Skrydis iš Palangos į Londoną tapo kaip niekada pasiekiamas

Skrydis iš Palangos į Londoną tapo kaip niekada pasiekiamas

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2015 02 05

Kelintus metus ne tik puoselėjančios viltis, bet ir skiriančios lėšų tam, kad pagaliau iš Palangos oro uosto būtų galima pasiekti Londoną, Klaipėdos regiono savivaldybės žengė rimtą žingsnį, jog tai taptų realybe: pritarta sutarties projektui, kuriuo ne tik vėl skiriamos lėšos naujam skrydžių maršrutui Londonas–Palanga, bet ir paskirtas pagrindinis partneris – Klaipėdos miesto savivaldybė, turėsianti įgaliojimus visų septynių savivaldybių vardu pasirašyti visas reikalingas sutartis. O tai, pasak Palangos oro uosto direktoriaus Mariaus Gelžinio, gerokai palengvins derybas su skrydžių organizatoriais.

Vėl numatė lėšų skrydžiams
Ne vienerius metus kalbėjusios apie galimybę pritraukti kuo daugiau turistų į mūsų regioną, savo pageidavimus ir galimus įsipareigojimus dėl naujų skrydžių, atgabensiančių taip trokštamų turistų į Palangos oro uostą, derinusios Klaipėdos miesto, Klaipėdos rajono, Kretingos rajono, Neringos, Palangos, Skuodo rajono ir Šilutės rajono savivaldybių administracijos dar 2012-aisiais pritarė projektui „Klaipėdos regiono pasiekiamumo didinimas“.
Nuo to laiko kiekvienų metų pradžioje šių savivaldybių asociacijos „Klaipėdos regionas“ narės numato skirti lėšų naujų skrydžių atsiradimui.
Per tą laiką buvo gan rimtai kalbėta apie skrydžius. Pavyzdžiui, 2012-ųjų pabaigoje intensyviai derėtasi dėl skrydžių iš Palangos į Londoną ir iš Palangos į Hamburgą. Planuota, jog iš Palangos į Londoną 180 vietų orlaivis „Airbus 320“ keleivius skraidintų du kartus per savaitę, o į Hamburgą tris kartus per savaitę kursuotų 70-ies vietų lėktuvas.
Tačiau visos iki šiol buvusios derybos nebuvo vaisingos – naujiems skrydžiams skirtąsias lėšas savivaldybės panaudodavo kitoms reikmėms.

Pritarė projektui
Šių metų sausio pabaigoje posėdžiavusi Palangos miesto savivaldybės taryba ir vėl pritarė asociacijos „Klaipėdos regionas“ sutarčiai, kuria numatoma siekti bendro tikslo – pritraukti naują skrydžių maršrutą kryptimi Palanga–Londonas–Palanga į Palangos oro uostą.
Kad būtų pasiektas aukščiau įvardintas tikslas, numatyta, kokius įnašus kasmet nuo šių iki 2017 metų skirs visos septynios savivaldybės.
Neringos savivaldybė tris metus iš eilės projektui įgyvendinti skirs 552,88 Eur (1 tūkst. 909 Lt), Skuodo rajonas – 4 tūkst. 213,25 Eur (14 tūkst. 547,50 Lt), Kretingos rajonas – 8 tūkst. 556,39 Eur (29 tūkst. 543,50 Lt), Šilutės rajonas – 9 tūkst. 225,85 Eur (31 tūkst. 855 Lt), Klaipėdos rajonas – 10 tūkst. 757,94 Eur (37 tūkst. 145 Lt).
Klaipėdos miesto savivaldybė naujam skrydžiui į Londoną privilioti kasmet skirs 39 tūkst. 98,70 Eur (135 tūkst. Lt).
Daugiausiai lėšų projektui įgyvendinti skirs Palangos miesto savivaldybė – jos kasmetinis indėlis sieks 43 tūkst. 443 Eur (150 tūkst. Lt).
Visos savivaldybės kartu per metus projektui įgyvendinti skirs per 115 tūkst. eurų, arba 400 tūkst. litų.

Klaipėda – pagrindinis partneris
Savivaldybių asociacijos sutartis įsigalios tada, kai visos savivaldybės pritars siūlomiems sutarčių projektams, kuriuose numatoma kiekvienai savivaldybei teksianti lėšų suma.
Naujas ir labai svarbus šios sutarties punktas – iš septynių partnerių nuspręsta parinkti vieną pagrindinį. Juo savivaldybių asociacijos „Klaipėdos regionas“ posėdyje buvo išrinkta Klaipėdos miesto savivaldybė.
„Partneriai nusprendė Klaipėdos savivaldybei suteikti visus įgaliojimus vykdyti viešuosius pirkimus iki pat sutarties pasirašymo. Reikalui esant, savivaldybė galės suteikti įgaliojimus viešuosius pirkimus vykdyti valstybės įmonei „Lietuvos oro uostai“, – paaiškino Palangos savivaldybės Ekonominės plėtros skyriaus vedėja Ramunė Olšauskaitė-Urbonienė.

Reali tikimybė – jau šiemet
Nuo 2012-ųjų, kai buvo pritarta planams didinti oro maršrutų į pajūrį skaičių, kiekviena savivaldybė kasmet numatydavo dešimtis ir šimtus tūkstančių litų, kuriuos ir planavo skirti šiam tikslui.
Vis dėlto iki pat šių metų nepavyko rimtai sudominti nė vieno skrydžių organizatoriaus galimybe iš Londono skrendančius lėktuvus nutupdyti Palangoje.
Savivaldybės kasmet planuodavo, tačiau realios galimybės, kad atsiras taip laukiama nauja skrydžių kryptis, nebuvo. Tiek R. Olšauskaitės-Urbonienės, tiek Palangos oro uosto direktoriaus Mariaus Gelžinio teigimu, tik šiemet ėmė ryškėti realūs susitarimo kontūrai.
Pasak „Palangos tilto“ pašnekovų, anksčiau neretą skrydžių organizatorių baugino tai, jog teks sudaryti sutartį su septyniomis savivaldybėmis. Šis klausimas išspręstas savivaldybių asociacijos „Klaipėdos regionas“ savivaldybių sutartimi, kai vienas miestas tampa pagrindiniu partneriu ir administruoja projekto vykdymą.
Įtakos tam, kad jau šiemet realu sulaukti naujo skrydžio maršruto iš Palangos oro uosto turėjo ir sprendimas sujungti visus Lietuvos oro uostus. Būtent šis sujungimas davė atspirtį, nes dabar derybose dalyvauja ir pats Palangos oro uostas.

Vilios organizatorius
Kaip gi Savivaldybės žada prisivilioti galimus skrydžių organizatorius?
Šviežiai pasirašytoje sutartyje „Klaipėdos regiono pasiekiamumo didinimas“ partneriai susitarė, jog tam, kad būtų pritrauktas naujas skrydžių maršrutas kryptimi Palanga–Londonas–Palanga į Palangos oro uostą privalu įsigyti oro transporto sektoriuje teikiamas rinkodaros paslaugas. O tokiomis paslaugomis yra laikoma Klaipėdos regiono pasiekiamumo reklama, kertu viešinant naująją skrydžių kryptį.
Vykdant projektą bus nupirkta oro linijose Klaipėdos regioną viešinanti programa, jos tiekėjas, pristatydamas šį kraštą, turės skirti prioritetą būtent naujosios skrydžių krypties reklamai. Informacija apie naują skrydžių kryptį bus leidžiama avialinijos, vykdančios skrydžius, naujienlaiškiuose, žurnaluose, tinklalapiuose.
Taip pat numatoma ir daugiau skrydžių organizatorius viliosiančių bei naujos krypties maršrutą užtikrinsiančių priemonių: reklama ant elektroninių skrydžių bilietų, lankstinukai, skrydžių žurnalai sėdynių kišenėse bei lipdukai ant pačių sėdynių, garsiniai pranešimai.
Tiesa, projekto partneriai sutarė, kad vien šiomis priemonėmis apsiribojama nebus.
Dera paminėti ir tai, kad VĮ Lietuvos oro uostai jau davė raštišką sutikimą atlikti avialinijos rinkodaros paslaugų viešųjų pirkimų procedūras.

Vyksta intensyvios derybos
Nors jau kelerius metus „Klaipėdos regiono“ savivaldybėms nepavykdavo įgyvendinti užsibrėžto tikslo, panašu, kad šiemet viltys gali tapti realybe – Palangos oro uoste su potencialiais skrydžių organizatoriais derinamos naujosios krypties sutarčių sąlygos.
„Naujos skrydžių krypties į ir iš Londono atsiradimo galimybė yra labai reali. Ir tam didelės įtakos turėjo pasirašytoji sutartis, kuria buvo paskirtas pagrindinis partneris – Klaipėdos savivaldybė. Išties anksčiau aviakompanijas atbaidydavo tai, kad būtų reikėję sutartį dėl naujojo skrydžio pasirašyti su visomis septyniomis savivaldybėmis, dabar gi – tik su vienu pagrindiniu partneriu“, – sakė įmonės „Lietuvos oro uostai“ Palangos oro uosto direktorius M. Gelžinis.
Jo teigimu, šiuo metu galimybe žmones skraidinti maršrutu Palanga–Londonas–Palanga jau domisi kelios bendrovės. Skaičius svyruoja, mat kai kurios bendrovės tai susidomi, tai atmeta galimybę organizuoti skrydžius į Palangą.

Siekis – vasaros pradžia
Paklaustas, kada gi pagaliau galėsime pasiekti Londoną ne iš Kauno, Vilniaus ar Rygos, o iš Palangos, direktorius patikino, jog šiemet skrydis bus.
„Mūsų siekiamybė – kad orlaiviai iš Londono į Palangą pradėtų skristi vasaros pradžioje. Bet tai priklausys nuo to, kada pasirašysime sutartį, tad gali būti, jog pirmieji lėktuvai pakils jau gegužę, o gal – tik liepą“, – sakė M. Gelžinis, įsitikinęs, jog šiemet skrydis tikrai bus.
Planuojama, kad dar šiemet atsirasiančiu naujuoju maršrutu lėktuvai kursuos 2-4 kartus per savaitę.
Tikslesni naujų skrydžių parametrai dar derinami, todėl kokio dydžio ir ar prabangūs lėktuvai kils bei leisis Palangoje, paaiškės vėliau.
„Mes manome, kad optimaliausias variantas būtų skrydžiai lėktuvais, skraidinančiais nuo 140 iki 180 žmonių. Koks tai bus lėktuvas – ar „Boeing 737“, ar atitinkamas orlaivis „Airbus“ – dar matysime“, – sakė Palangos oro uosto vadovas.
Šiuo metu pajūrio oro uoste orlaiviai kyla ir leidžiasi trimis maršrutais. Iš Palangos galima skristi į Oslą, Rygą bei Kopenhagą. Vasaromis dar prisideda ir užsakomieji skrydžiai.
 


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



Taip pat skaitykite

Šventosios pagrindinėje mokykloje šiemet jau aštuntąjį kartą linksmai nuaidėjo respublikinis mokinių saviraiškos festivalis „Žuvėdros skrydis“. Birželio 1-2 d. čia „suskrido“ gausūs mokinių kolektyvai iš šešių Lietuvos vietovių. Šiemetinio renginio tikslas – ne tik pasidalyti kūrybiniais pasiekimais...


Nuo šios savaitės patekti į „Palangos gintarą“, vienintelę šalyje vaikų sanatoriją, tapo kaip niekada paprasta: tereikia, gavus gydytojo reabilitologo siuntimą, užsiregistruoti internetinėje svetainėje www.sergu.lt arba per jos nuorodą „Palangos gintaro“ svetainėje www.palangosgintaras.lt. Žinotina, kad į sanatoriją nuo birželio 1 dienos iki rugsėjo 31...


Ilgametė Palangos lopšelio-darželio „Nykštukas“ priešmokyklinio ugdymo „Girinukų“ grupės pedagogė Onutė Šleiniuvienė su vaikais jau dirba 40-tus metus. Visas kolektyvas moterį vieningai apibūdina kaip pedagogę, pasišventusią šiam darbui ir atiduodančią vaikams visą savo laiką. Tačiau pati Onutė mano, kad tokio darbo niekas...


Į politiką merą Šarūną Vaitkų atvedęs Mindaugas Skritulskas, ko gero, didžiausias Palangos konservatorių strategas, šypteli, pastebėjus, kad jis esąs bene vienintelis žmogus, į kieno žodžius įsiklausąs meras. „Manau, kad meras klausosi visų, o jeigu teigiate, kad jis mano žodžiams skiriąs daugiau dėmesio, tai malonu, nors yra atvejų, kai jis neįsiklausė ir į mano...


Antanas Šabaniauskas „Dainavos“ ir „Šaltinėlio“ baruose dainavo 10 metų. Podiumą – mažąsias scenas paliko tik 1982 metais, sulaukęs beveik 80 metų. Tačiau ir po to dar daug kur dainuodavo įvairiomis progomis. Atėjo 1987 metų sausis ir Antanas, išėjęs pasivaikščioti kaip paprastai be kepurės, persišaldė ir vasario 9 d. mirė nuo...


Energinga, nesibaidanti naujos veiklos ir iššūkių draugijos „Lietuvai pagražinti“ Palangos skyriaus pirmininkė, Palangos TAU tarybos pirmininkė Nijolė Steponavičiūtė tikino, kad aktyvistė jau buvo daržely ir džiaugėsi, kad esanti laiminga, jog gyvenime nejautusi būtinybės siūlytis darbdaviams. „Esu laiminga dėl to, kad gyvenime niekada neteko pačiai...


Birželio 3-5 dienomis Šventosios pagrindinėje mokykloje vyko respublikinis jaunųjų talentų festivalis „Žuvėdros skrydis – 2015“. Turtingame dainų, šokių, spalvų, šypsenų, draugysčių renginyje buvo proga ne tik parodyti mokinių ir jų mokytojų kūrybingumą, gebėjimus, bet ir susipažinti su Lietuvos etnografiniais regionais, skatinti kalbėjimą...


Kelintus metus ne tik puoselėjančios viltis, bet ir skiriančios lėšų tam, kad pagaliau iš Palangos oro uosto būtų galima pasiekti Londoną, Klaipėdos regiono savivaldybės žengė rimtą žingsnį, jog tai taptų realybe: pritarta sutarties projektui, kuriuo ne tik vėl skiriamos lėšos naujam skrydžių maršrutui Londonas–Palanga, bet ir paskirtas pagrindinis partneris...


Lipdamas savivaldybės laiptais, šnopuoja kaip šernas, pavalgęs pietus „Pas Feliksą“, gadina orą kaip šeškas, bet... apskritai – visai neblogas žmogus, nors tinkamas tik bokso kriaušei daužyti. Spėkite kas toks? Ogi Palangos vicemeras Saulius Simė. Kas dar nori „pavaryt“ ant kurorto vicemero?


Iš Palangos – skrydis į Rygą

Monika ŠIUGŽDAITĖ, 2009 04 04 | Rubrika: Miestas

Lietuva, prisilipdžiusi „nepasiekiamo krašto“ etiketę po „flyLAL“ žlugimo, bando taisyti padėtį. Kasdien pasigirsta žinių apie naujai atsirandančias ar atsirasiančias skrydžių kryptis. Neatsilieka ir Palangos oro uostas. Jis trečiadienį pristatė naują kryptį – Palanga-Ryga.  


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius