2022 m. rugsėjo 9 d. 17 val. Palangos gintaro muziejuje atidaroma juvelyrės Neringos Poškutės-Jukumienės paroda „Prūsų mėlis/Prussian Blue“

Palangos tiltas, 2022-09-06
Peržiūrėta
1549
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

2022 m. rugsėjo 9 d. 17 val. Palangos gintaro muziejuje atidaroma juvelyrės Neringos Poškutės-Jukumienės paroda „Prūsų mėlis/Prussian Blue“

Paroda veiks iki 2023 m. balandžio 16 d.

Neringa Poškutė-Jukumienė Lietuvos šiuolaikinėje juvelyrikoje užima unikalią poziciją: ji nesusikoncentruoja į kūnui skirtus objektus ar tuo labiau nekuria papuošalų, o fiksuoja procesus. Juvelyrika jai – nuolat kintančio tyrimo programa, kurioje svarbiausi dalykai – jos kaip menininkės smalsumas ir aktyvi socialinė pozicija. Juvelyrės kūryba neįmanoma be žiūrovų, ne pasyvių stebėtojų, bet aktyvių dalyvių. Jie provokuojami judėti menininkės nubrėžtomis trajektorijomis, mintyse prisiderinti instaliacijos fragmentus prie savo kūno, o labiausiai pageidaujama – kad patys taptų instaliacijos dalimi kaip šįkart.

Naujausioje N. Poškutės-Jukumienės juvelyrikos instaliacijoje „Prūsų mėlis/Prussian Blue“ pasakojama apie šiuolaikiškumo ir istorijos sankirtą, apie iliuzijų ir realybės neatitikimą, apie politiką ir sakralumą. Prūsų mėlis – spalva, atsiradusi dėl klaidos, kai šveicaras dažų gamintojas Johannas Jacobas Diesbachas, XVIII a. pradžioje dirbęs Berlyne, bandė sukurti raudonus košenilio dažus. Tačiau sureagavus kraujui, kaliui ir geležies sulfatui susidarė geležies ferocianidas, turintis labai ryškų mėlyną atspalvį. Šis pirmasis sintetinis pigmentas buvo pavadintas prūsų mėlyna arba Berlyno mėlyna; pavadinimas inspiravo poetus, rašytojus, iki šiol jis skamba romantiškai, nors nieko romantiško čia nėra. Dažnai žmonės, pamatę tikrąją prūsų mėlio spalvą, išgyvena nusivylimą. N. Poškutė-Jukumienė įvairiais prūsiškos mėlynos emalio, epoksidinės dervos atspalviais dengia rombus, sudarančius pagrindinius instaliacijos akcentus. Ji, galima sakyti, mato pasaulį per rombo formą. Ją pasitelkus galima žaisti daugeliu būdų: į rombus išsiskirsto geltonai juoda užtverianti juosta, jis simbolizuoja deimantą ir moters įsčias, jis naudojamas eismo ženkluose; jis kaip modulis, galintis ta pačia forma išreikšti daugybę dalykų. Šiuo atveju Palangos gintaro muziejaus koplyčia pavirsta vienu dideliu rombu, kuriame tarsi sakraliame rate dar kartą įvairiais būdais atsikartoja iš rombų sudėliota mozaika. Mozaikos, dažniausiai naudojamos bažnyčiose, čia tampa šiuolaikiškumo ženklais; įsižiūrėję į vaizdus rombuose, užlietus emaliu, epoksidine derva, pamatysime memus ir kitus kasdienos inkliuzus. Memai, tos mūsų šiuolaikiškumo vizualinės atplaišos, skirtos trumpai reflektuoti ir komiškai arba ironiškai atspindėti tai, kas vyksta, ir veikia labai trumpą laiką. Vienu metu visi jais dalijasi, tačiau jau po keleto mėnesių niekas gali ir nebesuprasti jų prasmės. Tačiau šie komunikacijos vienetai išlaiko informacijos, vienu metu užplūstančios visuomenę, gabalėlius. N. Poškutė-Jukumienė memus perkelia į juvelyrinius rombus, juos paversdama instaliacijos dalimi ir skatindama žiūrovus atpažinti tai, kas buvo aktualu, o praėjus laikui nebeteko reikšmės. Tie prūsiško mėlio rombai – kaip savotiškos laiko kapsulės; ar ne tokia pati laiko kapsulė yra ir gintaras? Ar ne taip pat romantizuojame mėlynąjį gintarą, patį rečiausią, iš tiesų anaiptol nešvytinčio mėlyna spalva? Ar mėlis nesuteikia savotiško romantiško spindesio „mėlynajai žemei“, kurioje slūgso gintaro klodai ir kuri išties tėra tik kito atspalvio pilka? Mes patys savo aplinką pripildome iliuzijų ir nusiviliame susidūrę su realybe.

Jurgita Ludavičienė

 

Kuratorė Jurgita Ludavičienė

Koordinatorė Regina Makauskienė

Architektas Vladas Balsys

Dailininkė Lina Bastienė

 

Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba

Informacinis rėmėjas LRT

Rėmėjas Baldų prekybos centras „Šilas“ 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite


Minint Tarptautinę šeimos dieną, kviečiame siųsti savo nuotraukas, kurios labiausiai atspindi, kas Jums yra šeima.



Palangos savivaldybės II a.fojė trečiadienį, balandžio 3 d., 15 val. atidaroma bendruomenės "Palangos santarvė" rengiama paroda "Palanga - mano miestas".


Palangos burmistro Jono Šliūpo muziejus gruodžio 6 d. 17 val. kviečia į vieno eksponato parodos atidarymą „Reglamentuota palangiškių ir poilsiautojų kasdienybė“.


Kviečiame į Šilko klubo parodos „LAIŠKAI IŠ KRENTANČIŲ LAPŲ" atidarymą šiandien, lapkričio 17d., 15.00 val. Palangos miesto savivaldybės (Vytauto g. 112) II a. fojė.


Įsibėgėjant pavasariui Palangos kultūrinis gyvenimas įgauna naują pagreitį – kovo 30 – balandžio 5 dienomis kurorto bendruomenė bei svečiai tradiciškai kviečiami drauge paminėti ne tik Palangai, bet ir visai šaliai svarbius du istorinius įvykius. Renginių ciklas „Palangos dienos“ sutelks bendruomenę visą savaitę minėti Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos 1921 m. kovo 30 d., taip pat –...


Šiemet įgyvendinama iš Kretingos krašto kilusio žymaus Lietuvos skulptoriaus Antano Mončio (1921–1993) 100-mečio atminimui skirta renginių programa „Sveikinimai ir pasisveikinimai Antano Mončio gimimo 100-mečiui“. Globojama Palangos miesto mero Šarūno Vaitkaus, Palangoje ji vyksta visus metus. Svarbiausi renginiai – šv. Mišios Palangos katalikų bažnyčioje, fotografijų parodos „Kryžiaus kelio...


Palanga kviečia į Kurhauzo medinės dalies atidarymą

"Palangos tilto" informacija, 2020 10 15 | Rubrika: Miestas

Šiandien, šeštadienį, 13 val. Palanga visus kviečia į Kurhauzo, kurorto simbolio, medinės dalies atidarymą. Jeigu neturėsite galimybės apsilankyti atgimusioje medinėje Kurhauzo dalyje šeštadienį, tai bus galima padaryti ir sekmadienį nuo 10 val. iki 16 val. Svarbu nepamiršti, kad norėdami dalyvauti renginyje ar užeiti į pastato vidų, ir...


Nuo rugpjūčio vidurio iki rugsėjo 10-osios Antano Mončio namuose-muziejuje veikia dvi Lietuvos jūrų muziejaus parodos, kurių lankytojai galės pasijusti tikrais kapitonais bei išvysti... delfinų piešinius.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius