Seimui pateiktas siūlymas Šventosios jūrų uosto valdymui steigti uosto direkciją

Palangos tiltas, 2021-09-14
Peržiūrėta
1854
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Šarūno Mažeikos nuotr. Delfi.lt
Šarūno Mažeikos nuotr. Delfi.lt

Seimą antradienį, rugsėjo14 d., pasiekė įstatymų pataisos, leisiantis Šventosios jūrų uosto akvatoriją ir uosto infrastruktūrą patikėjimo teise valdyti, naudoti ir ja disponuoti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 

Jos savininko teises ir pareigas įgyvendintų Palangos miesto savivaldybės administracija, uosto žemės nuomos sutarties formą ir uosto žemės nuomos mokesčio apskaičiavimo tvarkos aprašą Palangos miesto savivaldybės teikimu tvirtintų Vyriausybė. Tai numatančias Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisas ir jas lydinčias Žemės įstatymo bei Valstybės ir savivaldybių turto naudojimo ir disponavimo juo įstatymų pataisas antradienį buvo pateikta Seimui.

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Mindaugas Skritulskas siūlo į įstatymą įrašyti nuostatą, kad „uosto žemė, akvatorija ir uosto infrastruktūra neprivatizuojamos“, taip pat tai, kad „uostui priskirtu valstybės turtu negali būti užtikrinamas trečiųjų asmenų prievolių vykdymas.“ 

Siekiant užtikrinti, kad Šventosios jūrų uosto žemės nuomos procedūros būtų organizuojamos viešai, laikantis nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principų, siūloma numatyti, kad uosto direkcija uosto žemę gali išnuomoti tik viešosios procedūros tvarka.

 Taip pat siūloma nustatyti, kad viešosios procedūros tvarkos aprašą Palangos miesto savivaldybės tarybos teikimu tvirtina Vyriausybė. Įstatymo projektu siekiama nustatyti, kad tam tikras šiuo metu galiojančio įstatymo funkcijas uosto direkcija įgyvendina kartu su Palangos miesto savivaldybe: rengia uosto plėtros krypčių projektus, organizuoja jų įgyvendinimą, mokslinių tyrimų darbus, reklamuoja uostą; įgyvendina uosto apsaugos nuo taršos prevencijos priemones ir organizuoja taršos padarinių likvidavimą; stebi ir išlaiko projektinius gylius uosto akvatorijoje, prie krantinių ir pirsų; taip pat turi teisę statyti, remontuoti, rekonstruoti, griauti ir atnaujinti (modernizuoti) uosto infrastruktūrą. 

Tikimasi, kad įstatymo pataisų įgyvendinimas turės teigiamos įtakos efektyvesnei Šventosios uosto vystymosi plėtrai. Priėmus siūlomas pataisas Vyriausybė turės atnaujinti Šventosios jūrų uosto žemės nuomos konkurso tvarką, sutarties formą ir žemės nuomos mokesčio apskaičiavimo tvarkos aprašą, o Palangos miesto savivaldybės taryba turės atnaujinti Šventosios jūrų uosto naudojimo taisykles.

 Šiuo metu įstatyme numatyta, kad Šventosios jūrų uosto žemę, akvatoriją ir uosto infrastruktūrą patikėjimo teise valdo, naudoja ir ja disponuoja Palangos miesto savivaldybė.

delfi.lt
 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Palangos savivaldybė paskelbė viešojo pirkimo konkursą dėl Šventosios jūrų uosto pietinio ir šiaurinio bangolaužių naujos statybos techninio projekto parengimo. Projektą su statybą leidžiančiu dokumentu tikimasi turėti po 14 mėnesių nuo sutarties su rangovu pasirašymo.


Ketvirtadienį (rugpjūčio 31 d.) Palangos miesto savivaldybėje svečiams iš Briuselio buvo pristatyta Šventosios jūrų uosto rekonstrukcijos ir įveiklinimo raida.


Ketvirtadienį, balandžio 27 dieną, Seimas priėmė Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisas, inicijuotas Seimo nario Mindaugo Skritulsko, kuriomis siūloma nuo 2024 m. Šventosios jūrų uosto žemę, jo infrastruktūrą ir akvatoriją leisti patikėjimo teise valdyti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ seniūnas Saulius Skvernelis siūlo, atsižvelgiant į valstybės finansines galimybes, 2022 metais skirti 12 milijonų eurų  vienam iš Šventosios jūrų uosto rekonstrukcijos etapų – molų įrengimo darbams. 


Seimą antradienį, rugsėjo14 d., pasiekė įstatymų pataisos, leisiantis Šventosios jūrų uosto akvatoriją ir uosto infrastruktūrą patikėjimo teise valdyti, naudoti ir ja disponuoti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Šventosios jūrų uostą, jo infrastruktūrą ir akvatoriją siūloma leisti patikėjimo teise valdyti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Šventosios jūrų uosto atstatymo darbams uždegta žalia šviesa – šiandien, kovo 16 d., pasirašyta žvejybos infrastruktūros sukūrimo rangos darbų sutartis. Ją parašais patvirtino Palangos miesto savivaldybės administracijos direktorė Akvilė Kilijonienė ir UAB „Plungės lagūna“ vykdomasis direktorius Povilas Batavičius. Planuojama, kad darbai...


Vakar neeiliniame tarybos posėdyje pagaliau patvirtintas Šventosios jūrų uosto detalusis planas. Pritarus šiam svarbiam tiek Šventajai, tiek valstybei dokumentui, uosto direkcija teiks paraišką dėl techninės dokumentacijos rengimo, kainuosiančio apie 8 mln. Lt, finansavimo ES paramos lėšomis.


Parengta Šventosios jūrų uosto galimybių studija

„Palangos tilto“ informacija, 2010 05 27 | Rubrika: Miestas

Šią savaitę miesto meras Vytautas Stalmokas, Administracijos direktorius Valerijus Kuznecovas ir vyriausiasis architektas Svajūnas Bradūnas Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste dalyvavo techninės tarybos posėdyje, kur UAB „Ardanuy Baltic“, Ispanijos kompanija „Ardanuy Ingeneria“ atstovė Lietuvoje pristatė Šventosios jūrų uosto galimybių studiją.


Šventojoje Klaipėdos apskrities viršininkas Arūnas Burkšas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas, Palangos miesto savivaldybės meras Vytautas Stalmokas su savivaldybės administracijos direktoriumi Valerijumi Kuznecovu bei laikinuoju miesto vyriausiuoju architektu Svajūnu Bradūnu, dalyvaujant Šventosios seniūnui Eugenijui Čilinskui, aptarė Šventosios...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius