Valdžios neveiklumas – smūgis skylėtam biudžetui

Dalia JURGAITYTĖ, 2009-10-27
Peržiūrėta
1917
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Pasikeitus Reklamos įstatymui, metų pradžioje Palangos miesto savivaldybės taryba patvirtino naująją tvarką dėl vietinės rinkliavos mokesčio už išorinę reklamą surinkimo. Valdžios padejavimai, kad šiemet sudėtinga surinkti planuotas pajamas, nieko verti. Baigiantis metams taip niekas ir nepajudino nė piršto, kad įplaukos už reklamą nors kiek padėtų užlopyti skylėtą biudžetą.

 

Netramdoma reklama

Per praėjusį vasaros sezoną pinigai tiesiog mėtėsi visose kurorto gatvėse, tačiau juos susirinkti valdžia taip ir nesugebėjo. Vien prestižinėje J.Basanavičiaus gatvėje nebuvo nei vieno pastato, ant kurio nebūtų reklamos. Verslininkai, pajutę nebaudžiamumo skonį, netramdomai reklamavo ką norėjo ir kiek norėjo.

 

Suabejota tvarkos skaidrumu

Pagal naująją tvarką, išorinė  arba dar vadinama lauko reklama apmokestinama visoje savivaldybės teritorijoje. Dar metų pradžioje, tvirtinant vietinės rinkliavos dydžius už išorinę reklamą, vietos politikų buvo sulaužyta ne viena ietis. Opozicija prie sienos rėmė vicemerą Rimantą Garolį, pristačiusį fiksuoto mokesčio tarifus. Jau tuomet buvo suabejota priimtos tvarkos skaidrumu. Teigta, kad reklamos skleidėjai galės elgtis kaip tinkami, ir vargu ar įplaukos už reklamą papildys biudžetą. Buvo teigiama, kad reklama kabės, o verslininkai nemokės. Tuomet net buvo pareikšta, kad  naujoji tvarka kvepia korupcija.

Priimtoje tvarkoje sakoma, jei asmuo, eksploatuoja reklaminį įrenginį be leidimo ir nesumokėjęs nustatyto rinkliavos mokesčio, vadinasi, skleidžiama informacija nelegali.

 

Reklamos lyderė

Baigiantis metams tenka pripažinti, kad visą vasarą miestas, skendėjęs reklamos okeane, sugebėjo gauti pinigų tik iš vienintelės reklamos skleidėjos – bendrovės „DJ Decaux“. Pastaroji jau ne vienerius metus giliai įleidusi šaknis kurorte. Ji dalyvauja Savivaldybės skelbtuose konkursuose įrengti išorinę reklamą ant miesto teritorijoje esančių dvipusių reklaminių įrenginių. Nesant kitų konkurentų, bendrovė tapo vienvaldė lyderė kurorto reklamos srityje. Šią vasarą, miesto valdžiai  pakeitus išorinės reklaminės įrangos išdėstymo schemą bei sumažinus rinkliavos dydžius, vėl konkurso laimėtoja paskelbta minėtoji bendrovė, su kuria pasirašyta sutartis.

 

Nėra kontrolės

Savivaldybės Verslo ir turto skyriaus vedėjos Zojos Strikaitienės teigimu, šiemet jos skyrius neišdavė nei vieno leidimo įrengti išorinę reklamą. Anot jos, jei nėra kontrolės, tai būtų absurdiška manyti, kad verslininkas puls mokėti. Skyrius atsakingas už leidimų išdavimą prekiauti. Vietinės rinkliavos surinkta apie milijoną litų. Taip pat per 300 tūkst. litų į biudžetą įplaukė rinkliavų už automobilių stovėjimą. Nors, anot Z.Strikaitienės, buvo siūlyta skyriui perduoti  mokesčio už reklamos rinkimą surinkimo funkcijas, tačiau nepriimta jokio sprendimo.

 

Savivaldybėje – „bordakėlis“

Mieste ant daugelio privačias statybvietes juosiančių tvorų jau ne vienerius metus sėkmingai verslą vykdo reklamos bendrovė „Grampus“. Pasak šios įmonės vadybininkės, šiuo klausimu Palangos miesto savivaldybėje – švelniai tariant yra „bordakėlis“. „Tad kam mokėti miestui pinigus, jei jų niekas neprašo“, - trumpai padėtį pakomentavo ji. Taip pat dar vasarą Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio vyriausiajam specialistui Vitalijui Juškai „užkliuvo“ ant vilos „Jūros akis“ pakabinti didžiuliai reklaminiai tentai, kurie beveik užgožė paveldo objektą, tačiau niekas iš valdžios taip ir nepasirūpino jų apmokestinti.

 

Daug painiavos

Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjo pavaduotojas Robertas Kudzevičius „Palangos tiltui“ pripažino, jog vietinės rinkliavos mokesčio surinkimo sistemoje yra daug painiavos ir netvarkos. Anot jo, patvirtintuose nuostatuose leidimus išduoda Verslo ir turto skyrius, o išorinės reklamos projektai derinami su Architektūros ir urbanistikos skyriumi. „Vasarą pareigas teko palikti miesto dailininkui, kuriam buvo pavestas reklamos ūkis. Buvęs specialistas siūlė sprendimo projektus, tačiau nei vienas jo parengtas projektas nepateko į miesto Tarybą. Nors būta gerų norų susitvarkyti – revizuoti visą lauko reklamą, tačiau nebebuvo kas dirbtų“, - sakė vyriausiojo miesto architekto pavaduotojas.

 

Skuba skelbti konkursus

Pasak R.Kudzevičiaus, pasibaigus sutartims su reklamos skleidėjais, vasarą buvo skubama skelbti konkursus Savivaldybės reklaminiams įrenginiams panaudoti. Anot jo, pinigai įplaukė, ir tai svarbiausia. Šiuo metu yra paskelbtas konkursas reklamos plotams pirkti ant paplūdimiuose esančių persirengimo būdelių. „Verslininkai paprašė paspartinti procesą, nes reklamos skleidėjai jau dabar planuoja savo kitų metų biudžetus. Konkursas skelbiamas anksčiau, nes reklamos trukmė – trys mėnesiai. Be to, šįsyk nustatytas rinkliavos mokestis perpus mažesnis. Pernai pavasarį skelbtame konkurse dalyvauti noro nepareiškė niekas, nes kaina siekė 70 tūkst. litų. Ekonominis nuosmukis turi įtakos ir reklamos skleidėjams“, - kalbėjo R.Kudzevičius.

Vyriausiojo architekto pavaduotojo teigimu, pavyzdžiui, Klaipėdos miesto savivaldybėje dirba visas specialistų būrys. Vyriausiajam dailininkui daug paprasčiau ne tik kontroliuoti padėtį, bet ir bausti nepaisančius nustatytos tvarkos verslininkus.

 

Neprivertė dirbti

Savivaldybės administracijos direktorius Valerijus Kuznecovas pripažino, kad mokesčio surinkta mažai. „Buvęs miesto savivaldybės dailininkas neatliko savo pareigų ir negalėjau priversti, kad  dirbtų. Jam buvo nesuprantamas nurodymas revizuoti visą kurorto reklamą. Anot jo, jei reklama nesuderinta, vadinasi, tai šiukšlės, ir nesą reikalo revizuoti šiukšlyno. Ar jis yra, ar jo nėra, tai nors neišleidžiame pinigų jam išlaikyti“, - trumpai pakomentavo priežastis dėl pinigų nesurinkimo Administracijos direktorius.


Vasarą vilą „Jūros akis“ buvo užgožę didžiuliai reklamos skydai.


Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Diskusijas sukėlė dar vienas valdininkų bandymas spręsti, koks Lietuvoje turi būti menas. Palangos valdžia uždraudė dar kuriamo filmo reklamą (ŽIŪRĖKITE VIDEO SEKCIJĄ). Merui Šarūnui Vaitkui, rašo lrytas.lt, pasirodė, kad pavaizduotas barsukas baugina žmones. Už barsuko istorijos slypi šypseną kelianti istorija: reklamą, teigiama, užsakė prodiuseris Rolandas Skaisgiris...


Ieškantieji miesto valdžios klaidų vis nepataiko  2

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2018 04 14 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

Vargas tokiai Palangos valdžios opozicijai, kuri prasnaudusi visą kadenciją tik retkarčiais akį pramerkia tykodama kokios nors valdančiųjų klaidos ar nelaimės.


Paskutiniojo Palangos miesto savivaldybės tarybos posėdžio metu politikai susirėmė dėl bendrovės „Vasaros vėjas“ prašymo suteikti jiems rinkliavos už leidimą įrengti išorinę reklamą lengvatą. Vieni politikai teigė, jog dera suteikti 90 proc. lengvatą – ko ir prašė bendrovė – kiti sutiko su pasiūlytąja 50 proc. lengvata, treti abejojo, ar verta...


Metų pradžioje paskelbtos Palangos savivaldybės Kontrolės ir Audito tarnybos ataskaitos dėl vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą apmokestintose vietose, biudžeto vykdymo finansinio teisėtumo ir rinkliavos už išorinę reklamą rinkimo atskleidė daug įvairių pažeidimų. „Palangos tiltas“ paprašė juos pakomentuoti savivaldybės kontrolierę Eleną Kuznecovą.


Kol Palangos miesto savivaldybės valdininkai laužo galvas ir ietis, kaip turėtų atrodyti paplūdimiai kitą sezoną, Klaipėdos apygardos administracinio teismo sprendimas gali gerokai pakeisti būsimą paplūdimio viešųjų vietų nustatymo ir rinkliavų už jas surinkimo tvarką. Minėtas teismas patenkino Seimo nario Prano Žeimio ieškinį ir pagal keturis iš penkių ieškinio punktų pripažino, kad...


Nors mokslo metai prasidėjo rugsėjį, tačiau miesto savivaldybės taryba buvo priversta tikslinti  klasių komplektų skaičių miesto švietimo įstaigose. Nepaisant to, jog rugpjūtį valdžia patvirtino mokinių priėmimo į Palangos miesto savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklas tvarką, tačiau pastarąją tiek Švietimo skyriaus tarnautojai, tiek bendrojo lavinimo mokyklų vadovai ignoruoja.


Pasikeitus Reklamos įstatymui, metų pradžioje Palangos miesto savivaldybės taryba patvirtino naująją tvarką dėl vietinės rinkliavos mokesčio už išorinę reklamą surinkimo. Valdžios padejavimai, kad šiemet sudėtinga surinkti planuotas pajamas, nieko verti. Baigiantis metams taip niekas ir nepajudino nė piršto, kad įplaukos už reklamą nors kiek padėtų užlopyti skylėtą biudžetą.


Miesto valdžios neveiklumas ištuštino palangiškių kišenes

Šarūnas Vaitkus, Palangos miesto savivaldybės Tarybos narys, 2009 10 09 | Rubrika: Miestas

Palangos valdžia eilinį kartą nespėjo į traukinį. Tik šį kartą už vėlavimą mokės ne ji, bet beveik visi palangiškiai, t.y. tie, kuriems šildymo paslaugas teikia UAB „Litesko“.


Reklamos skleidėjams – valdžios malonė

Dalia JURGAITYTĖ, 2009 06 13 | Rubrika: Miestas

Ketvirtadienį posėdžiavusi miesto valdžia dar kartą sumažino vietinės rinkliavos už leidimą įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje pagal patvirtintą įrangos schemą mokesčio dydžius. Reklamos skleidėjams itin ptraukliose vietose  nustatytas pradinis rinkliavos mokestis net perpus mažesnis nei skelbtas anksčiau. Už reklamą ant tūrinių reklaminių įrenginių, esančių Vytauto ir...


Už išorinę reklamą mokės ir privatininkai

Dalia JURGAITYTĖ, 2009 01 13 | Rubrika: Miestas

Pernai vasarą nustačius naujus vietinės rinkliavos dydžius už leidimus savivaldybės teritorijoje įrengti išorinę reklamą bei patvirtinus nuostatus ir taisykles, miesto valdžia metų pabaigoje patvirtino reklamos įrangos išdėstymo schemą mieste bei papildė anksčiau priimto sprendimo kai kurias nuostatas.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius