Anglų kalbos mokytojos stažuotė Ispanijoje

Palangos tiltas, 2025-05-21
Peržiūrėta
243
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Anglų kalbos mokytojos stažuotė Ispanijoje

Pedagoginių kompetencijų, susijusių su įtraukties principo įgyvendinimo stiprinimu, ir lyderystės įgūdžių tobulinimo siekis paskatino Palangos pradinės mokyklos ir Palangos Vlado Jurgučio progimnazijos anglų kalbos mokytoją Viktoriją Reimontaitę-Tham dalyvauti Nacionalinės švietimo agentūros projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“. Mokytoja įsitraukė į programos veiklą  „Pedagogų profesinės kompetencijos stažuočių užsienyje programa“ ir gegužės 5-10 dienomis dalyvavo stažuotėje „Vadovavimo daugialypei klasei iššūkiai”, vykusioje La Lagunos mieste, Tenerifėje, Ispanijos karalystėje. Mokymų, kuriuos organizavo European Teacher Academy, metu mokytoja dalyvavo teorinėse ir praktinėse veiklose bei dalijosi geraja patirtimi, susijusia su daugialypiškumo ir įtraukties įgyvendinimu, kartu su pedagogais iš Italijos, Danijos, Slovėnijos, Čekijos ir Švedijos. Mokymų metu buvo nagrinėjamos temos apie įtrauktį, kultūrinę įvairovę, kalbinių barjerų įveiką, emocinio saugumo užtikrinimą klasėje ir veiksmingą komunikaciją su tėvais.

Mokymų lektorė Maja Balcerzyk pabrėžė mentalizaciją kaip vieną iš esminių mokytojo gebėjimų, leidžiantį geriau pažinti tiek save, tiek mokinius – jų poreikius, jausmus bei elgesio priežastis. Pasak lektorės, tik išlavinęs šį gebėjimą mokytojas gali kurti saugią ir palaikančią ugdymo aplinką, ypač dirbdamas su naujai atvykusiais mokiniais ar tais, kurie priklauso daugialypei bendruomenei. Akcentuodama daugialypiškumo ir įtraukties svarbą mokymų vadovė pabrėžė, kaip taikant nesmurtinės/darnios komunikacijos (angl.non-violent communication) principus mokytojas gali atliepti ne tik akademinius, bet ir emocinius, socialinius bei kultūrinius ugdytinių poreikius.

Stažuotėje mokytoja turėjo galimybę aktyviai įsitraukti į praktines veiklas, skirtas gilinti supratimą apie įtrauktį, emocinį raštingumą ir sąmoningą mokytojo vaidmenį daugialypėje klasėje. Remiantis vaizdine ir garsine medžiaga,  mokytoja interpretavo mokinių emocijas bei neverbalinius ženklus, atspindinčius vaikų savijautą mokykloje, diskutavo apie mokinių augimo (angl.growth mindset) ir fiksuotos (angl.fixed mindset) mąstysenos įtaką mokymuisi, stereotipus mokykloje, kylančius tiek iš mokinių kilmės, kultūros, kalbos ar socialinio statuso, ir kaip įsivyravę stereotipai formuoja mokinių savivertę bei kokį vaidmenį čia atlieka pedagogas. Mokymų veikla buvo organizuojama tiek ugdymo įstaigoje, tiek ir kitose edukacinėse erdvėse.

Mokytojos teigimu dalyvavimas mokymuose suteikė tiek teorinių, tiek praktinių žinių apie daugialypės klasės koncepciją, pedagogo lyderystės svarbą įvairialypėje mokinių grupėje bei paskatino dar kartą permąstyti, kaip ugdyti teigiamą ir įtrauktį skatinantį požiūrį į kultūrinę įvairovę visos mokyklos bendruomenėje. 

Viktorija Reimontaitė-Tham, anglų kalbos mokytoja

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Pedagoginių kompetencijų, susijusių su įtraukties principo įgyvendinimo stiprinimu, ir lyderystės įgūdžių tobulinimo siekis paskatino Palangos pradinės mokyklos ir Palangos Vlado Jurgučio progimnazijos anglų kalbos mokytoją Viktoriją Reimontaitę-Tham dalyvauti Nacionalinės švietimo agentūros projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“. 


Džiaugiamės, kad Palangos senosios gimnazijos abiturientę, IVC kl. gimnazistė Ilzė Galdikaitė, Respublikiniame viešosios kalbos anglų kalba konkurse laimėjo II-ąją vietą. 


Nuo trečiadienio iki savaitės pabaigos abiturientai laikys anglų kalbos egzamino kalbėjimo dalį.


Šiandien pagrindinę užsienio kalbą – anglų – Palangos senojoje gimnazijoje jaunuosius palangiškius moko 6 pedagogai: mokytojos Kristina Galdikė ir Gintarė Žindulienė, vyresnieji mokytojai Justas Žulkus ir Vitaly Kirilov bei metodininkės Audra Kaklienė ir Aušrinė Janušienė.


Nors moksleivių  beveik visoje šalyje mažėja, Palanga – maloni išimtis: miesto mokyklų duris rugsėjo 1-ąją pravers daugiau mokinių. 


Balandžio 13-14 dienomis Kauno ,,Aušros” gimnazijoje vyko tradicinio Lietuvos mokinių anglų kalbos konkurso (9-10 klasės) šalies etapas. Jame Palangos miestui atstovavo Palangos senosios gimnazijos II B klasės mokinė Justė Jankauskaitė. Pasibaigus konkursui gimnazija sulaukė džiugios žinios


Spalio 18 dieną Palangos Vlado Jurgučio pagrindinėje mokykloje vyko anglų kalbos renginys „On TV Tonight. Live“. Į jį susirinko ne tik mūsų klasiokai ir mokytojai, taip pat atvyko ir buvę mūsų mokyklos mokiniai iš Palangos senosios gimnazijos.


Greitai Palangoje anglų kalbos prireiks labiau nei rusų  1

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2017 06 29 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

Prieš savaitę sulaukėme Joninių – astronominės vasaros sezono pradžios, o tikrosios vasaros kaip nėr, taip nėr.


Mokyklose karaliauja anglų ir rusų kalbos, taip į šešėlį nustumdamos vokiečių ir prancūzų. Bent jau taip galima pagalvoti, pažvelgus, jog mokiniai jau ilgą laiką nebesirenka mokytis šių kalbų kaip pirmųjų užsienio kalbų, o ir egzaminų nelaiko. Tuo tarpu anglų kalbos egzaminą norinčiųjų laikyti skaičius kasmet vis auga. Niekas neabejoja, jog anglų kalba yra tapusi...


Palangos senosios gimnazijos dešimtokė Beatričė Karpovič respublikiniame anglų kalbos konkurse, kuris organizuojamas IX-X klasių mokiniams, tapo prizininkė – ji buvo apdovanota 


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius