Šventosios jūrų uosto rekonstrukcija įsibėgėja: parengtas projektas atlieps tiek laivybos, tiek laisvalaikio poreikius

Palangos tiltas, 2025-04-30
Peržiūrėta
682
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Vaizdas nuo vakarinės krantinės į jūrą, Sweco Lietuva
Vaizdas nuo vakarinės krantinės į jūrą, Sweco Lietuva

Didžiausias Palangos savivaldybės įgyvendinamas infrastruktūros projektas įgauna pagreitį – architektūros ir inžinerinių konsultacijų bendrovė „Sweco Lietuva“ parengė Šventosios valstybinio jūrų uosto statybos ir akvatorijos gilinimo projektinius pasiūlymus. Specialistai parengė projekto vizualizacijas ir kviečia pažvelgti, kaip atrodys naujasis Šventosios jūrų uostas.

Šventosios uosto atstatymo idėja gimė dar 1921 m., o tarpukariu pradėtos ambicingos uosto ir miesto plėtros iniciatyvos buvo apribotos po Klaipėdos krašto susigrąžinimo – pastatyti tik mediniai molai ir krantinė, tarnavusi dešimtmečius. Rekonstrukcijos idėja naujai atgimė 2018 m., įsteigus Šventosios jūrų uosto direkciją ir Palangos savivaldybei perėmus projekto savininko teises. Šventosios jūrų uosto atstatymo tikslas – sukurti šiuolaikišką infrastruktūrą ir spręsti įsisenėjusią problemą: į uosto įplauką užnešamą smėlį, dėl kurio į uostą negalintys patekti laivai Šventąją vis aplenkdavo.

„Sweco Lietuva“ Šventosios jūrų uosto projektavimo darbus vykdo dviem etapais: pirmuoju etapu parengti projektiniai pasiūlymai, antruoju – rengiamas techninis projektas, kurio pagrindu bus gautas statybą leidžiantis dokumentas. Projektavimo darbus planuojama pilnai užbaigti 2025 m. pabaigoje.

Už projektavimo darbus atsakingos bendrovės „Sweco Lietuva“ vadovas Liudas Zalunskis pabrėžia projekto įvairiapusę vertę tiek pajūrio, tiek visos Lietuvos gyventojams bei iš užsienio atvykstantiems turistams. 

„Šio projekto esmė – sukurti modernią uosto infrastruktūrą, kuri tarnautų ir laivybos, ir laisvalaikio poreikiams. Naujasis uostas turės ne tik specialias krantines laivams, bet ir vietas, kur gyventojai bei turistai galės mėgautis pajūrio aplinka. Projektas apima keturių krantinių, pritaikytų tiek turizmui, tiek valstybės reikmėms rengimą bei akvatorijos gilinimo darbus, kurie ženkliai prisidės prie laivybos bei turizmo augimo pajūrio regione“, – teigia „Sweco Lietuva“ vadovas.

L. Zalunskis priduria, jog atnaujintas Šventosios uostas atvers naują galimybę jūros keliais atplaukti į Lietuvą – tikimasi, kad Šventojoje dažniau švartuosis turistinės jachtos iš kaimyninių šalių. 

„Rytinėje uosto dalyje planuojama įrengti apie 70 specialių vietų, kuriose laivų savininkai galės palikti savo vandens transporto priemones ilgesniam laikui. Ši unikali infrastruktūra skatins nuolatinį jūrinį turizmą ir kurs naują pajūrio traukos centrą, aktualų tiek lietuviams, tiek užsienio svečiams“, – sako jis.

Tikimasi, kad Šventosios uosto teritorijoje kitąmet bus pastatyta ir regioninė buriavimo mokykla.

Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovas Mindaugas Skritulskas pastebi, jog uostai sukuria pridėtinę vertę ne tik pajūrio kurortams, bet ir visai valstybei. 

„Tikime, kad atkurtas Šventosios jūrų uostas pritrauks dar daugiau investicijų – bus statomi viešbučiai, kuriami nauji traukos centrai, atvyks daugiau turistų ir bus kuriamos naujos darbo vietos. Jau dabar, vos pradėjus uosto statybos darbus, jaučiame kylantį investuotojų susidomėjimą Šventosios regionu“, – teigia pašnekovas.

Apie „Sweco Lietuva“

„Sweco Lietuva“ – Lietuvoje viena pirmaujančių architektūros ir inžinerinių konsultacijų įmonių, priklausanti tarptautinei „Sweco” grupei. Pasitelkusi inžinierių, architektų ir kitų ekspertų žinias bendrovė kuria sprendimus, kuriais siekia išspręsti urbanizacijos klausimus, pasinaudoti skaitmeninimo galia ir padaryti mūsų visuomenę tvaresnę. „Sweco“ yra Europoje pirmaujanti architektūros ir inžinerinių konsultacijų kompanija, kurios metinė apyvarta siekia 2,7 mlrd. eurų. Kompanija yra NASDAQ OMX Stockholm AB vertybinių popierių biržos narė.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Didžiausias Palangos savivaldybės įgyvendinamas infrastruktūros projektas įgauna pagreitį – architektūros ir inžinerinių konsultacijų bendrovė „Sweco Lietuva“ parengė Šventosios valstybinio jūrų uosto statybos ir akvatorijos gilinimo projektinius pasiūlymus.


Ketvirtadienį, balandžio 27 dieną, Seimas priėmė Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisas, inicijuotas Seimo nario Mindaugo Skritulsko, kuriomis siūloma nuo 2024 m. Šventosios jūrų uosto žemę, jo infrastruktūrą ir akvatoriją leisti patikėjimo teise valdyti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


2021 metais pradėtas ir 2022 metų pradžioje sėkmingai įgyvendintas Palangos oro uosto rekonstrukcijos projektas, kurio pagrindinis rangovas buvo Latvijos įmonė „A.C.B.“, pelnė aukščiausią įvertinimą Latvijos statybų apdovanojimuose. 


Seimą antradienį, rugsėjo14 d., pasiekė įstatymų pataisos, leisiantis Šventosios jūrų uosto akvatoriją ir uosto infrastruktūrą patikėjimo teise valdyti, naudoti ir ja disponuoti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Kovo 11-osios išvakarėse Palangą pasiekė puiki žinia – šiandien, trečiadienį, Šventosios jūrų uosto atstatymo projektas įtrauktas į Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo priemonių planą. Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus trečiadienio, kovo 10-osios, vakarą pasidžiaugė žinia savo socialinio tinklo Facebook paskyroje.


Kartais smalsu dirstelėti pro rakto skylutę ir sužinoti, ką veikia kaimynas, pažįstamas ar kitas mums kuo nors reikšmingas žmogus. „Palangos tiltas“ pakalbino miestą puošiančius ar kitaip prie kurorto gerovės prisidedančius žmones ir pasmalsavo, kaip jie leidžia savaitgalius, kokių įdomių laisvalaikio pomėgių turi. Visai netikėtai užkalbinti pašnekovai atvėrė...


Be maisto žmogus išgyventų savaites, be vandens – keletą dienų, tačiau be oro galėtume išbūti tik keletą minučių. Kvėpavimo sutrikimai, kamuojantys tiek vaikus, tiek suaugusius, turi įtakos tiek fizinei, tiek psichinei savijautai. Ir jeigu vaikai dažniausiai kenčia dėl padidėjusių adenoidų, kuriuos galima nesunkiai pašalinti, suaugusiesiems yra sunkiau. Kvėpavimo...


Vakar neeiliniame tarybos posėdyje pagaliau patvirtintas Šventosios jūrų uosto detalusis planas. Pritarus šiam svarbiam tiek Šventajai, tiek valstybei dokumentui, uosto direkcija teiks paraišką dėl techninės dokumentacijos rengimo, kainuosiančio apie 8 mln. Lt, finansavimo ES paramos lėšomis.


Parengta Šventosios jūrų uosto galimybių studija

„Palangos tilto“ informacija, 2010 05 28 | Rubrika: Miestas

Šią savaitę miesto meras Vytautas Stalmokas, Administracijos direktorius Valerijus Kuznecovas ir vyriausiasis architektas Svajūnas Bradūnas Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste dalyvavo techninės tarybos posėdyje, kur UAB „Ardanuy Baltic“, Ispanijos kompanija „Ardanuy Ingeneria“ atstovė Lietuvoje pristatė Šventosios jūrų uosto galimybių studiją.


Šventojoje Klaipėdos apskrities viršininkas Arūnas Burkšas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas, Palangos miesto savivaldybės meras Vytautas Stalmokas su savivaldybės administracijos direktoriumi Valerijumi Kuznecovu bei laikinuoju miesto vyriausiuoju architektu Svajūnu Bradūnu, dalyvaujant Šventosios seniūnui Eugenijui Čilinskui, aptarė Šventosios...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius