Nevykusi lenktynių data Palangą jau ima erzinti

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2010-07-18
Peržiūrėta
1585
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Šiomis dienomis mašinų, kaip ir karščio Palangoje darosi per daug. Vidurvasarį vos 17 tūkstančių nuolatinių gyventojų turinčiame miestelyje automobilių eismo intensyvumas ima prilygti šalies didmiesčio eismui.

Palyginti siaurose kurorto gatvelėse bando išsitekti tūkstančiai į pajūrį atvykusių poilsiautojų automobilių.  Pakelėse paliekamų mašinų virtinės dar labiau susiaurina gatves, kuriose transporto priemonėms jau darosi sunku prasilenkti.

 

Automobilių spūstys susidaro prie šviesoforais nereguliuojamų sankryžų. Iš šalutinių gatvių į jas norintiems įvažiuoti vairuotojams tenka nuobodžiai lūkuriuoti, kol jie sulaukia pagrindine gatve važiuojančių mašinų pauzės.

Eismo sąlygos Palangoje darosi dar sudėtingesnės Omnitel 1000 kilometrų lenktynių metu, kai be intensyviausio poilsiautojų srauto kurortą užplūsta į didžiausią ne tik Baltijos šalių, bet ir visos Rytų Europos automobilių sporto renginį atvykęs transportas.  Tomis dienomis automobilių Meka tapusios Palangos gatvelės ir mašinų stovėjimo vietos akivaizdžiai ima dūsti nuo transporto gausos.

Papildomą įtampą kelia ir pagrindinio įvažiavimo į miestą uždarymas. Nors tai trunka vos kelias dienas, sudėtingesnė ir ilgesnė kelionė į Palangą nervina poilsiautojus ir Klaipėdą ar Kretingą savo reikalais turinčius pasiekti palangiškius.

Tokia situacija tęsiasi jau vienuoliktus metus.  Ar per tą laiką Palanga bandė kažką keisti, tobulinti mašinų stovėjimo vietų infrastruktūrą, koreguoti eismo sistemą, kuri vidurvasarį mieste palengvintų susisiekimą?

Miesto valdžios kalbų ta tema girdėjome daug, tačiau realių veiksmų nepamatėme.  Per tuos metus beveik visiems miesto gyventojams tapo aišku, kad lenktynių organizavimo laikas Palangai nėra tinkamas. Vasaros sezono įkarštyje kurortas ir taip yra sausakimšas, nakvynę sunku rasti net pas privatininkus.  Tuo metu užvirtusi automobilininkų armija tampa viršplaniniu balastu, kurį priimti miestui darosi fiziškai sunku.

Tokios prestižinės lenktynės, kurios į pajūrį pritraukia dešimtis tūkstančių žmonių Palangai kaip medus būtų vasaros pradžioje ar ankstyvą rudenį, kai kurorte yra nepalyginamai erdviau.  Anuomet buvo suprantamas lenktynių organizatorių noras pajūryje prestižinį renginį vykdyti tuomet, kai yra didžiausias potencialių žiūrovų antplūdis.  Dabar jau ir patiems lenktynių organizatoriams renginį užplūstančios žiūrovų minios nebėra prie širdies.  Ne veltui kitais metais svarstoma galimybė žiūrovų patekimą prie lenktynių trasos apmokestinti bent jau simboline suma. Tai be abejonės sumažintų prie trasos plūstančių žmonių skaičių.

Akivaizdu, kad prieš 11 metų liepos viduryje įsileisdama lenktynes klaidą padarė ir tuometė kurorto valdžia.  Jei, apmalšinę euforiją dėl į Palangą ateinančio populiaraus masinio renginio ir žvelgdami į ateitį, miesto vadovai būtų spyrę organizatorius lenktynių datą nustatyti kitu laiku, dabar vienuoliktus metus besitęsianti karštinė nebūtų tokia varginanti.

Lenktynes organizuojantys “Promosporto” vadovai jau patys pripažįsta, kad birželio ar rugsėjo mėnesiais renginio laikas būtų patogesnis. Tuomet mieste būtų ne taip sausakimša, būtų mažiau transporto, lenktynių dalyvių nekamuotų nepakeliami karščiai, sumažėtų ir organizatorių rūpesčiai.

Tačiau keisti nusistovėjusį lenktynių laiką dabar jau yra labai sudėtinga.  Liepos viduryje nustatyta lenktynių data jau seniai yra įtraukta į oficialų Europos automobilių sporto kalendorių.  Tuo metu Europoje nevyksta jokios rimtesnės lenktynės, todėl tarptautinės varžybos Palangoje neturi konkurentų ir “Promosportas” gali tikėtis gausiausio pajėgiausių lenktynininkų dalyvavimo. Ši aplinkybė neabejotinai kelia ir pačio renginio prestižą.

Organizatoriai pripažįsta, kad tokį Europos automobilių sporto varžybų langą galima surasti ir rudenį, tačiau tuomet reiktų nemažai lėšų pasikeitusios lenktynių datos reklamai.  Kuo didesnes tradicijas visoje Europoje įgauna liepos viduryje Palangoje vykstančios 1000 kilometrų lenktynės, tuo sudėtingiau darosi pakeisti jų įprastą datą.

Tačiau pamėginti verta.  Tokia idėja reikalautų bent jau rimtesnės diskusijos. “Promosportas”, regis, neprieštarautų mėginimui keisti renginio datą, tačiau norėtų, kad su tuo susiijusius kaštus apmokėtų Palangos savivaldybė.  „Jei Palangai naujo renginio laiko reikia labiau, tegu ji ir apmoka naujos reklamos kampanijos išlaidas”, - teigia “Promosporto” atstovai.

Tiesa, niekas neskaičiavo kiek tai kainuotų. Gal Palangos valdžiai derėtų svarstyti net ir rimtesnio finansavimo galimybę.  Nauda nuo to ištuštėjusioms kurorto kavinėms, viešbučiams, automobilių remonto verslui būtų akivaizdi.  Rudenį visos lenktynių komandos sutilptų Palangoje.  Dabar gi, liepos viduryje neradę kurorte nakvynės, nemažai dalyvių apsigyvena Klaipėdos viešbučiuose.

Pačioje vasaros sezono pradžioje ar rudenį organizuojamų lenktynių metu ir uždaromas įvažiavimas į Palangą nebūtų toks aktualus, kaip šiandien.

Šiandien prasidedančių 1000 kilometrų lenktynių startas į Palangą sukvies įtakingų Seimo narių būrį, Susisiekimo ministerijos vadovus. Regis, pats geriausias momentas Palangos vadovams pradėti svarstyti šią idėją.  Reikia tik nuo tuščių kalbų savo kabinetuose pereiti prie konkrečių veiksmų.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Nuo pat 2000-ųjų didžiausias Baltijos šalyse maratonines „Aurum 1006 km lenktynes“ rengianti VšĮ „Promo Events“ jau paviešino, jog prestižinis, tradicinis automobilių lenktynių festivalis Palangoje vyks kitų metų liepos 19-22 dienomis.


Trečiadienį, liepos 14 d., Palangoje pakelta didžiausiu automobilių žiedinių lenktynių festivaliu Baltijos šalyse vadinamų „Aurum 1006 km lenktynių“, surengtų čia jau 22-ą kartą paeiliui, vėliava.


2020 metų pavasaris, kuris į istoriją įeis kaip „kovido“ protrūkio laikmetis, Palangos miesto rinkliavų centrui (PMRC) buvo ramus, o vasara, anot Ingos Ruokienės, PMRC administratorės, niekuo ypatingai nesiskyrė nuo kitų vasaros sezonų. Tačiau vietinės rinkliavos už automobilių statymą šiemet buvo surinkta rekordiškai daug – 661 284 eurai, 2019 metais –...


2020 metų pavasaris, kuris į istoriją įeis kaip „kovido“ protrūkio laikmetis, Palangos miesto rinkliavų centrui (PMRC) buvo ramus, o vasara, anot Ingos Ruokienės, PMRC administratorės, niekuo ypatingai nesiskyrė nuo kitų vasaros sezonų. Tačiau vietinės rinkliavos už automobilių statymą šiemet buvo surinkta rekordiškai daug. „Dėl koronaviruso daug žmonių...


Nuo rugsėjo 16 d. iki gegužės 15 d. automobilių statymas Palangos miesto gatvėse bei daugumoje automobilių stovėjimo aikštelių yra nemokamas. Visus metus transporto priemonių stovėjimas mokamas tik Rąžės gatvėje esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje.


Į Palangą atslenka per šią savaitę Vakarų Europą jau nualinę karščiai. Orų prognozes rodančiame interneto tinklapyje meteo.lt kaitrą žyminti tamsiai raudona spalva, lyg koks maras dienomis persiritantis per Europą, kasdien vis labiau priartėja prie Lietuvos, kurią ims smaugti jau šiomis dienomis.


„Didžiausios svajonės – dalyvauti savo miesto 1000 km lenktynėse bei startuoti kokiame nors ne Lietuvos čempionate. Tačiau jei nerasime rėmėjų, vargu ar šioms svajonėms bus lemta išsipildyti“, – atsidūsta šventojiškis, Senosios gimnazijos vienuoliktokas Tomas Jurevičius, pernai tapęs jauniausiu šalies automobilių sporto istorijoje...


Ar gali automobilių ir jų vairuotojų pašventinimas apsaugoti nuo nelaimių kelyje? Vieni, išgirdę apie tokią Lietuvos Vyskupų konferencijos iniciatyvą keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną, rugsėjo 25-ąją, iš nuostabos kraipė galvą, kiti abejingai numojo ranka, o tikintys tokio palaiminimo nauda praėjusį sekmadienį dalyvavo už keliaujančiuosius ir vairuotojus laikomose...


Nevykusi lenktynių data Palangą jau ima erzinti

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2010 07 18 | Rubrika: Miestas

Šiomis dienomis mašinų, kaip ir karščio Palangoje darosi per daug. Vidurvasarį vos 17 tūkstančių nuolatinių gyventojų turinčiame miestelyje automobilių eismo intensyvumas ima prilygti šalies didmiesčio eismui. Palyginti siaurose kurorto gatvelėse bando išsitekti tūkstančiai į pajūrį atvykusių poilsiautojų automobilių.  Pakelėse paliekamų mašinų virtinės dar labiau susiaurina...


Nuo liepos 7 dienos turėtų prasidėti automobilių stovėjimo apmokestinimas nustatytose miesto savivaldybės vietose. Dvylika jau įsigytų taip vadinamų stovos skaitiklių pradės skaičiuoti litus bei pakratys kišenes tų poilsiautojų, kurie norės patogiai savo ratuotas transporto priemones palikti centrinėje miesto dalyje ar arčiau jūros esančiose gatvelėse.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius