Technologijų pažanga verčia palangiškius nusilenkti „Facebook“

Linas JEGELEVIČIUS, Ugnė RAUDYTĖ, 2011-01-11
Peržiūrėta
1587
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Prieš dvidešimt metų mažytis telefonas su kyšančia antena, vadinamas mobiliu, kėlė ne vieno nuostabą ir rodė turtinę padėtį. Šiandien ir septyniasdešimtmečiai sunkiai įsivaizduoja savo gyvenimą be mobilaus telefono. Prieš dešimt metų visus stebino į mažą „dėžutę“, kitaip vadinamą nešiojamu kompiuteriu, tilpę kompiuteriai griozdai. Šiandien interneto pažanga tokia, kad kaimo bibliotekėlėse močiutės internetu kalbasi su anūkais Anglijoje. Jei šiandien, 2011-aisiais, jūs nesate populiariausio pasaulyje socialinio tinklalapio „Facebook“ narys, vadinasi, ko gero, nelabai stengiatės žengti koja kojon su pasiutusiu greičiu besivystančiomis technologijomis. „Facebook“ Palangoje irgi sparčiai skinasi kelią: gyventojams tampa  naujoviška bendravimo, informacijos keitimosi priemone, verslininkams – reklamos būdu, o politinėms partijoms – svarbia ir, svarbiausia, nemokama komunikacijos ir informacijos sklaidos priemone.

 

Nauda didelė, bet nuogąstauja dėl privatumo

Nors ir atsargiai, bet užtikrintai palangiškiai ir kurorto įmonės bei organizacijos atranda socialinį tinklalapį „Facebook“, kuris skelbia, kad pasaulyje turi pusę milijardo narių, o svetainės įkūrėjas Markas Zuckerbergas yra interneto erdvės verslo vienas iš lyderių pasaulyje, XXI-ojo amžiaus veidas. Nors tiksliai pasakyti, kiek Palangos gyventojų ir juridinių asmenų yra tapę šio tinklalapio vartotojais, bet akivaizdu, kad jame savo puslapius turi daug kurorto restoranų, viešbučių.

Arūnas Pranckevičius, UAB „Aviakuras“ direktorius sakė, jog socialiniu tinklalapiu „Facebook“ jau naudojasi apie du metus. „Aš jame derinu asmeninius ir verslo reikalus. Manau, kad tai daugiau „pasižaidimas“ nei verslas. Norint šį socialinį tinklalapį naudoti tik verslui, reiktų turėti labai daug laiko, kurio man dažnai pritrūksta. Dažniausiai naudojuosi asmeniniais tikslais, susisiekdamas su žmonėmis“,- pasakojo verslininkas.

Anot jo, nors dabar dažnai sakoma, kad „Facebook“ yra viena iš efektyviausių reklamų, tačiau jis taip nemanantis. „Mano verslas yra toks, kad geriausia reklama yra susitikimai, derybos, o ne žaidimai internete. Žinoma, jūsų įvardintas tinklas yra puiki priemonė gauti informaciją ar ją paskleisti, tačiau nereiktų aklai tikėti jo naudingumu“,- kalbėjo A. Pranckevičius.

Verslininkui taip pat yra baugu, kad vieša erdvė gali pakenkti jo privatumui. „Man visuomet yra baugūs viešieji tinklalapiai internete, ypač turintys komentarus, kurių aš niekada neskaitau. Dažniausiai komentarai būna pilni pykčio, pagiežos ir neargumentuoto pykčio, retai galima atrasti gerų komentarų, todėl stengiuosi jų nepastebėti“,- aiškino verslininkas.

 

Kol kas naudojasi tradiciniais bendravimo ir reklamos būdais

Dainius Drungilas, individualios įmonės „Kurortų pramogos“ direktorius, sakė, kad jokiais socialiniais tinklalapiais dažniausiai nesinaudojantis. „Manau, kad labai jais naudotis nėra rimta, nes visa informacija, pateikta kaip ant delno, ypač naudinga vagims. Jie visuomet žino, kur tu esi, kada tu grįžti, kada atostogauji ir panašiai. Manau, kad tai - lobis vagims. Todėl dėl tokios rizikos aš ir nesinaudoju socialiniais tinklalapiais internete“,- paaiškino D. Drungilas.

Tačiau jis prisipažino, kad savo verslui turi sukūręs anketą „Facebook“. „Yra įmonės administratorė, kuriai yra pavestas ir šio tinklapio puslapio „Kurortų pramogos“ tvarkymas. Ji į ją deda naudingą esamiems ir galimiems klientams informaciją, atsako į klausimus ir panašiai. Sutinku, kad „Facebook“ yra gana efektyvi priemonė. Žinoma, niekada nežinosi grįžtamojo ryšio, bet tai puikus papildomas reklamos įrankis. Tačiau manau, kad nieko efektyvesnio  už televizijos reklamą dar sukurta nėra“, - kalbėjo verslininkas.

Vyras taip pat minėjo, kad informacijos naršymas populiariausiame pasaulio socialiniame tinklapyje atima daug laiko, kurį švaistyti veltui verslininkas negali. „Gerai, kad turiu bent administratorę, kuri tuo pasirūpina - pats visiškai tam laiko neturėčiau. Turbūt tai galėtų pasakyti ir daugelis verslininkų“,- kalbėjo D. Drungilas.

Tarybos narė Salomėja Slaboševičienė teigė, kad nepriklauso jokiam interneto socialiniam tinklui. Nedomina manęs tai. Galbūt internetas ir saviraiška jame yra aktualu kitiems politikams, ieškantiems būdų save išreikšti. Kadangi aš nesiruošiu daugiau būti politike, į jokius rinkimus neisiu, tai man nėra poreikio save reklamuot internete“, - tvirtino moteris. Ji prisipažino, kad yra girdėjusi socialinių tinklų pavadinimus, bet ji niekada neparodžiusi smalsumo jiems. „Nueinu tik į savivaldybės tinklalapį“, - atviravo politikė.

 

Partijų skyriai suprato „Facebook“ reikšmę

Kitas politikas liberalcentristas Eugenijus Simutis „Palangos tiltui“ sakė „šiek tiek dalyvauja“ interneto socialiniuose tinkluose, bet vyras socialinius tinklus linkęs lyginti su nuolat skambančiu mobiliu telefonu. „Kai telefonas nuolat skamba, tai trukdo ir erzina, todėl paprastai jį, prieš eidamas miegoti, išjungiu. Taip ir socialiniai tinklai, ypač „Facebook“ – svarbu, kad jis neribotų privatumo“, - sakė politikas.

Liberalcentristų sąjungos Palangos skyrius taip pat turi savo puslapį „Facebook“. „Žinau, kad dvi mergaitės, partijos narės, yra paskirtos nuolat atnaujinti informaciją jame. Žinoma, puslapis padeda bendrauti su žmonėmis, partiečiais“, - sakė E. Simutis.

Socialdemokratų partijos Palangos skyriaus „Facebook“ pirmame puslapyje, šalia pavadinimo Palanga, kažkodėl yra ir žodžiai „Kongo Demokratinė respublika“.

Socialdemokratai, regis, puslapį nuolat atnaujina, papildo jį nuotraukomis iš renginių. Užvakar socialdemokratų puslapio „draugais“ buvo tapę 112 žmonių, dar 46 teigė, kad jiems patinka puslapis. Skyriaus lyderis D. Paluckas „Facebook“ atveria ir save – nurodo, kad mėgstamiausias pomėgis yra žvejyba, o knyga „Kaip tampama albinosais“. Truputį keistas gali pasirodyti Palangos socialdemokratų lyderio pasirinkimas mėgstamiausios televizijos – ją D. Paluckas nurodo esant „Dviračio žinias“. Savo nuolat atnaujiname „Facebook“ asmeniniame puslapyje ūkininkas, be kita ko, prašo visų pasirašyti elektroniniu būdu už brolį Gintautą, siekiantį Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos nario mandato.

„Socialiniai tinklai, ypač „Facebook“, yra didelė neišnaudota terpė visiems, partijoms taip pat. Be to, svarbu, ir nieko nekainuojanti. Galima sakyti, kad komunikacija keliasi iš tradicinių žiniasklaidos priemonių į internetą, socialinius tinklus“, - teigia D. Paluckas.

 

Tik „tvarkiečių“ nėra didžiausiame socialiniame tinkle

Savo puslapį „Facebook“ turi ir Palangos Tėvynės Sąjungos-Krikščionių Demokratų partijos skyrius. 74 puslapio lankytojai viešai skelbia, kad jiems patinka puslapis. Konservatoriai, ko gero, vieninteliai mieste aktyviai supažindina miesto visuomenę su savo 42 kandidatais į Tarybą. Skyrius savo kandidatų sąrašą skelbia ne tik laikraštyje „Palangos tiltas“, bet ir savo „Facebook“ puslapyje.

„Mes, regis, buvome pirmasis partijos skyrius, atidaręs savo puslapį „Facebook“. Mumis pasekė kiti. Be abejonės, komunikacija, didžia dalimi keliasi į internetą, socialinius tinklus, kurie atveria didesnes bendravimo galimybes. Turime skyriuje du žmones, kurie nuolat atnaujina, papildo mūsų skyriaus „Facebook“ puslapį“,- sakė skyriaus pirmininkas Šarūnas Vaitkus.

Liberalų Sąjūdžio Palangos skyrius irgi aktyviai reiškiasi „Facebook“. „Tokiu būdu taikomės į jaunimą. Turime vieną jauną narį, kuris administruoja mūsų puslapį“, - sakė skyriaus pirmininkas Tomas Žulkus. Jis prisipažino, kad neturi savo puslapio populiariame socialiniame tinklalapyje. „Užtat žmona turi, o mažas sūnus jau prašo, kad įregistruočiau jam narystę „Facebook“, nes nori pasekti keliais savo bendraklasiais“, - prisipažino liberalas.

Partijos „Tvarka ir teisingumas“ Palangos skyriaus pirmininkė Aldona Stasiulaitienė prisipažino neturinti nei asmeninio „Facebook“ puslapio, nei „tvarkiečių“ skyriaus. „Visi naudojamės elektroniniais paštais, o štai socialiniais tinklais, „Facebook“ nesinaudoju. Žinau, kad kiti skyriaus nariai juo naudojasi“,  - sakė A. Stasiulaitienė. „Man buvo svarbesnių dalykų iki šiol. Bet negaliu pasakyti, kad tokio puslapio neturėsime ateityje“, - tvirtino Palangos „tvarkiečių“ lyderė.

Darbo partijos Palangos skyriaus pirmininkė I. Neniškytė teigė turinti ir savo asmeninį, ir partijos skyriaus puslapius „Facebook“, bet į tinklalapio naršyklę įvedus žodžius „Darbo partijos Palangos skyrius“, tarp paieškos rezultatų nebuvo puslapio „Facebook“.

 

„Facebook“ – mada, būtinybė ar užgaida?

Palangos Tarybos narė Sondra Kulikauskienė, vadovaujanti įmonei „Bendrosios praktikos gydytojos centras“, teigė, kad jokiais socialiniais tinklalapiais nesinaudoja nei asmeniniais, nei verslo reikalais. „Aš nesivaikau madų. Man jokio reikalo nėra užsiregistruoti kokiame nors tinklalapyje. Juolab, kad daugeliui nuo jų išsivysto net priklausomybė – yra sėdima iki išnaktų, kiauras dienas neatsitraukiama nuo socialinio tinklalapio. Tad man tai nepriimtina“,- kalbėjo S. Kulikauskienė.

Moteris sakė, kad jos verslui  socialiniai tinklalapiai dėl reklamos taip pat nereikalingi. „Mano versle yra pastovūs žmonės, klientai, o naujų mums nereikia. Jei reikėtų, galbūt ir aš išbandyčiau naujas reklamos priemones, taip pat ir socialinius tinklalapius. Tokiam mažam miestelyje kaip Palanga man užtenka ir reklamos iš lūpų į lūpas, kuri yra efektyviausia“,- dėstė S. Kulikauskienė.

Politikė, „valstietė“ Marija Ulbienė taip pat nesinaudoja jokiais socialiniais tinklalapiais. „Nesinaudoju nei dėl asmeninių dalykų, nei dėl politinių sumetimų. Manau, kad politikus vis tiek atsirenka patys žmonės pagal jų nuopelnus, o ne pagal tai, ar jie save reklamuoja, ar ne“,- savo nuomonę išsakė M. Ulbienė.

Tarybos narys Mindaugas Skritulskas sakė turintis savo puslapį „Facebook“, tačiau juo retai naudojasi. „Turiu užsiregistravęs, bet vien todėl, kad galėčiau pabendrauti su seniai pažįstamais žmonėmis, ko galbūt ne visada padaryčiau kitais būdais. Malonu, kad galima susirasti žmones, kurių nesurastum pagal jų seną adresą ar telefoną“,- kalbėjo M. Skritulskas.

Vyras mano, kad socialiniai tinklalapiai, ypač „Facebook“ gana efektyvi komunikacijos ir reklamos priemonė. „Pavyzdžiui, Antanui Mockui, kandidatavusiam į Kolumbijos prezidento postą, prieš rinkimus „Facebook“ buvo labai efektyvi savireklamos ir komunikacijos priemonė, tad tokiems dalykams galbūt ir naudinga, tačiau pats nenoriu savęs „perkelti“ į interneto erdvę“,- kalbėjo politikas.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

„Atsimenu, kai dar 2011-aisiais, kartu su bendraminčių komanda, apsisprendėme Palangoje įsteigti Trečiojo amžiaus universitetą (TAU), neabejojome, kad šis sprendimas pasiteisins. Tačiau dabar, nuo pirmųjų mokslo metų prabėgus dešimtmečiui, galiu drąsiai konstatuoti – tuometinis sprendimas ne tik pasiteisino, bet ir gerokai pranoko lūkesčius – tokio senjorų susidomėjimo tikrai nesitikėjome,“ –...


Klaipėdos apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (Klaipėdos AVMI) informavo „Palangos tiltą“, kad Palangos m. savivaldybės paramos gavėjams, meno kūrėjams, profesinėms sąjungoms ir profesinių sąjungų susivienijimams bei politinėms partijoms šiemet gyventojai skyrė apie 81 tūkst. eurų paramos lėšų. Rėmėjų lėšos pervedamos dalimis kasdien, visa parama jos gavėjus pasieks iki lapkričio 15...


Palangos senosios gimnazijos biologijos mokytoją Daivą Urbštienę gyvenime sunku labai nustebinti, tačiau kai prieš karantiną, viename susitikime jai prisistačius mokytoja, vos ne visi ėmė sutartinai prisiminti savo mokyklas, mokytojus ir net atskirus dalykus, ji širdyje nusistebėjo: „Žmonės, baigę mokyklą prieš 30 metų ir daugiau, iki šiol prisimena ir kalba apie savo buvusius mokytojus.“


Laurynas Šerelis, Palangos naujakurys, ir transporto/logistikos įmonės UAB „Arsatrans“ savininkas ir direkorius, jau keletą metų intensyviai užsiima ištvermės sportu, dalyvvauja tiratlono varžybose. Tačiau naujausias vyro iššūkis pakelia antakius: Laurynas ruošiasi nubėgti 100 kilometrų – ir net daugiau – nuo Latvijos bei Lietuvos...


Populiari miesto interneto svetainė www.palangoje.info ieško pirkėjo - parduodama už 2 500 eurų.


Per pastaruosius du metus kiekvieną mėnesį Palangoje vidutiniškai numiršta po 14-15 palangiškių, bet šie metai, mirčių prasme, gali būti rekordiški: iki rugsėjo 4 dienos mirė 130 miesto gyventojai, tai yra beveik 19 žmonių per kiekvieną šių metų mėnesį.


Savaitė be mobilaus telefono – įmanoma?

Eglė PALUBINSKAITĖ, 2016 05 13 | Rubrika: Miestas

Naujosios technologijos mokykloje vis labiau randa savo vietą. Šiandien net pats mažiausias mokinukas nebeįsivaizduojamas be mobiliojo telefono rankose. Neabejojama – tai reikalinga susisiekimo priemonė, tačiau dažniausiai telefonas mokykloje naudojamas ne pagal paskirtį ir neprotingai naudojantis netgi gadina mokymosi procesą. Tad Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokyklos...


Antradienį Palangos miesto policijos komisariato salėje pareigūnams, kurorto teismo, reorganizuotos prokuratūros, Savivaldybės administracijos vadovams bei Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkui pristatyta 2012-ųjų metų veiklos ataskaita. Pasak kurorto komisariato viršininko Alvydo Katkausko, statistika rodo, jog situacija esanti geresnė nei užpernai...


Ketvirtadienį Palangoje apsilankęs švietimo ir mokslo ministras, Liberalų Sąjūdžio pirmasis pirmininko pavaduotojas Gintaras Steponavičius spėjo ne tik apsilankyti Senojoje gimnazijoje, Baltijos pagrindinėje mokykloje, lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“, susitikti su kurorto miesto švietimo įstaigų vadovais, bet ir susitiko su visuomene, Liberalų Sąjūdžio Palangos skyriaus nariais S....


Technologijų pažanga verčia palangiškius nusilenkti „Facebook“

Linas JEGELEVIČIUS, Ugnė RAUDYTĖ, 2011 01 11 | Rubrika: Miestas

Prieš dvidešimt metų mažytis telefonas su kyšančia antena, vadinamas mobiliu, kėlė ne vieno nuostabą ir rodė turtinę padėtį. Šiandien ir septyniasdešimtmečiai sunkiai įsivaizduoja savo gyvenimą be mobilaus telefono. Prieš dešimt metų visus stebino į mažą „dėžutę“, kitaip vadinamą nešiojamu kompiuteriu, tilpę kompiuteriai griozdai. Šiandien interneto pažanga tokia, kad kaimo bibliotekėlėse...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius