirmadienio į Palangą yra atvykusi belgų komanda „KS Motorsport“ .  Jie čia buvo pernai, ir jiems mūsų kurorte labai patiko, todėl jie atvyko šiemet anksčiau“, - pasakojo lenktynių organizatorius.

Anot jo, „nekorektiška“ svarstyti, kas – pagrindinis lenktynių rėmėjas „Omnitel“ ar Palanga – laimi daugiau.

„Omnitel’iui“ – tai brangi savireklamos kampanija. Palanga „nuskambės“ 56 milijonams potencialių žiūrovų auditorijai, nes tiek žiūrovų prie ekranų pritraukia televizijos kanalas „Motors TV“, - sakė D. Grinbergas.

Jis nepanoro atskleisti, kiek „Omnitel“ šiemet prisidėjo prie lenktynių:

„Tai – komercinė paslaptis. Kas turėtų būti svarbiausia Palangos valdžiai, kad jai lenktynės nieko nekainuoja, nors užsieniečiai stebisi, kad taip gali būti – prie visų renginių belgų ar vokiečių savivaldos institucijos visada prisideda. Kalbant apskritai, renginys, išskyrus kelis renginukus, net – gal būtų kam nors sunku patikėti – nevyksta Palangoje. Lenktynių trasa driekiasi per kelius, žemes, kuriuos mes iš jų savininkų nuomojame“, - dėstė pašnekovas.

 

Kiek kainuoja - paslaptis

„Omnitel“ atstovė spaudai Daiva Selickaitė taip pat neatskleidė, kiek mobilaus ryšio operatoriui kainuos tokia viešųjų ryšių akcija : „Komercinė paslaptis. Bendrovė investuoja į savo įvaizdį, tam tikrą pozicionavimą tarp kitų mobilaus ryšio operatorių“, - sakė ji.

Palangos savivaldybę, kaip neseniai paaiškėjo per Tarybos posėdį, paremia įvairios įmonės, bet kalbinti politikai neigė ką nors žiną apie kokią nors „Omnitel“ paramą miestui:

„Nesu girdėjęs, kad ši bendrovė būtų kaip nors prisidėjusi prie miesto gerovės. Kaip ir kiekvienais metais, tikiuosi, renginio organizatoriai Tarybos nariams įteiks kvietimus dviems žmonėms, kurie suteikia teisę patekti į eiliniams žiūrovams nepasiekiamas zonas“, - sakė Tarybos narys V. Pivrikas.

Jo manymu, Palangai, kai bus galimybių reikėtų galvoti apie šiuolaikinės lenktynių trasos pastatymą. Pats politikas prisipažino nesąs didelis automobilių sporto mėgėjas:

„Kaip gydytojas galiu pasakyti, kad trasoje keliamas triukšmas kenkia klausai“, - sakė jis.

Kretingos meras Juozas Mažeika „Palangos tiltui“ sakė, kad dėl lenktynių „nei džiūgaująs, nei liūdįs“, bet, jo nuomone, varžybų organizatoriai ir „Omnitel“ turėtų labiau prisidėti prie jų vykdymo:

„Lenktynės sukelia nemažų nepatogumų Kretingos gyventojams, norintiems patekti į Palangą. 2007-ais metais iš Kelių direkcijos pavyko gauti 350 tūkstančių litų apylankai įrengti, bet daugiau jokios paramos iš nieko nesusilaukėme“, - sakė J. Mažeika.

Palangos meras V. Stalmokas, kalbėdamas su „Palangos tiltu“, sakė, kad nereikia abejoti dėl lenktynių naudos Palangai. Jis teigė, kad miestas iš „Omnitel“, pagrindinio lenktynių rėmėjo, už leidimą kurorte organizuoti lenktynes jokios paramos nėra susilaukęs ir nėra jos prašęs.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Jau šią savaitę Palangoje griaudės gražiausių ir greičiausių sportinių automobilių varikliai – vyks tradicinės tarptautinės „Aurum 1006 km“ lenktynės. 


Vienui vienu punktu iki vienuolikos procentų – tiek per metus Lietuvoje padidėjo renovuotų senų daugiabučių dalis.


Šio momento ištisus metus laukė „Aurum 1006 km lenktynių“ organizatoriai, lenktynininkai ir tūkstančiai automobilių sporto gerbėjų. 


Kas politikui parūpo labiau: lenktynės ar būsimi rinkimai?

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2014 07 31 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

Penkioliktą kartą Palangoje vykusios 1000 kilometrų lenktynės jau išdardėjo iki kitos vasaros, tačiau šio masinio renginio sukelti ratilai krantus pasiekia iki šiol.


  Išsirikiavusios 43 komandos, pusantro šimto lenktynininkų ir minia automobilių sporto gerbėjų – taip visus vakar ankstyvą popietę pasitiko centrinė Vytauto gatvės atkarpa, kurioje vyko 1000 km lenktynių atidarymo paradas. Sportininkai margai miniai rodė savo automobilius ir mielai bendravo su publika. Visas kurortas vakar, penktadienį ir savaitgalį gyveno ir...


Lygiai 100 dienų beliko iki tarptautinių 1000 km lenktynių, pagrįstai tituluojamų kaip didžiausia automobilių sporto šventė Baltijos šalyse. Šiemet jos bus neeilinės – 15-osios jų istorijoje. Nors tai dar ne akademinis jubiliejus, tačiau pirmoji ženklesnė sukaktis brangi bei įsimintina ne tik lenktynių organizatoriams, bet ir daugumai varžybose dalyvavusių...


1000 kilometrų lenktynių finišo liniją Palangoje pirmas kirto lietuvis

Pagal Viešųjų ryšių agentūros „Visus Bonus“ pranešimą spaudai, 2013 07 15 | Rubrika: Miestas

Tradicines 1000 kilometrų autolenktynes savaitgalį laimėjo Nemunas Dagilis, atstovaujantis komandai „General Financing-Autopaslauga“. Jis pirmasis kirto 1000 kilometrų lenktynių finišo liniją, anksčiausiai įveikęs šią distanciją sudarančius 334 ratus.


Rūta STANIULYTĖ   Palangos Vytauto gatvė seniai nematė tiek automobilių ir žmonių, kuriuos sutraukė trečiadienį prasidėjusios tryliktosios „Omnitel 1000 km lenktynės“. Jos liepos 18-22 dienomis vyks kelių Palanga – Kretinga – Klaipėda sankirtoje. Ketvirtadienio rytą, 10.30 val.,  visi automobiliai iš trasos pajudėjo į Vytauto gatvę...


Sutrikdytas eismas, automobilių kamščiai nustatytuose apvažiavimuose, daugiabučių kiemai užstatyti iš kitur atvykusių vairuotojų, kilus gaisrui, dėl spūsčių užblokuotas privažiavimas ugniagesiams prie minias žiūrovų sutraukusių objektų ir riaumojantys įvairiaspalviai lenktyniniai automobiliai – reginys, labiau įsivaizduojamas bet kur, tik ne kurorte. Bet modernių sporto ir koncertų salių...


Triukšmingai pradėtos dešimtosios 1000 kilometrų lenktynės

„Palangos tilto“ informacija, 2009 07 18 | Rubrika: Miestas

Ketvirtadienio rytą J.Basanavičiaus gatvėje ir paplūdimiuose buvo, kaip reta, tuštoka: palangiškių ir poilsiautojų dėmesį prikaustė Vytauto gatvė, į kurią triukšmingu motorų gaudesiu viliojo jubiliejinių „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyvių paradas.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius