Šventojoje atidarytas antras Lietuvos jūrų uostas vilios žvejus ir pramogautojus

Šventojoje atidarytas antras Lietuvos jūrų uostas vilios žvejus ir pramogautojus

Linas JEGELEVIČIUS, 2011 06 14

Nuo praėjusio šeštadienio Lietuva jau turi du jūrų uostus - Klaipėdoje ir Šventojoje, kurioje savaitgalį įvyko iškilmingas uosto atidarymas. Nuo šiol Šventosios uoste galės švartuotis maži komerciniai ir pramoginiai laivai ir jachtos.

 

Buvo numatytas atidarymas vėliau

Pakiliai nusiteikę sveikintojai, kurie vienas po kito lipo į sceną, įvykį vadino „neeiliniu“, „itin reikšmingu Lietuvai“ ir lygino su kūdikio gimimu.

„Šiandien – didelė šventė. Ji man labai asmeniška. Dar prieš metus man daug kas sakė, kad neįmanoma atidaryti Šventosios uosto šių metų birželį. Vyriausybė planavo uostą atidaryti ne anksčiau kaip 2015-aisiais. Bet Klaipėdos uosto direkcija, vienintelė, kuri galėjo imtis šio sumanymo, iškėlė sau uždavinį: uostas bus atidarytas žymiai anksčiau,“  – džiaugėsi valstybinės įmonės Klaipėdos Jūrų valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Normatyviniai teisės aktai dėl Šventosios uosto atstatymo pradėti rengti  2006 metais.

 Priėmus Šventosios uosto įstatymą, 2007-2008 metais buvo priimti poįstatyminiai aktai dėl laivybos, uosto naudojimo taisyklių.

Pernai vasarą  E. Gentvilas nusprendė, kad nėra ko laukti, kol bus pradėtas didysis Šventosios uosto atstatymo projektas ir ėmėsi prieplaukų įrengimo darbų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos lėšomis.

„Tie 4 milijonai yra niekas palyginus su tais keliolika šimtų milijonų kainuojančiais jau vykdomais darbais Klaipėdos jūrų uoste,“ – sakė E. Gentvilas.

Norint greičiau atstatyti uostą, reikėjo pakeisti Šventosios jūrų uosto įstatymą taip, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai būtų pavesta vykdyti Šventosios valstybinio jūrų uosto direkcijos funkcijas. Pataisa Seime buvo įregistruota 2009 metais, tačiau metus nebuvo svarstoma, kol pagaliau 2010 metais, gruodžio pradžioje, Seimas balsavo už tai, kad tokia pataisa būtų priimta.

 

Baigtas pirmas darbų etapas

Įrengusi Šventosios uostą Lietuva įvykdė ir ES rekomendaciją jūros pakrantėje kas 50 kilometrų turėti užeigos uostelį, kuriame galėtų prisiglausti mažieji laivai.

Baigtas vykdyti I-asis uosto atstatymo darbų etapas kainavo 4 milijonus litų. Buvo išvalyta akvatorija - iki -3 metrų įplaukoje ir iki -2 metrų prie rytinės krantinės bei iki -3 metrų ir -2,5 metrų prie vakarinės krantinės.

Įrengtose 72 prieplaukose galės švartuotis mažieji ir pramoginiai laivai.

Valymo darbus atliko latvių bendrovė BGS.

AB „Hidrostatyba“ praplėtė ir įrengė inžinerinius tinklus, įrengė 72 prieplaukas, atliko inžinerinių tinklų privedimo prie naujai pastatytų dviejų konteinerinio tipo namelių. Prie rytinės krantinės įrengta 30 vietų laivams iki 10 metrų ilgio, prie vakarinės – 42 vietos laivams iki 12 metrų ilgio.

E. Gentvilas sakė, kad Vyriausybė, planuodama uosto atstatymo darbus, ketino steigti atskirą Šventosios uosto direkciją. „Ačiū Seimo Ekonomikos komitetui, kuris Vyriausybei įrodė, kad to daryti nereikia, kad užtenka Klaipėdos uosto direkcijos administruoti ir Šventosios uostą,“ – dėkojo direktorius.

 II-ojo  etapo Šventosios uosto atstatymo darbai kainuos apie 176 milijonus litų.

 

Sveikintojai nestokojo jausmingų žodžių

Susisiekimo viceministras  Arūnas Štaras uostą vadino „svarbiu infrastruktūros objektu.“ Vidaus reikalų ministras, palangiškis Raimundas Palaitis prisipažino, kad atidarant uostą jam „spaudžiasi ašara, nes nuo 2000-ųjų svajojęs apie Šventosios uostą.“ Šventosios uosto direktorei Airidai Čėsnienei uosto atidarymas prilygo „dideliam įvykiui Lietuvos istorijoje ir kūdikio gimimui rekordiškai greitai.“ Palangos merui Šarūnui Vaitkui Šventosios uosto atidarymas irgi prilygsta „svarbiam istorijos įvykiui.“

„Džiaugiuosi, kad ši Vyriausybė, spręsdama Šventosios uosto reikalus, perėjo nuo kalbų prie darbų. Dėkoju ministrui Eligijui Masiuliui ir Klaipėdos jūrų uosto direktoriui Eugenijui Gentvilui, kad uostas buvo atidarytas kur kas anksčiau nei buvo planuota,“ – sakė Š. Vaitkus.

Šventosios seniūnas Eugenijus Čilinskas kvietė visus susirinkusius į šventę pasakoti apie Šventosios uostą visiems – draugams, giminaičiams, Lietuvos svečiams. „Nuo mūsų pačių priklauso, ar uostas bus lankomas,“ – sakė E. Čilinskas.

Šventosios uosto rinkliavos dydžiai jau buvo patvirtinti prieš kelerius metus - siekė nuo 40 iki 80 litų parai, priklausomai nuo laivo dydžio, ir 500 iki 1000 litų mėnesiui, taip pat priklausomai nuo laivo dydžio. Po kritikos, kad tokia rinkliava yra labai didelė, situaciją gelbėjo Susisiekimo ministerija, kuri sumažino rinkliavų dydžius iki 50 procentų nuo nustatytos bazinės kainos. Renginio šventės dalyviai  pasveikino pirmą kartą surengtos regatos „Klaipėda–Šventoji“ nugalėtoją – juo tapo Osvaldas Kudzevičius, plaukęs jachta „Lietuva“. Iš viso regatoje dalyvavo 30 jachtų.

Šventė baigėsi trimis šūviais iš patrankos: už Lietuvą, Šventąją ir Šventosios uostą.


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Taip pat skaitykite

Liepos 12-ąja Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonių projektų atrankos komiteto posėdyje nuspręsta Palangos miesto administracijos projektui „Žvejybos infrastruktūros plėtra Šventosios jūrų uoste“ skirti 1,7 milijono eurų paramą. Tačiau pinigai nebuvo skirti lengva ranka – anot PT šaltinio, vienas posėdžio dalyvis...


Šeštadienį Šventoji jau penkioliktąjį kartą pagerbė žvejus – čia vyko nuo 1999 metų organizuojama Žvejų šventė. Į paplūdimį ar jau iš jo traukiančius poilsiautojus viliojo Šventosios uostelio teritorijoje įsikūrusi amatininkų mugė, kuršių ir baltų papuošalų paroda.


Šventosios uosto atstatymo darbus ketinama pradėti 2015-aisiais, Palangos oro uostas dirba pelningai, aplinkkelio reikia ir jis bus, o miesto gatvės neliks be remontui skirtų lėšų, – teigia Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.


Vakar neeiliniame tarybos posėdyje pagaliau patvirtintas Šventosios jūrų uosto detalusis planas. Pritarus šiam svarbiam tiek Šventajai, tiek valstybei dokumentui, uosto direkcija teiks paraišką dėl techninės dokumentacijos rengimo, kainuosiančio apie 8 mln. Lt, finansavimo ES paramos lėšomis.


Antradienį, rugpjūčio 9-ąją, miesto savivaldybės architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Svajūnas Bradūnas pristatė Šventosios jūrų uosto detalųjį planą. Miesto taryba šį planą tvirtins rugsėjo mėnesį.


Nuo praėjusio šeštadienio Lietuva jau turi du jūrų uostus - Klaipėdoje ir Šventojoje, kurioje savaitgalį įvyko iškilmingas uosto atidarymas. Nuo šiol Šventosios uoste galės švartuotis maži komerciniai ir pramoginiai laivai ir jachtos.


Rinkliavos Šventosios uoste atbaidys žvejus?

Ugnė RAUDYTĖ, 2011 03 23 | Rubrika: Miestas

Šventosios uoste išplaukus ledams prasidės darbai, kad pirmieji laivai čia galėtų švartuoti birželį. O  iki to laiko norima turėti patvirtinus rinkliavų dydžius, tačiau siūlomi įkainiai jau atbaidė žvejų norą švartuotis būsimame uostelyje. „Mes siūlome, jog iki šešių metrų laivams reikėtų mokėti 25 litus, t.y. 300  litų per mėnesį, 6-10 metrų laivui para kainuotų 35 litus, tai...


Parengta Šventosios jūrų uosto galimybių studija

„Palangos tilto“ informacija, 2010 05 28 | Rubrika: Miestas

Šią savaitę miesto meras Vytautas Stalmokas, Administracijos direktorius Valerijus Kuznecovas ir vyriausiasis architektas Svajūnas Bradūnas Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste dalyvavo techninės tarybos posėdyje, kur UAB „Ardanuy Baltic“, Ispanijos kompanija „Ardanuy Ingeneria“ atstovė Lietuvoje pristatė Šventosios jūrų uosto galimybių studiją.


Šventosios uostas taps ispanišku

www.ve.lt, 2010 01 20 | Rubrika: Miestas

Praėjusį antradienį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje Ispanijos inžinierių, konsultantų bei architektų kompanijos „Alatec“ direktorius regioninėms konsultacijoms Enrique Uribarri pristatė Šventosios jūrų uosto atstatymo galimybių studijos tarpinę ataskaitą.


Šventojoje Klaipėdos apskrities viršininkas Arūnas Burkšas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas, Palangos miesto savivaldybės meras Vytautas Stalmokas su savivaldybės administracijos direktoriumi Valerijumi Kuznecovu bei laikinuoju miesto vyriausiuoju architektu Svajūnu Bradūnu, dalyvaujant Šventosios seniūnui Eugenijui Čilinskui, aptarė Šventosios...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius