Ieškoma galimybių didinti skrydžių iš Palangos oro uosto geografiją

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2013-11-07
Peržiūrėta
1836
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Asociacijos „Klaipėdos regionas“ visuotiniame narių susirinkime aptarti su Palangos oro uostu susiję klausimai.
Asociacijos „Klaipėdos regionas“ visuotiniame narių susirinkime aptarti su Palangos oro uostu susiję klausimai.

Klaipėdos regiono pasiekiamumo didinimas oro transportu – Palangai ir visam Vakarų Lietuvos regionui itin aktualus klausimas, kurį kurorto meras Šarūnas Vaitkus kartu su kitų Klaipėdos regiono savivaldybių merais aptarė asociacijos „Klaipėdos regionas“ visuotiniame narių susirinkime bei susitikime su susisiekimo viceministru Arijandu Šliūpu. Apie galimybes plėsti skrydžių krypčių skaičių asociacijos nariai diskutavo ir su oro linijų bendrovės „Air Lituanica“ komercijos direktoriumi Simonu Bartkumi.
Susitikime dalyvavo asociacijos „Klaipėdos regionas“ prezidentas bei Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, asociacijos vykdantysis direktorius Valdas Pučkorius. Klaipėdos rajono meras Vaclovas Dačkauskas, Kretingos rajono meras Juozas Mažeika, Skuodo rajono meras Stasys Vainoras, Palangos miesto meras Š. Vaitkus ir kurorto Savivaldybės administracijos direktorė Akvilė Kilijonienė. Aptarti Palangos oro uosto perspektyvas taip pat atvyko Vilniaus oro uosto Komercijos departamento direktorė Jūratė Baltrušaitytė, Tadas Vizgirda, Vilniaus oro uoste atsakingas už oro maršrutų plėtrą ir palaikymą bei laikinoji Palangos oro uosto vadovė Vaida Gendrolytė.  
Susitikimo su asociacijos „Klaipėdos regionas“ nariais metu susisiekimo viceministras A. Šliūpas pristatė planus iki birželio pabaigos sujungti Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus. Jo teigimu, prasminga turėti vieną struktūrą visiems oro uostams valdyti. „Esu įsitikinęs, kad didesnė struktūra sukuria didesnes galimybes, nei dirbant lokaliai“, – kalbėjo A. Šliūpas.
Išklausęs viceministrą, Š. Vaitkus pabrėžė, jog Palangos oro uostas atitinka visus kokybės bei saugumo reikalavimus ir yra geroje strateginėje vietoje. Tačiau pagrindinė problema, su kuria susiduriama – skrydžių krypčių stoka. „Todėl labai svarbu, kad sujungus tris oro uostus, skrydžių geografija iš Palangos oro uosto plėstųsi“, – sakė Š. Vaitkus.
Viceministras A. Šliūpas konstatavo, jog jungiant tris oro uostus keliamas tikslas yra ne tik efektyviau spręsti finansinius klausimus, bet ir išlaikyti šiandien esamas skrydžių kryptis. „Palangos oro uostas turi savo potencialą ir nišą, tad keliami du tikslai – plėsti čia dirbančių oro linijų bendrovių skaičių bei didinti regiono pasiekiamumą oro keliu“, – sakė viceministras. A. Šliūpo nuomone, prisidėti savo lėšomis sprendžiant pastarąjį klausimą turėtų ne tik viešasis, bet ir privatus sektorius.
Tačiau viceministras taip pat atkreipė dėmesį, kad Savivaldybės, skirdamos lėšų vienos ar kelių skrydžių krypčių rinkodarai, neturėtų sukurti išskirtinių sąlygų vienai oro linijų bendrovei – tai galėtų sukelti kitų, oro uoste jau aktyviai dirbančių, vežėjų nepasitenkinimą. Dėmesys bei palaikymas, A. Šliūpo nuomone, turėtų būti rodomas ne tik naujai į Palangos oro uostą ateinančioms, bet ir čia jau daugelį metų dirbančioms oro linijų bendrovėms.
Pasak V. Grubliausko, Vakarų Lietuvos savivaldybių skiriamos lėšos skrydžių rinkodarai neturėtų būti vertinama kaip išskirtinių sąlygų vienam iš vežėjų sukūrimas. „Tai tiesiog – regiono reklama pasirinktomis kryptimis. Mūsų tikslas yra regiono prieinamumo oro keliu didinimas, numatant prioritetines kryptis“, – teigė V. Grubliauskas. Prioritetinės kryptys galėtų būti Londonas, Maskva, Sankt Peterburgas, Hamburgas ir kitos.
Susirinkimo dalyviai pripažino, jog Savivaldybėms apsisprendus skirti finansavimą pasirinktų skrydžių krypčių rinkodarai, vertėtų svarstyti galimybę skelbti konkursą minėtai paslaugai bei jame dalyvauti pakviesti keletą oro linijų bendrovių. Klaipėdos regiono savivaldybių merai diskusijos metu ne kartą pabrėžė, jog šis klausimas turi būti sprendžiamas efektyviai, nes jau prieš metus, planuojant 2013 m. Savivaldybių biudžetus, lėšos Londono krypties rinkodarai Savivaldybių biudžetuose buvo numatytos, tačiau norimo rezultato – naujo skrydžio iš Palangos oro uosto – iki šiol nesulaukta. Atsakydama į tai V. Gendrolytė patikino, jog dėl galimybės plėsti skrydžių iš Palangos Londono kryptimi geografiją  yra aktyviai dirbama bei sulaukiama rimtų oro bendrovių ketinimų.  
Asociacijos „Klaipėdos regionas“ nariai taip pat išklausė ir oro linijų bendrovės „Air Lituanica“ komercijos direktoriaus S. Bartkaus pasiūlymą dėl galimo bendradarbiavimo Palangos oro uoste plečiant skrydžių krypčių skaičių. Bendrovės pateiktas siūlymas – vasaros sezono laikotarpiu (nuo balandžio iki lapkričio) iš Palangos oro uosto skraidinti keleivius trimis naujomis kryptimis – į Londoną, Maskvą bei Sankt Peterburgą. Mainais už tai „Air Lituanica“ norėtų Klaipėdos regiono Savivaldybių finansinės paramos šių skrydžių rinkodarai – iš viso 400 tūkst. litų.
Pasak S. Bartkaus, skaičiuojama, kad šie trys maršrutai vien per vasarą pervežtų mažiausiai 10 tūkst. keleivių. Palyginti – Palangos oro uostas per metus perveža apie 100 tūkst. keleivių.
Palangos mero Š. Vaitkaus teigimu, „Air Lituanica“ siūlomos skrydžių kryptys yra labai palankios Vakarų Lietuvos regionui. Jei dėl minėtų maršrutų būtų apsispręsta teigiamai, lėšų skrydžių rinkodarai klausimą spręsti turėtų visų Vakarų Lietuvos savivaldybių tarybos.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Penktadienį, birželio 23 d., Palangoje vykusiame Lietuvos kurortų asociacijos (LKA) narių suvažiavime, be kitų svarstytų klausimų, buvo renkami naujas asociacijos prezidentas, viceprezidentas bei Revizijos komisijos nariai. Rotacijos būdu, pasibaigus ligšiolinės asociacijos prezidentės Birštono merės Nijolės Dirginčienės kadencijai. naujojo LKA prezidento pareigos dvejų metų kadencijai...


Palangos oro uoste vykstanti rekonstrukcija artėja prie pabaigos, Vakarų Lietuvos regione jau netrukus keleivius ir orlaivius bus galima priimti pagal naujausius standartus atnaujintame oro uosto aerodrome. Kodėl tai svarbu ne vien Palangai, bet ir visam regionui, ir kokią įtaką sėkmingas oro uosto darbas turi regiono ekonomikai?


Balandžio 29 dieną nuotoliniu būdu vyko Nacionalinės TAU asociacijos visuotinis susirinkimas, dalyvaujant visų 44 šiuo metu asociacijai priklausančių Lietuvos trečiojo amžiaus universitetų atstovams. Susirinkimo tikslas išrinkti naują asociacijos tarybą, revizijos komisiją ir Prezidentą. Asociacijos tikslas koordinuoti trečiojo amžiaus universitetų veiksmus, organizuoti mokymasi...


Trečiadienį, gruodžio 16 d., Seimo Ekonomikos komitetas po Palangos mero Šarūno Vaitkaus kreipimosi svarstė visam Vakarų Lietuvos regionui itin svarbų klausimą dėl Palangos oro uosto (POU) infrastruktūros atnaujinimo.


Šiandien, gegužės 29 dienną, Vilniuje vyko XXV-asis Lietuvos savivaldybių asociacijos (toliau- LSA) suvažiavimas, kurio metu naujuoju LSA prezidentu išrinktas Jonavos rajono meras, socialdemokratas Mindaugas Sinkevičius, o viceprezidentu - Palangos meras Šarūnas Vaitkus. "Tai- labai svarbi pozicija Palangai,"- "Palangos tiltui" sakė Š. Vaitkus....


Gegužės 27 d. visuotiniame asociacijos „Klaipėdos regionas“ narių susirinkime ketverių metų kadencijai išrinktas naujas asociacijos prezidentas, kuriuo tapo Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus. 


Gerbiami, Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos nariai, Informuojame Jus, kad šaukiamas visuotinis Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos (buveinės adresas J.Basanavičiaus g.12, Palanga, įm.kodas: 152661146) narių susirinkimas. Susirinkimas įvyks: 2019 m. balandžio mėn.4 d. (ketvirtadienis), 14.00 val., Birutės al. 26, Palanga (Grand Baltic Dunes...


Ieškoma galimybių didinti skrydžių iš Palangos oro uosto geografiją

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2013 11 07 | Rubrika: Miestas

Klaipėdos regiono pasiekiamumo didinimas oro transportu – Palangai ir visam Vakarų Lietuvos regionui itin aktualus klausimas, kurį kurorto meras Šarūnas Vaitkus kartu su kitų Klaipėdos regiono savivaldybių merais aptarė asociacijos „Klaipėdos regionas“ visuotiniame narių susirinkime bei susitikime su susisiekimo viceministru Arijandu Šliūpu. Apie galimybes...


Nepakankamai išvystyti turistiniai maršrutai, saugumo klausimas keliaujant dviračiais, brangi ir nekomfortiška kelionė tarpmiestiniu visuomeniniu transportu – tai tik kelios problemos, su kuriomis susiduria po Klaipėdos regioną keliaujantys turistai ir regiono gyventojai. Klaipėdos regiono transporto sistemos problemas 2011 m. balandžio mėn. nusprendė...


Vakarų Lietuvos savivaldybės galėtų susitelkti ir bendromis pastangomis suaktyvinti tarptautinį Palangos oro uostą, kuris šiuo metu neišnaudoja viso savo galimo potencialo – tokios nuomonės laikosi Susisiekimo ministerija.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius