Naujoji autobusų stotis siekia aukščiausios kategorijos, miesto maršrutai bus keičiami

Naujoji autobusų stotis siekia aukščiausios kategorijos, miesto maršrutai bus keičiami

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2015 01 19

Nuo gruodžio aštuntosios pradėjusi veikti naujoji Palangos autobusų sotis sulaukia vis daugiau gerų atsiliepimų. Ir nors kai kurie keleiviai dar padūsauja, kad centre būta patogiau, absoliuti dauguma tiek į Palangą atvykstančių svečių, tiek pačių palangiškių pripažįsta: sąlygos čia tokios, kokių reta visoje Lietuvoje. O vežėjai pabrėžia: net ir didžiųjų miestų autobusų stotys daug kur atsilieka nuo Palangos.

„Pamažu įsivažiuojame“
Koks buvo pirmasis Palangos autobusų stoties veiklos mėnuo, pasiteiravome UAB „Palangos komunalinis ūkis“, kuris kartu su bendrove „Palanga Properties“ buvo naujosios autobusų stoties komplekso užsakovai, direktoriaus pavaduotojo autobusų stočiai Vido Misiukonio.
„Sunku ką nors sakyti, kai negali turimų skaičių su kažkuo lyginti – turime tik pirmojo ne viso mėnesio rezultatus: dabar – tik pati pradžia, tik pamažu įsivažiuojame, – sakė V. Misiukonis. – Pradžiai galiu pateikti šiek tiek statistikos. Palangos autobusų stotis yra sudariusi sutartis su dvidešimčia įmonių, kurios perveža keleivius. Per gruodį iš mūsų stoties išsiųsta siuntų į 32 Lietuvos miestus. Didžiausi bilietų srautai buvo išplatinti per didžiųjų vežėjų bendroves „Kautra“, „TOKS“, „Busturas“ ir kitas, parduota bilietų už 44 tūkst. Lt – tada dar skaičiavome litais. O pačioje autobusų stotyje nuo gruodžio 8 iki 31 dienos parduota 906 bilietai. Neskaičiuojant vietinių autobusų, per dieną iš mūsų autobusų stoties išvyksta 80 reisų“.
Pasak V. Misiukonio, procesai naujojoje stotyje ją įrengiant ir tobulinant vyksta ir dabar. Praėjusią savaitę pakabintos naujos švieslentės, nurodančios, iš kurių aikštelių išvyksta miesto autobusai, švieslentė, kurioje nurodyti laikas, data ir oro temperatūra. Užsakytas ir didelis elektroninis laikrodis.
„Autobusų tvarkaraščiai yra prie kiekvienos aikštelės. Neseniai, atsižvelgę į pastabas, jog išvykimo laikas nurodytas per mažu šriftu, juos pakeitėme. Ir prie perono, ir stoties viduje yra elektoriniai tvarkaraščiai, kur nurodomi artimiausi dešimt iš Palangos išvykstančių reisų“, – sakė V. Misiukonis, pridūręs, jog, jo nuomone, informacijos keleiviams apie reisus tikrai pakanka.

Sutvarkyti ir užtvarai
Paklaustas, koks didžiausias galvos skausmas buvo gavus simbolinį autobusų stoties raktą, bendrovės „Palangos komunalinis ūkis“ direktoriaus pavaduotojas autobusų stočiai pripažino, jog problemų, ypač pirmosiomis dienomis, būta dėl užtvarų, pastatytų prie įvažiavimo ir išvažiavimo į autobusų soties teritoriją.
„Turiu pripažinti, kad ekranai nebuvo sureguliuoti taip, kad būtų patogu vairuotojams. Dabar jau viskas sutvarkyta. Visų pirma, prie abiejų įvažiavimų į stotį – tiek nuo Liepojos plento, tiek iš Kretingos gatvės – vairuotojų patogumui yra po du ekranus, kurie pakelia užtvarą tiek įvažiuojant, tiek ir išvažiuojant iš autobusų stoties teritorijos“, – patikino V. Misiukonis, pridūręs, jog ir patiems vairuotojams dar reikia priprasti ir prie užtvarų, ir prie ekranų. Pastarieji gi ne elektros lempučių jungikliai – ne iškart sureaguoja į vairuotojo elektroninio „rakto“ signalą. O vairuotojams kartais kantrybės pritrūkdavo – tą parodo ir vaizdo kamerų įrašai. Yra nukentėję ir patys užtvarai – nekantrieji juos įlenkdavo, ir ekranai buvo sugadinti.
„Užtvaras yra būtinas, nes jis apsaugo nuo į autobusų stoties teritoriją norinčių patekti „nelegalų“, – aiškino V. Misiukonis. – Su vežėjais yra sudarytos sutartys, už įvažiavimą į autobusų soties teritoriją renkamas Palangos savivaldybės patvirtintas mokestis: mažieji maršrutiniai autobusiukai moka 72 eurocentus už įvažiavimą, didieji autobusai – 1,16 euro“.

Sieks pirmos kategorijos
„Kuo galėčiau pasidžiaugti? Kad girdžiu vis daugiau pozityvių atsiliepimų tiek iš keleivių, tiek iš vežėjų. Ypač mūsų stotimi džiaugiasi tarpmiestinių reisų vairuotojai“, – kalbėjo V. Misiukonis.
Paklaustas, o kodėl naujoji autobusų stotis dirba tik iki 19 valandos, direktoriaus pavaduotojas autobusų stočiai priminė, jog Palangos autobusų stotis priklauso vadinamai antrajai kategorijai. O šiai kategorijai priskiriamos stotys paprastai dirba iki 17 ar net 16 valandos.
„Iki vasaros sezono ketiname gauti pirmosios kategorijos statusą, tam esame įvykdę 80 procentų reikalavimų, – sakė V. Misiukonis. – Praėjusią savaitę išsiuntėme raštą į Valstybinę kelių ir transporto inspekciją ir teiravomės, ko dar reikia, kad Palangos autobusų sotis atitiktų pirmąją kategoriją“.
Kai kurie reikalavimai ir dabar žinomi: turi būti įkurta atskira dispečerių tarnyba – dabar, kai stotis antros kategorijos, šias funkcijas gali atlikti stoties bilietų kasų darbuotojos. Taip pat autobusų stoties patalpos turi būti atviros iki paskutiniojo autobusų reiso – šiuo metu paskutinis autobusas iš Palangos stoties išvyksta 23.30 val. Be to, be jau turimos reikalinga dar viena sutartis su apsaugos paslaugas teikiančia bendrove, kad ši saugotų nuo „nelegalų“ ne tik pačią stoties teritoriją, bet ir atitinkamas jos prieigas.
„Visus kitus reikalavimus mūsų stotis atitinka – net ir patalpa vairuotojų poilsiui, kur, skirtingai negu kitose stotyse, vairuotojai gali ir po dušu nusiprausti“, – vardijo V. Misiukonis.
O skaitytojams priminsime šiek tiek skaičių: naujoji Palangos autobusų stotis užima 545 kvadratinių metrų ploto, čia įrengta moderni laukimo salė, bilietų kasos, tualetai, kompleksas pritaikytas žmonėms su negalia. Dengtuose peronuose – 16 autobusų stovėjimo aikštelių, keleivių informavimo, bagažo bei smulkių siuntų tarnybos. Laukimo salėje ir lauke įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios padės užtikrinti keleivių saugumą. Stoties pastate veikia kavinė. Naujoji autobusų stotis per parą gali aptarnauti iki 300 autobusų.

Antrieji namai – puikūs
„Autobusų stotys – visų vežėjų namai, kur jos bebūtų, – pusiau juokais, pusiau rimtai paklaustas apie naująją Palangos autobusų stotį atsakė UAB „Vlasava“ vadovas Saulius Čepkauskas. – Įmonės „Kautra“ namai – Kauno autobusų stotis, Klaipėdos autobusų parko – uostamiesčio autobusų stotis. Tai ir naujoji Palangos autobusų stotis – antrieji „Vlasavos“ namai“.
Pasak jo, naująją stotį vežėjai vertina tik teigiamai. Ypač kai prisimena, kokios sąlygos buvo – o tikriau, kokių nebuvo – senojoje autobusų stotyje, nors ji buvusi itin patogioje vietoje, pačioje Palangos širdyje.
„Tokio lygio stočių nedaug kur visoje Lietuvoje rasi, kur būtų sudarytos puikios sąlygos tiek keleiviams, tiek vežėjams. Ir aptarnavimas puikus“, – negailėjo pagyrų naujajai stočiai S. Čepkauskas.

Pradžia lengva nebūna
Paklaustas, negi nėra dėl ko papriekaištauti, negi nebuvo jokių nusiskundimų iš vežėjų pusės, „Vlasavos“ vadovas neslėpė, jog būta šiek tiek nusiskundimų. Tačiau pradžia lengva niekada nebūnanti.
„Žinote, kai atidaromas naujas ir ne pats paprasčiausias objektas, dažnai pradeda lįsti tai, kas gal ne iki galo apgalvota buvo. Kad ir ta pati užtvarų įvažiuojant į soties teritoriją problema: iš pradžių tie užtvarai, vadinamieji šlagbaumai, atsidarinėti nenorėjo, į vairuotojų elektronines korteles nereagavo – tekdavo lipti iš autobusų, bet ir priėjus prie pat mechanizmo šis neiškart sureaguodavo. Bet visa tai per laiką bus sureguliuota“, – įsitikinęs S. Čepkauskas.
Be smulkių nevertų net garsiai įvardinti problemų, jo nuomone, esama vienos rimtesnės: tikrai derėtų atskirti įvažiuojančių į stotį autobusų bei važiuojančių apsipirkti į prie stoties atidarytą prekybos centrą automobilių eismo juostas.
Beje, V. Misiukonis sakė, jog po poros savaičių planuojamas susitikimas su prekybos centro atstovais, kurio metu bus sprendžiama ir S. Čepkausko paminėta transporto srautų atskyrimo problema, ir tariamasi, kiek laiko galės transporto priemonės stovėti prekybos centro aikštelėje, kad ši netaptų nemokama aikštele vasarotojų automobiliams.

Naujas maršrutas
Atidarius naująją autobusų stotį, į Palangą atvykstančių keleivių patogumui, kad jiems nereikėtų pėsčiomis su daiktais iki miesto centro keliauti, buvo atidarytas ir naujas miesto autobusų maršrutas. Iš stoties išvykstantis autobusas sustoja septyniose stotelėse: Ganyklų g. ties V. Jurgučio pagrindine mokykla, ties „Šiaulių“ banku, ties naujuoju policijos komisariatu, Druskininkų g. ties parduotuve „Du broliai“, Vytauto g. ties viešbučiu „Žalias namas“, Vytauto g. ties centrine miesto aikšte ir Kretingos g. ties poliklinika. Apsukęs ratą miesto centru, autobusas grįžta į stotį. Atsižvelgiant į naujos stoties atidarymą, šiek tiek pakoreguoti ir kiti maršrutai.
Dėl naujojo maršruto patenkinti ne visi gyventojai: vieni stebisi, kodėl iškart nevažiuojama į miesto centrą, kiti dūsauja, kad kas dvidešimt minučių ar kas pusvalandis – priklauso nuo paros meto – kursuojantys autobusiukui važinėja tik iki 19 val. Treti rašo raštus Savivaldybei, kad netinkamai pakoreguoti anksčiau buvę maršrutai: antai Sodų g. gyventojai prašo, kad vėl važiuotų 08.37 nuo arčiausiai jų namų esančios stotelės išvažiuodavęs autobusiukas maršrutu Medvalakio g. – Sodų g. – Centras – Ligoninė, nes tarp 8 val. ir 9 val. ryto nebesą nei vieno autobusiuko, kuris labai reikalingas tiek dirbantiesiems, tiek besimokantiems.

Laikas bus koreguojamas
„Naują maršrutą suplanavo, kokiomis gatvėmis turėtų važiuoti autobusai, kokiose stotelėse sustoti ir koks turėtų būti grafikas, Palangos miesto savivaldybės administracija, – paaiškino S. Čepkauskas. – Galiu patikinti palangiškius: maršrutai – tiek nauji, tiek senieji, dar bus koreguojami, atsižvelgsime ir į gyventojų nuomones, tarp jų – ir į jūsų minėtą Sodų g. gyventojų prašymą. Tokių prašymų yra gauta ir daugiau, juos nagrinėja speciali komisija. Iš patirties galiu pasakyti: naują maršrutą reikia stebėti mažiausiai pusę metų, kad būtų galima išsiaiškinti, kokiu metu didžiausi keleivių srautai, o kokiu metu apskritai neverta važiuoti. Žodžiu, nustatyti laiką taip, kad ir įmonei būtų rentabilu, ir keleivių lūkesčiai būtų maksimaliai patenkinti. Šiuo metu daugiausiai keleivių naujais maršrutais yra iki 16 val., paskui bevažiuoja vienas kitas žmogus“.
Koreguosis ir dar vienas naujas maršrutas, kuris veža keleivius į Nemirsetą. Dabar jis kursuoja devynis kartus.
„Vlasavos“ direktorius patikino, kad vasaros sezonu, kaip buvo ir iki šiol, autobusai kursuos ilgiau, jų išvykimo laikas bus derinamas ir prie tolimojo susisiekimo autobusų atvykimo bei išvykimo grafikų, kad atvykstantiems į naująją Palangos autobusų stotį keleiviams būtų patogu.


Jūsų komentaras:

CAPTCHA



O gaila.. 2015-01-21 10:15 (. / IP: 86.100.63.40)
Teko lankytis "Autobusų stotyje, įvaizdis ne koks , kasoj malimasis, lakstymas, išvaizda -kaip iš šieno kūgio,... ilgas kalbėjimas mob. telefonu... Jei,(pagaliau), ko paklausti- reikia rėkti ant visos salės, nes "neprigirdi"...Žmogus - paskutinėj vietoj- kaip įprasta!-nieko naujo...Provincija ir lieka provincija!..

Taip pat skaitykite

Toli gražu ne kiekvienas dar yra „ratuotas“ , todėl daugelis į Palangą keliauja autobusu. Tai – patogu, ypač, kad apynaujėje Palangos autobusų stotyje galima ir skaniai pavalgyti, ir maisto, vaistų bei kitų prekių nusipirkti.


Naujosios Palangos autobusų stoties vadovas, UAB „Palangos komunalinis ūkis“ direktoriaus pavaduotojas Vidas Misikonis, žemaitis, save vadina senu „komunalininku“, todėl, kai jam buvo pasiūlyta vadovauti naujajai stočiai, jis neabejodamas sutiko, nors, ne paslaptis, dėl stoties vadybininko kėdės, ne visi, matyt, žino, buvo gerokai susigrumta. Nugalėjo miesto interesai...


Nuo gruodžio aštuntosios pradėjusi veikti naujoji Palangos autobusų sotis sulaukia vis daugiau gerų atsiliepimų. Ir nors kai kurie keleiviai dar padūsauja, kad centre būta patogiau, absoliuti dauguma tiek į Palangą atvykstančių svečių, tiek pačių palangiškių pripažįsta: sąlygos čia tokios, kokių reta visoje Lietuvoje. O vežėjai pabrėžia: net ir didžiųjų miestų autobusų stotys...


Šiandien, penktadienį, Palangoje atidaryta naujoji autobusų stotis. Moderniame komplekse įsikūrė ir didžiausias kurorte „Maxima XX“ prekybos centras.  Stotis užima 545 kvadratinių metrų ploto, įrengta moderni laukimo salė, kurioje yra 70 sėdimų vietų, 16 dengtų peronų, bilietų kasos, tualetai, kompleksas pritaikytas žmonėms su negalia, kurorto svečių patogumui...


Vasario 21-ąją prasidėję ilgai laukti naujos Palangos autobusų stoties statybų darbai artėja prie finišo. Naujasis kompleksas – moderni autobusų stotis bei prekybos centras – lankytojus nustebinsiantis ne tik patogumu, bet ir neįprastais sprendimais, tokiais kaip „bangomis“ puoštas fasadas ir išskirtinis pastato apšvietimas, duris atvers...


Naujoji Palangos autobusų stotis nustebins išskirtiniais sprendimais

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2014 10 20 | Rubrika: Miestas

Jau netrukus į Palangą atvykstantys autobusai suks į naująją stotį, kuri duris atvers kiek daugiau nei po mėnesio. Naujasis kompleksas – moderni autobusų stotis bei prekybos centras –lankytojus nustebins ne tik patogumu, bet ir neįprastais sprendimais, tokiais kaip „bangomis“ puoštas fasadas ir išskirtinis pastato apšvietimas.


Rudens pabaigoje duris atvers naujoji kurorto autobusų stotis  1

Palangos m. savivaldybės informacija, 2014 07 31 | Rubrika: Miestas

Vasario 21-ąją prasidėję ilgai laukti naujos Palangos autobusų stoties statybų darbai spėriai juda į priekį – tuo gali įsitikinti kiekvienas, pravažiuojantis pro šalia Klaipėdos plento esančią statybvietę, kur jau iškilo pastatas su peronais. Kaip tikino statytojai ir užsakovai, darbai vyksta pagal grafiką, ir, tikėtina, jau lapkričio mėnesį palangiškiai ir miesto...


Kad Palangos kurortui būtina autobusų stotis miesto centre, nuspręsta dar iki II-ojo pasaulinio karo: 1937 m. valdžia šiai paskirčiai nupirko sklypą iš privačių asmenų, ir, kaip spėjama, 1939-aisiais čia iškilo vienas reikšmingiausių kurorto prieškarinės infrastruktūros visuomeninės paskirties objektų. 2010-ųjų rudenį Palangos autobusų stoties pastatas...


Kad Palangos kurortui būtina autobusų stotis miesto centre, nuspręsta dar iki II-ojo pasaulinio karo: 1937 m. valdžia šiai paskirčiai nupirko sklypą iš privačių asmenų, ir, kaip spėjama, 1939-aisiais čia iškilo vienas reikšmingiausių kurorto prieškarinės infrastruktūros visuomeninės paskirties objektų. 2010-ųjų rudenį Palangos autobusų stoties pastatas...


Kad dabartinė autobusų stotis nebeatitinka jokių kurorto vizitinei kortelei keliamų reikalavimų, kalbama ir rašoma seniai. Po praėjusių rinkimų į savivaldybes keturios partijos, sudariusios valdančiąją daugumą Palangoje, pasirašydamos koalicijos sutartį į jį įrašė punktą: iškeldinti autobusų stotį iš miesto centro į aikštelę prie „Statoil“...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius