Kiek laiko savivaldybėje brandinami planai?

Kiek laiko savivaldybėje brandinami planai?

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2014 10 09

Palanga Lietuvai eilinį kartą vėl pagrasino įvažiavimo mokesčiu. „Lietuvos žinių“ laikraščiui vicemeras ir Saugaus eismo komisijos pirmininkas Saulius Simė lyg niekur nieko dėsto savo vizijas ir žurnalistą, o kartu ir Lietuvos visuomenę tikina, kad šis mokestis kitą vasarą tikrai būsiąs.

Ar iš tiesų? Ar galima tikėti politiku, kuris tą patį kartojo pernai ir užpernai? Apie įvažiavimo mokestį kalbama jau keletą metų, tačiau iš tiesų keblus ir sudėtingai įgyvendinamas reikalas vis nejuda iš vietos. Neįtikina ir paskutinai S. Simės postringavimai „Lietuvos žiniose“. „Šiuo metu intensyviai dirba specialistų darbo grupė, kuri aiškinasi įvairias įvažiavimo mokesčio administravimo galimybes“, – turbūt net nerausdamas visuomenei meluoja politikas.

Apie kokią darbo grupę šnekama? Ar tik ne apie tą, kuri vicemero iniciatyva buvo suburta dar praėjusių metų pabaigoje? Vieną kartą susirinkę ir tik orą sudrebinę specialistai išsiskirstė, sugebėję nutarti, kad įvažiavimas parai lengvajam automobiliui turėtų siekti 10 litų. Tuo garsiosios grupės darbas ir baigėsi.

Anot S. Simės, šiuo metu darbo grupė dirba intensyviai, tačiau čia pat nežino, kokio dydžio šis mokestis bus, už kokį laikotarpį jis būtų renkamas. Tad ką „intensyviai“ dirbdama komisija yra nuveikusi? Kas statys užtvarus, įrengs mokesčio surinkimo automatus? Pagaliau, kas administruos šį mokestį? Ar „intensyviai“ dirbanti darbo grupė jau yra paruošusi būsimojo viešojo konkurso sąlygas?

Bet ar S. Simė gali žinoti atsakymus į šiuos klausimus, jei nėra aiškus mokesčio dydis. „Gal 10 litų, gal 2, o gal 3 eurai“, – pakaušį krapšto vicemeras. Tačiau kokie gali būti litai, jei įvažiavimo mokestis žadamas kitų metų vasarą, kai atsiskaitoma bus tik eurais.

S. Simė porina, kad centriniame įvažiavime nuo Kretingos pusės būsiančios 6 eismo juostos, kurios pagal eismo intensyvumą bus skirstomos išvažiuojančiam ir įvažiuojančiam transportui. Gaila, kad vicemerą kalbinęs žurnalistas, matyt, tik linksėjo galva, nesistengdamas suprasti, ką politikas šneka. Kaip dabar įvažiavimo į miestą kelyje esančios 4 juostos virs į šešias? Šioje vietoje teks platinti kelią? Kokiomis lėšomis ir kada tai bus daroma?

Vieną mokesčio surinkimo postą S. Simė žada prie senojo plento važiuojant iš Klaipėdos Vytauto gatve. Vytauto? Išeitų, kad Klaipėdos plentu visi į Palangą rūktų nesusimokėję? Kita vertus, pietiniame įvažiavime į kurortą tėra tik dvi eismo juostos. Negi jose bus statomas užtvaras ir kelio pralaidumas mažinamas keletą kartų. Tuomet bendroje eilėje būtų priversti laukti ir palangiškiai, kurie į miestą važiuotų nemokamai. Vadinasi, toje vietoje bent 200 metrų ruože kelią reiktų platinti dar viena eismo juosta. Kur būsimo praplatinimo projektas, ar šiems darbams jau numatomos lėšos miesto biudžete, nes šis kelias priklauso Palangai?

„Vietiniai gyventojai už įvažiavimą nemokės“, – aiškina vicemeras, tačiau kaip jie bendrame transporto sraute bus išskirti iš poilsiautojų, greičiausiai yra mįslė ir pačiam S. Simei. Palangiškiams bus dalinamos kokios nors kortelės? Su keliomis mašinomis bus galima nemokamai važiuoti palangiškiams, jei šeima, pavyzdžiui, turi 4-5 automobilius? Kaip bus su dirbančiaisiais Palangoje? Ar jų įvažiavimai taip pat bus apmokestinti?

Tokiu atveju, įvažiavimo postuose turės budėti žmonės, kurie pagal palangiškiams išduotas korteles praleidinės mašinas. Jei įvažiavimą kontroliuos ne kompiuterizuota automatika, o žmonės, visada atsiras pagunda praleisti ir poilsiautoją, o jo paduotą eurą įsidėti į savo kišenę.

„Brandiname planus prie centrinio įvažiavimo į miestą pastatyti daugiaaukštį garažą, kuriame, už simbolinį mokestį jame palikę savo mašinas, žmonės nemokamai pasieks Palangos centrą“, – dėsto vizijas S. Simė.

Planus reikia ne brandinti, o ryžtingai įgyvendinti. Idėją apie daugiaaukštį garažą ir ne Palangos gyventojams draudžiamą įvažiavimą į miestą valdžiai viešai buvau pasiūlęs daugiau nei prieš metus. Jei ši idėja miestui priimtina, kas jau yra padaryta? Jei metų prireikia, kol toks politikas, kaip S. Simė, pradeda suvokti, ką išgirdęs, kiek laiko turi praeiti, kol jis tokį planą dar ir subrandins?

Už saugų eismą mieste atsakingo vicemero galvoje turėtų bręsti ir daugiau planų. Antai, jau keletą metų valdžiai brukama mintis, kad vasarą intensyvų eismą kurorte supaprastintų ir avarines situacijas mažintų vienos krypties eismas Vytauto ir Ganyklų gatve, kartu šiose gatvėse įrengiant saugius dviračių takus.

Dviratininkai ir toliau pavojingai šaligatviais šmirinėja tarp pėsčiųjų, vasarą vairuotojai žyla iš skersinių gatvių mėgindami išsukti į pagrindines gatves, nesaugiose sankryžose daužosi mašinos, o ketvirtus metus miesto Saugaus eismo komisijos pirmininko kėdėje sėdintis S. Simė vis brandina planus.

Dabar jau vis garsiau girdime valdžios pažadą, kad vienos krypties eismas Vytauto gatvėje bus. Vadinasi, planas jau subrendo. Tik kada jis bus įgyvendintas – neaišku. Taip eismas galėjo būti pertvarkytas dar šią vasarą, bet, matyt, vicemeras nebuvo baigęs brandinimo proceso.

Keletą metų buvo rašoma apie eismo chaosą pagrindinėje Kretingos gatvės ir Klaipėdos plento sankryžoje. Laimei, iniciatyvos ėmėsi „Klaipėdos regiono kelių“ įmonė ir autobusų stotį statantys rangovai. Dabar degant žaliam šviesoforo signalui mašinos į Palangą gali važiuoti be jokių trukdžių. Iki kitos vasaros lieka tik sureguliuoti šviesoforą, kad sankryžoje lengviau būtų galima pasukti į kairę.

Tačiau ar šviesoforo pertvarkymas nevirs tik planu, jei jį brandinti imsis S. Simė?


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Taip pat skaitykite

Antradienį, gegužės 31 dieną, Palangos miesto savivaldybėje viešėjo bei su miesto vadovais susitiko Gruzijos technikos universiteto Lietuvių kalbos ir kultūros centro studentai, kurie Gruzijoje studijuoja lietuvių kalbą. Viešnagės Lietuvoje metu studentus lydi minėto universiteto Lietuvių kalbos ir kultūros centro vadovas profesorius Vidas Kavaliauskas.


Palangos miesto savivaldybėje vyko šalies Neįgaliųjų reikalų tarybos išvažiuojamasis posėdis. Posėdyje aktualias problemas aptarė Neįgaliųjų reikalų departamento direktorė Asta Kandratavičienė, Lietuvos sutrikusios psichikos žmonių globos bendrijos valdybos pirmininkė Algė Nariūnienė ir vadovas Vaidotas Nikžentaitis


Kiek laiko savivaldybėje brandinami planai?

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2014 10 09 | Rubrika: Savaitės komentaras

Apie kokią darbo grupę šnekama? Ar tik ne apie tą, kuri vicemero iniciatyva buvo suburta dar praėjusių metų pabaigoje? Vieną kartą susirinkę ir tik orą sudrebinę specialistai išsiskirstė, sugebėję nutarti, kad įvažiavimas parai lengvajam automobiliui turėtų siekti 10 litų. Tuo garsiosios grupės darbas ir baigėsi.


Šventosios uosto atstatymo darbus ketinama pradėti 2015-aisiais, Palangos oro uostas dirba pelningai, aplinkkelio reikia ir jis bus, o miesto gatvės neliks be remontui skirtų lėšų, – teigia Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.


Visiems matant savivaldybėje bujojo piktžolė  20

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2013 01 31 | Rubrika: Savaitės komentaras

Perfrazuojant garsaus dramaturgijos klasiko Viljamo Šekspyro herojų Hamletą – kažkas papuvę Palangos karalystėje. Miesto merui Šarūnui Vaitkui atsiimant apdovanojimą už „Veido“ žurnalo apklausoje jam skirtą trečią vietą tarp visų šalies merų, beveik tuo pat metu iš savivaldybės pastato STT pareigūnai išveda nosį nukabinusį vieno iš...


Antradienį Palangoje lankėsi bei su mero pavaduotoju Sauliumi Sime susitiko Lietuvos neolimpinio komiteto prezidentas Gintautas Vileita ir Tarptautinės zurkhaneh federacijos generalinis sekretorius bei Irano imtynių už diržų federacijos prezidentas Seyedas Amiras Hosseini. Susitikimo metu aptartos galimybės Palangoje rengti 5-ųjų TAFISA pasaulio „Sporto visiems“ žaidynių, liepą...


Sveiko proto paieškos savivaldybėje

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2011 12 16 | Rubrika: Savaitės komentaras

Per savivaldos rinkimus liberalus, kaip sveiko proto dešiniuosius išskyręs Liberalų sąjūdis, regis, buvo teisus. Panašu, kad jiems giminingos partijos nariams – liberalcentristams sveiko proto iš tiesų ima ir pritrūksta.


Pagal Europos Sąjungos 2007-2013 metų struktūrinių fondų veiksmų programą yra finansuojamas projektas „Dviračių turizmo plėtra Palangos miesto savivaldybėje, rekonstruojant Meilės alėją“, kurio darbai šiek tiek užsitęsė. Palangos miesto savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Jurgita Butenienė sakė, kad projektas turėjo būti užbaigtas gegužės...


Sportininkų pasitarime – apdovanojimai ir planai

„Palangos tilto“ informacija, 2010 03 03 | Rubrika: Miestas

Praėjusį ketvirtadienį Palangos sporto centro treneriai bei vadovai buvo deramai pagerbti už savo nuopelnus, lavinant jaunuosius sportininkus bei aptartas birželio mėnesį vykdomas dviračių žygis. Lietuvos mokinių ir studentų sporto centro direktorė Ona Babonienė pagyrė už puikų lavinimą bei padrąsino aktyviai siekti aukštumų ir toliau.


Palangiškiai internete. Kas, kur ir už kiek?

Monika ŠIUGŽDAITĖ, 2009 01 29 | Rubrika: Miestas

Savo gyvenimo daugelis be kompiuterio ar juo labiau interneto platybių neįsivaizduoja. Panaršius įvairiausiose interneto svetainėse paaiškėjo, kad palangiškiai – aktyvūs internautai. Virtualioje erdvėje jie pardavinėja įvairius daiktus, ieško pažinčių bei reklamuoja dažniausią savo veiklą – būsto nuomą.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius