Miesto savivaldybės tinklapyje vis dar „dirba” ir buvęs Kultūros centro direktorius
Šiandien neišeidami iš namų internetu galime padaryti liūto dalį darbų, kuriems atlikti anksčiau reikėjo varstyti įstaigų duris. Įmonės, optimizuodamos savo internetinius tinklapius, sėkmingai sprendžia ir kitus klausimus: konkurencinėje kovoje jos tampa pranašesnės, palengvinama informaciją apie paslaugas teikiančių darbuotojų kasdienybė. Tačiau didžiosios daugumos Palangos miesto savivaldybių įmonių ir įstaigų internetinės svetainės primena akmens amžių ir neatitinka palangiškių lūkesčius.
Siekiamybė mažinti popierines sąskaitas
Ko gero, viena informatyviausių miesto internetinių svetainių yra UAB „Palangos vandenys“ – išsami ir informatyvi. Joje galima rasti įmonėje dirbančių darbuotojų kontaktus, skubios pagalbos numerius, paslaugų įkainius. Norintys šioje įmonėje įsidarbinti turi galimybę pamatyti informaciją ir apie darbuotojų užmokestį. Apie mieste vykdomus vandentiekio remonto darbus informacija nuolat atnaujinama.
UAB „Palangos vandenys“ pavaduotojas Dainius Želvys tikino, kad šiandieninės technologijos palengvina ir pačių darbuotojų darbą, ir taupo gyventojų laiką.
„Esame tokia įmonė, kuri privalo teikti pačią naujausią informaciją – kur netieksime vandens, kur kokia avarija, įkainiai ir pan. Informuojame ir popieriniais pranešimais, tačiau siekiame vis labiau naudotis skaitmeninėmis galimybėmis. Šiandien turime 20 procentų elektroninio apmokėjimo, tačiau siekiame, kad jis pasiektų 80 procentų“, – sakė pavaduotojas.
Anot D. Želvio, UAB „Palangos vandenys“ yra savivaldybės kontroliuojama įstaiga, todėl veiklos skaidrumas itin svarbu: „Skelbiame ir apie konkursus dėl darbo vietų, apie darbuotojų užmokestį. Visa informacija viešai prieinama ir tokius dalykus vertinu tik teigiamai. Visos įmonės turėtų taikyti tokią praktiką“.
Vis dažniau kreipiasi elektroniniu paštu
Gerokai kuklesnė UAB „Palangos komunalinis ūkis“ internetinė svetainė. Informacija gyventojams pateikiama taupiau, ne visa. Vos įsijungus įmonės internetinę svetainę, pirmiausia pasirodo duomenys apie atliekų išvežimo grafikus. Skiltyje „Kontaktai“ nėra galimybės pamatyti nei įmonėje dirbančiųjų darbuotojų sąrašo, nei jų kontaktų, tad panorus susisiekti su vienos ar kitos srities specialistu, nurodomas tik įmonės vadovo telefono numeris, paslaugų užsakymo numeris bei elektroninio pašto adresas. Šiek tiek joje paklaidžiojus – bet ne pirmajame puslapyje – galima rasti ir avarinės tarnybos numerį, įstaigos darbo laiką. Gan keistokai atrodo, kad vartant UAB „Palangos komunalinis ūkis“ internetinės svetainės puslapius, lankytojas „pasitinkamas“ su dienos citata ar protinga mintimi. Ar tikrai jų reikia?
Kad svetainėje gausu nuorodų į kitas UAB „Palangos komunalinis ūkis“ įstaigas, yra gerai: galima sužinoti ritualinių paslaugų įkainius, darbo laiką, rasti autobusų tvarkaraščius.
Kam rūpi renovacija, yra galimybė internetinėje svetainėje sužinoti gan išsamią informaciją apie daugiabučių atnaujinimą, jo etapus. Pagal suteiktą unikalų mokėtojo kodą, gyventojui suteikiama galimybė ir individualiai prisijungti prie svetainės, sužinoti savo mokėjimų istoriją, įsiskolinimus ir panašiai.
„Informaciją derėtų atnaujinti“
UAB „Palangos komunalinis ūkis“ direktorius Vidas Misikonis teigė, kad internetinė svetainė reikalinga ir tenkina miesto gyventojų poreikius dėl informacijos apie komunalinio kuruojamas veiklos sritis mieste.
„Manau, kad mūsų internetinė svetainės struktūra tinkama, o tai, kad nurodytas tik mano telefono numeris – man netrukdo. Gyventojai neužverčia manęs klausimais, nejaučiu jokio nepatogumo“, – sakė direktorius.
Anot jo, skaitmeniniame amžiuje įmonė iš gyventojų sulaukia vis daugiau elektroninių laiškų, tačiau dažniausiai ne dėl pateiktos informacijos – tokiais atvejais dažniausiai siūloma ar net piktinamasi.
Vis tik V. Misikonis pripažino, kad kai kurią informaciją internetinėje svetainėje reikėtų atnaujinti: „Prie kontaktų nurodytas net fakso numeris, nors jau turbūt dešimt metų jo nebenaudojame. Tačiau tai nėra klaidinanti informacija. Svarbiausia atnaujinti šiandien aktualią informaciją“.
Turistams vis dar reikia popierinių lankstinukų
Palangos miesto turizmo informacijos centro (TIC) internetinė svetainė turbūt sulaukia daugiausiai lankytojų, tačiau centro internetinė svetainė – itin niūri, dvelkianti senatve ir kažin ar ją galima pavadinti itin informatyvia.
Bet, anot Palangos TIC vyr. specialisto darbui su klientais Mindaugo Surblio, vis dėlto lankytojai dar labai dažnai užsuka į patį centrą, ypač vasarą, tad, girdi, svetainė galbūt ir nėra tokia svarbi.
„Tačiau sekame, kiek lankosi mūsų svetainėje, analizuojame skaičius. Nuo svetainės įkūrimo 2013 metais jau turime 300 tūkstančių naudotojų. Tačiau esama visokių žmonių ir viena kategorija iš jų yra tokie, kuriems reikia gyvo bendravimo, kurie nori gauti informacinį leidinį su nuorodomis, žemėlapiais ir panašiai“, – sakė M. Surblys.
Palangos darželių internetinių svetainių negali tvarkyti patys
Kiekviena ugdymo įstaiga turi savo internetinę svetainę, tačiau kalbant apie Palangos lopšelius-darželius, visų jų internetines svetaines tvarko specialistas Klaipėdoje.
Pasak Palangos lopšelio-darželio „Nykštukas“ direktorės Birutos Mazrimienės, tai kelia didelių nepatogumų: „Esame priklausomi nuo kito žmogaus. Mokame nemažus pinigus už šią paslaugą, bet mūsų pateikta informacija internetinėje svetainėje neatnaujinama laiku, seni skelbimai kabo ne vieną savaitę arba informacija pateikiama ne taip, kaip mes pageidaujame“.
Direktorė guodėsi, kad būtų daug paprasčiau, jei savo internetinę svetainę galėtų tvarkytis patys: „Galėtume kur kas dažniau atnaujinti nuotraukų galeriją, dalintis vaizdo medžiaga iš vykusių renginių, bet turime viską siųsti į Klaipėdą, bet kol jie paskelbia, praeina nemažai laiko. Tai neefektyvu“.
Kokia bebūtų svetainės struktūra, direktorė pastebi, kad vaikų tėvai domisi ir seka visas naujienas. Aktuali svetainės informacija yra ir naujųjų įstaigos ugdytinių tėvams. „Nauji Palangos gyventojai, atsikėlę iš kito miesto, pas mus ateina jau daug žinodami. Tačiau atėję dar nori pamatyti įstaigą gyvai“, – teigė direktorė.
Pati darželio direktorė taip pat seka kitų Lietuvoje esančių darželių internetines svetaines, domisi, kokia kitų svetainių struktūra: „Pripažįstu, kad internetinių svetainių nauda – didelė. Turiu galimybę pasižiūrėti, kaip tvarkosi kiti Lietuvos „Nykštukai“, sužinau naujienas, kai nespėju pabendrauti su kolegomis gyvai“.
Kai kurioms įstaigoms dar yra kur tobulėti
Kai kurios Palangos miesto savivaldybės kontroliuojamos įstaigos savo internetines svetaines, panašu, atnaujina retai. Tarkime, Palangos miesto savivaldybės internetinėje svetainėje nurodytų įmonių kai kuri informacija gerokai pasenusi. Pavyzdžiui, joje Palangos kultūros centro direktoriumi vis dar „dirba“ Žilvinas Kažys, nors jis jau nebedirba nuo vasario mėnesio.
UAB „Palangos komunalinis ūkis“ direktorius Vidas Misikonis savivaldybės internetinėje svetainėje www.palanga.lt nurodytas kaip laikinai einantis pareigas.
Viena liūdniausių – Palangos sporto centro internetinė svetainė. Joje suteikiama itin mažai informacijos: nėra įstaigos darbo laiko, kas vadovauja centrui ir apskritai jokios informacijos apie darbuotojus. Svetainėje galima sužinoti tik mokamų paslaugų įkainius, sporto renginių naujienas. Joje galima rasti informaciją, kad paskutinis svetainės atnaujinimas vyko kovo 15 dieną, bet kas buvo atnaujinta, sunku pasakyti.
„Palangos tilto“ redakcija