Ar Druskininkai yra kurortas? Paskelbta Vijūnėlės dvaro gelbėjimo operacija

Ar Druskininkai yra kurortas? Paskelbta Vijūnėlės dvaro gelbėjimo operacija

2017 01 26

Ar Druskininkai iš tiesų yra kurortas? Toks klausimas tapo visiškai pagrįstas ir logiškas sausio 25 dienos „Lietuvos ryto“ dienraščio numeryje perskaičius šio miesto mero Ričardo Malinausko žodžius, kad Druskininkuose nuo 1990 metų nebuvo jokių kurorto apsaugos juostų. Dar 1992 metais Vyriausybės nutarimu nustatytos kurorto apsaugos juostos nėra numatytos jokiuose Druskininkų savivaldybės planavimo dokumentuose.
Šioje R. Malinausko cituojamoje frazėje galima pajausti net savotišką pasididžiavimą: štai kokie mes kieti – Vyriausybė nustatė, o mums vienodai.
Tačiau būtent tai visuomenei ir leidžia suabejoti, ar Druskininkai yra kurortas, jei jis nėra saugomas. Taip, yra mineralinio vandens gręžiniai, pušynai, vandens telkiniai, upė, gydomosios sanatorijos. Tokie objektai yra daugelyje Lietuvos vietų, bet tai nereiškia, kad šios vietos būtinai yra kurortai.
Valstybė nustatė kurortų apsaugos kriterijus, pagal reikšmę bei jautrumą išskyrė juostas bei jų reglamentus ir leido pačioms kurortų savivaldybėms nusistatyti saugomas teritorijas. Palangoje tai buvo padaryta dar nuo sovietmečio pabaigos galiojusiame Generaliniame plane, o nuo 2008-ųjų metų – jį pakeitusiame Bendrajame plane.
Druskininkų Bendrasis planas patvirtintas tais pačiais 2008-aisiais metais, tačiau R. Malinauskas didžiuojasi, kad jame jokios kurorto apsaugos juostos nėra pažymėtos. O kam jas žymėti? O gal tik Druskininkų valdovas gali nuspręsti, kas ir kur mieste leidžiama?
Visų pirma, man, kaip teritorinio planavimo specialistui, darosi nesuprantama, kaip be šių nužymėtų apsaugos juostų Druskininkų kurorto Bendrąjį planą apskritai galėjo būti leidžiama tvirtinti? Juk ant to plano yra ir Aplinkos ministerijos institucijų specialistų parašai.
Dabar, kai apsaugos juostas Druskininkuose braižo teismai, R. Malinauskas griebiasi už galvos. Nes teisėjai ėmėsi saugoti visai ne tas vietas, kurių merui reikėtų? Dabar ant vandens telkinio kranto pastatytą Vijūnėlės dvarą jau bandoma gelbėti pirštais badant į Palangą ir rėkiant apie dvigubus standartus. Suprask, jei jau verčiama griauti antrai kurorto apsaugos juostai priskirtą Vijūnėlės dvarą, reiktų šluoti nuo žemės paviršiaus ir visus tai pačiai juostai priklausančius pastatus Palangoje.
O kodėl tų standartų nebuvo įžiūrėta prieš 9 metus, kai vienas kurortas savo Bendrajame plane nurodė kur ir ką saugoja, o kito kurorto pagrindinis teritorinio planavimo dokumentas nesiskyrė nuo bet kurio šalies miestelio plano?
Niekuomet nesutiksiu, kad teisėjai, kokia aukšta bebūtų jų kvalifikacija, gali užsiimti teritorijos planavimo aiškinimu. Tai turi daryti tos srities ekspertai. Pavyzdžiui, aš manau, kad vandens telkinio pakrantė, kurioje stovi Vijūnėlės dvaras, turėtų priklausyti pirmajai apsaugos juostai, kurioje žmonėms draudžiama gyventi nuolat ar laikinai.
Pagal Specialiąsias žemės ir miško naudojimo sąlygas, pirmoji kurortų apsaugos zona (juosta) apima teritorijas, kuriose yra mineralinio vandens, gydomųjų purvo ar durpių telkinių ir kitų gydomųjų bei rekreacinių gamtos išteklių (upės, ežerai, jūra, paplūdimiai, kopos). Palangos miesto atveju šią griežtos kurorto apsaugos juostą kaip tik ir sudaro jūra, paplūdimiai, kopos, kuriose, savaime suprantama, yra draudžiama „nuolat ir laikinai gyventi žmonėms“.
Druskininkuose pirmajai juostai priklausytų vandens telkinių, Nemuno upės pakrantės, mineralinio vandens, gydomojo purvo telkinių teritorijos, Nemuno upės, ežerų, vandens telkinių pakrantės. Kaip tyčia, čia ir stypso kažkieno pastatytas Vijūnėlės dvaras. Beje, ar nekeista, teismas grasinasi nuversti tokį gražų namą, o jo savininkas visiškai nesijaudina ir snaudžia lyg lokys žiemą. Dėl svetimo namo kažkodėl prakaituoja tik meras R. Malinauskas su visa Druskininkų miesto taryba.
Nežinia kodėl svetimą pastatą taip aršiai saugančių Druskininkų politikų pastangos Vijūnėlės dvaro situaciją prilyginti Palangai iš tiesų yra bergždžios. Teritorijų planavimo specialistams yra aišku, kad antroji apsaugos juosta nenumato gyvenamosios statybos draudimo, nes tokio nėra įrašyta. Specialiosiose žemės ir miško naudojimo sąlygose pasakyta, kad antrojoje apsaugos juostoje leidžiama statyti VISKĄ, kas yra susiję su kurorto paskirtimi ir jo plėtojimu bei aplinkos tvarkymu.
O gyvenamoji statyba (tiek vienbutė, tiek daugiabutė) visada buvo ir yra labai reikšminga kurorto infrastruktūros sudedamoji dalis. Neužmirškime ir to, kad vasaros sezono įkarštyje, kai Palangą užgula daugiau nei 200 tūkst. poilsiautojų minia, ji negali sutilpti oficialiose nakvynės ir poilsio vietose. Todėl kurorte esantys gyvenamieji pastatai iš esmės atlieka viešbučių ir poilsinių funkciją. Nekalbant jau apie tai, kad antrojoje juostoje gyvena kurorto infrastruktūros objektus aptarnaujantys žmonės.
Palangą nuo buldozerių saugo tas pats Bendrasis planas, kuriame pažymėtoje antrojoje juostoje yra numatytos gyvenamajai statybai skirtos teritorijos. Norint nuspręsti, kad šioje vietoje gyvenamieji namai stovi neteisėtai, pirmiausiai tektų panaikinti Bendrojo plano sprendinius.
Turėtų R. Malinauskas Druskininkų Bendrajame plane tokias pažymėtas kurorto apsaugos juostas su nurodytomis gyvenamosios statybos zonomis, gal į jas būtų patekęs ir Vijūnėlės dvaras. Tačiau, anot mero, „Druskininkuose nėra buvę jokių kurorto apsaugos juostų“. Ko nepasigedo Druskininkų kurorto valdžia, surado teismas.
Todėl belieka pilti kurą į buldozerių bakus. Ir jokia Palanga čia nebepadės.

Edmundas BENETIS
Buvęs Palangos savivaldybės vyriausiasis architektas


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



O JUK KAŽKURIS KOMENTATORIUS 2017-02-08 14:49 (IP: 195.182.76.59)
Žadėjo suklydęs atsiprašyti?.. :-)

paskutiniam kometatoriui 2017-02-01 15:16 (kdsjhad@sdnej.aa / IP: 78.60.62.146)
Jei politiko veikla tapatinat su ukine miesto administracijos veikla , as siulyciau jums geriau pasilikti prie jusu breziniu (saket esat teritoriju planuotojas), gal cia jums geriau seksis. Neziurint to smagu, kad ir jums "nepatinka biurokratija ir abejingumas Palangos savivaldybeje",- tai teikia vilties, kad gal esate normalus zmogus t.y. ne is "draugu ratelio". O kad, kaip jus saket, jums truksta kazkokiu argumentu is mano puses, ar jums nera aisku, kad nemaza dalis tokiu argumentu yra paremti dokumentais, kuriu sioje komunikavimo platformoje nera kaip pateikti?? O tokiu dokumentu istisos papkes: absurdiski susirasinejimai, velavimai, atsikalbinejimai, issisukinejimai, neatsakymai, siuntinejimai nuo kerosiaus pas judosiu ir t,t, ir t.t. Ir to sukaupto "gerio" yra ne tik is mano patirties, tokiu yra tikrai nemazai. Tik beda, kad mes nenorime politikuoti, mes nenorime kariauti, mes norime tiesiog dirbti- kurybingai, tvarkingai, demokratiskai. Todel "Vijuneles" atvejis sukelia tikrai daug itarimu, kad ir Palangoje nera viskas gerai, nes nera pasitikejimo meru, nera pasitikejimo architektais (ypac kai kuriais buvusiais) , taip pat kitais valdininkais. Tiesiog tai liudna patirtis, kuri nebeleidzia ramiai ziureti i Palangoje vykstanti gyvenima.

Komentatoriui, kurio el. pašto adresas jsjssee@neejek.com 2017-02-01 09:37 (IP: 89.117.242.247)
Galėtum eiti į politiką arba dirbti Palangos m. savivaldybės administracijoje. Esi tipiškas biurokrato pavyzdys - daug šneki, o nieko konkretaus nepasakai. Būtent taip bendrauja tamstos taip nemėgstami Palangos valdininkai. Bet gal pritaptum ten??? Rinkimai į savivaldybės tarybą – 2019 m. vasarį. Aš biurokratijai ir abejingumui Palangos savivaldybėje irgi nepritariu, bet tai ne šio straipsnio ir jo komentarų esmė. O straipsnio esmė, primenu, buvo, kad Vijūnėlės dvarą reikia griauti, o Palangos gyvenamoji statyba nepažeidžia įstatymų. Visiškai tam pritariu. O apie arklio uodegą ir jos cheminę sudėtį tegu sprendžia Malinauskas.

Dbsn 2017-01-30 20:19 (g@d.dd / IP: 188.69.209.160)
Daug yra specialistu Lietuvoje, o Palangoje ju turbut daugiausia. Ir jie visi geriau zino nei teismai kas prie ko. As nepasitikeciau nei Palangos meru, nei tuo architektu, nei dar kazkuom is tos grupeles. Deja, tokia jau realybe.

Paskutiniam 2017-01-29 11:54 (jsjssee@neejek.com / IP: 78.60.62.146)
Pas jus savos nuomones turejimas vadinamas nepagarba? :)) Smagu, kai kazkas privercia nusypsoti. :)) Benecio mintis (o kartu ir jo darbus (kaip buvusio miesto architekto)) as vertinu kontekste. As neapsiriboju siuo jo straipsneliu. Tokia teise mes visi turime kaip pilieciai, o taip pat savo profesiju (veiklu) atstovai. Asmeniskai as su Beneciu nesu pazistamas ir jokiu reikalu neturejau, todel stengiuosi pakankamai objektyviai vertinti, kas yra sakoma, ar daroma. Ir tai liecia ne tik Beneti. Benetis kaip personalija man nera idomus. Kalba ne apie ji. Kalba apie jo mintis, kurios liecia Palangos gyvenima. Tai man idomu ir svarbu! O tai, is esmes, liecia visa Palangos miesto valdzios darba, sekmes ir nesekmes. Kadangi visgi Palangos valdzioje as matau daug pavirsinio darbo arba kaip sovietiniais metais sakydavo- "pakazuchos", as i tai ir atkreipiu demesi. O tai reiskia, kad as priverstas ivairiuose kontekstuose kalbeti apie begaline biurokratija!! apie bandymus gudriais biurokratiniais triukais pritempineti sprendimus, kurie tam tikru metu naudingi valdziai, ju kazkokiems interesams ar siaip- ju bandymus issaugoti mundurus!! As kalbu apie nekompetencija, kurios pilna Palangos vadzios kabinetuose!! As kalbu apie abuojuma zmoniu problemoms ir apie valdzios siauras asmenines ambicijas!! Galit pykti, nepykti, bet jus man primenat zmogu, kuris ziuri i arklio uodega, mato, kad ji juoda, kad ji ilga, kad ji is daug plaukeliu, galbut supranta tu plaukeliu chemine sudeti, bet ne visai mato ir nelabai supranta, kam ta uodega priklauso ir kam ji reikalinga. Ir tai nenuostabu, nes tai matosi ir jauciasi is jusu pastabu, kurios orientuotos i nora blusinetis. Juk ne veltui kimbate prie zodziu, stiliaus ir pan. momentu (nors akivaizdu, kad zmones cia uzklysta greitai isreiksti savo nuomone per daug nesigilindami i netycia praleistas raidelis ir pan.). Galit neabejoti, as jusu raidelese nesikapstysiu, as net nesikapstysiu jusu "tujinimosi stiliuje", tai nera temos esme, tai atvirksciai- "nutraukia demesi" nuo esmes. Jei kur as busiu suklydes, as atsiprasysiu, jei as kazko nezinosiu- as prisipazinsiu. O jus galvokite, kaip jums iseina. Bet kokiu atveju, del temos esmes, tikiuosi, pasisakys teismas. Zodziu, taska pades butent teismas, o ne jus.

Pirmam komentatoriui 2017-01-28 09:21 (IP: 89.117.242.247)
Pirma. Tavo „minčių kratinį“ sunku pavadinti pagarba kito nuomonei. Antra. Tavo nuomonė nėra nei pagrįsta nei argumentuota. Kaip gali vadinti profesionalaus projektuotojo Benečio nuomonę absurdiška ir pritempta, jei pats pripažįsti, kad „as ta dokumenta skaciau epizodiskai ir senokai“ (rašybos reikėtų pasimokinti tamstai). Trečia. Kadangi esu teritorijų planuotojas, tą dokumentą „uostau“ kiekvieną dieną. Ir į viską žiūriu tik per įstatymo prizmę. XVI. KURORTŲ APSAUGOS ZONOS Neteko galios nuo 2015-09-30; Skyriaus naikinimas: Nr. 1025, 2015-09-23, paskelbta TAR 2015-09-29, i. k. 2015-14360 Antrojoje juostoje draudžiama: 69.1. vykdyti kasybos darbus, nesusijusius su kurorto plėtojimu ir aplinkos tvarkymu; 69.2. kasti filtravimo šulinius, montuoti nutekamojo vandens valymo, požeminio filtravimo ir kitus panašius įrenginius; 69.3. užkasti kritusius gyvulius, įrengti sąvartynus; 69.4. steigti kapines; 69.5. naudoti nuodinguosius chemikalus; 69.6. vykdyti pagrindinius kirtimus. Kur parašyta „JOKIŲ GYVENAMŲJŲ STATYBŲ 2 ZONOJE“??? Taškas.

Paskutiniam komentaroriui 2017-01-28 08:50 (gxgs@hdg.com / IP: 78.60.62.146)
Loja sunys ir mankurtai... paprasti zmones diskutuoja ir gerbia vienas kito nuomone, jei ji yra pagrista ir argumentuota. Taigi, zmogeli, pasiziurek i veidrodi.. Ir is pacio bendravimo stiliaus speju, kad pats(i) nei is tolo to dokumento net nesi "uostes"(si), nekalbant apie kitas knygas ir leidinius.

Pirmam komentatoriui 2017-01-28 07:15 (IP: 89.117.242.247)
Tai pirma pasiskaityk, o po to lok.

antram komentatoriui 2017-01-27 17:27 (ddmd@emem.com / IP: 78.60.62.146)
dekui. pasiskaitysiu (prisipazinsiu, as ta dokumenta skaciau epizodiskai ir senokai, nors tikiu, kad 99% jo visai neskaite). jei klydau, atsiprasysiu. bet tai tik vienas is epizodu. tai bendrai nenaikina mano abejoniu del Benecio minciu ir Palangos valdzios veiksmu.

PIRMAM KOMENTATORIUI 2017-01-27 15:45 (IP: 188.69.193.4)
"Normatyviniai dokumentai aiskiai sako- JOKIU GYVENAMUJU STATYBU 2 ZONOJE!!! Taskas," Nesako, nesako! Nesipiktinkit neskaitę tų "normatyvinių dokumentų. Ramiai, jei turit noro, pasiskaitykit - pasidarys aiškiau. Architektas teisus.

juokiasi puodas, kad katilas juodas? 2017-01-27 15:13 (jdjd@mddmeme.co / IP: 78.60.62.146)
ponas Beneti, aisku, neaptarinesiu as jusu kompetencijos, tuo labiau, kad ir pats nesu nei architektas, nei teritoriju planuotojas, nei nekilnojamo turto vystytojas, taciau jusu profesionalumas man kele klausimu jau seniai. Bet palikim tai. Esme ta: 1) kad jus "kaip buves Palangos architektas" , greiciausiai esate asmeniskai suinteruotas, kad Palangos valdzios sprendimai butu nejudinami, nenagrinejami, nes greiciausiai cia islystu ne viena desimtis "skeletu"!! Tad jusu mintys labai labai saliskos.. 2) labai suabejociau jusu kaip eksperto nuomone, nes jusu mintys apie teiseju kompetencijas yra tiesiog absurdiskos. Jus absoliuciai nesuvokiate teismo darbo specifikos ir kokiu "kampu", kokiu "pjuviu" teisejai nagrineja bylas. Teismas i viska ziuri tik per istatymo prizme. Teisejas nesedi ir neziuri kaip buvo suprojektuota teritorija, namas ar pan- graziai, patogiai, funkcionaliai. Teisejas ziuri ar viskas kas padaryta ar atitinka istatymo raide, kitais atvejais kviecia ekspertus. 3) jusu paaiskinimas del Palangoje 2 zonoje esanciu namu irgi absurdiskas, nes taip pritempinedami mes galetumem pritemti, kad ir 1 zonoje gali buti statomi kokie tai gyvenamieji namai. Normatyviniai dokumentai aiskiai sako- JOKIU GYVENAMUJU STATYBU 2 ZONOJE!!! Taskas, Visa kita tik jusu isvedziojimai!! 4) Rasote: "Dėl svetimo namo kažkodėl prakaituoja tik meras R. Malinauskas su visa Druskininkų miesto taryba". Leiskite paklausti , o kartais jus asmeniskai nesate del kokio namo asmeniskai paprakaitaves?? O dar svarbesnis klausimas, o ar esate tikri, kad dabartinis meras Vaitkus del nieko asmeniskai neprakaituoja ar del nieko asmeniskai nebuvo prakaitaves praeity?????? Klausimas idomus??? Gal koks principingas prokuroras kada atsakys ir i siuos klausimus!!!

Taip pat skaitykite

Rugsėjo 20 d., penktadienį, šventojiškė Bronislava Birutė Jereminienė buvo apdovanota Žūvančiųjų gelbėjimo kryžiumi. Šį garbingą apdovanojimą B. B. Jereminienei Prezidentūroje vykusio iškilmingo renginio metu įteikė Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda.


Balandžio 5 dieną Baltarusijos sostinėje Minske prasidėjo 20-oji tarptautinė turizmo paroda „Leisure 2017“, kurioje pristatomas ir Palangos kurortas. Paroda truks keturias dienas iki balandžio 8 dienos.


 Druskininkų merui Ričardui Malinauskui, bandžiusiam sužaisti didmeistrišką politinių šachmatų partiją –apginti skandalingai pagarsėjusį Vijūnėlės dvarą Druskininkuose apskundžiant Generalinei prokuratūrai Palangą – girdi, jos dalis statinių turi būti taip pat nugriauti, nes pastatyti antroje, valstybės saugomoje kurorto juostoje, nepasisekė -...


Ar Druskininkai iš tiesų yra kurortas? Toks klausimas tapo visiškai pagrįstas ir logiškas sausio 25 dienos „Lietuvos ryto“ dienraščio numeryje perskaičius šio miesto mero Ričardo Malinausko žodžius, kad Druskininkuose nuo 1990 metų nebuvo jokių kurorto apsaugos juostų. Dar 1992 metais Vyriausybės nutarimu nustatytos kurorto apsaugos juostos nėra...


Sausio 6-19 dienomis Palangos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos budinčių pamainų pareigūnai treniravosi tobulindami savo įgūdžius gelbėjant ant ledo „įlūžusius“ žmonės.Mokymais siekta patobulinti žinias ir praktinius veiksmus, vykdant skęstančių žmonių gelbėjimo darbus, įvertinti ugniagesių gelbėtojų pasirengimą darbui su sauso tipo kostiumais ir gelbėjimo rogėmis gerinant...


Praėjusį ketvirtadienį, kovo 31 d., Lenkijos šiaurės-rytų regiono turizmo atstovams pristatytas Palangos kurortas. Suvalkuose (Lenkija) vykęs susitikimas organizuotas LR konsulato Seinuose iniciatyva. Jame be turizmo atstovų dalyvavo LR konsulas Seinuose Vaclav Stankevič bei Suvalkų ūkio ir turizmo rūmų vadovė Elzbieta Niedziejko.


Palangos kurortas pristatytas turizmo parodoje Varšuvoje

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2012 04 26 | Rubrika: Miestas

Palangos kurortas pristatytas balandžio 20-22 dienomis Lenkijoje, Varšuvoje vykusioje XVII tarptautinėje turizmo ir poilsio parodoje „LATO 2012“. Lietuvai parodoje atstovavo Lietuvos kurortų ir Nacionalinės SPA asociacijos, kurortų ir kurortinių teritorijų turizmo informacijos centrai (TIC). Informacija apie Palangą teikta bendrame Lietuvos kurortų ir Nacionalinės SPA...


Palangoje išdygsiantis kempingas primins 20 amžiaus dvaro sodybas

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2012 04 05 | Rubrika: Miestas

Palangos teritorijoje, Nemirsetoje, neilgai trukus išdygsiantis kempingas gamtą mėgstantiems pramogautojams pasiūlys aukšto lygio paslaugas bei poilsiui puikią aplinką. Jau baigtas rengti techninis projektas, tad modernus, ES standartus atitinkantis pajūrio kempingas autopriekaboms bei karavanams atvykstantiems svečiams vartus atkels kitąmet. Pirmam projekto etapui, kuris bus...


Pagal Europos Sąjungos projektą Palangos oro uoste yra vykdomas naujas projektas „Tarptautinio Palangos oro uosto avarinių gelbėjimo darbų pastato statyba – projektavimas“, kuris pagerins Palangos oro uosto darbuotojų darbo kokybę.


Kada imame labiau kreipti dėmesį į savo sveikatą, savo savijautą, į tai, kuo gyvename? Tikriausiai dažnas atsakytų, jog susidūrus su liga, kuomet sunkiai priežastį bei jos gydymo būdą randa net gydytojai. Palangiškė Valerija Jonušaitė papasakojo, jog visapusiškai pakeitė savo gyvenimą sulaukusi 40 metų, kuomet jai operavo įgimtą nesveiką inkstą. Paaiškėjo, jog jai pavyko pasirinkti...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius