Lietuvos oro uostų patirtis: kokybės kartelę kelia kokybiškos partnerystės

Komentaro autorius Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų generalinis direktorius
Beveik du trečdaliai Lietuvos gyventojų pernai naudojosi internetu apsipirkdami. Panaši dalis žmonių nurodo, kad per 12 mėnesių yra skridę iš Lietuvos oro uostų. Taigi, šiandien skraidyti mums yra taip pat patogu ir įprasta, kaip ir apsipirkti internetu. Pažangios technologijos gyvenimą daro paprastesnį, dėl jų ir procedūros oro uostuose vyksta taip pat sklandžiai, kaip ir bilieto įsigijimas internetu. Tačiau susisiekimo kokybė – tai ne vien greita patikra ar skani kava oro uoste. Pirmiausia tai – tvarios partnerystės su oro bendrovėmis, kurios nutiesia naujus maršrutus ir stiprina esamas kryptis.
Metų pradžia – dviženklio augimo klube
Į svarbius Europos ekonominius centrus ir aviacijos mazgus orlaiviai iš Lietuvos šią vasarą skraido dažniau negu pernykštę. Ilgalaikę per kelerius pastaruosius metus pasiektą pažangą atspindi neseniai atlikto visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai. Vertindami tik Lietuvos oro uostų darbą ir paslaugas, 9 iš 10 gyventojų (88 proc.) nurodė, kad Lietuvos susisiekimo oru kokybė per paskutinius metus pagerėjo. Iššūkis išlaikyti ir gerinti kokybę yra vienas reikšmingiausių, kai veiklos apimtys sparčiai auga – pernai Lietuvos oro uostai aptarnavo 10 proc. daugiau keleivių negu 2023 metais ir pasiekė rekordą. Įspūdingas tempas išlaikomas ir šiemet: Lietuva yra tarp penkių Europos Sąjungos šalių, kurios pirmą 2025 metų ketvirtį pasiekė dviženklį (13 proc.) keleivių srauto augimą, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Mūsų vizijoje rekordai turi kilti aukštyn kartu su keleivių patirtimi. Paprastai tariant, svarbi ne tik kiekybė, bet ir kokybė. Kaip jos siekiame?
Pirma, stipriname partnerystes su tradicinėmis oro bendrovėmis, nacionaliniais vežėjais. Šią vasarą Lietuvos oro uostų tinkle lieka visos oro bendrovės ir ateina naujų. Antra, esamos partnerės augina pasiūlą – keičia orlaivius į didesnius modelius, siūlo daugiau vietų keleiviams ir didina skrydžių dažnius. Kopenhaga, Frankfurtas, Amsterdamas ir kiti aviacijos mazgai Europoje tampa geriau pasiekiami. Trečia, rezultatas – iš viso šią vasarą pasiūlą keleiviams didina net 11 Lietuvoje reguliarius skrydžius siūlančių bendrovių, viso šiais metais LTOU tinkle veikia arba metų eigoje pradės veiklą 16 oro bendrovių.
Kas yra mūsų partnerių partneriai?
Greičiausiai pokyčius pastebėjo žmonės, planuojantys keliones į Šiaurės Ameriką ar Aziją. Pavyzdžiui, paskelbus apie antrą kasdienį skrydį tarp Vilniaus ir Amsterdamo, Šipolio oro uostas mums tapo pilnaverčiu aviacijos mazgu, ypač planuojant keliones per Atlantą. Dabar prieinami jungiamieji skrydžiai iš JAV vakarų pakrantės oro uostų, kurie anksčiau nebuvo suderinami su rytiniu skrydžiu iš Amsterdamo į Vilnių. Šią galimybę atveria tai, kad skrydžiai tarp Lietuvos ir Nyderlandų vykdomi bendrai su tradicine oro bendrove KLM.
Strateginė partnerystė su kitu oro linijų milžinu „Lufthansa“ grupe stiprina Lietuvos susisiekimą su Šveicarija (auga „Swiss“ skrydžių į Ciurichą dažnis). Tradicija tampa trečias vakarinis „Lufthansa“ skrydis į Frankfurtą kiekvieną darbo dieną bei papildoma „Austrian Airlines“ vasaros rotacija į Vieną. Verta paminėti, kad gausėja ir „Brussels Airlines“ skrydžių į Briuselį – orlaiviai iš Vilniaus kils 5 kartus per savaitę.
Mūsų partnerė Skandinavijos oro linijų bendrovė SAS pirmą kartą pristato ketvirtą kasdienį skrydį tarp Vilniaus ir Kopenhagos. O keliauti į pasakiško grožio šalį vėl kviečia Islandijos aviakompanija „PLAY airlines“ – praėjusių metų naujokė, sujungianti Vilnių ir Reikjaviką du kartus per savaitę.
Kokybiškas susisiekimas – sveikos ekonomikos rodiklis
Optimistiškai nuteikia ir rizikos pasidalijimo modelio praktika. Tiek verslo, tiek laisvalaikio tikslais keliaujantys asmenys šio mechanizmo dėka iš Lietuvos pasiekia Hamburgą, Diuseldorfą, Londono Sitį, Lisaboną. 2023 metais pradėtas taikyti skrydžių skatinimo modelis, veikiantis rizikos pasidalinimo principu, leidžia vykdyti ilgalaikius bendrus verslo planus kartu su bendrovėmis „LOT Polish Airlines“ ir „airBaltic“. Taip sukuriamos tiesioginės nepertraukiamos jungtys su finansų ir verslo centrais, strategine NATO partnere Vokietija ir tolimesnių maršrutų galimybes, mat į Lisaboną skraidinanti „airBaltic“ yra oro bendrovės „TAP Air Portugal“ jungiamųjų skrydžių partnerė. Savo ruožtu nacionalinė Portugalijos vežėja siūlo skristi į tolimesnius regionus už Europos ribų, įskaitant susisiekimą su Afrika ir Pietų Amerikos šalimis.
Tad artimiausios ateities planai, pagrįsti sutartimis su oro bendrovėmis, ir toliau leidžia tikėtis, kad keleivių srautai toliau augs sparčiau negu šalies ekonomika. Kaip žinia, Europos šalių patirtis rodo aiškų ryšį tarp ekonomikos ir aviacijos plėtros – ši koreliacija atskleidžia aviacijos sektoriaus kaip vieno iš ekonomikos variklių vaidmenį – tiek trumpalaikėje, tiek ilgalaikėje perspektyvoje. Ypač aiškiai poveikis pastebimas vertinant tarptautinės prekybos apimtis, turizmo statistiką, verslo investicijas.
Ekonomikos augimas yra strategiškai svarbi mūsų valstybės raidos sąlyga. Augant ekonomikai, didėja ir oro transporto paklausa, tad ją patenkinti turime būti pasirengę iš anksto – tvariai ir kokybiškai.
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
Lietuvos oro uostų patirtis: kokybės kartelę kelia kokybiškos partnerystės
2025 07 09 | Rubrika: Miestas
Beveik du trečdaliai Lietuvos gyventojų pernai naudojosi internetu apsipirkdami. Panaši dalis žmonių nurodo, kad per 12 mėnesių yra skridę iš Lietuvos oro uostų.
Prie oro uostų įsikūrę gyventojai, gydymo, švietimo ir poilsio įstaigos galės gauti kompensacijų už išlaidas triukšmą mažinančioms priemonėms.
Nuo 2018 metų kovo mėnesio Lietuvos oro uostams vadovavęs Marius Gelžinis, nuo birželio 23 dienos traukiasi iš generalinio direktoriaus pareigų.
Lietuvos oro uostų skelbtą tarptautinį aviacinių degalų tiekimo infrastruktūros (kuro bazių) valdymo konkursą Vilniaus ir Palangos oro uostuose laimėjo kompanija „Baltjet“.
Rugsėjo pradžioje rekonstrukcijai uždarytame Palangos oro uoste bus atnaujintas ne tik kilimo ir tūpimo takas, peronas ir riedėjimo takas – rekonstrukcijos metu diegiami tvarūs inžineriniai sprendimai, dėl kurių visi procesai taps draugiškesni aplinkai. Kartu su kitais Lietuvos oro uostų tinkle esančiais oro uostais Palangos oro vartai siekia ateityje tapti nulinės CO2 emisijos oro uostu.
Lapkričio 17 dieną vykusioje Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) asamblėjoje į šios organizacijos valdybą išrinktas Lietuvos oro uostų vadovas, buvęs Palangos oro uosto direktorius Marius Gelžinis. Taryba vienija daugiau nei 500 oro uostų visoje Europoje.
Palangos oro uostas po rekonstrukcijos taps erdvesnis
***, 2020 01 14 | Rubrika: Miestas
Susisiekimo ministerija skelbia, jog VĮ Lietuvos oro uostų ir VĮ „Oro navigacija“ strateginiuose veiklos planuose ir investiciniuose projektuose numatyti pagrindinių šalies oro uostų rekonstrukcijos darbai, leisiantys padidinti keliautojų srautus. Didžiausios investicijos bus nukreiptos į Vilniaus, Kauno ir Palangas oro uostų infrastruktūros plėtrą.Lietuvos oro uostų tinklui...
Palangos pulsas
2017 02 27 | Rubrika: Miestas
2016-ieji Lietuvos oro uostams užtikrino lyderystę Baltijos regione Dviženkliu skaičiumi sausį išaugę keleivių srautai ir nauji skrydžiai bei įspūdingiausias praėjusių metų veiklos tempas visame Baltijos jūros regione. Tokiais veiklos rezultatais džiaugiasi Lietuvos oro uostai, kurių sėkmingas augimas buvo pastebėtas ir Didžiosios Britanijos laikraščio „The Daily...
Palangos oro uostas liepos mėnesį buvo ketvirtas pagal keleivių augimątarp mažųjų Europos oro uostų, rodo prieš kelias dienas paskelbti naujausi Tarptautinės oro uostų tarybos„ACI Europe“ duomenys. Vertinantšių metųliepos, palyginti su tuo pačiu 2015 metų mėnesiu, duomenis, oro uostas fiksavo 55,6 proc. keleivių skaičiaus augimą (26,6 tūkst.) ir nusileido tik trims...
„Palangos“ čempionų vairininkas kelia kartelę komandai ir miestui aukštyn
Agnė LEKAVIČIENĖ, 2011 09 29 | Rubrika: Sportas
Palangos futbolo komanda „FK Palanga“, regis, pasiekė, kas atrodytų mažo kurorto komandai yra nepasiekiama – tapo Lietuvos Futbolo federacijos Vakarų zonos nugalėtoja. Laimėtojų apetitas auga – komanda siekia kitais metais jėgas išmėginti I-oje lygoje. Komandos sėkmę sunku įsivaizduoti be jos vairininko – futbolo klubo „Palanga“ vyriausiojo...