Trūksta pamokų, bet Moksleivių klube moksleivius pasitiks 16 mokytojų

Linas JEGELEVIČIUS, 2017-09-05
Peržiūrėta
1872
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Trūksta pamokų, bet Moksleivių klube moksleivius pasitiks 16 mokytojų

Ką veikti po pamokų? Šį klausimą, prasidėjus naujiems mokslo metams, kelia ir kurorto moksleiviai, ir jų tėvai, ir pedagogai. Valstybei didinant dėmesį popamokiniam moksleivių ugdymui, Palangos moksleivių klubas vėl tikisi sulaukti jo veikla susidomėjusių moksleivių. „Didžiausias mūsų rūpestis, kad mums trūksta pedagoginių valandų – tai yra pas mus dirbantys mokytojai turi mažai valandų“, – „Palangos tiltui“ sakė direktorė Eglė Bučienė.
– Su kokiomis viltimis ir rūpesčiais Palangos moksleivių klubas pasitinka naujus mokslo metus?
– Palangos moksleivių klubas tikisi sulaukti daug moksleivių, susidomėjusių klubo veikla, užsiėmimais, puikiai sutariančių su pedagogais. Viliamės darnios, kūrybiškos ir prasmingos veiklos. Didžiausias klubo rūpestis tai, kad mums trūksta pedagoginių valandų, kurios skiriamos savivaldybės, pritariant miesto tarybai. Papildomos valandos reikalingos tam, kad užsiėmimai galėtų vykti išsamiai, nuodugniai, mokiniai galėtų būti ne tik supažindinami su pagrindais, bet galėtų įgyti tvirtesnes kompetencijas bei gebėjimus. Daugiau laiko praleisdami klube vaikai susigyvena, susidaro komandos, tvirtėja bendruomenė, tapatumo įstaigai jausmas. Ši problema labai didelė ir mums skaudi.
– Kaip klubas pasiruošė naujiems mokslo metams? Kas buvo suremontuota? Kokių naujų mokymo priemonių buvo įsigyta? Ko klubui labai reikėtų?
– Moksleivių klubas nusipirko kompiuterius ir įsirengė kompiuterinę klasę, kurioje jau šiais mokslo metais vyks Programavimo C kalba su Arduino kompiuteriu bei skaitmeninės fotografijos užsiėmimai. Truputį pasidažėme sienas, atsišviežinome ir laukiame moksleivių. Norisi atnaujinti klubą, padaryti kiek galima šiuolaikiškesniu, patrauklesniu, modernesniu, tad stengiamės kiek galime, tik ne visada „išgalime“.
– Kiek mokinių ketinate turėti šiais mokslo metais? Koks mokinių skaičius buvo pernai? Užpernai?
– Šiais metais tikimės turėti apie 300 mokinių, tiek mokinių turėjome ir praėjusių mokslo metų pabaigoje. Užpernai klubą lankė 167 mokiniai.
– Kiekvienais metais neformalaus ugdymo įstaigoms vis sunkiau pritraukti moksleivių. Ar jūs susiduriate su tokia problema? Dėl ko ji yra?
– Mums nėra sunku pritraukti mokinių, nes stengiamės pateikti įdomias, aktualias, moksleivių neformalaus ugdymo poreikį atitinkančias programas, kviečiame dirbti išradingus ir kūrybiškus mokytojus. Mūsų veikla yra nemokama, tai didelis pliusas. Tačiau labai gaila, kad negalime mokytojams skirti reikiamo krūvio, nuo kurio priklauso mokytojo atlyginimas, tad juos prisitraukti labai sunku. Sukamės kaip išmanydami. Nuoširdžiai dėkoju mokytojams, dirbantiems pas mus praktiškai iš entuziazmo. Niekaip nepavyksta rasti gamtamokslinės pakraipos mokytojo, galinčio 2-6 kl. mokiniams vesti užsiėmimus įdomiojoje laboratorijoje.
– Kaip pasikeitė mokytojų kolektyvas šiais mokslo metais? Kurie mokytojai paliko mokyklą? Kas atėjo? Kiek iš viso mokytojų? Kiek iš jų – palangiškiai? Iš kur atvyksta kiti mokytojai?
– Mokytojų kolektyvas atsinaujino nežymiai, daugelis vadovų, pritrauktų praėjusiais metais, liko dirbti klube. Nebedirba tik keletas mokytojų, kuriems nelabai sekėsi sudominti vaikus. Labai gaila, kad praradome aktyvų, kūrybišką, iniciatyvų ir charizmatišką „Girinukų“ klubo vadovą, kuris dėl šeimyninių priežasčių išvyko gyventi į Vilnių, tačiau džiaugiamės, kad vaikai nebus palikti likimo valioje, jiems veiklą pasiūlys gamtininkų – turistų klubas su aktyviu ir atsidavusiu vadovu. Iš viso šiais metais veiklą pradės 16 vadovų, iš jų – trys klaipėdiečiai.
– Kokie Vyriausybės/Seimo sprendimai dėl neformaliojo ugdymo jus džiugina? Neramina?
– Džiugina, kad vyriausybė skiria dėmesio neformaliam vaikų švietimui, supranta jo svarbą, didina finansavimą, tačiau neramina besikeičiančios sąlygos, norint tą finansavimą gauti.
– Kokias naujas veiklas pasiūlysite šiemet?
– Džiaugėmės, kad pavyko išlaikyti visus veiklą pateisinusius būrelius: „Italų kalba kitaip“, „Idėjų dirbtuvės“, „Rankdarbių dirbtuvės „Guzikas“. Pasikeitus vadovams veiklą atnaujino skaitmeninės fotografijos ir žurnalistų studijos. Atsinaujino ir muzikavimo studija su nauju, veikliu vadovu. Siūlysime programavimo užsiėmimus, žygius į gamtą su gamtininkų – turistų klubu.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Dviejų pirmųjų šių mokslo metų mėnesių duomenys rodo, kad mokinių pamokų lankomumas gerėja. Spalį mokyklos lankomumas pagerėjo 19 proc., palyginti su pernai metų tuo pačiu mėnesiu. 


Minint Tarptautinę mokytojų dieną, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė įteikė Metų mokytojų apdovanojimus aštuoniems Lietuvos mokytojams. Tarp jų palangiškių mokytojų nebuvo.


Nors moksleivių  beveik visoje šalyje mažėja, Palanga – maloni išimtis: miesto mokyklų duris rugsėjo 1-ąją pravers daugiau mokinių. 


Su dideliais pokyčiais šią vasarą svečius pasitiks Šventoji – Savivaldybės taryba, tvirtindama šių metų miesto biudžetą, numatė visą šios aikštės rekonstrukcijai užbaigti reikalingą finansavimą.


Gruodžio 5-6 dienomis Palangoje apsilankė moksleivių iš Palangos miesto-partnerio Bergeno Riugeno saloje (Vokietija) „Am Grünen Berg“ mokyklos mokinių delegacija, vadovaujama mokytojų Ulrike Kling ir Elke Geist.


Kai vaikams po pamokų nėra ką veikti, pagelbėti gali siūlomi užsiėmimai

Palangos m. savivaldybės informacija, 2017 10 05 | Rubrika: Miestas

Ką veikti vaikams po pamokų? Galima lankyti būrelius. Aktyvūs, energijos nestokojantys jaunieji palangiškiai gali atrasti vietą, kur galėtų save išbandyti. Pirmąjį šių metų pusmetį vykdytos 8 neformaliojo vaikų švietimo programos, jas lankė 404 vaikai, o nuo 2017 m. spalio 1 d. vykdomos 9 programos – atsirado nauja dziudo programa.


Ką veikti po pamokų? Šį klausimą, prasidėjus naujiems mokslo metams, kelia ir kurorto moksleiviai, ir jų tėvai, ir pedagogai. Valstybei didinant dėmesį popamokiniam moksleivių ugdymui, Palangos moksleivių klubas vėl tikisi sulaukti jo veikla susidomėjusių moksleivių. „Didžiausias mūsų rūpestis, kad mums trūksta pedagoginių valandų – tai yra pas mus dirbantys mokytojai turi...


Prasidėjus mokslo metams galvojama ne tik apie pamokas ir pasiruošimą joms, vaikai, gelbstint tėvams, suka galvas, kokia veikla užsiimti ir po pamokų. Šiemet itin daug ir įvairių būrelių siūlo Palangos moksleivių klubas. „Kai balandį užėmiau direktorės pareigas, buvau įpareigota išplėsti veiklą. Pasroviui plaukti gyvenime nenoriu, mėgstu...


Neretai galime išgirsti nuomonių, kad vaikas po pamokų laisvu metu neturi kuo užsiimti, tad dažniausiai pasirenka vienintelę veiklą – sėdėjimą prie kompiuterio. Tačiau radus kuo sudominti vaiką, neformaliojo ugdymo metu atsiskleidžia neregėti talentai. „Palangos tiltas“ domėjosi, ar kurorto mokiniai aktyvūs neformaliojo ugdymo veikloje, kokie popamokinio užimtumo...


Šokantys, dainuojantys, muzikuojantys, piešiantys, rūbus modeliuojantys ir pačiose įvairiausiose srityse savo kūrybingumą demonstruojantys mažiausi, maži ir tiesiog jauni palangiškiai, kaip ir kasmet, buriasi Palangos moksleivių klube. Į nemokamus užsiėmimus kurorto moksleivius šiemet pakvietė net devyni būreliai.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius