Taksi vairuotojas: „Vasara labai skųstis negaliu“

Palangos tiltas, 2016-08-18
Peržiūrėta
1844
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Taksi vairuotojas: „Vasara labai skųstis negaliu“

Salomėja GALDIKAITĖ

Verslininkai, kaip ir kiekvienais metais, skundžiasi„pačia blogiausia vasara“, o tokių skundų lakmuso popierėlis – miesto taksistai. Kokia jiems buvo ši vasara? „Labai skųstis tikrai negalime“, – sakė devynioliktus metus taksi vairuotoju dirbantis Algis Jurkus.

Poilsiautojų yra, bet rusams per brangu
Vasarą pagrindiniai taksi klientai yra poilsiautojai. Daugelio verslininkų teigimu, jų šiais metais yra mažiau. Taksi vairuotojas Algis sako, kad didelio skirtumo,palyginti su kitomis vasaromis, jis nepastebėjęs: „Šiaip tai mes nesiskundžiam. Kaip bebūtų, tie, kurie turi kelialapius ir tikslą atvažiuoti paatostogauti į Palangą – jie atvyksta ir namuose nesėdi“.
Tiesa, taksistas pastebi, jog visgi rusų tautybės poilsiautojų yra gerokai sumažėję. „Taip yra dėl to, jog rublis smuko ir jiems čia yra per brangu. Teko kalbėti su klientais ir jie sakė, jog už tiek pinigų, kiek anksčiau užtekdavo pavalgyti visai šeimai, dabar išeina nusipirkti tik sriubos“, – „Palangos tiltui“ pasakojo vyras.

Mieliau taksi važiuoja nei pėdina
Palanga – labai nedidelis miestas, norint viską galima apeiti pėstute arba važiuoti dviračiu. Taksistas Algis teigia, jog tai tikrai neturi įtakos jų darbo apimtims. Atvykę poilsiautojai net minimalų atstumą geriau renkasi važiuoti taksi nei eiti pėsčiomis. „Į Palangą žmonės atvažiuoja ilsėtis. Tai reiškia, jog jie ilsisi visomis prasmėmis. Tą atstumą, kokį jie Vilniuje ar Kaune nueitų pėstute, Palangoje jie važiuoja su taksi. Taip pat gi kaip ir jie maisto negamina: eina į kavines, restoranus“, – „Palangos tiltui“ aiškino vyras.
Poilsiautoja Lina iš Kauno taksi automobiliu su savo vaikais važiavo nuo viešbučio „Vanagupė“ iki J. Basanavičiaus gatvės. „Turiu du vaikus, tad tokia kelionė truktų ne pusvalandį, o mažiausiai valandą. Jie pavargtų, tuomet būtų irzlūs, nebepajėgtų vaikščioti J. Basanavičiaus gatve. Neslėpsiu, kad ir pati pavargčiau eiti tokį atstumą. Net nedvejodama renkuosi taksi paslaugas. Atvažiavau ilsėtis“, – kalbėjo kaunietė.

Vežė ir į Vilnių
Taksistas Algis pasakojo, kad krypčių ir atstumų jo darbe pasitaiko pačių įvairiausių, neseniai teko važiuoti netgi į Vilnių.
„Būna žmogui ekstremalių situacijų, pavyzdžiui, kažkas susirgo, pameta svarbius daiktus arba šiaip atsitinka kokia bėda. Buvo toks atvejis, kai vienas vaikas iš rusų šeimos tiesiog negalėjo važiuoti autobusu, pykindavo jį, todėl tėvai įsodino į taksi ir į Vilnių mes jį vežėm. Jis sau erdviai, ramiai važiuoja, esant reikalui yra galimybė sustoti. Kai kurie žmonės tikrai nori tokio komforto ir yra pasiruošę mokėti gan didelius pinigus už tai. Mokama yra pagal susitarimą. Pagal taksometrą važiuoti išeina tikrai labai brangiai didelius atstumus, todėl ieškome kompromiso tarp savo darbo ir kliento kišenės. Situacija vis dėlto po euro įvedimo yra gana sudėtinga, žmonės neturi daug pinigų“, – pasakojo vyras.
Kitas taksi vairuotojas, nenorėjęs prisistatyti, išdavė, kad neseniai moterį iš Palangos į Vilnių vežė už 250 eurų.

Kainos nemažos, bet nekinta jau 5 metus
Pasakyti, kad Palangoje kažkokios tai prekės ar paslaugos kainos yra didesnės nei kituose Lietuvos kampeliuose, turbūt būtų anokia čia naujiena. Tačiau Palangos taksi kaina per 5 metus nepakito, tvirtino pašnekovai.
„Palangos taksi kainos,palyginti su Lietuvos masteliu, yra tikrai gana didelės. Visgi tai yra kurortinis miestas. Jeigu atvirai šnekant, tai kas Palangoje yra pigu: ir cepelinai, iš šaltibarščiai yra tikrai brangesni negu kitose Lietuvos vietose. Tačiau pasaulinė praktika yra tokia, kad vienas kilometras turi kainuoti tiek, kiek vienas litras degalų, stengiamės jos laikytis. Būtent mes 5 metus nekeičiame savo kainų, kiti suapvalino, padidino, o mes išlaikėme jas tokias pat“, – pasakojo taksistas.

Žmogiškumo nepamiršta
A. Jurkus teigia, jog neretai keleiviams taiko įvairias akcijas – pavyzdžiui, neima įsėdimo mokesčio, kad tik klientui būtų geriau: „Pas mus iškvietimas yra mokamas, nes tai yra paslauga. Yra mokestis, bet mes dažniausiai jo neimame“.
Anot Algio, Palangoje taksistai – sąžiningi, retai pasitaiko apgavysčių. „Nėra tokių dalykų, kaip teko girdėti, jog Vilniuje užsieniečiams jungia kitokį tarifą. Pas mus visi taksometrai yra tikrinami, plombuojami ir tikrai nėra jokių nusižengimų. Mums ar užsienietis, ar lietuvis, nesvarbu, mes važiuojam pagal nustatytas kainas. Ne vasaros sezonu palangiškiams šiek tiek nuleidžiame kainas, nes jie visgi mus išlaiko, turim atiduoti duoklę. Tarkime, į miesto ligoninę pagal taksometrą kainuoja apie 4 eurus, mes pavežame už 3 eurus. Žinoma, ne kiekvieną kartą, bet jei yra kokia senutė, padarom tokią nuolaidą. Vis dėlto į ligoninę žmonės važiuoja ne švenčių švęsti“, – pasakojo vyras.

Dažniausi konfliktai – dėl taisyklių nesilaikymo
Pasak taksisto, už vairo pasitaiko ir linksmų, ir juokingų istorijų, ne paslaptis – ir konfliktinių situacijų, kurias reikia spręsti šaltakraujiškai.
„Dirbame visą parą, bet naktimis sumažėja taksi automobilių, kadangi naktinis darbas nėra itin lengvas. Vyresnio amžiaus žmonėms jisai yra per sunkus. Naktimis pasitaiko girtesnių klientų, o tai reiškia, kad pasitaiko ir daugiau konfliktinių situacijų. Todėl kai kurie taksistai nusispjauna į pinigus ir išvažiuoja ilsėtis. O šiaip tai yra sudaryti grafikai, tie kurie dirba naktį, dieną ilsisi ir priešingai. Stengiamės, kad jokių spragųklientų aptarnavime neliktų“, – apie naktinio darbo specifiką kalbėjo A. Jurkus.
Naktiniame darbe atsitinka tokių istorijų, kurias po to tikrai sunku pamiršti.„Jos daugiausiai susijusios su įkaušusiais. Yra buvę, kai žmogus įsėda į taksi ir paprašo, kad važiuotumėm ieškoti jo mašinos, nes neprisimena, kur pastatė. Kartais net tenka iš Palangos išvažiuoti ir tarsi detektyvams pagal įvairias užuominas ieškoti to automobilio. Dažniausiai randame“, – pasakojo pašnekovas.

Bendrauti su klientais ar ne?
Pasitaiko žmonių, kurie galvoja, kad taksisto pareiga yra ne tik vairuoti. Būna tokių, kurie nori, jog juos linksmintų, kalbintų, leistų muziką pagal jų norus. Taksistas primena, kad taksi vairuotojo pareiga – saugiai bei tvarkingai vairuoti.
„Jeigu žmogus nenori bendrauti, mes nebendraujame. Jeigu nori – kalbamės. Bet iš esmės tai stengiamės šnekėtis. Jeigu, pavyzdžiui, pasitaiko ilgesnė kelionė, tai kai komunikuoji, ji greičiau praeina“, – pastebi pašnekovas.

Žiemą darbo taip pat yra
Kartais atrodo, kad žiemą Palanga tarsi miršta ir žmonių joje nebelieka. Taksistas Algis sako, jog tai –netiesa. Ir nors darbo yra kiek mažiau, ne sezono metu tikrai dirbti tenka.
„Pas mus yra daug reabilitacijos centrų, viešbučių, žmonės atvažiuoja ir šiaip pasivaikščioti. Būna kad ir padaugina, todėl yra to darbo ir žiemą. Taip pat nepamirškime, jog čia gyvena ir patys palangiškiai“, – kalbėjo taksistas.
Taksistas pasakojo, kad paprastai20 tūkst. gyventojų tenka apie 50 taksi.
„Palangoje yra apie 16 tūkst. gyventojų – o taksi apie 60, bent jau registruotų. Taksi automobiliai būriuojasi senojoje ir naujojoje autobusų stotyse, prie turgelio, prie bažnyčios ir oro uoste, yra ir Šventojoje“, – sakė vyras.
Nuo vasaros pradžios atsiradus autobusui Klaipėda–Palangos oro uostas, A. Jurkus teigė, kad darbo dėl to nesumažėjo.
„Tie, kurie sau leidžia prabangą važiuoti taksi, tie ir važiuoja. Žmonės, kurie visada rinkosi taksi, jie ir tebesirenka, kam jiems važiuoti autobusu“, – mintimis dalinosi Algis.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Pajūrio verslininkai prabėgusia šiųmetine vasara nesiskundžia, tačiau teigia vis dar pasigendantys turistų iš Vakarų. Jų srautas anksčiau padėdavo kompensuoti lietuvių trūkumą lietingomis dienomis, tačiau dalis vakariečių baiminasi netoliese vykstančio karo ir Lietuvą aplenkia.


Į areštinę uždarytas Palangoje per dieną dvi avarijas sukėlęs neblaivus vairuotojas.


Maršrutiniu taksi Klaipėda-Palanga kasdien į darbą vykstanti klaipėdietė netveria pykčiu, jog keleiviai priversti grūstis it silkės statinėje. Anot moters, žmonėms ne tik ilgą laiką tenka laukti retai kursuojančių autobusiukų, bet ir važiuoti nesaugiai.


Maršrutinio taksi M31 „Klaipėda-Palanga-Palangos oro uostas“ tvarkaraščiai skelbiami  Tvarkaraščių puslapyje . 


Palangoje neblaivus vairuotojas rėžėsi į policijos tarnybinį automobilį.


Trečiadienio, rugpjūčio 25 d., rytą Palangoje BMW X5 vairuotojas bandė papirkti Kelių policijos tarnybos pareigūnus. Malūno g. pareigūnai pastebėjo automobilį BMW X5, kurio vairuotojas nesegėjo saugos diržo.


Kai kuriems Nidos verslininkams ši vasara buvo auksinė. Jų pelnas buvo tris kartus didesnis nei pernai. Bet buvo ir tokių, kurie nesulaukę vokiečių turistų liko be pajamų. Tuo tarpu Palangos verslininkai taip pat ploja rankomis, nes šią vasarą pajamos išaugo ir kurortas tikrai negalėjo skųstis poilsiautojų stygiumi.


Verslininkai, kaip ir kiekvienais metais, skundžiasi„pačia blogiausia vasara“, o tokių skundų lakmuso popierėlis – miesto taksistai. Kokia jiems buvo ši vasara? „Labai skųstis tikrai negalime“, – sakė devynioliktus metus taksi vairuotoju dirbantis Algis Jurkus.


Jau nebe pirmą vasarą vienoje iš J. Basanavičiaus gatvės kavinių vakarais koncertuoja ištikima Palangos bičiulė Vitalija Katunskytė. Pasirodymus estrados žvaigždė rengia kartu su saksofonistu Remigijumi bei iš užsienio grįžusia dukra Monika. Neslėpdama džiaugsmo dėl iš užsienio atvykusios dukters noro padėti mamai, estrados žvaigždė prisipažino kurortui jaučianti...


Vasaros metu, niekam ne paslaptis, Palangoje žmonių ženkliai pagausėja. Atvykę poilsiautojai pasiryžę čia išbandyti visus teikiamus malonumus, tad natūralu, daug keliauja. Ar naudojasi atvykę poilsiautojai taksi paslaugomis, norėdami pasiekti tam tikrus taškus? Kai kurie taksi įmonių savininkai ir darbuotojai tvirtina, jog ši vasara jų atžvilgiu mažiau dosni, o kiti net neturėjo laiko...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius