Ragina pacientus prisidėti prie bendro tikslo trumpinti eiles pas gydytojus

Palangos tiltas, 2023-12-18
Peržiūrėta
571
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Ilgos eilės – ne tik viena populiariausių temų kalbant apie sveikatos priežiūrą, bet ir sritis, kuriai šiemet skirtos išimtinai didelės Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšos. Kaip už šias lėšas gydymo įstaigos gerina paslaugų prieinamumą ir kaip padėtį dėl eilių gali pakeisti pacientai? 

Metų pradžioje be ligonių kasų ir gydymo įstaigų sutartyse numatytų didesnių lėšų medicinos paslaugoms su kai kuriomis įstaigomis pasirašyti ir susitarimai dėl papildomų lėšų, už kurias jos įsipareigojo didinti nemokamai teikiamų paslaugų skaičių, spręsti ilgų eilių pas gydytojus problemą. Pavyzdžiui, Vilniaus teritorinė ligonių kasa (TLK) pagal susitarimus su 17 Vilniaus ir Alytaus apskričių gydymo įstaigų papildomai skyrė iš viso 23,3 mln. eurų iš PSDF. Be to, visoms gydymo įstaigoms apmokamos ir viršsutartinės ambulatorinės, dienos stacionaro, chirurgijos, slaugos paslaugos.

„Baigiantis metams prieš sudarydami kitų metų sutartis pasidomėjome, kaip gydymo įstaigoms sekasi įgyvendinti įsipareigojimus didinant paslaugų prieinamumą. Apklausėme didžiausius pacientų srautus turinčias Vilniaus poliklinikas ir matome, kad nors eilių problema vis dar didelė, įstaigos aktyviai stengiasi gerinti situaciją, yra teigiamų pokyčių. Tačiau apklaustos gydymo įstaigos taip pat atkreipė dėmesį, kad vis dar palyginti daug pacientų, neatšaukę savo registruoto vizito, pas gydytoją neatvyksta, o tai irgi daro įtaką eilėms“, – sako Vilniaus TLK Sutarčių skyriaus vedėja Dangira Skebėrienė.

Pasak D. Skebėrienės, šiemet gydymo įstaigos ėmėsi įvairių priemonių, kad iš PSDF apmokamos paslaugos apdraustiesiems būtų prieinamesnės. Nors pritraukti naujų gydytojų specialistų tampa iššūkiu net didžiuosiuose miestuose, vis dėlto pagal galimybes gydymo įstaigos įdarbino naujų skirtingų sričių specialistų, kai kurios – net iki keliolikos, dalis specialistų pasididino darbo krūvį, kai kur išplėstas dienos chirurgijos paslaugų spektras, pailgintas darbo laikas. 

Kelios didelės sostinės gydymo įstaigos, kaip antai Antakalnio, Karoliniškių, Šeškinės, Centro poliklinikos, pasiūlė pacientams galimybę registruotis šeštadienio vizitams pas gydytojus. Priklausomai nuo gydymo įstaigos, šeštadieniais jose gali būti teikiamos šeimos gydytojų ir (ar) gydytojų specialistų, pas kuriuos eilės ilgiausios, paslaugos, pavyzdžiui, kardiologo, vaikų chirurgo, endokrinologo, neurologo, oftalmologo, otorinolaringologo, urologo, chirurgo, traumatologo. 

Situacija palaipsniui gerėja: Vilniaus TLK veiklos zonos gydymo įstaigose gydytojų konsultacijų šiemet iki gruodžio suteikta 10 proc., dienos stacionaro paslaugų – 18 proc., ambulatorinės chirurgijos paslaugų – 20 proc., dienos chirurgijos – 22 proc. daugiau, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Vis dėlto eiles lemia ne tik lėšos arba medicinos personalo skaičius, bet ir pacientų sąmoningumas. Apklaustų didžiųjų gydymo įstaigų duomenimis, neatšaukdami registruoto vizito Vilniuje pas gydytojus neatvyksta apie 10 proc. pacientų, t. y. kas dešimtas vizitui užsiregistravęs žmogus. 

Gera žinia ta, kad pažangą darome – prieš kelerius metus neįvykę neatšaukti vizitai sudarė net apie trečdalį. Tačiau dar yra kur tobulėti. Pavyzdžiui, jeigu šiuo metu per dieną poliklinikoje užregistruojama suteikti planines paslaugas 3 tūkstančiams pacientų ir iš jų neatšaukdamas vizito dešimtadalis neatvyksta, tai galbūt tądien nepriimama 300 kitų pacientų, per darbo savaitę – jau 1,5 tūkstančio. Regionuose skaičiai mažesni, bet tikėtina, kad neatvykusiųjų procentinė dalis panaši ir yra reikšminga mažesnėms vietos gydymo įstaigoms bei gyventojų bendruomenėms. 

„Siekdamos, kad tokių situacijų mažėtų ir būtų racionaliai panaudojamas tuo metu dirbančių gydytojų laikas, gydymo įstaigos prieš vizitą skambina pacientams, siunčia elektroninius laiškus, SMS pranešimus, atsakydami į kuriuos žmonės informuoja atvyksią ar ne. Tačiau pasitaiko, kad pacientai, net patvirtinę atvykimą, pas gydytoją taip ir nepasirodo. Deja, kartais nutinka, kad į registruotus vizitus pacientai neatvyksta ir šeštadieniais, kai gydymo įstaigos gyventojų patogumui dirba papildomu laiku“, – situaciją komentuoja Vilniaus TLK atstovė.

Veikiausiai mažai kas žino, kad Lietuvos teisės aktai įpareigoja pacientus, kurie negali atvykti pas gydytoją nustatytu laiku, apie tai pranešti gydymo įstaigai ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki numatomo paslaugos vizito. Suprantama, kad gyvenime gali susiklostyti aplinkybių, kai žmogus negali pranešti. Tačiau svarbiausia yra tai, kad pacientai suprastų, jog neatšaukę vizito, kai tai padaryti gali, į jį neatvykdami atima galimybę tuo laiku paslaugą gauti žmogui, kuriam būtent tada ji gali būti gyvybiškai svarbi. Negalint atvykti, kuo anksčiau apie tai informuoti gydymo įstaigą turėtų būti ne mažesnė pacientų pareiga nei gydytojų pareiga gydyti. 

 

Vilniaus teritorinės ligonių kasos informacija

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Ilgos eilės – ne tik viena populiariausių temų kalbant apie sveikatos priežiūrą, bet ir sritis, kuriai šiemet skirtos išimtinai didelės Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšos. 


Informacinis nuovargis – taip būtų galima įvardinti Lietuvos gyventojų santykį su socialiniuose tinkluose skelbiamu turiniu apie Rusijos vykdomą karą Ukrainoje. 


Vasara daugeliui neatsiejama nuo maudynių ir poilsio gamtoje. Klaipėdos apskrities pareigūnai primena, kad vaikams iki 14 metų būti prie vandens telkinių, o ypač maudytis, be suaugusiųjų priežiūros yra draudžiama. 


Vasara daugeliui neatsiejama nuo maudynių ir poilsio gamtoje. Klaipėdos apskrities pareigūnai ragina prie vandens pramogauti saugiai ir atsakingai.


Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ kviečia šalies gyventojus padėti nuo karo bėgantiems Ukrainos žmonėms paaukojant nebenaudojamus, tačiau veikiančius telefonus ir planšetes. Operatorius pasirūpins įrenginių surinkimu, patikrinimu bei tiekimu „Raudonojo Kryžiaus“ organizacijai, kuri teikia pagalbą ukrainiečiams. 


Baltijos jūra yra viena labiausiai užterštų vidinių jūrų pasaulyje. Prie šios taršos gana stipriai prisideda ne tik pramonė, bet ir mes visi, mat nemaža dalis teršalų atkeliauja tiesiai iš namų ūkių. Todėl norėdami atkreipti dėmesį į pajūrio taršos problemą, liepos 9– 12 d. ir liepos 16–18 d. ledai „Baltija“ inicijuoja nedidelę švarinimo akciją Palangos Birutės parko paplūdimyje, kurios metu...


Laurynas Šerelis, Palangos naujakurys, ir transporto/logistikos įmonės UAB „Arsatrans“ savininkas ir direkorius, jau keletą metų intensyviai užsiima ištvermės sportu, dalyvvauja tiratlono varžybose. Tačiau naujausias vyro iššūkis pakelia antakius: Laurynas ruošiasi nubėgti 100 kilometrų – ir net daugiau – nuo Latvijos bei Lietuvos...


Bendradarbiaudamas su Savivaldybės Ekstremalių Situacijų Komisija (ESK), "Palangos tiltas" pristato dar vieną Savivaldybės savanorę,pasiryžusią padėti pagalbos reikalingiems palangiškiams ekstremalios situacijos šalyje metu. Susipažinkite: Klaudija Kuprijanovaitė.


Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) specialistai gauna nemažai gyventojų klausimų dėl galimybės tiesiogiai konsultuotis pas gydytojus specialistus. VLK pranešime spaudai primena, kad daugeliu atvejų reikia kreiptis į šeimos gydytoją, tačiau kai kada apdraustieji privalomuoju sveikatos draudimu turi galimybę pas gydytoją specialistą patekti ir be...


„Tikrai, tikrai smagu buvo jausti gyvenimą tada, kai buvo gyvi“, – palangiškė, meniškos prigimties Klaipėdos plento gyventoja Stanislova kalbėjo objektyviai, neapmaudavo, nepyko, tik pabrėžė, kad tada, „kai buvo gyvi“, buvom lietuviai ir vieningesni, ir draugiškesni, ir nebėgom vienas nuo kito už artimiausios sankryžos...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius