Pristatyta E. Sūdžiūtės akvarelės ir fotografijos paroda

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2013-04-15
Peržiūrėta
1983
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Menotyrininkė R. Jakštonienė ir parodos autorė E. Sūdžiūtė. / D. Dronseikienės nuotr.
Menotyrininkė R. Jakštonienė ir parodos autorė E. Sūdžiūtė. / D. Dronseikienės nuotr.

„Čia nėra nieko atsitiktinio, ir šios dvi technikos ne veltui susietos. Ieškokite sąsajų, jų yra daug. O tai, ką matote, išskaidyti ir vėl susieti galima taip: foto / sintezė / fotosintezė“, – penktadienio vakarą, į stogą intensyviai barbenant pirmajam tikram pavasario lietui, „Ramybės“ galerijoje atidarydama savo akvarelės ir fotografijos parodą „Foto/sintezė“ susirinkusiesiems kalbėjo menininkė Edita Sūdžiūtė.

Pristatydama save parodos anotacijoje E. Sūdžiūtė rašo: „Prieš trisdešimt penkerius metus mažom akim pradėjau žiūrėti į pasaulį ir garsiai šaukti. Dabar į pasaulį žiūriu didelėm akim, bet tyliai. O ten pat žiūrėdama pro fotoaparato objektyvą, kvėpavimą kartais sulaikau. Iš pagarbos visam, kas mane supa. O aš viską supu į fotojuostas, kurias išryškinu savo ir jūsų akyse. Viskas prasideda kažkur ten ir tęsiasi čia. Pigmentais tonuotu gyvybės vandeniu palaistau baltą akvarelinio popieriaus lapą ir auginu...“
Lietaus nepabūgusiems ir į parodos atidarymą gausiai susirinkusiems meno gerbėjams iš Palangos ir ne tik iš jos menotyrininkė, galerijos „Ramybė“ kultūros projektų koordinatorė Rūta Jakštonienė sakė: „Drįsčiau teigti, jog akvarelės vertintojų ir šios technikos mylėtojų skaičius nėra proporcingas šią techniką reprezentuojančių parodų skaičiui, o ir paprašius paminėti akvarelisto pavardę, turbūt, minutei kitai susimąstytume, kai tuo tarpu Lietuvos tapytojų, grafikų ar skulptorių vardus prisimename, rodos, automatiškai. Tokiam akvarelės meno inkognito įtakos turėjo, manau, keletas priežasčių. Viena, tai stereotipas, jog šia technika atliekami darbai gali būti išimtinai kameriniai, neatspindintys, nereprezentuojantys „aktualių“ temų, kita priežastis, jog investuoti į aliejinę tapybą, grafinį spaudą, bent jau tautiečiams, visada atrodė patikimiau. Bet kokiu atveju džiugu, kad šiandieną akvarelės techniką propaguoja kas dveji metai vykstanti didelė tarptautinė paroda „Baltijos tiltai“, kurios iniciatorius menininkas E. Nalevaika. Būtent šis renginys, pristatantis įvairių šalių akvarelistų kūrybą, šiandieną atlieka esminį vaidmenį formuojant akvarelės kaip savarankiškos meno šakos raidą. Edita Sūdžiūtė yra viena šios bienalės dalyvių, būtent „Baltijos tiltuose“ 2010 m., Editos kūryba buvo įvertinta diplomu“.
Pasak R. Jakštonienės, perteikti objektą, reiškinį, užfiksuoti savo svajonę, sapną, E. Sūdžiūtei nepakanka akvarelės technikos. Monochrominiu koloritu, abstrahuotomis formomis, peržengdama neaiškią šviesos ir šešėlio ribą, menininkė savo idėjas realizuoja fotografinėje plokštumoje. Tai, kas egzistuoja ir vyksta Editos akvarelėse, fotografijose nėra paprasta perteikti žodžiais. Šiuo atveju, kaip ir apskritai analizuojant meno kūrinius, galima tik subjektyvi objekto ar įvykio reprezentacija. Norint patirti įspūdį, išgyventi spalvomis ir formomis reflektuojamas autorės jausenas, žiūrovui teks „kraustytis“ į Editos akvarelių pasaulį. Jo labirintais keliaujančiojo bagaže, daugiausiai vietos autorė siūlo palikti filosofiniam mąstymui, kuris ir lems pamatyto suvokimą.
Paklausta, kas menininkus vilioja imtis akvarelės technikos, E. Sūdžiūtė sakė, jog, jos nuomone, pati darbų atlikimo technika nėra labai svarbi. Svarbus yra pasaulio matymas ir tai, kaip kūrėjas jį perteikia.
„Bet kuriam menininkui svarbu susikaupti ir stebėti pasaulį. Stebint ateina požiūris, kuris vėliau įsikūnija“, – sakė menininkė.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Eidamas 82-uosius gyvenimo metus mirė staiga Palangoje, per savo parodos pristatymą, mirė puikiai pajūryje žinomas fotožurnalistas, kino ir televizijos operatorius, neblėstančiu optimizmu ir gera nuotaika visada pasižymėjęs Eugenijus Macius. Mirtis E. Macių netikėtai užklupo penktadienio vakarą Palangoje, per savo paties nuotraukų parodos “Susitikimai” pristatymą. Jis netikėtai susmuko ant...


Vasario 2 d. (šiandien) 17 val. atidaroma Reginos Šulskytės paroda „Mano laikas“, kurią autorė skiria savo mamos atminimui.


„Stulbino ir stebino viskas: nuo smogo virš Pekino iki fantastinių filmo „Avataras“ scenovaizdžių  aplink Lišui – Kinijos fotografijos sostinę, nuo bendravimo su atvirais ir nuoširdžiais šios šalies gyventojais iki netikėtų Lietuvos fotografijos apraiškų tolimoje šalyje, nuo įspūdingojo imperatorių...


„Stulbino ir stebino viskas: nuo smogo virš Pekino iki fantastinių filmo „Avataras“ scenovaizdžių aplink Lišui – Kinijos fotografijos sostinę, nuo bendravimo su atvirais ir nuoširdžiais šios šalies gyventojais iki netikėtų Lietuvos fotografijos apraiškų tolimoje šalyje, nuo įspūdingo imperatorių „Uždraustojo...


Fotografija Palangoje turi gilias tradicijas, kuriai pamatus klojo ir buvusios I-osios vidurinės – dabartinės Senosios gimnazijos – foto-kino būrelis. Daug metų jam vadovavęs mokytojas Algimantas Želvys gimnazijos 90 metų jubiliejaus metu sakė, jog visi metai, kai jis vadovavo būreliui ir mokė fotografijos paslapčių jaunuosius fotografus, buvę puikūs. „Palangos...


Fotografija Palangoje turi gilias tradicijas, kuriai pamatus klojo ir buvusios I-osios vidurinės – dabartinės Senosios gimnazijos – foto-kino būrelis. Daug metų jam vadovavęs mokytojas Algimantas Želvys gimnazijos 90 metų jubiliejuje sakė, jog visi metai, kai jis vadovavo būreliui ir mokė fotografijos paslapčių jaunuosius fotografus, buvę puikūs. „Palangos tilto“...


A.Mončio muziejuje – prancūziškai lietuviškas fotografijos, kino ir literatūros vakaras

„Kaunas Photo 2013“, „Palangos tilto“ inf., 2013 04 18 | Rubrika: Kultūra

Antano Mončio namai-muziejus ir fotomeno festivalis „Kaunas Photo 2013“ maloniai kviečia į fotografijos projekcijų ir literatūrinio skaitymo vakarą.


„Čia nėra nieko atsitiktinio, ir šios dvi technikos ne veltui susietos. Ieškokite sąsajų, jų yra daug. O tai, ką matote, išskaidyti ir vėl susieti galima taip: foto / sintezė / fotosintezė“, – penktadienio vakarą, į stogą intensyviai barbenant pirmajam tikram pavasario lietui, „Ramybės“ galerijoje atidarydama savo akvarelės ir fotografijos...


„Ramybėje“ – E.Sūdžiūtės „Foto/sintezė“

Menotyrininkė Ernesta Šimkienė, 2013 04 08 | Rubrika: Kultūra

Balandžio 12d., 18 val. „Ramybės galerijoje“ atidaroma vienos geriausių akvarelisčių Lietuvoje Editos Sūdžiūtė akvarelės ir fotografijų paroda „Foto/sintezė”.


Praėjusio sekmadienio vakarą, kai kurorte nurimo „Palangos stinta 2009“ šurmulys, viešbutyje „Palangos vėtra“ duris atvėrė fotografijos galerija „Vėtra“.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius