Palangos senosios gimnazijos direktorė Sandra Žutautienė: „Mokytojai privalo kurti naują profesionalizmą, kuris apima jau kitus komponentus“ (VISAS STRAIPSNIS)

Sandra Žutautienė, naujoji Palangos senosios gimnazijos direktorė, aiškiai įvardija savo tikslus. „Vienas iš mano tikslų – išsilaikyti gimnaziją aukštose nacionalinių reitingų pozicijose, toliau skatinant mokytojus ir mokinius siekti aukštų akademinių pasiekimų išlaikant aukštą mokyklos kultūrą, puoselėti nusistovėjusias ir aiškias vertybes. Kitas svarbus darbas, kuriam skiriu daug dėmesio – komandos formavimas. Kadangi šioje mokykloje dirbau direktoriaus pavaduotoja ugdymui, jaučiu didelę atsakomybę į savo buvusias pareigas surasti stiprų, kompetentingą, kruopštų, atsakingą specialistą. Sieksiu sukurti stiprią administracinę komandą, kuri padėtų įgyvendinti strateginius tikslus,“ – „Palangos tiltui“ sakė S. Žutautienė. „Taip pat dėliojuosi mintis ir idėjas kaip stiprinti bendruomenės įtraukimą į gimnazijos gyvenimą,“ – pridūrė.
– Kokių darbų kaip naujoji gimnazijos direktorė ėmėtės pirmiausia?
– Visų pirma, reikia pasidaryti situacijos analizę, kad įvertinčiau esamą gimnazijos padėtį, įskaitant akademinius rezultatus, mokytojų ir mokinių poreikius bei infrastruktūrą. Vienas iš mano tikslų – išsilaikyti gimnaziją aukštose nacionalinių reitingų pozicijose. Gimnazija šiuo metu reitingų lentelėse užima aukštas pozicijas: 2024 metų ugdymo įstaigų reitingų lentelėse Palangos senoji gimnazija jau ne vienerius metus yra pirmajame reitingo penkiasdešimtuke (36 pozicija), per pastaruosius ketverius metus pagal mokinių prizines vietas respublikinėse olimpiadose nenusileidžiame žemiau 15 pozicijos ir šie rezultatai Palangos senosios gimnazijos Palangos savivaldybei daug metų užtikrina 1 vietą (skaičiuojant 1000 mokinių), o pagal abiturientų stojimą į aukštąsias mokyklas Palangos senoji gimnazija taip pat yra pirmoje vietoje savivaldybių reitinge (79 proc. įstojo į Lietuvos aukštąsias mokyklas. Iš viso stojo 89 proc. mokinių).
– Kokių konkrečių idėjų, siūlymų, stiprinančių gimnaziją, pateikėte konkurso komisijai?
– Paminėsiu keletą savo idėjų: stiprinti projektines veiklas, tai yra diegti projektinio mokymosi metodikas, kurios skatintų mokinius dirbti komandose ir spręsti realaus pasaulio problemas, bei plėtoti tarptautinius mainų projektus, kurie suteiktų mokiniams galimybę mokytis kitose šalyse ir pažinti skirtingas kultūras. Skatinti naujausių technologijų integravimą į mokymo procesą, siekiant pagerinti mokymosi patirtį ir pasirengimą ateities karjeroms. Skatinčiau partnerystes ir su universitetais, ir su verslais, kurios suteiktų mokiniams praktinių įgūdžių ir galimybių.
– Jau paminėjote, kad gimnazija nuolat yra įvairių reitingų viršuje. Ar jie jums yra labai svarbūs? Ar jie nekelia jums ir šiokios tokios įtampos – juk jūs būsite dabar kalta, jeigu gimnazija juose atrodys prasčiau nei iki šiol?
– Manau, kad per stipri frazė, jog jausiuosi kalta. Aš pasitikiu gimnazijoje dirbančiais mokytojais, jų kompetencijomis, profesionalumu, atsidavimu savo darbui, žinių siekimu ir nuolatiniu mokymusi, todėl nemanau, kad rezultatai kris. Gimnazijoje, kaip ir iki šiol, neišnyks kalbėjimosi, tarimosi, diskutavimo kultūra. Daug dirbsiu, kad visi ir toliau matytume aiškią viziją, vienodą supratimą apie ugdymo kokybę ir jos svarbą. Vadovausimės, buvusio gimnazijos direktoriaus Leono Šidlausko suformuota, ir, mano manymu, labai teisinga nuostata, kad jokia mokykla nebus stipri, jei nesugebės pasirūpinti tiek stipriais mokiniais, tiek silpnesniais.
O kokie mes esame viešojoje erdvėje, žinoma, man bus labai svarbu ir tam planuoju skirti daug dėmesio.
– Gimnazijoje dauguma mokytojų yra metodininkai arba ekspertai, tai yra šaunu. Tačiau kai kurie jūsų gimnazijos mokytojai pastebi, kad kvalifikacijos kėlimui yra skiriamas pabrėžtinai didelis dėmesys, mokytojai yra raginami dalyvauti vos ne visuose kursuose, seminaruose, etc., dėl kurių tenka aukoti laisvalaikį ir dėl to galimai nukenčia ugdymo procesas. Kokia bus jūsų „auksinė taisyklė“ dėl to?
– Šių dienų kontekste, kai pasaulis keičiasi kiekvieną akimirką, tobulėja technologijos ir auga informacijos srautas, mokymosi visą gyvenimą idėja tampa pagrindine žmogaus kompetencija. O pedagogas – žmogus, kuris kartu su savo mokiniu kaskart ieško atsakymų į iškylančius klausimus, supažindina su pasauliu, dalyvauja procese, leidžiančiame suvokti žmogiškąją patirtį. Būtent todėl mokytojo darbas yra toks svarbus – jis dalyvauja žmogaus formavime, to žmogaus, kuris gyvens rytoj, o rytoj yra pokyčiai, naujovės, todėl privalome save tobulinti, keisti kai kurias nuostatas, kad atitiktume šiuolaikinio pasaulio standartus ir paruoštume jaunus žmones. Toks mūsų darbas. Todėl ir savo pavyzdžiu – skatinu mokytojų mokymąsi, tobulėjimą.
Tik nesutinku, kad tai yra prievartinis dalykas. Taip, šiuo metu seminarų yra daugiau nei įprasta, bet ir švietimo sistema Lietuvoje yra ant kaitos slenksčio, privalome prie to prisitaikyti, kad galėtume užtikrinti kokybišką ugdymą.
Man labai imponuoja anglų profesoriaus, sociologo A. Hargreaves‘as mintys ir jis kelia klausimą: ką mokytojams galėtų praktiškai reikšti būti žinių visuomenės katalizatoriais, pagrindiniais veikėjais, galinčiais įkvėpti jai gyvybę?
Anot profesoriaus, mokytojai, kaip sėkmingos žinių visuomenės katalizatoriai, privalo pajėgti sukurti ypatingos rūšies profesionalizmą, kitokį nei senasis profesionalizmas, kuriame mokytojai turėjo autonomiją, leidžiančią mokyti tokiais būdais, kokiais jie norėjo ar kurie buvo jiems labiausiai pažįstami. Mokytojai privalo kurti naują profesionalizmą, kuris apima jau kitus komponentus ir tampa labiau apibrėžti teisės aktais.
– „Palangos tiltas“ rašė apie abejotiną kai kurių „Tūkstantmečio mokyklos“ programos seminarų vertę. Pavyzdžiui, rašėme, kad mokytojai buvo raginami prisiminti savo pirmąjį bučinį kolegoms tai filmuojant. Gimnazijos mokytojai pavyzdžiu nurodė Kretingos rajono savivaldybės Švietimo skyriaus atrinktus seminarus šios programos rėmuose. Ar jūs tai peržiūrėsite?
– Tai jau yra peržiūrėta, susitarta, ir keblumų šioje vietoje nebekyla. Mano žiniomis, jūs gavote išsamų Švietimo skyriaus vedėjos išaiškinimą šiuo klausimu.
– Jūsų gimnazistai nuolat laimi įvairias geografijos, lietuvių kalbos olimpiadas ar tampa jų prizininkais, kaip, pavyzdžiui, vienas jūsų gimnazistas praėjusį pavasarį. Tačiau jų daug nėra kituose dalykuose. Kodėl? Kaip tai keisite?
– Pirmiausia, džiaugiamės, kad mūsų mokiniai pasiekia puikių rezultatų geografijos ir lietuvių kalbos olimpiadose. Tai rodo, kad turime stiprius mokytojus ir motyvuotus mokinius. Tačiau tai visiškai nereiškia, kitų dalykų specialistai yra mažiau kompetentingi ar mokiniai mažiau gabūs. Dažniausiai tiksliųjų mokslų olimpiadose pritrūksta vos balo ar dviejų iki prizinių vietų, todėl viešojoje erdvėje esantis vertinimas nėra visai teisingas.
Žinoma, kad kaip ir kasmet, dėsime daug pastangų ir sieksime subalansuoti mokinių pasiekimus įvairiose srityse, skatindami dalyvauti ir kitų dalykų olimpiadose, atsižvelgsime į mokinių interesus ir stiprybes, kad galėtume juos geriau motyvuoti ir toliau galvosime apie papildomas konsultacijas ir kitas motyvacines priemones. Beje, prieš porą metų Nacionaliniame STEAM konkurse aukso medalius iškovojo būtent Palangos senosios gimnazijos mokiniai.
– Kiek šiuo metu gimnazijoje mokosi ukrainiečių? Kokie yra jų ugdymo iššūkiai?
– Šiuo metu mokosi 8 ukrainiečiai. Vienintelis iššūkis – išmokyti lietuvių kalbos, kad mokiniai būtų pasirengę išlaikyti laukiančius pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimus ir valstybinius brandos egzaminus.
– Naujoji Vyriausybė savo programoje štai ką numatė dėl švietimo: „Sureguliuosime pelno siekiančių ugdymo įstaigų veiklą, taikydami joms tuos pačius reikalavimus kaip ir valstybinėms ugdymo įstaigoms. Mažinsime mokytojų trūkumą, vykdysime valstybės vardu duotus įsipareigojimus kelti atlyginimus ir gerinti darbo sąlygas. Stabdysime teisėtą pasipiktinimą sukėlusias reformas. Plėsime visos dienos mokyklos aprėptį. Teiksime didesnę paramą studentams iš pažeidžiamų visuomenės grupių. Plėsime mokymosi visą gyvenimą aprėptį. Didinsime finansavimą moksliniams tyrimams ir inovacijoms.”
Kas jums joje atrodo itin svarbu? O į ką dar siūlytumėte atkreipti dėmesį?
– Šią politikos nuostatą vertinu labai gerai. Ypač džiugu, kad daug dėmesio bus skiriama mokytojų pritraukimui, jų parengimui ir motyvavimui. Pagaliau daug pastangų dedama, kad atlyginimai atlieptų pedagogų sunkų, prasmingą ir atsakingą darbą, tai vienas iš esminių aspektų, kuris mokytojo specialybę veda link prestižinės profesijos. O kaip keisis reformų sukelta sumaištis, palauksime ir tada vertinsime.
– Natūralu, kad kiekvienas vadovas ar vadovė turi stiprių ir silpnų vietų. Kokios jos yra jūsų?
– Kalbant apie stipriąsias ir silpnąsias vietas, kaip savo stiprybes įžvelgčiau gebėjimą strategiškai planuoti ir įgyvendinti veiklas ar pokyčius, turiu stiprius komunikacijos įgūdžius ir gebėjimą motyvuoti komandą. O silpnosios vietos – galbūt mažesnė patirtis tam tikrose specifinėse srityse. Tačiau esu pasirengusi mokytis ir tobulėti, kad įveikčiau šiuos iššūkius.
– Kaip save apibūdinate trimis žodžiais?
– Korektiška, smalsi, motyvuojanti.
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Na taip 2024-12-20 10:46 (IP: 162.158.48.168)
Mokykla žiūri deja tik savo reitingų bet dirbti su mokiniais nereikia, mokiniai tampomi įvairiausių ale "specialistų", LABAI ŽEMAS MOKYMO LYGISKo 2024-11-24 13:15 (IP: 162.158.48.169)
Dieve,dieve...Šnekasi su kitu pasauliu.Užjaučiu mokyklos mokytojusKovas 2024-11-22 14:08 (IP: 172.69.192.151)
"Mokytojai privalo kurti naują profesionalizmą, kuris apima jau kitus komponentus“... Kažkoks kubilinis kosmosas...Marijus 2024-11-21 18:17 (IP: 162.158.172.142)
Kiek lozingų... Si Partija - pirmyn į šviesią vakardieną...Taip pat skaitykite
Palangos miesto savivaldybės apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje prevencijos komisijos atstovai 2025 m. gegužės 16 d. susitiko su Palangos miesto senosios gimnazijos 1-os gimnazijos klasės mokiniais.
Palangos senosios gimnazijos direktorė Sandra Žutautienė: „Mokytojai privalo kurti naują profesionalizmą, kuris apima jau kitus komponentus“ (VISAS STRAIPSNIS)
Linas JEGELEVIČIUS, 2024 11 26 | Rubrika: Miestas
Sandra Žutautienė, naujoji Palangos senosios gimnazijos direktorė, aiškiai įvardija savo tikslus.
Sandra Žutautienė, Palangos senosios gimnazijos naujoji direktorė, ir toliau lanko sporto treniruotes kartu su mokytojais (VISAS STRAIPSNIS)
Linas JEGELEVIČIUS, 2024 10 31 | Rubrika: Kultūra
Spalio 18 d., įvyko konkursas Palangos senosios gimnazijos direktoriaus pareigoms užimti. Jame dalyvavo dvi pretendentės: Sandra Žutautienė, laikinai einanti gimnazijos direktoriaus pareigas, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, ir Jolita Vaičiulenė, tos pačios gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui. „Palangos tilto“ šaltiniai Savivaldybėje ir gimnazijoje patvirtino, kad laimėtoja tapo S....
Atgimsta Palangos senosios gimnazijos stadionas
"Palangos tilto" informacija, 2024 07 26 | Rubrika: Miestas
Atgimsta Palangos senosios gimnazijos stadionas #PalangaKeičiasi Aldas Kazlauskas nuotraukos
Bus rekonstruojamas Palangos senosios gimnazijos stadionas
2023 09 11 | Rubrika: Miestas
Gera žinia Palangos senosios gimnazijos bendruomenei – bus rekonstruojamas Palangos senosios gimnazijos stadionas.
Palangos senosios gimnazijos matematikių penketukas
2022 11 28 | Rubrika: Miestas
Kas pasakė, kad skaičiuose nėra šilumos? Na, gal skaičiuose ir nėra, bet bent jau skaičių mokslo mokančios Palangos senosios gimnazijos matematikos sklidinos ne tik šilumos, bet ir poezijos.
Šimtmetį švenčiančios Palangos senosios gimnazijos vadybos įdomybės
2022 10 12 | Rubrika: Miestas
Pirmasis Palangos senosios gimnazijos direktorius, praktiškai vykdęs šias pareigas, Juozas Butkus, net nebuvo paskirtas vadovu.
Atestatai įteikti 99 Palangos senosios gimnazijos abiturientams, o 100 balų įvertinti 11 abiturientų (DIDELĖ FOTO GALERIJA)
Linas JEGELEVIČIUS, 2021 07 28 | Rubrika: Miestas
Praėjusį sekmadienį Palangos senosios gimnazijos abiturientams buvo įteikti brandos atestatai. Šventę abiturientai pradėjo susirinkdami prie Palangos senosios gimnazijos, kur buvo atidengta grindinio plytelė, skirta gimnaziją baigiantiems 81-osios laidos abiturientams.
Finaliniame konkurso „Temidė“ ture Palangos senosios gimnazijos moksleivių komanda iškovojo II vietą
***, 2021 06 02 | Rubrika: Miestas
Lietuvos policijos organizuojamame teisinių žinių konkurso „Temidė“ etape, kuris vyko Kaune, varžėsi 10 geriausių moksleivių komandų iš visos Lietuvos. Klaipėdos apskričiai atstovavusios Palangos senosios gimnazijos komanda „Antanas ir Co“ užėmė garbingą II vietą. Palangiškius aplenkė ir I vietą užėmė komanda iš Panevėžio, o treti liko moksleiviai iš Elektrėnų.
146 Palangos senosios gimnazijos abiturientams įteikti brandos atestatai
2016 07 18 | Rubrika: Miestas
Praėjęs penktadienis Palangos senosios gimnazijos 76 laidos 146 abiturientams buvo neeilinis – jiems įteikti brandos atestatai. Šventė prasidėjo eisena nuo gimnazijos iki naujosios Palangos koncertų salės, kurioje ir įvyko atestatų įteikimo ceremonija. Abiturientus sveikino Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus, Lietuvos Respublikos premjero patarėjas Antanas Vinkus...