Automatinės transmisijos alyva

Palangos tiltas, 2022-12-08
Peržiūrėta
1444
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Automatinės transmisijos alyva

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kad reikia periodiškai keisti variklio alyvą. Tačiau toli gražu ne visi susimąsto, kad praėjus tam tikram laikui skysčių keitimą reikia atlikti ir kituose komponentuose, kur jie naudojami, įskaitant automatinę pavarų dėžę. Šios transmisijos alyvą taip pat yra labai svarbu keisti laikantis intervalų, kuriuos nurodo automobilio gamintojas.

Automatinė transmisija – kodėl jai reikalinga alyva

Automatinė pavarų dėžė yra hidraulinis-mechaninis mazgas, kurio veikimas reguliuojamas naudojant automobilio elektroniką. Jos konstrukcija ganėtinai skiriasi nuo mechaninės pavarų dėžės – ji yra didesnė, sunkesnė ir techniškai sudėtingesnė, tačiau esminė funkcija išlieka tokia pati – perjungti pavaras ir užtikrinti sklandų variklio darbą. Tad didžiausias mechaninės ir automatinės transmisijos skirtumas yra tas, kad vienu atveju pavaras turi perjungti pats vairuotojas, o kitu viską atlieka pati transmisija.

Automatinėje transmisijoje diferencialo ir variklio velenai nebūna tiesiogiai sujungti, o vietoj to naudojamas kelios sankabos, planetinis reduktorius ir tarpinis velenas. Planetinis reduktorius sudarytas iš kelių svarbių elementų: žiedinio krumpliaračio, centrinio krumpliaračio ir kelių mažesnių planetinių krumpliaračių. Prie šio komponento tvirtinimas diferencialo velenas, kurio užduotis yra perduoti variklio galią į automobilio varančiuosius ratus. Planetinis reduktorius reguliuoja šio veleno sukimosi greitį.

Automatinės transmisijos mechanizme viskas veikia nuosekliai, o pavarų perjungimas priklauso nuo tuo, kurie komponentai yra suaktyvinami, t. y., kurie iš jų juda. Tai reguliuoja transmisijoje esančios sankabos. Visiems šiems komponentams veikiant kartu yra palaikomas planetinio reduktoriaus sukimosi greitis ir galios perdavimo į varančiuosius ratus santykis. Pavyzdžiui, pradedant judėjimą sukasi didžioji dalis transmisijos komponentų, tačiau greičiui didėjant dalis jų yra atjungiami, t. y., įjungiama aukštesnė pavara.

Kaip matote, automatinė transmisija yra iš tiesų ganėtinai sudėtingas mechanizmas, turintis daug judančių dalių, kurios negaudamos tinkamo sutepimo galėtų greitai nusidėvėti, dėl ko tektų atlikti pavarų dėžės remontą ar iš viso ją pakeisti. Būtent dėl to nerekomenduojama automobilių su automatine pavara vilkti – kai variklis išjungtas, automatinė transmisija nėra sutepama, kas paspartina jos nusidėvėjimą.

Automatinės transmisijos alyvos sudėtis

Iš esmės, automatinės transmisijos alyva atlieka praktiškai identišką funkciją variklio alyvai. Jos paskirtis taip pat yra judančių dalių sutepimas, aušinimas, nešvarumų pašalinimas, kad jie nekeltų didesnio nusidėvėjimo. Dėl to alyva yra labai svarbus automatinės transmisijos komponentas.

Pati automatinės pavarų dėžės alyva yra gaminama laikantis transmisijos gamintojo reikalavimų, todėl jos būna įvairių tipų. Kaip ir variklio alyvos atveju, į skystį pridedami įvairūs cheminiai priedai, kuriais siekiama pagerinti nusidėvėjimo stabdymo savybes, korozijos inhibitorius, plovikliai, dispergentai ir paviršinio plovimo medžiagos, medžiagos tarpinių būklės pagerinimui ir t.t. Alyva taip pat gali turėti skirtingą klampumą, kuris parenkamas pagal gamintojo nurodymus. Kiekvienas transmisijos gamintojas gali turėti labai specifinius reikalavimus automatinės transmisijos alyvai, todėl visada būtina juos peržvelgti prieš renkantis šį produktą. Netinkamos alyvos parinkimas gali sukelti transmisijos netinkamą darbą arba rimtus gedimus.

Kada reikia keisti automatinės transmisijos alyvą ir kodėl

Tikslus alyvos keitimo intervalas taip pat priklauso nuo automobilio gamintojo rekomendacijų, tačiau įprastai jis siekia 60 000-70 000 km. Žinoma, tam tikrais atvejais ją gali tekti pakeisti ir anksčiau, pavyzdžiui, jei atliekami remonto darbai, kurių metu įvyko nuotėkis.

Automatinės transmisijos alyvos savybės taip pat gali suprastėti dėl jos užsiteršimo abrazyviomis medžiagomis, kurios atsiranda dėl komponento dalių nusidėvėjimo. Jeigu ant pavarų dėžės mazgo aptikote alyvos nuotėkio dėmes, tikriausias nusidėvėjo tarpinės, kurias reikės pakeisti. Atlikus keitimo darbus, alyvos atsargos įprastai papildomos trūkstamu kiekiu arba ji pakeičiama nauja.

Į alyvos trūkumą pavarų dėžėje gali nurodyti praslydimo garsas, kai perjungiamos pavaros. Jeigu alyva praranda eksploatacines savybes, taip pat pasikeičia jo spalva. Tai galima pamatyti automatinės transmisijos alyvos lygio tikrinimo metu, kuris atliekamas naudojant alyvos lygio matuoklį. Tiksli jo vieta būna nurodyta automobilio vartotojo vadove, tačiau bet kuriuo atveju šios procedūros atlikimas nėra patogus, todėl dažniausiai ją atlieka specialistai.

Turėkite omenyje, kad automatinės transmisijos alyvą reikia keisti autoservise, kadangi reikalinga speciali įranga senos alyvos pašalinimui ir naujos įpylimui naudojant slėgį. Keitimo metu dažnai kartu pakeičiamas alyvos filtras bei įvorės. Panaudota alyva turi būti utilizuojama, kadangi jos negalima naudoti pakartotinai. Atminkite, kad negalima maišyti skirtingų rūšių transmisijos alyvų, kadangi tai gali paspartinti pavarų dėžės dalių gedimus.

Kaip išsirinkti automatinės transmisijos alyvą

Automatinės transmisijos alyva gali būti mineralinė, sintetinė ir pusiau sintetinė. Kiekviena rūšis pasižymi tam tikrais privalumais. Pavyzdžiui, geriausia mineralinės alyvos savybės yra jos sutepimo kokybiškumas. Tuo tarpu sintetinės alyvos gali atlaikyti didesnius temperatūrų svyravimus, kadangi turi didesnį klampumo indeksą. Pusiau sintetiniai produktai pasižymi antioksidacinėmis savybėmis, taip pat gali atlaikyti žemesnę temperatūrą, o jų kaina yra prieinamesnė, nei sintetinių alyvų.

Kaip ir su kitais eksploataciniais skysčiais, automatinės transmisijos alyvą rekomenduojama rinktis atsižvelgiant į automobilio gamintojo rekomendacijas konkrečiam modeliui. Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį ir į automobilio būklę bei pasirenkamų skysčių specifikacijas. Automobiliui tinkantis alyvos tipas įprastai būna nurodytas vartotojo vadove, taip pat, tam tikrais atvejais, ant automatinės transmisijos alyvos matuoklio.

Šaltiniai ir informacija:

https://www.automobiliudalys24.lt/autodalys/alyva-automatine-pavaru-deze

https://www.autoreviu.lt/straipsniai/alyvos-ar-tepalu-keitimas-automatinese-pavaru-dezese


 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Palangos senosios gimnazijos 1961-ųjų metų abiturientų laida drąsiai gali pretenduoti į daugiausiai klasės susitikimų suorganizavusių klasiokų titulą. Per 62-ejus metus jų būta gal ir pora šimtų – mažiausiai po kelis per metus. Ir šiandien likę 6 bendraklasiai vis dar reguliariai susitinka. 


Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kad reikia periodiškai keisti variklio alyvą.


38-erių menininkei Alinai Kosenko gyvenimas Bučoje buvo be galo mielas širdžiai – vos pernai moteris atidarė didžiausią privačią meno galeriją visoje Ukrainoje, kurioje kasdien praleisdavo po maždaug 18 valandų per dieną. Tačiau jos, kaip ir visų ukrainiečių, gyvenimas pasikeitė vasario 24-ąją. Dabar jos namai Bučoje stovi tušti – išdaužytais langais ir apiplėšti rusų.


Koronaviruso pandemija neatpažįstamai pakeitė ir nusistovėjusią darbo tvarką Palangos miesto policijos kolektyve, o policijos pareigūnai yra nepakeičiami įgyvendinant karantino suvaržymus, vykdant miesto įvažiavimuose automobilių patikras, svarbiausia – ir toliau užtikrinant ramybę ir tvarką mieste. „Kaip ir kitur augelis dalykų persikėlė į elektroninę erdvę,“ –...


To Palangos miesto Taryboje dar niekada nebuvo – dvi frakcijos pasiskelbė esančios Tarybos opozicija. Ir kurorto socialdemokratų lyderė Svetlana Grigorian, ir socialdemokratdarbiečių skyriaus pirmininkė Elena Kuznecova įsitikinusios, kad būtent jų vadovaujamos frakcijos Taryboje yra tikroji Tarybos opozicija. Būtent su pastarąja nori dirbti meras Šarūnas Vaitkus – jo...



Gabrieliaus Landsbergio išrinkimas į Europos Parlamentą (EP) daug kam buvo netikėtas. Bet daugiau kaip pusmetis jo darbo jame užčiaupė visų skeptikų burnas – 33-jų metų europarlamentaras yra vienas aktyviausiųjų tarp savo tautiečių kolegų: rengia ES ir Rusijos santykių strategiją sudėtingu geopolitiniu laikmečiu, ruošia ES pagalbos Ukrainai paketą, vieną po kitos lanko...


Ketvirtadienio rytą nuo septintos iki vienuoliktos valandos Palangos pėstieji, dviratininkai ir vairuotojai galėjo išvysti keliose miesto vietose stovinčius policijos patrulių ekipažus. Pareigūnai stebėjo, kaip pėstieji bei dviratininkai laikosi kelių eismo taisyklių (KET), be to, stabdė kai kurias transporto priemones bei alkotesteriu tikrino, ar vairuotojai už vairo sėdo blaivūs, bei...


Druskininkai ant Palangos žaizdos užbėrė druskos

Alvydas ZIABKUS, “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2010 11 21 | Rubrika: Miestas

Jau baigiama statyti žiemos sporto arena – visai Europai pasigyrė Druskininkai, o atsirūgo Palangoje, kurios gyventojai jau nebeslepia pykčio dėl mero Vytauto Stalmoko neveiklumo. Šią savaitę šalies žiniasklaidoje išplatinta žinia apie Druskininkuose vos už kelių mėnesių, ateinantį pavasarį duris atversiantį vieną didžiausių Europoje žiemos pramogų kompleksų, užbėrė druskos ant atviros...


Teršalai Rąžės upelyje likviduoti

„Palangos tilto“ informacija, 2009 05 12 | Rubrika: Miestas

Sekmadienio vakarą Rąžės upelyje pastebėta apie kilometro ilgio taršalų plėvelė. Kaip informavo Palangos aplinkos apsaugos agentūros vyriausiasis specialistas Remigijus Buožius, į upelį pateko nuo dešimties iki keliasdešimties litrų naftos produktų. Pasak specialisto, galėjo būti išpilti tepalai arba alyva. Kokie tiksliai produktai pateko į upelį, po savaitės atsakys Jūrinio centro...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius