Rugsėjo 6 dieną keleiviams ir orlaiviams vartus užvers Palangos oro uostas – nuo tos dienos jo teritorijoje darbuosis statybinė technika

Palangos tiltas, 2021-08-24
Peržiūrėta
1058
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Rugsėjo 6 dieną keleiviams ir orlaiviams vartus užvers Palangos oro uostas – nuo tos dienos jo teritorijoje darbuosis statybinė technika

Rugsėjo 6 dieną keleiviams ir orlaiviams vartus užvers Palangos oro uostas – nuo tos dienos jo teritorijoje darbuosis statybinė technika. Vos per maždaug pusantro mėnesio ketinama modernizuoti pagrindinę oro uosto aerodromo infrastruktūrą: rekonstruoti oro uosto kilimo ir tūpimo, riedėjimo taką, rekonstruoti esamą peroną, atnaujinti inžinerines sistemas, apšvietimo sistemas.

Nuo šių metų balandžio, nestabdant oro uosto veiklos, atliekami pasirengimo darbai rekonstrukcijai, kuri visu pajėgumu startuos rugsėjo 6 dieną ir oro uosto darbą sustabdys pačiam trumpiausiam reikalingam laikotarpiui – 45 dienoms, iki spalio 20 dienos. 

Šių darbų metu oro uostas bus uždarytas, skrydžiai nebus vykdomi. Pasibaigus rekonstrukcijos darbams spalio mėnesį Palangos oro uostas atnaujins darbą, o visi skrydžiai bus vykdomi įprastu režimu. Likę rekonstrukcijos darbai bus vykdomi iki 2021 metų gruodžio 2 dienos – procesai vyks jau veikiančiame oro uoste.   

Pasirinktas optimalus laikas

Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovas Dainius Čiuplys informuoja, kad oro uosto rekonstrukcijai pasirinktas pats optimaliausias laikotarpis, kuomet baigiasi atostogų pikas, sumažėja keleivių srautas. 

„Atidėti rekonstrukcijos tikrai negalėjome, nes kilimo ir tūpimo tako eksploatacijos ciklas priartėjo prie pabaigos ir, siekiant užtikrinti tinkamą aviacijos saugą, būtų tekę neproporcingai daug investuoti trumpojo efekto remontams, kurie nesprendžia problemų iš esmės“, - aiškina D. Čiuplys.

Kilimo ir tūpimo tako eksploatacijos laikotarpis paprastai siekia nuo 10 iki 15 metų. Palangos oro uoste kilimo-tūpimo tako remontas paskutinį kartą buvo atliktas 2007-aisiais. 

„Oro uostas jau turėjo problemų ne tik dėl dangos, bet ir kitų techninių aspektų – atsirado signalinių žibintų sistemos sutrikimų, prastai veikė lietaus nutekėjimo sistema, kas oro uoste yra labai svarbu“, - dėsto D. Čiuplys.

Atsižvelgus į aerodromų priežiūros tarptautinę praktiką bei Palangos oro uostų keleivių srautus, oro uosto uždarymui buvo pasirinkta rudens pirmoji pusė, kuomet įprastai sumažėja keleivių srautai, tad laikinas veiklos stabdymas bus mažiausiai skausmingas tiek oro uostų darbui aviacijos atsigavimo laikotarpiu, tiek keleivių patogumui. 

Anot Lietuvos oro uostų atstovų, išvengti pajūrio oro uosto uždarymo generaliniam atnaujinimui buvo neįmanoma, nes Palangos oro uoste yra vienas kilimo ir tūpimo takas, o atlikti tokius darbus etapais ir dar veikiančiame oro uoste - būtų per daug rizikų. 

Kas pasikeis?

„Didžiausių pokyčių keleiviai greičiausiai net nepastebės, tačiau oro uostas po rekonstrukcijos taps ne tik saugesnis, patogesnis, bet ir draugiškesnis aplinkai, nes dalis rekonstrukcijos darbų bus susiję būtent su aplinkosaugos reikalavimais“, - pasakoja D. Čiuplys.

Latvijos bendrovės „A.C.B.“, kuri atliks pagrindinius oro uosto rangos darbus, vykdomasis direktorius Armands Svikis pasakoja, kad pagrindinis rekonstrukcijos akcentas – kapitalinis kilimo ir tūpimo tako dangos remontas, kurio metu bus pakeisti ne tik asfalto sluoksniai, bet ir giliau esantys betono, skaldos sluoksniai. Jie bus ne tik atnaujinti, bet ir pastorinti, kad takas atitiktų naujausius oro uostams keliamus reikalavimus. Taip pat bus įrengta visiškai nauja paviršinių nuotekų surinkimo ir signalinių žibintų sistema.

Rangovas rekonstruos beveik 2,3 km ilgio ir 60 m pločio kilimo ir tūpimo taką, įskaitant naujai nutiestus šoninius kraštus, kurie pagerina orlaivių kilimo ir tūpimo tako saugumą. 

„Nors nusimato itin didelio masto statybos darbai, kurie dėl įtemptų terminų vyks ištisą parą, gyventojai turėtų justi minimalų rekonstrukcijos poveikį. Bus stengiamasi riboti triukšmą nakties metu, siekiant apsisaugoti nuo dulkių numatoma reguliariai barstyti birias medžiagas vandeniu“, –  pažymi A. Svikis. 

Projekto metu bus išmontuota apie 170 tūkst. kvadratinių metrų senosios dangos. Infrastruktūros atnaujinimui iš viso bus panaudota apie 83 tūkst. tonų asfalto mišinių, 190 tūkst. tonų mineralinių medžiagų, 800 tonų betono. Betono kiekis sąlyginai nėra didelis, kadangi visų oro uosto dangų pagrindą sudaro asfalto mišiniai.

Palangos oro uosto tinklalapyje veikia specialiai šiam projektui sukurtas polapis, kuriame galima rasti visą aktualią informaciją apie projektą, jo eigą, atsakymus į rūpimus klausimus ir kontaktus pasiteiravimui: www.palanga-airport.lt/rekonstrukcija 

Lina Beišinė
Lietuvos oro uostai
Komunikacijos projektų vadovė

 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi bei Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2010 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 1-297, 61 punktu, taip pat atsižvelgiant į Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos orų prognozes, Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus...


Nuo rugsėjo 16 dienos - nemokamas automobilių stovėjimas Palangos miesto gatvėse. 


Naujai atsidaręs Meatbusters gastrobaras Palangoje kviečia visus senjorus rugsėjo 21 dieną užsukti papietauti. Sąskaita nesirūpinkite ­- restoranas jus vaišina.


Savivaldybė, reaguodama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus ir į ekstremalią padėtį dėl koronaviruso pandemijos pasaulyje, siekia saugiai organizuoti interesantų aptarnavimą.


Nuo pirmadienio, rugsėjo 13 d., visos kontaktinės paslaugos bus teikiamos ir ūkinės veiklos vykdomos bei renginiai organizuojami (išskyrus nustatytas išimtis) tik asmenims, kurie atitinka Galimybių paso kriterijus. 


Rugsėjo 6 dieną keleiviams ir orlaiviams vartus užvers Palangos oro uostas – nuo tos dienos jo teritorijoje darbuosis statybinė technika (generalinis rangovas „A.C.B.“). Vos per maždaug pusantro mėnesio bus atnaujintos visos esminės oro uosto aerodromo dalys.


Nuo rugsėjo 7 dienos trumpės „Lidl“ parduotuvės, esančios Palangoje, Klaipėdos pl. 59, darbo laikas. Vasaros metu parduotuvė dirbo nuo 7 iki 24 valandos, o nuo rugsėjo vidurio pirkėjų lauks įprastu grafiku – nuo 8 iki 22 valandos.


Rugsėjo 6 dieną keleiviams ir orlaiviams vartus užvers Palangos oro uostas – nuo tos dienos jo teritorijoje darbuosis statybinė technika. Vos per maždaug pusantro mėnesio ketinama modernizuoti pagrindinę oro uosto aerodromo infrastruktūrą: rekonstruoti oro uosto kilimo ir tūpimo, riedėjimo taką, rekonstruoti esamą peroną, atnaujinti inžinerines sistemas, apšvietimo sistemas.


Nuo penktadienio, gegužės 28 d., „Ramybės“ galerija Palangoje pradeda parodų sezoną. Ir nors dėl vis dar tebesitęsiančio karantino sezonas pradedamas vėliau nei įprastai bei kitaip, nei įprastai – kol kas neplanuojami susitikimai su autoriais, – šių metų sezonas prasideda išties neeilinėmis parodomis, kurias bus galima išvysti ne tik...


Šiemet Švietimo ir mokslo ministerija prieš pat Mokslo ir žinių dienos šventę sukėlė šiek tiek chaoso, leisdama mokykloms pačioms apsispręsti, kada sukviesti mokinius paminėti šią dieną: šeštadienį – rugsėjo 1-ąją ar pirmadienį – rugsėjo 3-iąją. O kaip bus Palangoje?


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius