A. Mončio namuose-muziejuje – pararchitektūrinė rykštė: „PARAmetras“

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2015-02-23
Peržiūrėta
3121
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Architektai T. Grunskis D. Čiuta prie vieno iš V. Ozarinsko „Filtrų“.
Architektai T. Grunskis D. Čiuta prie vieno iš V. Ozarinsko „Filtrų“.

Antano Mončio muziejus nuo praėjusio šeštadienio iki balandžio pirmosios kviečia vertinančius konceptualų meną apsilankyti architektų Dariaus Čiutos ir Tomo Grunskio parodoje „PARAmetras“. Pararchitektūrine rykšte įvardinta paroda, kurią greičiau derėtų vadinti garso ir architektūros menus bei kitas tarpdalykines eksperimentines praktikas jungiančia interaktyvia erdvine ir garso instaliacija, darniai susiliejo su nuo gruodžio mėnesio čia eksponuojama šviesios atminties architekto Valdo Ozarinsko paroda „Filtrai“, atidariusia du metus turėjusį trukti projektą „Vidurio Europos vyrų mados 2“.
Pasak projekto kuratorės Giedrės Genevičiūtės, „PARAmetru“ siekiama išreikšti alternatyvius architektūros kultūros bei meno laukus, sąsajas bei praktikas, kurios yra ne ką mažiau reikšmingos, nei konvencionali komercinė architektūrinė kūryba bei jos reprezentacijos medijose.
Projektas yra skirtas tai aktyvios visuomenės daliai, kuri domisi architektūra ir šiuolaikinėmis meno bei garso eksperimentų formomis, plačiausiai architektų bendruomenei. Taip pat projektu rodoma ir inspiruojama alternatyvi architektūros kultūros raiška bei aktyvi konceptualioji architektūrinės kūrybos pusė.
Patys parodos kūrėjai, architektai D. Čiuta ir T. Grunskis, teigia, jog architektūra, paversta paprastam žmogui ir statybininkui suprantama kalba, yra išreiškiama metrais. Kvadratiniais, kubiniais. Labai panašiai (iš esmės) architektūra apibrėžiama ir galiojančiuose įstatyminiuose aktuose – statybos techniniuose reglamentuose. Šių apibrėžimų esmė – para/metrinis statybos procesų ir rezultatų reguliavimas, kuriuose yra paskendusi ir pati architektūra. Toks vienpusis architektūros traktavimas esmingai nuskurdino jos tapatybę bei kokybę, galimai eliminuojant kultūrinę – kūrybinę dimensiją iš jos. Būtent metrinė architektūros samprata dominuoja šiandien ne tik Lietuvoje ir tai esmingai niveliuoja jos kokybės kriterijus, panaikina kokybinio vertinimo galimybes. Visa tokia „kita” – nekonvencionalioji ir nerealizuojama bei finansinės išraiškos neturinti architektūra ir jos sampratos yra „para” lygmenyje (užribyje), nes negali būti išreiškiama kvadratiniais metrais.
Pasak kūrėjų, architektūros prigimtinės sacrum ir profanum konfliktas perteikiamas objektu – instaliacija, kuri yra mechaniškai judanti metrinė rykštė – metalinė liniuotė. Įprastas architektui matavimo įrankis, virtęs „kažkuo kitu” – priemonė apibūdinti architektūrą, įgavusi kitokio turinio ir savybių arba objektu. Jos dinaminė kaita erdvėje ir laike generuoja garsą, kuriuo išreiškiama fenomenologinė erdvės, laiko vibracijos ir architektūros parametrų fenomenai.
Tad dvi „paraarchitektūrinės rykštės“, laikas nuo laiko čaižiai pliaukštelėdamos, virsta tam tikromis „architektūrinėmis žirklėmis“. Rykštės bando pliaukštelti ir per kolegų architektų (kurių, beje, parodos atidaryme nebuvo nei vieno), ir juolab per jiems užsakymus diktuojančių užsakovų sąžinę, primindamos, jog architektūra negali būti matuojama vien „kvadratiniais metrais“, kuriuos, pasiėmus „architektūrines žirkles“, dera apkarpyti.
 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Antano Mončio namuose-muziejuje (S. Daukanto g. 16, Palanga) 2022 m. gruodžio 9 d., penktadienį, 15 val. atidaroma vizualaus meno kūrėjos Lauros Guokės paroda Pasirinkimas II .


Šeštadienį, liepos 9 d., Palangoje, Antano Mončio namuose-muziejuje, įvyko šio žymaus menininko sūnaus Jean-Christophe Mončys knygos ,,Mano tėvas Antas. 100 prisiminimų apie Antaną Mončį” pristatymas. 


Dovilės Tomkutės ir Jūratės Kalvaitienės darbų parodos A. Mončio namuose-muziejuje Palangoje


Nutapyti aplinkos atspindžiai ir žmogaus egzistencija, begalybėje atsiveriantys peizažai, žvilgsnis ir horizonto gilumas, spalvos ir šviesa. Štai taip galima pristatyti Antano Mončio namuose-muziejuje atidarytą tapytojos Kristinos Mažeikaitės (g. 1987) kūrybos parodą „ Saudade “, kurioje žiūrovo laukia ne tik meditatyvūs potyriai, bet ir galimybė atsigręžti į patį save.


Gruodžio 6 d. 16 val. Antano Mončio namuose-muziejuje (S. Daukanto g. 16, Palanga) atidaroma jaunos menininkės Augustės Santockytės tapybos darbų paroda „Pojūtis“.


Įvairiomis akių ligomis serga maždaug kas šeštas šalies gyventojas, o pacientų srautas pas oftalmologus gydymo įstaigose pernai buvo trečias pagal dydį po odontologų bei fizine reabilitacija užsiimančių medikų. Savo ruožtu draudikai pastebi, kad oftalmologo konsultacijos ypač dažnos tarp biurų darbuotojų, o sveikatos draudimo krepšelyje išlaidų dalis, skirta...


"Palanga - populiariausias kurortas tarp Lietuvos turistų", - remdamasis Lietuvos turizmo departamento pranešimu šią savaitę skalambija apie save vien tik geras žinias skleidžianti Palangos savivaldybė.


Antano Mončio muziejus nuo praėjusio šeštadienio iki balandžio pirmosios kviečia vertinančius konceptualų meną apsilankyti architektų Dariaus Čiutos ir Tomo Grunskio parodoje „PARAmetras“. Pararchitektūrine rykšte įvardinta paroda, kurią greičiau derėtų vadinti garso ir architektūros menus bei kitas tarpdalykines eksperimentines praktikas jungiančia...


Nesuklysime sakydami, kad apie sausų akių ligą teko girdėti kiekvienam. Taip pat daugelis žino, kad ligai įveikti rekomenduojami specialūs akių lašai. Tačiau ar visi akių lašai vienodi? Kaip kito sausų akių ligai gydyti skirtų lašų sudėtis? Ką šiandien mūsų akims siūlo pažangiosios technologijos?


Šalta žiema – rykštė benamiams

Agnė LEKAVIČIENĖ, 2012 02 09 | Rubrika: Miestas

Kaulus stingdantis šaltis verčia rūpintis ne tik miško gyvūnais, bet ir nuolatinės gyvenamosios vietos neturinčiais asmenimis. Sausio 30 d. Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Palangos miesto policijos komisariato viešosios policijos apylinkės inspektoriai ir patruliai vykdė prevencinę priemonę, kurios metu tikrino benamių susibūrimo vietas Palangoje....


Renginių kalendorius