Žvejų gatvės rekonstrukcija: gerai, bet galėjo būti dar geriau?

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2012-10-08
Peržiūrėta
2119
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Žvejų gatvės rekonstrukcija: gerai, bet galėjo būti dar geriau?

  Pernai prasidėjusi ir kitąmet rudenį turinti pasibaigti ilgai lauktoji Žvejų gatvės rekonstrukcija sulaukia įvairių vertinimų. Vieningai sutariama tik dėl vieno: kad gatvę sutvarkys – labai gerai. Tačiau jos gyventojai turi priekaištų tiek kelininkams, tiek rekonstrukcijos projektui.   Gal galėtumėte pasidomėti? Tokį klausimą uždavė rugsėjo pradžioje į redakciją užsukęs mūsų laikraščio skaitytojas. Žvejų gatvėje gyvenantis vyriškis siūlė pasidomėti, kaip vyksta atkarpos tarp Vytauto ir Ganyklų gatvių rekonstrukcija. Vyriškis sakė nesuprantąs, kodėl pagrindiniai darbai užvirė per patį vasaros vidurį. Jis teigė, kad didelių nepatogumų turi ir čia gyvenantys žmonės, ir atvažiuojantys poilsiautojai, ir parduotuvių bei ant Vytauto ir Žvejų gatvių kampo įsikūrusios kavinės šeimininkai. Paprašytas smulkiau išvardinti, kokie tie nepatogumai ir kokių priekaištų jis turi darbininkams, projektuotojams ir darbus prižiūrintiesiems, skaitytojas savo pretenzijų nedetalizavo, tik dar kartą pasiūlė pasidomėti rekonstrukcija ir pasiklausinėti viešumo nebijančių gyventojų nuomonių. O paskui jau jų iškeliamus klausimus užduoti „tiems, kam reikia“.   Darbininkai keitėsi „Taip. Tikrai mes turėjome didelių nepatogumų, – patvirtino redakcijoje apsilankiusio vyriškio žodžius Žvejų gatvėje gyvenantis Justinas Masalskis. – Nuo birželio iki rugpjūčio, per patį vasaros sezoną, gyvenome nuolatiniame triukšme ir dulkėse. Supraskite, tikrai džiaugiamės, kad gatvę sutvarkys – to jau seniai reikėjo, tačiau kyla klausimų: ar tikrai viskas tvarkoma taip, kaip reikia?“ Klausimų, daugiau nei trisdešimt metų, iš kurių septyniolika buvo surišta su įvairiomis statybomis, vadovaujantį darbą dirbusiam J.Masalskui kilo ir dėl pačių darbininkų, ir dėl gatvės projekto, ir dėl darbų kokybės. „Man keista tai, jog gatvę tvarkyti pradėjo bendrovė „Kauno keliai“. Paskui kurį laiką triūsė Klaipėdos darbininkai. Paskutiniu metu čia darbavosi vyrukai, ant kurių darbo rūbų išvis jokių skiriamųjų ženklų nebuvo. Jie itin įdomiai dirbo: savaitę laiko šaligatvio trinkeles pjaustė tam netinkama įranga – beje, jie net karučio padoraus neturėjo – ir niekuo nepridengę tos vietos, kur buvo pjaustoma. O vienu metu įsikūrę buvo prieš pat parduotuvę. Ten duris atidarai – dulkės kamuoliais virsta ir ant prekių lentynų nusėda, – pasakojo vyriškis, pridūręs, jog rimtos ir solidžios firmos dirba įrenginiais, kur naudojama vandens srovė, be to, pastato specialią palapinę, tad dulkių praktiškai nebūna. – Ar ne geriau būtų buvę atiduoti šį darbą Palangos komunalininkams, jie bent jau tikri profesionalai, ir dirba kaip sau“. Suabejojo jis ir dėl pačių šaligatvio trinkelių – Žvejų g. klotos 8 mm storio, tuo tarpu būtų užtekę ir 6 mm, kokios dabar klojamos Vytauto g. Nesudėtinga matematika paskaičiuoti, kiek papildomo ploto būtų galima buvę išgrįsti, jei būtų naudotos plonesnės plytelės.   Kodėl nepakoreguotas projektas? Kalbėdamas apie patį projektą J.Masalskas sako esąs įsitikinęs, jog jį reikėję koreguoti. „Gatvės apšvietimo stulpai sustatyti taip, kad lempos paskęs medžių lajose. Kalbant apie medžius bei želdinius – mano nuomone, vertėjo dalį senų medžių tarp J.Janonio ir Vytauto gatvių iškirsti. Kažkodėl vienoje gatvės atkarpoje, prie Socialinės rūpybos skyriaus, krūmus išrovė, kitoje, arčiau parduotuvių, paliko. Lietaus kanalizacija po remonto ties Žvejų g. ir J.Janonio g. sankirta tokia: dabar čia esantys du vadinamieji trapai, kurių vietos buvo pakeistos, nepajėgūs surinkti vandens, be to, vienas jų įrengtas taip, kad jį nuolat užkišinės nuo medžių krentantys lapai“, – aiškino pašnekovas. O bene labiausiai tiek J.Masalską, tiek ne vieną apie Žvejų g. atkarpos nuo Vytauto g. iki Ganyklų g. šnekėjusį žmogų stebina ir piktina, kodėl ir po rekonstrukcijos atkarpoje nuo J.Janonio g. iki Ganyklų g. bus paliktas vienpusis eismas, jeigu nei kiek ne platesnėje atkarpoje iki Vytauto g. transportas gali judėti abiem kryptim? Kodėl prie „vienpusėje“ atkarpoje esančių daugiabučių šaligatvis tokio pločio, kad mažne už gatvę platesnis ir kodėl ten nebuvo galima sutvarkyti visko taip, kaip naujuosiuose rajonuose – pavyzdžiui, Taikos g., kur po rekonstrukcijos palei gatvę įrengta vietų automobiliams parkuoti? Projekte nenumatyta? O kodėl jis nepakoreguotas? „Kartoju, kad gatvė rekonstruojama – gerai ir labai gerai. Tačiau norėtųsi, kad po tos rekonstrukcijos nereikėtų dar kitos daryti, norisi, kad viskas būtų atlikta taip, kad džiaugtųsi kiekvienas gyventojas“, – sakė J.Masalskas.   Klausimų išties yra Kad klausimų dėl Žvejų g. rekonstrukcijos projekto tikrai kyla, patvirtino ir šioje gatvėje gyvenantis Palangos miesto Tarybos Statybos ir miesto ūkio komiteto pirmininko pavaduotojas Dainius Želvys. „Kiek man žinoma, projektas buvo šiek tiek koreguotas. Tačiau ne iki galo. Priekaištų jo rengėjams tikrai yra – pavyzdžiui, nebuvo išspręstas gatvės apšvietimo tinklų sukabeliavimo klausimas, darbininkai apskritai aptiko nepažymėtų komunikacijų. Jeigu kalbėsime apie atkarpą tarp J.Janonio ir Ganyklų gatvių, buvo minčių ją išplatinti iki 6 metrų. Tačiau paskui nuspręsta palikti taip, kaip yra – 5 metrus. Tik nesuprantama, kodėl reikėjo uždėti šaligatvio bortelį, o ne padaryti nuolaidą – tada tikrai automobiliams statyti būtų atsiradę vietos, ir gal būtų išsisprendusi vienpusio eismo problema“, – svarstė D.Želvys. Pritarė jis ir mintims dėl paliktų krūmų, kurie veši ant pakilimo, kuriuo žiemą kaip nuo kalniuko galima rogutėmis važinėtis. Teisingos esančios pastabos ir dėl vadinamųjų trapų: juos tikrai reikėjo didesnius sudėti. „Tačiau didžiausias klausimas – patys darbų tempai. Buvo kalbėta, jog minėtoji atkarpa bus sutvarkyta iki birželio 15-osios. Tačiau net rugsėjo 1-ąją baigta nebuvo. Esu įsitikinęs, kad darbus buvo galima atlikti kelis kartus greičiau, juolab kad visi matėme, jog būdavo savaičių, kai darbininkai tik po vieną dieną dirbdavo, kitas tik imituodavo darbą. Kalbėjau su gyvenančiais bei verslą turinčiais atkarpoje nuo Vytauto g. iki „Pušyno“ žmonėmis, tai jie tiesiog bijo kitos vasaros: jeigu viskas vėl tokiais tempais, jie patirs didžiulių nuostolių“, – sakė D.Želvys, pabrėžęs, jog niekas nesako, kad gatvės rekonstruoti nereikėjo. Reikėjo, ir jau seniai, puiku, kad darbai vyksta, tačiau priekaištų – ir rimtų – vis dėlto esama.   Nekoregavo dėl laiko stokos  Apie patį projektą bei jo galimus minusus nuomonės paklausėme Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjo pavaduotojo (vedėjas šiuo metu atostogauja) Vidmanto Dantos. Tačiau neseniai Palangoje pradėjęs dirbti valdininkas sakė negalįs nieko komentuoti, nes su projektu tiesiog nėra susipažinęs. „Kodėl žmonės tokiais klausimais į laikraštį kreipiasi? – stebėjosi V.Danta. – Galėtų pretenzijas ir klausimus mums surašyti, specialistai įvertintų tiek projektą, tiek pastabas, ir mes viską paaiškintume“. „Žvejų gatvės rekonstrukcijos projektą rengė bendrovė „Patvanka“, Nuolatinė statybos komisija jį patvirtino berods 2005-aisiais, o jai patvirtinus koreguoti jau nieko nebegalim, – sakė Statybos skyriaus vedėjo pavaduotojas Alvidas Bacius. – Taip, teoriškai galima daryti projekto korektūras darbų eigoje, tačiau mes stengiamės šito vengti. Nes kiekvieną korektūrą reikia derinti, o šios procedūros užtrunka. Tuo tarpu laiko limitai yra riboti: objektui skirtas lėšas reikia spėti įsisavinti per numatytus terminus, kitaip finansavimas gali būti sumažintas“. Tiesa, pernai rugpjūtį projektas buvo šiek tiek pakoreguotas. Tikriau, „supaprastintas“: mat buvo numatyta šiek tiek išplatinti važiuojamąją gatvės dalį, tačiau tada būtų kilę problemų dėl elektros perdavimo linijų: vadinamąsias orines linijas būtų tekę sukabeliuoti, kitaip tariant, pakišti po žeme. Tačiau lėšų tokiems darbams numatyta nebuvo, tad Žvejų gatvėje tiesiog atnaujinta jos danga bei šaligatviai. „Dėl lietaus kanalizacijos – ji užsikemša visame mieste. J.Janonio ir Žvejų g. sankirtoje yra kita problema – ne vienodi gatvių lygiai. Mes tai žinome, bandysime šią problemą spręsti, tačiau iki galo ji išsispręs tada, kai rekonstruosime J.Janonio gatvę – ji jau baisi“, – aiškino A.Bacius.   Kiekvienam neįtiksi „Žvejų gatvės rekonstrukcijos projektas yra tęstinis. Prasidėję pernai rudenį darbai – sutartis pasirašyta lapkričio 16 d. – turi būti baigti iki ateinančių metų lapkričio pirmosios, ir jokių etapų numatyta nėra, – pasiteiravus, pagal kokį grafiką dirba kelininkai sakė Savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojas Bronius Martinkus, patikinęs, jog darbai planuojami taip, kad gyventojams susidarytų kiek įmanoma mažiau nepatogumų. – Jokių įsipareigojimų baigti atkarpos tarp Vytauto ir Ganyklų gatvių rekonstrukciją – nei iki birželio vidurio, nei kokios kitos datos – nebuvo“. Pasiteiravus, ar tikrai darbus atlieka „Kauno keliai“, B.Martinkus atsakė, jog ši bendrovė laimėjo konkursą ir yra generalinis rangovas. Esą jos pačios reikalas su darbininkais tvarkytis – Savivaldybė to nekontroliuoja. Miestui svarbu, kad darbai būtų atlikti laiku ir kokybiškai, o bendrovė privalės dar penkerius metus po darbų pridavimo būti už juos atsakinga. „Kodėl nebuvo koreguotas projektas, ir, tarkim, neįrengta stovėjimo vietų automobiliams, kad nereikėtų įvedinėti vienpusio eismo? Todėl, kad nuomonių yra visokių. Kai buvo pradėtas ardyti šaligatvis prie 42-ojo namo, gyventojai vos ne verdantį vandenį ant darbininkų galvų pylė: „Jūs ką, po langais mums gatvę padaryti norit?“ Kiekvienam juk neįtiksi: vienas vienoj vietoj perėjos nori, kitas kitoj, ir taip toliau. Yra projektuotojų parengtas ir specialistų suderintas projektas, jis ir įgyvendinamas. Mums svarbiausia – kad darbai būtų baigti, ir baigti tada, kai reikia“, – sakė B.Martinkus.   Vėlavo dėl finansavimo ir nenumatytų darbų Tuo tarpu bendrovės „Kauno keliai“, pasiūliusios atlikti Žvejų g. rekonstrukciją už 3,09 mln. Lt (su PVM) ir laimėjusios konkursą, Klaipėdos padalinio vadovas Nerijus Valaitis pripažino, kad pavasarį buvo planuojama atkarpos tarp Vytauto ir Ganyklų g. rekonstrukciją baigti iki birželio 15-osios. „Projektas etapais nėra suskirstytas, darbai atliekami atkarpomis, atsižvelgiant į gaunamą finansavimą, – aiškino N.Valatis. – Pavasarį buvo planuojama darbus minėtoje atkarpoje pabaigti iki birželio 15 d. Darbai buvo pradėti patvirtinus finansavimą, o tai įvyko palyginti vėlai, jei neklystu, gegužės pradžioje. Tačiau bene svarbiausias aspektas, dėl kurio darbai negalėjo vykti normaliu, jau nekalbant apie spartų, tempu, – faktinės aplinkybės neatitiko projektinių sprendimų, taip pat atsirado įvairių papildomų trukdžių – teko remontuoti dujotiekio, vandentiekio šulinius, iškelti priešgaisrinį hidrantą ir panašiai. Įvertinus, kad gyventojų ir šalia esančių parduotuvių pirkėjų patogumui šios atkarpos remontas buvo atliekamas ją papildomai dalinant atskiromis dalimis, buvo atvejų, kai atskiromis dienomis objekte, dėl minėtų trukdžių, galėjo darbuotis tik keletas žmonių. Buvusi situacija yra žinoma – užfiksuota gamybinių pasitarimų protokoluose – Palangos savivaldybės administracijos statybos skyriaus specialistams“. N.Valaitis paminėjo, jog šiame objekte dirbo ir subrangovai – V.Kuprio įmonė „Geduva”, įrengusi gatvės apšvietimą. Pasak „Kauno kelių“ Klaipėdos padalinio vadovo, dėl darbų kokybės jokių pretenzijų nei jo vadovaujamai bendrovei, nei subrangovams pareikšta nebuvo.

   

 

Jūsų komentaras:

To : po pigiai 2012-10-12 05:14 (IP: 86.100.60.112)
-netiesa! Ar virš 3 milijonų kainavęs fuflo- po pigiai?

Kurmiai 2012-10-12 05:11 (IP: 86.100.60.112)
Reikėtų atvesti ir parodyti kaip aukštyn kojom sudarkyta gatvė tą projektuotoją iš Kauno!(Martinkaus parinktą), kuris niekada nėra matęs Žvejų g. nei prieš 5 metus "darant" projektą nei vykdant darbus, porino savivaldybėj!...Kurmiai,...

šiš... 2012-10-12 05:06 (IP: 86.100.60.112)
Toks gatvės "rekonstravimas", kainavęs daugiau 3 milijonus !baisusu išsidirbinėjimas ir yra nusikaltimas! Prokuratūra turėtų imtis darbo! Kur Br martinkus - ten chaosas....Kiek dar bus jo juodi darbai "nepastebimi"?

To po pigiai 2012-10-10 16:22 (IP: 82.135.197.57)
O kur dingsi, kad tokia tvarka - perkam preke pigiausia. Paskui brokus taisom. Vel kazkam litukai tenka. Bet gatve tvakyt reikejo, baisi buvo. Tokia karusele.

Po pigiai 2012-10-10 13:59 (IP: 82.135.197.57)
Rašo, kad projektą darė kažkokia "Patvanka". Kas ten per specialistai, kad nesugebėjo visų komunikacijų įvertinti? Vėl viešuosius pirkimus po pigiai laimėjo, ir po pigiai padarė? Ar tokiems specialistams jokios atskomybės netaikoma?

Lapai 2012-10-10 13:20 (IP: 82.135.197.57)
Manau, ne tiek lapai ir vanduo svarbu, nors per maži trapai turi daug reikšmės. Svarbu, kad projektas nevykęs. Tikrai buvo galima automobiliams vietų įrengti, kad vienpusio eismo neliktų. BAM-e juk įrengė, ir visi patenkinti. Bacius sako, kad jei būtų koregavę projektą, galėjo likti be pinigų. Bet juk jį koregavo ir gatvės nepapalatino, kaip ketino. Tai kodėl ir kitų korekcijų nebuvo galima padaryti?

Gerai 2012-10-10 10:05 (IP: 82.135.209.197)
nors tiek, kad bandyta išklausyti ne vieną pusę. Janonio g sankryzoj vanduo stovėjo sekmadienį po lietaus, o antradienį, taip pat po lietaus, vandens nebuvo. Greiciausiai po šeštadienio nakties vėjo buvo daug lapų, kurie ir užkimšo vandens surinktuvus.

Direkcija 2012-10-09 11:16 (IP: 82.135.197.57)
Pinigus rekonstrukcijai, atrodo, Kelių direkcija skiria. Bet kokiu atveju ne savivaldybė.

Įdomu 2012-10-09 10:51 (IP: 82.135.197.57)
o kas lėšas skyrė remontui? Ir kodėl pavėlavo, jeigu kelininkai sako, kad iki birželio vidurio būtų suspėję sutvarkyti gatvę?

To palangiske 2012-10-09 09:41 (IP: 82.135.197.57)
nesuprantu, ko reikia pykti ir apie probloemas kalbancius zmones juodinti. Juk jie nesako, kad nereikejo nieko daryti ir nerekonstruoti. O jeigu padaryta nelabai protingai, tai negi reikia tyleti? Gal rekonstruojant kokia kita gatve projekta perziures ir pakoreguos taip, kad visi zmones dziaugtusi.

Gyventojai 2012-10-09 09:19 (IP: 82.135.197.57)
Miela ponia, po lietaus ne valties Žvejų gatvėje reikia, o žvejo botų...

Gyventoja 2012-10-09 08:12 (IP: 82.135.197.57)
Palangiske, matyt, po lietaus rekonstruota gatve nera ejusi. Prie sankryzos su J.Janonio gatve tokie ezerai, kad norint i kita puse pereiti reikia valti tureti.

Palangiske 2012-10-08 17:48 (qre / IP: 78.61.214.75)
Geriau nieko nedaryti, nerekonstruoti ir problemu nera. Mat didysis socialdemokratas ir didysis koncervas (Masalskis ir Zelvys) porina. Leiskite paklausti ka Jus esate padare. Kazkaip nieko gero tik taurele taurele ir smegenelese bedele.

Taip pat skaitykite

Pradedama Janonio gatvės atkarpos rekonstrukcija

"Palangos tilto" informacija, 2022 09 06 | Rubrika: Miestas

Pradedami J. Janonio gatvės rekonstrukcijos parengiamieji darbai. Rekonstrukcijos metu planuojama atnaujinti šios gatvės atkarpą nuo Gintaro g. iki susikirtimo su pravažiavimu į buvusią autobusų stotį. Čia bus įrengti nauji gatvės pagrindai, asfaltbetonio danga, pakloti nauji šaligatviai, panaikinta orinė apšvietimo linija bei įrengtas naujas gatvės apšvietimas, tad teigiamus pokyčius pajus...


Pirmadienį, kovo 8 d., pradedama valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2236 Kunigiškiai-Palanga 4,237 km sankryžos su rajoniniu keliu Nr. 2309 Palanga-Lazdininkai ir Palangos m. Ligoninės g. (vadinamosios Ligoninės gatvės sankryžos) rekonstrukcija. Tai – bendras Palangos miesto savivaldybės administracijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos projektas.


Netrukus prasidės Bangų g. šaligatvio ir gatvės rekonstrukcija. Darbai čia užvirs jau kitą savaitę – pirmiausia bus sutvarkyta šaligatvio danga vienoje Bangų g. pusėje. Pėstiesiems skirtos dalies atkarpoje nuo Klaipėdos pl. iki Vytauto g. senoji danga bus pakeista naujomis trinkelėmis, įrengtas dviračių takas.


Pradėta Kastyčio gatvės rekonstrukcija

"Palangos tilto" informacija, 2019 03 31 | Rubrika: Miestas

Kastyčio gatvėje triūsia darbininkai – pradėta pusantrų metų truksianti šios gatvės rekonstrukcija. Atnaujinta Kastyčio gatvė taps patogesnė tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems. Patogiau bei saugiau čia jausis ir neįgalieji


Pačioje miesto širdyje, Maironio gatvėje, jau šiandien užvirs darbai – pradedama šios gatvės rekonstrukcija. Gatvę visiškai atnaujinti planuojama baigti per 2018 metus.


Trečiadienio rytą Žvejų ir Vytauto gatvėje įvyko avarija. Iš Žvejų gatvės pagrindinę Vytauto gatvę kirtęs automobilis Hunday Getz, vairuojamas palangiškės, nepraleido Vytauto gatve važiavusio Klaipėdos UAB „Adrijus“ vairuotojo vairuojamo Citroen Berlingo. Abu vairuotojai atsipirko išgąsčiu. Moterį nuo didesnių sužalojimų apsaugojo smūgio metu...


Jūros gatvės rekonstrukcija Šventojoje vyksta sparčiai

Palangos m. savivaldybės informacija, 2014 09 11 | Rubrika: Miestas

Rugpjūčio viduryje prasidėjusi visų šventojiškių laukta Jūros gatvės rekonstrukcija sparčiai juda į priekį – kaip patikino darbus atliekančios UAB „Žemkasa“ technikos direktorius Vitas Ramanauskas, jeigu orai leis, šiemet suplanuota sutvarkyti atkarpa nuo Ošupio tako iki Mėguvos gatvės gali net „pailgėti“ pora šimtų metrų.


Pradedama Palangos Jūratės gatvės rekonstrukcija

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2012 10 25 | Rubrika: Miestas

Vienoje iš populiariausių, link jūros vedančioje Palangos Jūratės gatvėje jau burzgia statybininkų technika – pradedama šios gatvės rekonstrukcija. Darbus atlieka UAB „Akordas 1“. 


Pernai prasidėjusi ir kitąmet rudenį turinti pasibaigti ilgai lauktoji Žvejų gatvės rekonstrukcija sulaukia įvairių vertinimų. Vieningai sutariama tik dėl vieno: kad gatvę sutvarkys – labai gerai. Tačiau jos gyventojai turi priekaištų tiek kelininkams, tiek rekonstrukcijos projektui.


Palangos miesto savivaldybė kreipėsi į Lietuvos kelių direkciją prie susisiekimo ministerijos su prašymu skirti 600 tūkst. Lt. Šventosios miestelio Kalgraužių gatvės rekonstrukcijai. „Oficialaus raštiško patvirtinimo dėl finansavimo dar negavome, tačiau neoficialiai – pinigai bus skirti. Raštiško patvirtinimo turėtumėme sulaukti šį...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius