Seimui pateiktos įstatymo pataisos, numatančios pokyčius tvarkoje dėl greičio matuoklių įrengimo

Palangos tiltas, 2023-09-12
Peržiūrėta
913
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Seimui pateiktos įstatymo pataisos, numatančios pokyčius tvarkoje dėl greičio matuoklių įrengimo

Antradienį Seime pateiktas grupės parlamentarų inicijuotas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektas, kuriuo reglamentuojama, kur galėtų būti įrengiami stacionarūs ir vidutinio greičio matuokliai.

Už siūlymą po pateikimo balsavo 78, prieš 6, susilaikė 7 Seimo nariai. Pagrindiniu komitetu svarstysiančiu projektą patvirtintas Ekonomikos komitetas. Projektas svarstymo stadijoje į plenarinių posėdžių salę turėtų grįžti gruodžio 5 d., jam paprašyta Vyriausybės išvados.

Vienas iš projekto iniciatorių, konservatorius Mindaugas Skritulskas tikino nesąs nusistatęs prieš greičio matuoklius, tačiau teigė, jog šiuo metu yra ydinga tvarka, kaip jie diegiami. 

„Įstatymo teikėjai nėra nusistatę prieš prevencines priemones, prieš greičio matuoklius, tačiau norėtume atkreipti dėmesį, kad šiuo metu yra ydinga tvarka, kaip šios priemonės yra diegiamos.

Nėra nei įstatymu reglamentuota, nei poįstatyminiais teisės aktais, tačiau kriterijus nustato Lietuvos automobilių kelių direktorius savo įsakymu“, – antradienį plenarinio posėdžio metu parlamente teigė M. Skritulskas.

Šias įstatymo pataisas inicijavo parlamentarai, konservatoriai M. Skritulskas, Andrius Kupčinskas, Kazys Starkevičius, Rasa Petrauskienė, liberalas Eugenijus Gentvilas ir „darbiečiai“ Andrius Mazuronis bei Viktoras Fiodorovas. 

Įstatymo projektu siūloma įtvirtinti naują „stacionarios eismo priežiūros priemonės“ sąvoką bei nustatyti, kad stacionarios eismo priežiūros priemonės galėtų būti įrengiamos eismo saugumo užtikrinimo tikslais. 

Taip pat įstatymu nustatomas principas, jog tokių priemonių įrengimas visų pirma turi būti susietas su pavojumi eismo saugumui identifikuotame kelio ruože, kurio sumažinti įgyvendinant kitas kelio infrastruktūros gerinimo priemones nėra galimybės.

Parlamentarai siekia, kad tuo atveju, kai priemonė įrengiama kelio ruože (pvz. vidutiniai greičio matuokliai), jie turi būti įrengiami taip, jog jų veikimas apimtų ne daugiau nei 10 kilometrų, t. y. tik ribotoje kelio atkarpoje. 

Taip pat numatoma, kad vidutinio greičio matavimo ruožų gali būti ne daugiau kaip 3, bendras stacionarių eismo greičio matavimo vietų skaičius gali būti ne didesnis kaip 5 viename kelyje. 

Siekiama taip pat nustatyti reikalavimus stacionarių eismo priemonių įrengimui automagistralėse, kurios pasižymi ypatingai dideliu eismu. 

Numatoma, kad poveikio asmens duomenų apsaugai vertinimas privalo būti atliktas iki sprendimo dėl stacionarių eismo priežiūros priemonių įrengimo priėmimo. 

 

ELTA

Ignas Dobrovolskas 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Pasirodo, net ir dar nepriimtas, palangiškio Seimo nario Mindaugo Skritulsko su kolegomis inicijuotas įstatymo projektas, kurio tikslas –reglamentuoti greičio matuoklių įrengimo tvarką bei paskatinti diegti ne vien prevencines, bet realias saugumo priemones keliuose, jau duoda vaisių! Kokie jie?


Antradienį Seime pateiktas grupės parlamentarų inicijuotas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektas, kuriuo reglamentuojama, kur galėtų būti įrengiami stacionarūs ir vidutinio greičio matuokliai.


Susisiekimo ministras Marius Skuodis nepritaria Darbo partijos inicijuojamam įstatymo projektui, kuris leistų numatyti tvarką, kur Lietuvoje būtų įrengiami greičio matuokliai. Pasak jo, tokius sprendimus turi nustatyti už saugų eismą atsakingos institucijos.


Rugpjūčio 10 d. pateiktas registruoti Seimo nario Mindaugo Skritulsko kartu su Seimo narių grupe parengtas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektas, kurio tikslas – reglamentuoti stacionarių eismo priežiūros priemonių – greičio matuoklių – įrengimą, praneša BNS.


Energetikos sprendimų bendrovė „Elektrum Lietuva“ pradeda pirmųjų elektromobilių viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus. Šiuo metu pasirašytos sutartys dėl 34 įkrovimo stotelių įrengimo skirtingose šalies lokacijose. 


Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso 416 straipsnio pakeitimui, suvienodindamas atsakomybę už greičio viršijimą tiek motociklininkams, tiek lengvųjų automobilių vairuotojams.


Seimo narys konservatorius Mindaugas Skritulskas parlamentarų grupės vardu Seimui ketina pateikti Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, kuriomis siūloma suvienodinti administracinę atsakomybę už greičio viršijimą motociklininkams ir automobilių vairuotojams. 


Savo kaltės niekada nepripažinęs, bet septyneriems metams nuteistas buvęs faktinis Palangos kredito unijos (PKU) vadovas Evaldas Petrauskas po devynių ir pusės mėnesio bausmės atlikimo Kybartų pataisos namuose prieš Kalėdas išvydo laisvę. Lietuvos aukščiausiasis teismas (LAT) nutarė, kad Klaipėdos apygardos teismo 2018 metų sausio 12 dienos nuosprendis turi būti...


Seimo konservatorė Rasa Juknevičienė pateikė įstatymo pataisą, kuria siūloma, kad savivaldybių ir rajonų merai galėtų vadovauti tik dvi kadencijas iš eilės. Tokiu būdu siekiama užtikrinti tam tikrą miestų ir rajonų vadovų rotaciją – užleisti vietą kitiems politiniams lyderiams. Ką apie tokias rengiamas įstatymo pataisas mano Palangos politikai ir kokias įstatymo pataisas...


Pirmadienį Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė pasirašė šilumos ūkio įstatymo pataisas, kurios apriboja galimybę šilumos tiekėjui prižiūrėti šilumos tinklus. Pataisos numato, kad pačioms gyventojų bendrijoms bus leista pasirinkti šilumos punkto prižiūrėtojus. Tai reiškia, kad šilumos bendrovėms, valdančioms ir prižiūrinčioms...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius