Nike prekės ženklo populiarumo fenomenas

Palangos tiltas, 2020-11-23
Peržiūrėta
836
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Nike prekės ženklo populiarumo fenomenas

Dar 1964 metais įkurta, sporto sprekes, aprangą ir avalynę gamintanti kompanija Nike, yra užsitikrinusi tvirtas pozicijas tarptautinėje rinkoje. Ji turi daugiau nei 1150 parduotuvių tinklą visame pasaulyje. O kiek dar prekės ženklų bei parduotuvių prekiauja Nike gaminiais, sunku ir suskaičiuoti. Įdomu tai, kad šiandien Nike turi 112 gamyklų, kuriose gaminama avalynė ir 334 aprangą siuvančias gamyklas. Tai įspūdingi skaičiai, kuriais jai prilygti kol kas negali nė vienas kitas į sportinę avalynę bei aprangą besiorientuojantis prekės ženklas. Taigi, kur slypi Nike populiarumo paslaptis? Kaip šiai kompanijai pavyko išsiveržti į priekį ir palikti konkurentus sau už nugaros?

Klasika tapę sportiniai bateliai

Žinoma, reikia pripažinti, kad Nike pagrindinė Nike populiarumo priežastis tai yra ta, nuo kurios Nike ir pradėjo savo įspūdingą sėkmės ir populiarumo kelią tarptautinėje rinkoje. Sunku rasti kitą šį fenomeną apibūdinantį žodį nei „genialumas“, kalbant apie sportinius batelius, kurie skaičiuoja jau daugiau nei, pavyzdžiui, penkiasdešimt metų ir savo dizainu ir patrauklumu akivaizdžiai lenkia konkurentų kuriamus gaminius. Kaip pavyzdį galima duoti tokius Nike sportinių batelių modelius kaip Nike Cortez ir Nike Air Force. Laikui nepaveikus dizainas, kuris būtų patrauklus ir besikeičiančioms kartoms, tai yra iššūkis, kurį retai pavyksta įveikti sporto prekių gamyba besiverčiančioms kompanijoms net ir per visą savo gyvavimo laiką.

Trys viename: patogumas, kokybė ir dizainas

Visgi, reikia pripažinti, kad Nike gyvuoja ne dėl klasika tapusių sportinių batelių pardavimų. Tačiau dėl to, kad geba sparčiai prisitaikyti prie kliento lūkesčių ir nuolat pateikti inovacijų, kurios pasitarnautų dizaino, kokybės bei patogumo atžvilgiais. Juk kad ir kokia gera bei profesionali komunikacija lydėtų kuriamą kompanijos produkciją, reikia pripažinti, kad ji didelės sėkmės nesulauks, jeigu prekės bus nekokybiškos, nestilingos ar tiesiog neatliepiančios kliento poreikius. Tuo tarpu prekės ženklas Nike šiuo atžvilgiu atrado raktą į žmonių širdis. Visgi, šis kelias nebuvo toks paprastas, kaip kad gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio.

Bendradarbiavimas su sportininkais bei garsiais mados kūrėjais

Viena iš Nike populiarumo priežasčių, tai – didelis dėmesys komunikacijai, siekiant kuo plačiau paskleisti žinią apie gaminamus produktus. Vienas iš tokių būdų yra bendradarbiauti su tokiomis legendomis kaip Michaelu Jordanu, Los Andželo Lakers komandos žaidėju Kobe Bryantu arba LeBronu Jamesu. Tačiau Nike neapsiribojo vien tik krepšinio sritimi. Nike reklamavo taip pat ir tenisininkai Serena Williams bei Rafaelis Nadalis, futbolo legenda Christiano Ronaldo ir kiti. Be to, siekiant, kad apie prekės ženklą sužinotų kuo platesnė auditorija, bendradarbiauti su šiuo prekės ženklu teko ir įvairioms kino industrijos, mados bei populiariosios muzijos industrijos atstovams. Ir tai itin prisidėjo prie visuomenės nuomonės formavimo Nike prekės ženklo atžvilgiu.

Gebėjimas vėl ir vėl iš naujo nustebinti klientą

Visų pirma, tai gebėjimas nustebinti klientą savo naujais gaminiais: http://www.sil.lt/gamintojai/nike. Žinoma, stebina ir nuomonės formuotojų gausa bei Nike nenuspėjamumas. Išties, atidžiau pasidomėjus Nike komunikacijos ir marketingo strategija, galima matyti, kad šis prekės ženklas taip pat didelį dėmesį skiria ne tik reklamai pasauliniu, bet ir nacionaliniu mastais. O taip pat ir meta didžiules pajėgas į reklamą socialiniuose tinkluose, televizijoje, reklaminiuose stenduose. Didžiausią gerbėjų auditorija lenkiantis kitus sporto prekės ženklus Nike taip pat ir daugiausiai išleidžia reklamai įvairiomis formomis. O tai neabejotinai duoda ir tam tikrą grąžą.

Priklausymo bendruomenei pojūtis

Tiek Nike kompanijos profesionali komunikacijos strategija, tiek dėl to visuomenėje vyraujanti išankstinė nuostata, kad Nike – tai kokybės bei dizaino ženklas, kelia didelius potencialių klientų lūkesčius. O tie, kurie įsigyja pirmąją savo išsvajotojų Nike porą, tampa tarsi tam tikros bendruomenės dalimi. Todėl net ir Nike sportinių batelių modelis neretai tampa pokalbio ar net pažinties pradžia. O ir kelia tam tikrą pasitenkinimą žinant, kad avi tokius pat batelius kaip kad tau imponuojanti garsenybė ar žymus sportininkas. Manoma, kad tai yra psichologiją veikiantis niuansas, kuris prideda žmogui pasitikėjimo savimi ir sukuriantis reikalingumo pojūtį. Taigi, Nike ne tik savo produkcija, bet ir paveikia komunikacija, augina savo populiarumą.

 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Atėjus šaltesniam sezonui norisi jaustis šiltai, tačiau ir madingai. Paltai atkeliauja rudens antrojoje pusėje, o pirmojoje - švarkai. Dabartinėje madoje labai gausu įvairiausių derinių, kurie yra pritaikyti būtent kartu su švarku. Tam, kad nepasiklysti švarkų „padangėje“, reikia atkreipti dėmesį į tai, koks švarkas yra stilingiausias šį sezoną ir, kas privalo atsidurti jūsų spintoje. 


 Lietuvoje išpopuliarėjęs vandenlenčių sportas šeštadienį entuziastus kvies į Palangą. Čia vyks jau trečiasis vandenlenčių mėgėjų „Hobby Riders“ čempionatas. Kasmet vis didesnio susidomėjimo sulaukiantis renginys šįkart keliasi į Palangos kurorte „313 cable park“, kuriame dėl nugalėtojo titulo varžysis virš 70 dalyvių.


Jei paklaustume, kas labiau mėgsta apsipirkti, moterys ar vyrai, tai, atsakymo tikrai nereikėtų ilgai ieškoti – daugelis sakytų kad ši veikla labiau patinka moterims ir taip atsakiusieji neabejotinai būtų teisūs. Dar daugiau, kai kalbame apie apsipirkimą internetu, čia taip pat lyderiauja dailiosios lyties atstovės. Taigi, belieka tik sužinoti, kokius pirkinius jos įsigyja...


Dar 1964 metais įkurta, sporto sprekes, aprangą ir avalynę gamintanti kompanija Nike, yra užsitikrinusi tvirtas pozicijas tarptautinėje rinkoje. Ji turi daugiau nei 1150 parduotuvių tinklą visame pasaulyje. O kiek dar prekės ženklų bei parduotuvių prekiauja Nike gaminiais, sunku ir suskaičiuoti. Įdomu tai, kad šiandien Nike turi 112 gamyklų, kuriose gaminama avalynė ir 334 aprangą...


Jau daug metų Palangos kultūrinis gyvenimas neįsivaizduojamas be „Palangos orkestro“. Kokia šio pučiamųjų orkestro populiarumo paslaptis, kalbamės su jo vadovu Vygantu Rekašiumi.


Iki kitų savivaldos ir merų rinkimų beliko vos geras pusmetis, o viešojoje erdvėje – visiškas štilis. Nei kandidatai į merus reiškiasi, nei politinės partijos miesto gyvenimo klausimais pasisako, nei visuomeniniai rinkimų komitetai buriasi.


Praėjusį šeštadienį Palanga vėl pakvietė pramogauti – saulėtą dieną prie jūros susirinkę kurorto gyventojai ir svečiai mėgavosi gintaro lietumi.


Palangoje gyvenantys ar atostogaujantys sporto entuziastai kasdien mielai naudojasi per pušyną, visai šalia jūros nusidriekusiu sveikatingumo taku „Labrytys“. Juo labiau, kad šiemet Palangos miesto savivaldybė baigė įgyvendinti šio tako pratęsimo ir aktyvaus poilsio zonų įrengimo projektą.


Žvilgsnis į kurortinį vidurvasarį ir... Jei šiandien leisčiau humoro knygą, ją neabejotinai pavadinčiau – „Gagarinas ir Holivudas, plius Šventoji“. Ar „Palanga“. Tas pats. Atkodavus suprastum, kaip neva „kapitalistiškai atostogauja „tarybinis lietuvis“. O visa ko pirmame plane – valgymas, valgymas, kramtymas...


Rožinis namelis rožinėms svajonėms pildyti. Tiesa, intymioms. Visai šalia autobusų stoties, Kretingos gatvėje netrukus duris atvers sekso prekių ir Amsterdamo laisves įamžinusių suvenyrų parduotuvė. Tačiau turbūt „sekso Lietuvoje vis dar nėra“ – į „Palangos tilto“ redakciją kreipėsi net keli naująja  „įstaiga“ nepatenkinti žmonės.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius