„Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime bei profesiniame mokyme“ konsultantai „Baltijos“ pagrindinėje mokykloje.

„Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime bei profesiniame mokyme“ konsultantai „Baltijos“ pagrindinėje mokykloje.

Ugdymas karjerai: „Baltijos“ dešimtokai planavo ateities žingsnius

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2013 03 21

Kas yra karjera? Ar galima pradėti dėliotis jos planą dar mokykloje? Ar verta tai daryti ir kaip tai daryti, kad teisingai pasirinktum būsimąją profesiją ir pamažu siektum jos planuodamas ir ateities perspektyvas? Į visus šiuo klausimus praėjusį penktadienį projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas bei plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“ konsultantai atsakymų ieškoti padėjo „Baltijos“ bei V. Jurgučio pagrindinių mokyklų dešimtokams, o balandžio pabaigoje konsultuos Senosios gimnazijos moksleivius.

Ugdymas karjerai
Šiandien karjera suvokiama kaip visą gyvenimą trunkantis asmens mokymosi, saviraiškos ir darbo kelias, o sėkminga karjera – tai dar ir gebėjimas derinti darbą, laisvalaikį, gyvenimą šeimoje ir jausti pasitenkinimą savo gyvenimo kelio pasirinkimu. Sėkmingam karjeros keliui mokinys turėtų pradėti ruoštis dar mokykloje. Jam turi padėti klasių auklėtojai, mokytojai, karjeros veiklų koordinatoriai, konsultantai, tėvai. Padedamas jų mokinys turi išmokti konstruktyviai žvelgti į ateitį: išmokti sistemingai kaupti žinias, lavinti gebėjimus, ugdytis kompetencijas, padėsiančias rinktis studijų kryptį, profesinę veiklą, bei planuoti savo veiklą darbo rinkoje.
Šiais mokslo metais daugelyje Lietuvos bendrojo lavinimo ir profesinėse mokyklose vykdomas Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro projektas „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime bei profesiniame mokyme“.
Ugdymo karjerai programos tikslas – sudaryti sąlygas mokiniams ugdytis karjeros kompetencijas: savęs pažinimo, karjeros galimybių pažinimo, karjeros planavimo, karjeros įgyvendinimo, – būtinas sėkmingam mokymosi krypties, profesijos, darbinės veiklos pasirinkimui, perėjimui iš mokymo aplinkos į darbinę aplinką, tolesnei profesinei raidai ir mokymuisi visą gyvenimą.

Pagrindiniai žingsniai
Kaip sakė „Baltijos“ pagrindinės mokyklos geografijos mokytoja metodininkė Asta Dobrovolskienė, kuri yra atsakinga už šio projekto koordinavimą šioje ugdymo įstaigoje, nuo praėjusio rudens „Baltijoje“, kaip ir kitose Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose, mokiniams yra teikiamos sistemingos, kokybiškos ir inovatyvios ugdymo karjerai paslaugos.
„Viena iš svarbesnių karjeros paslaugų – grupinės ir individualios konsultacijos, kuriose stengiamasi padėti išsiaiškinti mokinių ugdymo karjerai būtinus planavimo žingsnius, padedama spręsti klausimus, susijusius su karjeros planavimu bei mokymusi. Tai apima mokinio ugdymo plano suderinimą su mokinio karjeros planu, periodinį tų planų aptarimą, taip pat būsimosios mokymosi įstaigos, mokymosi ar studijų krypties, mokymosi formų ir profesinės veiklos rinkimąsi“, – aiškino mokytoja.
Moksleiviai nuo pat penktosios klasės mokomi susidaryti karjeros planą. Jiems padedama išsiaiškinti profesinį kryptingumą bei pasirinkti profesiją – tam atliekami tinkamumo profesijai testai. Taip pat padedama kelti mokymosi, karjeros ir gyvenimo tikslus ir rasti tinkamą būdą juos įgyvendinti.
„Vyresniems moksleiviams teikiama naujausia informacija apie priėmimo sąlygas į įvairias mokymo įstaigas – tiek aukštojo, tiek profesinio mokslo, – supažindinama su studijų mokymo programomis, informuojama, kur galima mokytis norimos specialybės bei supažindinama su bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštųjų ir aukštųjų neuniversitetinių mokyklų pagrindines studijas taisyklėmis, taip pat informuojama, kokius mokomuosius dalykus pasirinkti norint stoti į pasirinktą studijų sritį, specialybę. Suteikiama informacija ir apie tai, kaip pildyti prašymą, stojant į Lietuvos aukštąsias mokyklas bendrojo priėmimo metu, jie mokomi susirasti ir efektyviai naudoti karjeros informaciją“, – vardijo A. Dobrovolskienė.

Konsultavo dešimtokus
Kaip dėliojasi visi aukščiau išvardinti žingsniai, „Baltijos“ pagrindinės mokyklos dešimtokai galėjo patys išbandyti penktadienį vykusių konsultacijų metu. 30 moksleivių individualiai, skirdami kiekvienam po pusvalandį, konsultavo projekte dalyvaujantys konsultantai, kurių tarpe – ir verslininkai, ir psichologai: Žana Dragunova, Olegas Čipickij, Sandra Klioštoraitienė, Janina Urbikienė, Karolis Varnas, Jolanta Prialgauskienė bei Renata Rakcikienė kartu su dešimtokais planavo jų ateities žingsnius. Beje, dera paminėti, jog konsultantų sukvietimu rūpinosi projekto patarėja koordinatorė Ulijana Petraitienė, priskirta kuruoti visas Palangos mokyklas.
„Iš pradžių dešimtokai buvo supažindinti su šešiomis pagrindinėmis studijų kryptimis – nuo humanitarinių bei tiksliųjų iki socialinių mokslų, – pasakojo A. Dobrovolskienė. – Jiems paaiškinta, kas yra universitetinės ir neuniversitetinės aukštosios mokyklos, koks išsilavinimas suteikiamas profesinėse mokyklose. Vėliau moksleiviams buvo užduodami klausimai: kuo tu norėtum būti po dešimties metų? Kaip tu ketini to siekti? Kokie tavo pomėgiai ir ar galėtum juos susieti su tuo darbu, kurį norėtum dirbti?“
Dešimtokai raštu trumpai atsakė į klausimus kur aš einu? (norima specialybė, profesija, veikla ir kodėl ji patinka), kas aš esu? (stipriosios pusės, talentai ir išskirtinumai bei silpnosios pusės), kokie galimi keliai pasiekti to, kas norima bei su kuo galima tartis ir kas galėtų padėti.
Vėliau kartu su konsultantu kiekvienas moksleivis individualiai braižė galimos karjeros planą – nuo dalykų, kuriuos reikėtų pasirinkti perėjus į gimnazijos klases iki galimai reikalingų egzaminų į vieną ar kitą aukštąją mokyklą, kurioje norima studijuoti siekiant įsigyti vieną ar kitą profesiją.
„Negaliu pasakyti už mokinius, bet man šios konsultacijos tikrai davė naudos, juolab, kad ir aš pati mokiausi, kaip reikia konsultuoti“, – nusišypsojo mokytoja.

Padėjo siekius „susidėlioti į lentynas“
Ką apie praėjusias konsultacijas mano patys jose dalyvavę dešimtokai? Ar davė jos naudos, ir jei taip – kokios?
Ernesta: „Man šios konsultacijos išties davė naudos. Galima sakyti, kad paaiškėjo, kokia kryptimi man eiti, kuo domėtis, kas yra svarbu, norint pasiekti to, į ką esu linkusi. Mane domina šokis, tad konsultantas man paaiškino, kokiose Lietuvos bei užsienio mokymosi įstaigose aš galėčiau studijuoti ir kaip siekti užsibrėžto tikslo“.
Greta: „Konsultacijos labai labai padėjo, nes, taip sakant, susiaurino kryptis. Aš abejojau, ką rinktis: teisę ar ekonomiką. Konsultantas labai plačiai paaiškino apie kiekvieną šių specialybių, ir ne tik apie populiariąją jų pusę. Tad dabar esu labiau linkusi į teisę“.
Jonė: „Prieš šias konsultacijas man atrodė, kad turiu daug pasirinkimų ir kelių. Dabar gi ratas susiaurėjo, tapo aiškiau, ir tarp kokių mokymo įstaigų galėčiau rinktis, ir kokius dalykus reikėtų pasirinkti gimnazijos klasėse, norint įstoti į pageidaujamą specialybę. Gavau visapusiškus atsakymus į visus klausimus. Ir labai smagu, kad, išklausęs mano teigiamas ir neigiamas savybes – esu, kaip sakoma, aktyvistė, ir domina mane tai, kas susiję su renginių organizavimu bei komunikacija, – konsultantas pasakė, jog iš pokalbio aišku, jog tinkamas kryptis renkuosi“.
Justas: „Bendraudamas su konsultantu, aš jam išdėsčiau, kokių mokslų norėčiau siekti – domina mane chemija bei medicina. Galima sakyti, kad aš papyliau skaldos, o konsultantas tuo keliu nutiesė asfaltą, sudėliojo visą tvarką: kokius dalykus rinktis vienuoliktoje bei dvyliktoje klasėse, kokios galimos studijos. Iki šiol nelabai aiškiai įsivaizdavau, ką po dešimtosios klasės daryti, ką rinktis, kokie stojamieji egzaminai būtų į mano pasirinktus dalykus. Dabar gi viskas sudėliota į lentynas, žodžiu, gavau labai daug naudos ateičiai“.

„Palangos tiltas” vykdo Spaudos, Radijo ir Televizijos rėmimo fondo projektą „Mes – Baltijos jūros vaikai”.


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Taip pat skaitykite

Žurnalui „Reitingas“ analizuojant šalies pagrindinių mokyklų rezultatus, pastebėta, jog pasiekimų rezultatai skiriasi net penkis kartus. Pastaruoju metu vertintojų pliekiamos mokyklos sulaukia itin aštrios kritikos: kaip taip gali būti, jog mokiniai savo žiniomis atsilieka net dvejais metais. Kurorto pagrindinės mokyklos, paaiškėjo, nėra jau tokios prastos...


Kokie gyvūnai vaikšto mūsų miškuose, kokie skraido paukščiai, kaip teisingai stovyklauti ir mėgautis gamta, jai nepakenkiant, tokius ir panašius klausimus ir atradimus sprendžia Palangos moksleivių klube besibūriuojantys Girinukų klubo nariai kartu su Palangos girininkijos girininko pavaduotoju Raimundu Ereminu. Jis su gamta supažindina ne tik mažuosius...


Praėjęs penktadienis Palangos senosios gimnazijos 76 laidos 146 abiturientams buvo neeilinis – jiems įteikti brandos atestatai. Šventė prasidėjo eisena nuo gimnazijos iki naujosios Palangos koncertų salės, kurioje ir įvyko atestatų įteikimo ceremonija. Abiturientus sveikino Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus, Lietuvos Respublikos premjero patarėjas Antanas Vinkus...


Liepos vidurys – metas, kuomet abiturientai gali šiek tiek atsikvėpti: brandos egzaminų sesija jau praeityje, rezultatai aiškūs, o netrukus rankose jie laikys ir brandos atestatą. Odontologiją arba mediciną planuojanti studijuoti Kotryna Jasinskaitė – Palangos senosios gimnazijos abiturientė, su kuria, pakėlusia sparnus skrydžiui iš Palangos, pasikalbėjome...


Palangos senosios gimnazijos gamtos mokslų mokytojos gimnazistams, besidomintiems gamtos mokslais, organizavo kelionę į Taliną ir Tartu mokslo centrą AHHAA. Kelionė prasidėjo anksti – pirmą valandą nakties. Nors ir trūko miego, visiems rūpėjo iki soties pasišnekėti su draugais, todėl per Latviją Estijos link tamsoje riedantis autobusas ūžė kaip avilys.


Kas yra karjera? Ar galima pradėti dėliotis jos planą dar mokykloje? Ar verta tai daryti ir kaip tai daryti, kad teisingai pasirinktum būsimąją profesiją ir pamažu siektum jos planuodamas ir ateities perspektyvas? Į visus šiuos klausimus balandžio pabaigoje projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“...


Kas yra karjera? Ar galima pradėti dėliotis jos planą dar mokykloje? Ar verta tai daryti ir kaip tai daryti, kad teisingai pasirinktum būsimąją profesiją ir pamažu siektum jos planuodamas ir ateities perspektyvas? Į visus šiuo klausimus praėjusį penktadienį projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas bei plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“...


Trečiadienį, Nemirsetoje, buvo paskelbta europinius standartus atitinkančio kempingo statybų pradžia. Būsimųjų pastatų pamatų vietoje Palangos miesto meras Š. Vaitkus bei UAB „Klaipėdos apdaila“ direktorius M. Šlyžius įkasė kapsulę su laišku ateities kartoms.


Kada daugelis diskutuoja, kaip turėtų atrodyti prestižiniai – pagrindiniai Lietuvos valstybės kurortinės vasaros sostinės Palangos miesto vartai, galima atsakyti: jie jau 20 metų yra, tai – Pradinės mokyklos rūmai, kuriuos projektavo neeilinio talento architektas, šviesaus atminimo vyras Gintautas Likšas. Yra ir observatorijos bokštas, apie kurio naują...


Ką daryti, kad mokykla taptų įdomesnė?

Alfredas PUMPULIS, 2012 05 07 | Rubrika: Miestas

Tikriausiai kiekvienam yra tekę sėdint mokyklos suole skaičiuoti lėtai slenkančias minutes iki pertraukos. Tačiau ar tai normalu? Ar tokia turi būti pamoka? Palangos jaunimas, paklaustas, kokių priemonių būtų galima imtis, jog mokykla nebūtų tik „kankinimo namai“, idėjų nestokojo.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius