Nepaisant aukštų elektros kainų, elektromobilio įsigijimas – pusės lietuvių planuose

Palangos tiltas, 2022-10-24
Peržiūrėta
1779
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Nepaisant aukštų elektros kainų, elektromobilio įsigijimas – pusės lietuvių planuose

Nors per artimiausius dešimt metų persėsti prie elektromobilio vairo planuoja beveik pusė (46 proc.) lietuvių, ši dalis yra 4 proc. mažesnė nei pernai, rodo „Citadele“ banko iniciatyva bendrovės „Norstat“ atliktos Baltijos šalių gyventojų apklausos duomenys. Pasak Vaidoto Gursko, „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo, tam įtakos greičiausiai turėjo pasaulinė energetikos krizė ir prastėjantys gyventojų ekonominiai lūkesčiai. Tačiau lietuviai išlieka didžiausi elektromobilių entuziastai Baltijos šalyse.

Nuo praėjusių metų kiek sumažėjo ir lietuvių, ketinančių elektromobilį įsigyti per artimiausius trejus metus, dalis. 2021 m. ji siekė 20 proc., o šiemet – 16 proc. Tiesa, ji vis tiek išlieka didesnė nei 2020-aisiais (10 proc.).

Šiemet daugiau gyventojų nei pernai taip pat teigė niekuomet neketinantys pirkti elektromobilio ir palaikantys automobilius su vidaus degimo varikliais. Pernai tokį atsakymą pasirinko dešimtadalis apklausos dalyvių, o šiemet – 14 proc. 2020-aisiais tokią poziciją išreiškė vos 6 proc. lietuvių.

Elektromobilių pirkti neketinančių, tačiau platesnį jų naudojimą palaikančių gyventojų dalis per metus beveik nepasikeitė. Šiemet, kaip ir pernai, ji siekė ketvirtadalį. Dešimtadalis gyventojų pernai ir šiemet teigė apie elektromobilio įsigijimą negalvosiantys dar bent artimiausius dešimt metų.

Nepaisant per metus kiek sumažėjusio entuziazmo elektromobilių atžvilgiu, lietuviai iš Baltijos šalių gyventojų išlieka labiausiai pasiryžę rinktis tvaresnes transporto priemones. Latvijoje per artimiausią dešimtmetį elektromobilį įsigyti planuoja 41 proc., o Estijoje – 37 proc. gyventojų. Per artimiausius trejus metus prie elektromobilio vairo persėsti ketina 13 proc. latvių ir 10 proc. estų.

„Net ir šiandienos iššūkių kontekste palaikymą elektromobiliams išreiškia didžioji Lietuvos visuomenės dalis. Daugelis žmonių suvokia, kad elektromobiliai neišvengiamai pakeis įprastus automobilius su vidaus degimo varikliais, o kuo greičiau šis perėjimas įvyks, tuo didesnės galimybės pasiekti ES ir kitų valstybių išsikeltus klimato tikslus ir apsaugoti planetą. Natūralu, kad svarstantiems apie elektromobilio įsigijimą nerimą gali kelti išaugusios elektros kainos, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje, aktyviai vystantis atsinaujinančių išteklių energetikai, elektromobiliai išliks ne tik ekologiškesnėmis, bet ir ekonomiškesnėmis transporto priemonėmis nei įprasti automobiliai“, – sako V. Gurskas.

Jis pabrėžia, kad pastaruoju metu ženkliai augo ne tik elektros, bet ir degalų kainos. Tad manyti, kad energetikos krizė paveikė išskirtinai elektromobilių vairuotojus, neteisinga. Be to, banko atstovas teigia, kad elektromobiliams įsigyti toliau taikomos įvairios paskatos. Pavyzdžiui, „Citadele“ bankas elektromobilių įsigijimą finansuoja palankesnėmis sąlygomis. Valstybė elektromobilius įsigyjantiems fiziniams ir juridiniams asmenims suteikia iki 5 tūkst. eurų siekiančias kompensacijas.

Be to, gyventojai ir juridiniai asmenys taip pat jau gali pasinaudoti valstybės parama nuosavoms elektromobilių įkrovimo prieigoms įsirengti. Gyventojams įsirengiant įkrovimo stotelę individualiame name gali būti kompensuojama iki 40 proc., o daugiabučio garaže ar stovėjimo aikštelėje – iki 60 proc. išlaidų. Iš viso iki 2026 m. pirmo ketvirčio pabaigos šioms kompensacijoms numatyta skirti 45 mln. eurų.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, elektromobilių šalyje įregistruojama vis daugiau. Šiemet iki spalio pradžios Lietuvoje buvo įregistruota 970 naujų ir 1 156 naudoti lengvieji automobiliai, varomi tik elektra. Pernai per tą patį laikotarpį įregistruoti 583 nauji ir 854 naudoti lengvieji elektromobiliai. Iš viso, šių metų spalio 1 d. duomenimis, Lietuvoje įregistruoti 6 724 grynieji elektromobiliai.

Baltijos šalių gyventojų apklausą apie planus įsigyti elektromobilį tyrimų bendrovė „Norstat“ atliko šių metų rugsėjį. Kiekvienoje šalyje apklausta ne mažiau kaip po tūkstantį 18–74 metų gyventojų.

 

Apie „Citadele Leasing“

„Citadele Leasing“ yra „Citadele“ grupės dalis, teikianti įvairias lizingo paslaugas privatiems ir verslo klientams Baltijos šalyse. Įmonė remiasi „Citadele“ ilgamete patirtimi, geriausiais specialistais, puikiu klientų aptarnavimu ir moderniais skaitmeniniais sprendimais. „Citadele Leasing“ filialai veikia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

„...žvalgykis nuo aukštų bokštų, tai kelią pajusiׅ“, – šia Mikalojaus Konstantino Čiurlionio citata ant Gimnazijos pastato sienos savo naujuosius mokslo metus pradeda Palangos senoji gimnazija. 


Pirmasis liepos savaitgalis pajūryje eina ramiai – saulėtą šeštadienį kurorto centre buvo galima sutikti nemažai praeivių, o sekmadienį, jau nuo ankstyvo ryto pliaupiant lietui, poilsiautojų gretos menko.


Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) diegia išmaniuosius elektros skaitiklius, leidžiančius klientams sekti detalų elektros energijos suvartojimą ir pamiršti būtinybę nurašinėti skaitiklių duomenis.


Nors per artimiausius dešimt metų persėsti prie elektromobilio vairo planuoja beveik pusė (46 proc.) lietuvių, ši dalis yra 4 proc. mažesnė nei pernai, rodo „Citadele“ banko iniciatyva bendrovės „Norstat“ atliktos Baltijos šalių gyventojų apklausos duomenys.


Ant Klaipėdos apskrities VPK pastato Kauno g., Klaipėdoje, sumontuota saulės elektrinė, kurios pagaminta elektra leis sumažinti išlaidas elektros energijai ir turėti alternatyvų elektros energijos šaltinį.


Planuojama, kad po septynerių metų Baltijos jūroje išdygs vėjo elektrinių parkas, o jo vystytojas privalės remti Palangos miesto savivaldybę.


Išaugusi infliacija kainas šį vasaros sezoną augins ir Letuvos kurortuose. Pajūrio turizmo atstovų tegimu, laukiantis kainų augimas bus dviženklis ir sieks apie 10 proc., todėl pernykščių kainų tikėtis jau nereikėtų.


2020 m. gegužės 7 d. Seimas priėmė Elektros energetikos įstatymo pataisas, kuriomis nuo 2021 m. iki 2023 m. pamažu bus atsisakoma mažmeninių elektros kainų reguliavimo gyventojams. Tai reiškia, kad visi gyventojai iki 2023 m. turės pasirinkti elektros tiekėją, mat iki šiol monopolinis tiekėjas buvo „Ignitis“, priklausantis valstybinei įmonei „Ignitis...


Vytauto gatvės pabaiga – įvažiavimas į Palangą iš Šventosios pusės vairuotojams netrukus taps patogesnis. Šią savaitę baigti 756 metrų ilgio gatvės atkarpos nuo Klaipėdos pl. iki Ligonines g. asfalto dangos atnaujinimo darbai, tad automobilių eismas čia jau leidžiamas. Artimiausiu metu bus įrengti kelio ženklai bei atliktas kelio ženklinimas, taip pat bus sutvarkyti...


Pasaulio lietuvių bendruomenės ir Pasaulio lietuvių jaunimo sąjungos lyderių suvažiavimas, liepos viduryje turėjęs vykti Palangoje, atšauktas – pranešė Pasaulio lietuvių bendruomenės pirmininkė Dalia Henke.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius