1006 km lenktynių kvalifikacijoje greičiausias – „Lamborghini“ vairavęs Konstantinas Calko

"Palangos tilto" informacija, 2019-07-19
Peržiūrėta
2246
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

„Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacija penktadienį, liepos 19 dieną, buvo puiki preliudija į pagrindines šeštadienio lenktynes. Jau kvalifikaciniame etape intriga pasiekė aukščiausią lygį: lyderiai keitėsi kone kas porą minučių, o galutiniai rezultatai, kur greičiausius dalyvius skiria tik dešimtosios sekundės dalys, sufleruoja apie didžiulę šeštadienį laukiančią intrigą. Po trumpos, tačiau labai atkaklios kovos geriausią rezultatą užfiksuoti spėjo ir akimirksniu konkurentus aplenkti sugebėjo latvis Konstantinas Calko, vairuojantis „Lamborghini Huracan ST“ automobilį.

Kvalifikacijos nugalėtojai – komandai „ARC Bratislava“ – netrukus po šio etapo pabaigos Susisiekimo viceministras Paulius Martinkus įteikė garbingą prizą, Susisiekimo ministerijos taurę.

„Džiaugiuosi grįždamas į Palangą – čia dalyvavau įdomiose lenktynėse, konkurencija šioje trasoje visada didelė. Prieš tai rekordą čia užfiksavau su visiškai kitokiu „Radical“ automobiliu, o šiemet mes važiuojame su kėbulą turinčiu modeliu – kaip matote, mūsų greitis yra beveik toks pats. Labai norėjau užfiksuoti kuo geresnį laiką kvalifikacijoje ir pabaigoje vos nesudaužiau automobilio, tačiau viskas baigėsi gerai ir esu patenkintas tokiu rezultatu“, – po kvalifikacijos vykusioje spaudos konferencijoje sakė šių varžybų trasos rekordininkas ir geriausio šiemetinio rezultato autorius K. Calko.

Intriga – dar neprasidėjus kvalifikacijai

Paskutinėse penktadienio treniruotėse lenktynininkai pademonstravo visas savo ir automobilių galimybes – taupyti nebebuvo ką. Priešingai – daugelis norėjo išbandyti važiavimo maksimaliu tempu galimybes, priprasti prie didesnio greičio ir lėtesnių varžovų lenkimų.

Tai buvo matoma ir rezultatuose. Absoliučiai geriausią vieno rato įveikimo laiką paskutinėje kvalifikacijos sesijoje užfiksavo du sportininkai, užfiksavę 1 min. 11,440 sek. rezultatą – tai „Flash Racing Latvia“ komandos lenktynininkas Arturs Batraks su „Lamborghini Huracan ST“ bei „Speedlover“ vairuotojas Van Loo Johanas su „Porsche 911 GT3“. Trečią geriausią rezultatą pademonstravo „Circle K milesPlus Racing Team“ atstovas Jonas Gelžinis – septyniskart maratoninėse Palangos lenktynėse nugalėjęs sportininkas vieną trasos ratą su „Porsche 911 GT3 Cup“ įveikė per 1 min. 11,727 sek.

Ne visiems paskutinė treniruočių sesija baigėsi sėkmingai. Po lenktyninio incidento Karolio Gedgaudo vairuojamas „Chevrolet Corvette“ rėžėsi į atitvarus ir automobilis buvo gerokai apgadintas – komandos „Dynami:t by Baltic Petroleum“ komandos mechanikai teigė, jog spės suremontuoti automobilį iki šeštadienio lenktynių starto, tačiau kvalifikacinį etapą teko praleisti.

Dešimtuke – keturi BMW

Kvalifikacinis etapas šiemet buvo gerokai atkaklesnė už ankstesnes. Kaip ir anksčiau, ji suskirstyta į dvi dalis – pirmojoje varžosi visos 38 komandos, antrojoje – tik 10 greičiausių. Tačiau šiemet įvesta taisyklė, jog pirmojo kvalifikacinio etapo rezultatas yra skaičiuojamas iš dviejų geriausių komandos lenktynininkų rezultatų. Turint tik vieną, kad ir labai greitą sportininką, gero rezultato parodyti nepavyks.

Pirmasis kvalifikacinis etapas buvo padalintas į dvi dalis – komandos pagal pajėgumą buvo suskirstytos į dvi dalis, kurių kiekviena truko po 40 minučių. Tačiau pirmoji dalis neapsiėjo be nesklandumų – pačioje jos pabaigoje kelioms minutėms kvalifikacija buvo sustabdyta dėl Tomo Jatkevičiaus su „Honda Civic“ padarytos avarijos.

„Paslydo automobilio užpakalis, nebepavyko jo ištiesinti ir susidūriau su lėtėjimo zonos vata. Pasirodė, kad smūgis švelnus buvo ir nieko rimto nenutiko“, – netrukus po incidento pasakojo „Baltyre LT Racing Team“ komandos lenktynininkas T. Jatkevičius.

Į dešimties greičiausiųjų „Super Pole“ prasibrovė tik antroje kvalifikacijos grupėje besivaržę dalyviai. Vos prasidėjus šios grupės važiavimams, jos dalyviai netrukus pradėjo štampuoti vieną rekordinį ratą po kito, kol patį greičiausią laiką užfiksavo Jonas Gelžinis su „Porsche GT3 Cup“ – 1 min. 10,123 sek. Jo komandos draugas iš Estijos Ralfas Aronas atsiliko labai nedaug, tad sudėjus abiejų greičiausiųjų rezultatus, pirmosios kvalifikacijos dalies nugalėtoja buvo pripažinta „Circle K milesPlus Racing Team“.

Į antrąją kvalifikacijos dalį „Super Pole“ prasibrovė abu 911 GT3, visi trys „Lamborghini Huracan“, „Lotus Exige“ bei keturi BMW automobiliai.

„Viskas pavyko neblogai, truputį su atsarga važiavau. Taupomės rytojui, nesistengiam perspausti – ilga diena laukia. Svarbu patekti į „Top 10“, paskui jau žiūrėsim. Manau, mūsų dviejų suma bus nebloga, o dešimtuke jau matysime“, – pirmosios kvalifikacijos dalies rezultatus komentavo „Gera Dovana–Lambooo.lt“ komandos lenktynininkas Martynas Griška, vieną ratą įveikęs per 1 min. 12,128 sek. Jo kolega Egidijus Gutaravičius vieną ratą įveikė kiek greičiau – 1 min. 11,203, o bendra abiejų suma užtikrino komandai vietą tarp dešimties greičiausiųjų.

Susisiekimo ministerijos taurė – komandai su „Porsche“

Pirmoje kvalifikacijos dalyje į dvi grupes suskirstytos komandos turėjo 40 minučių pademonstruoti savo sugebėjimus, tuo tarpu greičiausiųjų dešimtukui „Super Pole“ buvo skirta tik 15. Tačiau čia užteko vieno vairuotojo rezultato.

Kone visos dešimt komandų netrukus po „Super Pole“ starto paskelbimo išvažiavo į trasą. Sportininkai išnaudojo visą trasos plotą ir tyčia atsiliko vienas nuo kito – taip visi turėjo pakankamai erdvės greitiems ratams fiksuoti.

To rezultatai netrukus pasimatė: užvirė itin atkakli kova tarp dviejų greitų lenktynininkų, vairuojančių visiškai skirtingus automobilius – J. Gelžinio su „Porsche“ ir Konstantino Calko su „Lamborghini“. Netrukus į šią kovą įsivėlė ir belgų komandos „Speedlover“ lenktynininkas Van Loo Johanas, tačiau pirmas buvo neilgai – likus trims minutėms iki „Super Pole“ pabaigos, jį vienas po kito aplenkė geriausius šios trasos laikus šiemet pademonstravę J. Gelžinis ir K. Calko, tapęs kvalifikacijos nugalėtoju.

Visi kvalifikacijos „Super Pole“ rezultatai:
1. „ARC Bratislava“, Konstantinas Calko su „Lamborghini Huracan ST“: 1 min. 8,907 sek.
2. „Circle K milesPlus Racing Team“, Jonas Gelžinis su „Porsche 911 GT3 Cup“: 1 min. 8,999 sek.
3. „Speedlover“, Vanas Loo Johanas su „Porsche 911 GT3 Cup“: 1 min. 9,118 sek.
4. „Flash Racing Latvia“, Thomasas Padovani su „Lamborghini Huracan ST“: 1 min. 9,611 sek.
5. „Palanga SPA/Balpol–JR Motorsport“, Basas Shoutenas su „BMW M4 Silhouette“: 1 min. 10,146 sek.
6. „Gera Dovana–Lambooo.lt“, Egidijus Gutaravičius su „Lamborghini Huracan ST“: 1 min. 11,114 sek.
7. „Autopublic.org–Lambooo.lt“, Paulius Paškevičius su „Lotus Exige“: 1 min. 12,664 sek.
8. „Rotoma Racing“, Robertas Graudinis su BMW M3: 1 min. 13,873 sek.
9. „Telšių statyba“, Rokas Steponavičius su BMW M3: 1 min. 13,926 sek.
10. „Techninis projektas–Viada“, Mindaugas Urbanas su BMW M3: 1 min. 14,427 sek.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Jau 25-us metus iš eilės tradicinių „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių organizatoriai atiduoda duoklę komandų mechanikams.


Penktadienį Palangoje paaiškėjo, kas šeštadienį iš pirmosios pozicijos pradės jubiliejines, 25-ąsias „Aurum 1006 km powered by Hankook” lenktynes.


Daugelis komandų iki liepos 17 d. Palangoje prasidėsiančių didžiausių Baltijos šalyse maratoninių „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių jau skaičiuoja net ne likusias dienas, o valandas.


Ir jubiliejinių, 25-ųjų „Aurum 1006 km lenktynių“, liepos 17 d. prasidėsiančių Palangoje, neaplenks drag‘o mėgėjai.


„Aurum 1006 km lenktynių“ festivalis žiūrovams kasdien dovanoja ne tik aštrią kovą, bet ir mielų širdžiai ir akiai atrakcijų.


Jau žinoma kitais metais vyksiančių didžiausių Baltijos šalyse ilgų nuotolių „Aurum 1006 km lenktynių“ data. 23-asis renginio istorijoje, nuo 2000-ųjų VšĮ „Promo Events“ be pertraukų organizuojamas prestižinis lenktynių festivalis 2022 m į Palangą pakvies liepos 13-16 dienomis. 


Palangą ir poilsiautojus bemaž dvi dienas kaustę tradicinių, čia jau 22 kartą be pertraukų vykstančių „Aurum 1006 km lenktynių“ įžanginės, atidarymo, savotiškos pažinties su lenktynininkais ir nauja jų technika ceremonijos baigėsi. Ketvirtadienio, liepos 15 d., popietę sportininkai sugrįžo į laikinąjį lenktynių miestelį, kur prasidėjo treniruotės prieš atsakingiausią metų pasirodymą. 


Trečiadienį, liepos 14 d., Palangoje pakelta didžiausiu automobilių žiedinių lenktynių festivaliu Baltijos šalyse vadinamų „Aurum 1006 km lenktynių“, surengtų čia jau 22-ą kartą paeiliui, vėliava.


„Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacija penktadienį, liepos 19 dieną, buvo puiki preliudija į pagrindines šeštadienio lenktynes. Jau kvalifikaciniame etape intriga pasiekė aukščiausią lygį: lyderiai keitėsi kone kas porą minučių.


Nuo lenktynių starto prabėgus 8 val. 54 min. lietuviškuoju automobilių maratonu tituluojamų „ENEOS 1006 km lenktynių“ finišo liniją, nuvažiavęs visą 373 ratų distanciją,pirmasis kirto „Skuba Dream“ komandos „Porsche 911 GT3 CUP 997“ automobilis, kurį į pergalingą finišą atvairavo ekipos lenktynininkas Egidijus Valeiša.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius