Anglų kalbos mokytojos stažuotė Ispanijoje

Pedagoginių kompetencijų, susijusių su įtraukties principo įgyvendinimo stiprinimu, ir lyderystės įgūdžių tobulinimo siekis paskatino Palangos pradinės mokyklos ir Palangos Vlado Jurgučio progimnazijos anglų kalbos mokytoją Viktoriją Reimontaitę-Tham dalyvauti Nacionalinės švietimo agentūros projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“. Mokytoja įsitraukė į programos veiklą „Pedagogų profesinės kompetencijos stažuočių užsienyje programa“ ir gegužės 5-10 dienomis dalyvavo stažuotėje „Vadovavimo daugialypei klasei iššūkiai”, vykusioje La Lagunos mieste, Tenerifėje, Ispanijos karalystėje. Mokymų, kuriuos organizavo European Teacher Academy, metu mokytoja dalyvavo teorinėse ir praktinėse veiklose bei dalijosi geraja patirtimi, susijusia su daugialypiškumo ir įtraukties įgyvendinimu, kartu su pedagogais iš Italijos, Danijos, Slovėnijos, Čekijos ir Švedijos. Mokymų metu buvo nagrinėjamos temos apie įtrauktį, kultūrinę įvairovę, kalbinių barjerų įveiką, emocinio saugumo užtikrinimą klasėje ir veiksmingą komunikaciją su tėvais.
Mokymų lektorė Maja Balcerzyk pabrėžė mentalizaciją kaip vieną iš esminių mokytojo gebėjimų, leidžiantį geriau pažinti tiek save, tiek mokinius – jų poreikius, jausmus bei elgesio priežastis. Pasak lektorės, tik išlavinęs šį gebėjimą mokytojas gali kurti saugią ir palaikančią ugdymo aplinką, ypač dirbdamas su naujai atvykusiais mokiniais ar tais, kurie priklauso daugialypei bendruomenei. Akcentuodama daugialypiškumo ir įtraukties svarbą mokymų vadovė pabrėžė, kaip taikant nesmurtinės/darnios komunikacijos (angl.non-violent communication) principus mokytojas gali atliepti ne tik akademinius, bet ir emocinius, socialinius bei kultūrinius ugdytinių poreikius.
Stažuotėje mokytoja turėjo galimybę aktyviai įsitraukti į praktines veiklas, skirtas gilinti supratimą apie įtrauktį, emocinį raštingumą ir sąmoningą mokytojo vaidmenį daugialypėje klasėje. Remiantis vaizdine ir garsine medžiaga, mokytoja interpretavo mokinių emocijas bei neverbalinius ženklus, atspindinčius vaikų savijautą mokykloje, diskutavo apie mokinių augimo (angl.growth mindset) ir fiksuotos (angl.fixed mindset) mąstysenos įtaką mokymuisi, stereotipus mokykloje, kylančius tiek iš mokinių kilmės, kultūros, kalbos ar socialinio statuso, ir kaip įsivyravę stereotipai formuoja mokinių savivertę bei kokį vaidmenį čia atlieka pedagogas. Mokymų veikla buvo organizuojama tiek ugdymo įstaigoje, tiek ir kitose edukacinėse erdvėse.
Mokytojos teigimu dalyvavimas mokymuose suteikė tiek teorinių, tiek praktinių žinių apie daugialypės klasės koncepciją, pedagogo lyderystės svarbą įvairialypėje mokinių grupėje bei paskatino dar kartą permąstyti, kaip ugdyti teigiamą ir įtrauktį skatinantį požiūrį į kultūrinę įvairovę visos mokyklos bendruomenėje.
Viktorija Reimontaitė-Tham, anglų kalbos mokytoja
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
Anglų kalbos mokytojos stažuotė Ispanijoje
2025 05 21 | Rubrika: Miestas
Pedagoginių kompetencijų, susijusių su įtraukties principo įgyvendinimo stiprinimu, ir lyderystės įgūdžių tobulinimo siekis paskatino Palangos pradinės mokyklos ir Palangos Vlado Jurgučio progimnazijos anglų kalbos mokytoją Viktoriją Reimontaitę-Tham dalyvauti Nacionalinės švietimo agentūros projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“.
Džiaugiamės, kad Palangos senosios gimnazijos abiturientę, IVC kl. gimnazistė Ilzė Galdikaitė, Respublikiniame viešosios kalbos anglų kalba konkurse laimėjo II-ąją vietą.
Nuo trečiadienio iki savaitės pabaigos abiturientai laikys anglų kalbos egzamino kalbėjimo dalį.
Jie ir jos šiandien mūsų vaikus moko anglų kalbos
2023 05 19 | Rubrika: Miestas
Šiandien pagrindinę užsienio kalbą – anglų – Palangos senojoje gimnazijoje jaunuosius palangiškius moko 6 pedagogai: mokytojos Kristina Galdikė ir Gintarė Žindulienė, vyresnieji mokytojai Justas Žulkus ir Vitaly Kirilov bei metodininkės Audra Kaklienė ir Aušrinė Janušienė.
Palangos mokyklų duris praveria rekordiškai daug mokinių – kurorte trūksta anglų kalbos mokytojų
Linas JEGELEVIČIUS, 2021 09 01 | Rubrika: Miestas
Nors moksleivių beveik visoje šalyje mažėja, Palanga – maloni išimtis: miesto mokyklų duris rugsėjo 1-ąją pravers daugiau mokinių.
Justė Jankauskaitė – Lietuvos mokinių anglų kalbos konkurso III vietos laimėtoja
2018 04 26 | Rubrika: Jūros vaikai
Balandžio 13-14 dienomis Kauno ,,Aušros” gimnazijoje vyko tradicinio Lietuvos mokinių anglų kalbos konkurso (9-10 klasės) šalies etapas. Jame Palangos miestui atstovavo Palangos senosios gimnazijos II B klasės mokinė Justė Jankauskaitė. Pasibaigus konkursui gimnazija sulaukė džiugios žinios
V. Jurgučio mokykloje – moksleivių diskusijos anglų kalbos renginyje
2017 10 30 | Rubrika: Jūros vaikai
Spalio 18 dieną Palangos Vlado Jurgučio pagrindinėje mokykloje vyko anglų kalbos renginys „On TV Tonight. Live“. Į jį susirinko ne tik mūsų klasiokai ir mokytojai, taip pat atvyko ir buvę mūsų mokyklos mokiniai iš Palangos senosios gimnazijos.
Greitai Palangoje anglų kalbos prireiks labiau nei rusų 1
Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2017 06 29 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis
Prieš savaitę sulaukėme Joninių – astronominės vasaros sezono pradžios, o tikrosios vasaros kaip nėr, taip nėr.
Svarbiausia kalba tapo anglų, o kitos – šešėlyje?
Rasa GEDVILAITĖ, 2016 10 17 | Rubrika: Jūros vaikai
Mokyklose karaliauja anglų ir rusų kalbos, taip į šešėlį nustumdamos vokiečių ir prancūzų. Bent jau taip galima pagalvoti, pažvelgus, jog mokiniai jau ilgą laiką nebesirenka mokytis šių kalbų kaip pirmųjų užsienio kalbų, o ir egzaminų nelaiko. Tuo tarpu anglų kalbos egzaminą norinčiųjų laikyti skaičius kasmet vis auga. Niekas neabejoja, jog anglų kalba yra tapusi...
Gimnazistės sėkmė respublikiniame anglų kalbos konkurse
2016 05 02 | Rubrika: Jūros vaikai
Palangos senosios gimnazijos dešimtokė Beatričė Karpovič respublikiniame anglų kalbos konkurse, kuris organizuojamas IX-X klasių mokiniams, tapo prizininkė – ji buvo apdovanota