Tobulesnė eismo tvarka mieste – savivaldybei neįkandama užduotis

Tobulesnė eismo tvarka mieste – savivaldybei neįkandama užduotis

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2012 03 15

Palangiškiai ir kurorto svečiai pagaliau sulaukė žiemos pradžioje Eismo saugumo komisijos sumanyto ir miesto valdžios palaiminto eismo tvarkos eksperimento pabaigos.

Praėjusią savaitę posėdžiavusi Eismo saugumo komisija nusprendė tarp Ganyklų ir Vytauto gatvių esančiuose skersgatviuose atšaukti vienos krypties eismą nelaukiant oficialios šios eksperimento pabaigos – balandžio mėnesio. Komisijos narys Eugenijus Simutis tokiam sprendimui dar bandė prieštarauti, tačiau jį nutildė Ūkio ir turto skyriaus vedėjo Kosto Jakubausko replika: „Sniego juk nebesulauksime“.

Aktyvus šio eksperimento šalininkas, komisijos pirmininkas vicemeras Saulius Simė nedrąsiai bandė tvirtinti, kad toks eismas šią žiemą, esą, pasiteisino. Apie „gausų“ sniegą, dėl kurio ir buvo įvestas vienos krypties eismas, aišku, nė žodžio. S.Simė dėstė, kad tokia tvarka komunalininkams neva palengvino gatvių valymą ir eismą miesto centre.

Kuo vienos krypties eismas palengvino komunalininkų darbą – neaišku. Juk anksti ryte, kai gatvėmis pravažiuoja vos viena kita mašina, miestą valantiems darbininkams jokio skirtumo ar gatvėje vienos krypties, ar abipusis eismas.

Dėl tariamo eismo palengvinimo vicemerui galėtų paaiškinti per žiemą keli šimtai policijos nubaustų žmonių, kurie nepaklusę S.Simės užgaidai, gatvėmis važiavo taip, kaip yra įpratę per daugelį metų – abiem eismo kryptimis. O kiek be jokio reikalo ratus sukusių vairuotojų mintyse keikė vicemerą – nė nesuskaičiuosi.

Palangiškiai gali lengviau atsikvėpti sužinoję, kad Eismo saugumo komisija atsisakė S.Simės idėjos fix šiose gatvėse vienos krypties eismą palikti visus metus. Tačiau tokia grėsmė dar išliko. Atsakomybę už eismą mieste ant savo pečių užsivertęs vicemeras komisijai pranešė, kad savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyrius ruošia miesto eismo schemą, kurioje Jūratės, Gintaro, Kastyčio ir Bangų gatvėse gali būti numatytas vienos krypties eismas.

Čia pat S.Simė apsidraudė, kad ši schema iki sezono pradžios vargu ar bus paruošta. Vadinasi, ir šią vasarą miesto gatvėse išliks toks pat chaosas, koks buvo iki šiol. Aišku, jei toks darbas patikimas architektūros skyriui – tokio rezultato gali ir tikėtis. Tačiau ką iki šiol veikė pati Eismo saugumo komisija? Juk apie eismo schemos keitimą S.Simė kalbėjo dar rudenį.

Kad sezono metu eismo tvarka kurorte yra prasta, aišku kaip dieną. Savotiškas vasaros chaoso priminimas buvo per Stintų šventę, kai miestą užplūdo dešimtys tūkstančių svečių. Gatves beregint užkišo automobiliai, sankryžose kildavo transporto spūstys, prie įvažiavimo į miestą vėl nusidriekė kilometrinė mašinų eilė.

Dar prieš du mėnesius Eismo saugumo komisijai buvo pirštu pabaksnota, kad transporto spūstis įvažiuojant į miestą sukelia pagrindinės Klaipėdos plento ir Kretingos gatvės sankryžos yda. Per žalią šviesoforo ciklą eismą į miestą stabdo į kairę sukančios mašinos, kurios turi praleisti iš miesto išvažiuojantį transportą. Tuo tarpu pirmąja juosta leidžiama sukti tik į dešinę. Jei iš šios juostos būtų galima važiuoti ir tiesiai, sankryžos pralaidumas padidėtų kelis kartus.

Kad taip pertvarkyti eismą šioje sankryžoje yra įmanoma, tą kartą pritarė ir Eismo saugumo komisijos nariai. Dėl tokio pertvarkymo buvo pažadėta kreiptis į šį kelią administruojančią įmonę „Klaipėdos regiono keliai“. Prabėgo du mėnesiai, tačiau Eismo saugumo komisija šiuo klausimu nepajudino nė piršto.

Po to, kai Vytauto ir Gintaro gatvių sankryžoje viena po kitos įvyko dvi avarijos, už eismo saugumą mieste atsakingas S.Simė sakė, kad „čia reikės kažką žiūrėti“. Žiūri po šiai dienai, nors iš Gintaro į Vytauto gatvę išsukti ir pagrindine gatve atvažiuojančias mašinas pamatyti norintiems vairuotojams iki šiol tenka išvažiuoti vos ne iki sankryžos vidurio.

Dabar Eismo saugumo komisija kliedi apie dviračio takų įteisinimą Vytauto gatvėje. Girdi, čia uždraudus automobilių stovėjimą abejuose kelkraščiuose galima nužymėti po 75 centimetrų pločio takus dviratininkams. Tačiau dar niekur neteko matyti dviračių takų su pažymėtomis eismo kryptimis. Kas atsitiks, jei tokiame siaurame take mėgins prasilenkti priešprieša atvažiuojantys dviratininkai? Kažkuris turės išlįsti į važiuojamąją kelio dalį, kurioje automobiliams jau nebeliks kur pasitraukti.

Be to, kur dings iš Vytauto gatvės išvarytos mašinos. Kad savivaldybė miesto centre būtų įrengusi naują automobilių stovėjimo aikštelę, dar neteko girdėti.

Tam, kad vasarą sureguliuoti eismą mieste ir jį padaryti saugesnį, nereikia užsakinėti jokių brangių studijų. Visiems automobilius vairuojantiems palangiškiams ir taip aišku, ką reikia daryti. Miesto valdžiai užtektų tik juos išgirsti. Vienas iš pasiūlymų – Vytauto ir Ganyklų gatvėse įvesti vienos krypties eismą. Šis žiedas pasibaigtų siauromis Vasario 16-osios ir Bangų gatvėmis, kuriose taip pat būtų vienos krypties eismas.

Tokia pertvarka duotų net keletą pliusų. Visų pirma, šiose transportu labiausiai apkrautose gatvėse sumažėtų avarinių situacijų. Vieną kelkraštį per visą šių gatvių ilgį būtų galima atiduoti mašinų stovėjimui ir taip padidinti stovėjimo vietų skaičių miesto centre. Kitame kelkraštyje liktų pakankamai vietos 1,5 metro pločio dviračių takui. Lengviau būtų išvažiuoti iš skersinių gatvių, nes tuomet vairuotojams tektų praleisti tik iš vienos pusės pravažiuojančias mašinas.

Ar miesto valdžia išgirs šį pasiūlymą? 


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Seymen 2012-04-24 15:14 (recepce@karlstejn-golf.cz / IP: 92.27.131.195)
Never would have thunk I would find this so indispnesbale.

Taip pat skaitykite

Ilgai brendusi eismo revoliucija Palangos aukštyn kojom neapvertė  1

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2017 05 25 | Rubrika: Savaitės komentaras

Penkeri metai. Tiek Palangos valdžiai prireikė laiko, norint suprasti, kas jai yra sakoma. Kaip kardinalus eismo schemos pertvarkymo būdas vienos krypties eismas Vytauto gatve savivaldybei viešai buvo siūlomas dar prieš penkerius metus. Tada Eismo saugumo komisijai vadovavęs Saulius Simė kraipė galvą klausydamas ir, regis, niekaip negalėjo suvokti, kas yra siūloma. Paistė jis...


Nors Palanga nėra labai judrus miestas, tačiau manydamos, kad mūsų vaikams svarbu pasikartoti eismo taisykles, prisiminti kaip saugiai elgtis gatvėse, kovo 17 d. „Baltijos“ pagrindinės mokyklospradinių klasių mokytojos AurelijaŽaromskienė, Dalytė Daukšienė ir Dalia Šiupinienė sukvietė pradinukus į saugaus eismo viktoriną „Į trijų švieselių...


Rugsėjo mėnesį visoje Lietuvoje vyks jau tradicija tapusi saugaus eismo akcija „Apsaugok mane“. Jos iniciatorė bendrovė „Lietuvos draudimas“ kartu su Palangos miesto savivaldybe skatins eismo dalyvius būti atsargius. Savivaldybė prie Palangos miesto mokyklų esančias perėjas pažymėjo specialiu „Apsaugok mane“ ženklu, o „Lietuvos draudimas“...


Gegužės 20-22 dienomis Palangoje vyks tradicinė vasaros sezono pradžios „Myliu Palangą 2016“ šventė. Miestas tikisi sulaukti daug svečių. Kad atvykusių automobiliais šventės dalyvių nuotaikos neaptemdytų patirti nepatogumai, mieste laikinai bus keičiama eismo tvarka.


Liepos 15-18 dienomis Palangos–Kretingos–Klaipėdos kelių sankirtoje vyks automobilių sporto renginys „ENEOS 1000 km“ lenktynės. Todėl nuo liepos 15 d. 5.30 val. iki liepos 19 d. 3 val. bus uždarytas kelias Klaipėda–Liepoja atkarpoje nuo posūkio į Nemirsetą iki viaduko. Kelio Šiauliai–Palanga bus uždarytas viadukas per kelią Klaipėda–Liepoja.


Penktadienio naktį padėti kolegoms sulaikyti J. Basanavičiaus g. prie naktinio klubo „Laukinių vakarų salūnas“ muštynes sukėlusių viešosios tvarkos pažeidėjų skubėjęs Viešosios saugumo tarnybos pareigūnas sukėlė eismo įvykį.


Saugaus eismo komisija, ieškodama būdų, kaip užtikrinti eismo saugumą bei apriboti transporto priemonių srautą arčiausiai jūros esančioje miesto dalyje, svarsto keletą galimų eismo schemos naujovių.


Kai kurie Palangos Užkanavės gatvės gyventojai, čia pasistatę ar dar renčiantys vieną už kitą prašmatnesnius namus, galėtų būti vadinami išradingiausi šalyje. Neapsikęsdami vasarą didelio eismo srauto gatve ir pakelėje statomų automobilių, sumanė nuo jų gelbėtis pakelėse sudėdami akmenis. Daugiausia jų - prie žinomo palangiškio, Tarybos nario Remigijaus Alvydo...


Tobulesnė eismo tvarka mieste – savivaldybei neįkandama užduotis  1

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2012 03 15 | Rubrika: Savaitės komentaras

Palangiškiai ir kurorto svečiai pagaliau sulaukė žiemos pradžioje Eismo saugumo komisijos sumanyto ir miesto valdžios palaiminto eismo tvarkos eksperimento pabaigos.


Ar tikrai eismo pertvarkai trukdo karščiai?

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2011 08 04 | Rubrika: Savaitės komentaras

  Baigiantis vasarai Palangos policijos pareigūnai susirūpino eismo situacija kurorto gatvėse. Viešosios policijos skyriaus viršininkas Gintautas Pocevičius staiga pažėrė pasiūlymų, kaip geriau organizuoti eismą Vytauto gatvėje, kad kiltų mažiau avarinių situacijų, saugiau būtų dviratininkams, pėstiesiems, o automobilių vairuotojams – patogiau vairuoti....


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius