Režisierė Rūta Bunikytė – apie tai, kaip santykių idilę griauna instinktai

***, 2020-01-22
Peržiūrėta
3450
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras 200 metų jubiliejų švęs su Jacques‘o Offenbacho operete „Orfėjas pragare“, kurios premjerą Žvejų rūmuose žiūrovai išvys balandžio 17 ir 18 dienomis.

„Kiekvienas teatro žanras savaip tyrinėja žmogaus psichologijos, asmeninių santykių, pasirinkimo tarp mirties ir gyvenimo klausimus. Režisieriaus profesija yra tiriamoji, tad meluočiau sakydama, kad man neįdomūs stipriai suregzti siužetai ir gilios vidinės dramos. Taip, narplioti psichologinius labirintus yra profesinis malonumas“, – neslepia operetę „Orfėjas pragare“ Muzikiniame teatre statanti režisierė Rūta Bunikytė.

Diena, kai sakome “STOP”
„Klaipėdoje numatoma dangaus ir pragaro fiesta. Čia žmogaus-pusdievio-gyvūno psichologinė ir fiziologinė linija turėtų tapti permatoma. Tai diena, kai veikėjams nusibosta vaidinti kūrėjų primestus personažus. Diena, kai sakome: “Stop, aš turiu pasirinkimą“, – pasakoja režisierė Rūta Bunikytė.
Stillistiškai šiam pastatymui ją ir scenografę Renatą Valčik įkvepia secesija bei art nouveau stilistika: „Čia nematysite nūdienos gatvių. Tai – prabangi ir kartu ironiška pasaka apie amžiną meilę“, – akcentuoja R.Bunikytė.
Kokių spalvų „Orfėjui pragare“ suteiks šokis, žino tik spektaklio choreografė Inga Briazkalovaitė. „Ji yra viena universaliausių ir drąsiausių nūdienos choreografių, tad neabejoju, kad garsusis kankanas spektaklyje sužibės naujomis spalvomis“, – sako režisierė.
Operetėje „Orfėjas pragare“ galima įžvelgti ir politinės satyros strėlyčių, tačiau statytojai neišduoda, ar jas bus bandoma nukreipti į nūdienos politikus. Greičiausiai politinė satyra glūdės niuansuose. „Aš pasinersiu į žmogaus santykių esmę. Į žmogiškąjį Edeną, kuriame idiles griauna instinktai“, – pasakoja režisierė.

Režisierius – tyrėjas
R. Bunikytė Klaipėdoje režisavo didžiulės sėkmės sulaukusius miuziklus „Boni ir Klaidas“, „Čikaga“ ir neslepia, kad tai – mylimiausias jos žanras.
„Jis sujungia mano asmenines ir profesines patirtis. Nesvarbu, kiek miuziklų gyvenime teks režisuoti, mano nuomonė nepasikeis. Tačiau tai nereiškia, kad ignoruoju kitus teatro žanrus. Profesinė dovana yra pažinti kiekvieną iš jų, nes ne kiekvienam režisieriui tenka tokia laimė. Kiekvienas teatro žanras savaip tyrinėja žmogaus psichologijos, asmeninių santykių, pasirinkimo tarp mirties ir gyvenimo klausimus. Režisieriaus profesija yra tiriamoji, tad meluočiau sakydama, kad man neįdomūs stipriai suregzti siužetai ir gilios vidinės dramos. Taip, narplioti psichologinius labirintus yra profesinis malonumas“, – sako R. Bunikytė.
Režisierė pasakoja, kad operetėje turėtų atsirasti naujų veikėjų, tačiau ar jie įsitvirtins scenoje – paaiškės repeticijų metu. „O solistams visada būnu parengusi naujų netikėtų užduočių, kad naujai rengiamas vaidmuo perlaužtų bent vieną jų vidinį stabdį ir taptų įsimintinas kiekvienam iš jų“, – tvirtina R. Bunikytė.

Šeimyninio gyvenimo parodija
Pirmąkart suvaidinta Paryžiuje 1858 m., operetė „Orfėjas pragare“ Europos scenose išpopuliarino garsųjį šokį – kankaną.
Devynioliktame amžiuje Paryžius buvo žėrintis pramogų pasaulio centras, o kompozitoriui J. Offenbachui patiko laužyti nusistovėjusias „rimtosios operos“ tradicijas. Jo operetėje „Orfėjas pragare“ regime šeimyninio gyvenimo realybę parodijuojančią antikinio mito apie Orfėją ir Euridikę versiją.
Gyvendami kartu, mitinė įsimylėjėlių pora pavargsta vienas nuo kito. Euridikė jaučiasi apleista, ją erzina vyro aistra muzikai. Savo ruožtu Orfėją žeidžia žmonos abejingumas jo talentui. Atšalę tarpusavio santykiai verčia sutuoktinius dairytis kitos draugijos: Orfėjas asistuoja nimfai Chlojai, Euridikė užmezga meilės ryšį su kaimynu – bitininku Aristėju, kuris iš tiesų yra dievas Plutonas, siekiantis nusigabenti Euridikę į pragarą. Kai jo sumanymas pavyksta, Orfėjas, susirūpinęs grėsme savo reputacijai, prašo dievo Jupiterio pagalbos. O Jupiteris turi pavydžią žmoną Junoną, įtariančią, kad Euridikė ir jos vyras palaiko slaptą meilės ryšį... Taip įsisuka kunkuliuojantis svetimavimo ir įtarinėjimų kupinas verpetas, primenantis tikrų tikriausią pragarą. Tačiau stebėti jį iš šono nuobodu nebus.
Praėjusių metų Zalcburgo festivalio ašimi tapo australų režisieriaus Barrie Kosky sukurtas operetės „Orfėjas pragare“ pastatymas, dedikuotas kompozitoriaus J. Offenbacho 200-osioms gimimo metinėms.

Žaneta Skersytė
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras
Monikos Penkutės nuotr.

 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

„Šiandien – paskutinė vasaros diena. Jaučiame tai ne tik kalendoriuje, bet ir ore, saulėje, vakaro tyloje prie jūros. Miestas po truputį rimsta – tarsi atsikvėpdamas po šimtatūkstantinių žingsnių, šurmulio, juoko ir daugybės susitikimų, kuriuos čia atnešėte Jūs – mielieji mūsų svečiai,“ – įrašą savo paskyroje socialiniame tinkle Facebook pradeda Palangos, didžiausio šalies kurorto, meras...


Ši vasara – viena lietingiausių, kiek daugeliui tenka prisiminti. Karštis taip pat lepina tikrai nedažnai. Nors lietus ir pliaupia, žmonės priversti prisitaikyti ir prie tokio oro, o suplanavę atostogas turi susitaikyti, kad jos bus kiek kitokios, nei buvo galima tikėtis.


Jūros tiltas liepos 27 d. pasidabino Lietuvos ir JAV vėliavomis – taip minimas šių dviejų šalių diplomatinių santykių 100-metis.


Praėjusią savaitę Palangos atstovai lankėsi viename iš kurorto miestų-partnerių – Eilate, Izraelyje, kur vykusių renginių metu buvo paminėta Lietuvos ir Izraelio diplomatinių santykių 30-ties metų sukaktis.


Palangos baseinas kovo 1-ąją šventė savo trečiąjį gimtadienį. Kaip ir dera tokiai progai, buvo supjaustytas didelis tortas, baseinas išgirdo daug sveikinimų ir pagyrų.


Karantino suvaržymai – būtini suvaldant koronaviruso pandemijos mastus, tačiau socialinių ryšių suvaržymai, žmonių tarpusavio ryšių apribojimai daugeliui žmonių yra nelengvai pakeliami psichologiškai. Psichologai vieningai sutaria: tarp karantino pažeidžiamiausių grupių – jaunimas, moksleiviai. Kaip jiems įveikti karantino suvažymus su mažiausia žala sau?


Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras 200 metų jubiliejų švęs su Jacques‘o Offenbacho operete „Orfėjas pragare“, kurios premjerą Žvejų rūmuose žiūrovai išvys balandžio 17 ir 18 dienomis.


„Aida Bertašiūtė – Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokyklos dešimtokė. Ji visuomeniška, komunikabili, draugiška, jautri, sąžininga, gebanti organizuoti ir vesti renginius, turi humoro jausmą“, – taip talentingą jauną palangiškę pristato gimnazistė Ona Labžentytė straipsnyje „Dainavimas – tai ne tik pomėgis, tai...


Renginiuose Tėvynei – ir tradicinė rūta

Nijolė ŠAUKLIENĖ Šventosios pagrindinės mokyklos mokytoja , 2013 03 14 | Rubrika: O man ne dzin

Šventosios pagrindinėje mokykloje laikotarpis tarp Vasario 16-osios ir Kovo 11-osios buvo įprasmintas daugybe renginių. Tuo rūpinosi į projektą ,,Lietuviais esame mes gimę“ susibūrę mokytojai Meilė Petrauskienė (projekto vadovė), Silva Sendrauskienė, Virginija Juškienė, Nijolė Šauklienė, Stasys Baužys.


„Žmogus, dar neapgavęs Lietuvos. Garbė palangiškiams, kad čia gyvena Albertas Žulkus ir jo darbščioji šeima. Štai kur tikrasis savo valstybės patriotas. Kūrėjas – grynuolis. Eruditas. Oho, kiek daug knygų perskaitęs. Taip pat didžiulę kolekciją bibliografinių retenybių, įvairiausių tautiškų leidinių net tada, kai juos draudė viešumoje...


Renginių kalendorius