Eismo problemos vasarą – neišsprendžiama problema

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2013-07-18
Peržiūrėta
1849
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Alvydas ZIABKUS „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas
Alvydas ZIABKUS „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas

Automobiliais važinėjantys palangiškiai ir mašinomis į kurortą atvykstantys poilsiautojai vėl sulaukė išbandymų meto.
Įpusėjus vasaros sezonui Palangos gatvėse pastebimai didėja transporto srautas, kuris savaitgaliais pradeda užkimšti užkalkėjusias miesto kraujagysles – siauras kurorto gatves.
Esamų gatvių mes nepraplėsime ir papildomų eismo juostų neatsiras. Vadinasi, ne sezono metu miesto poreikius visiškai patenkinančiame, tačiau vasarą tris, o gal ir keturis kartus padidėjusio transporto srauto neapžiojančiame gatvių tinkle būtina keisti eismo organizavimo tvarką.
Apie tai yra kalbama kasmet, sezono metu centrinėse miesto gatvėse eismą dažnai paralyžiuojančiomis transporto spūstimis piktinamės kiekvieną vasarą, tačiau iki šiol savivaldybė nesugeba pasiūlyti jokių esminių pokyčių.
Aišku, viso to galima nepastebėti ir iškentus pusantro mėnesio vėl sulaukti rudens, kai palangiškiams mieste esančio gatvių tinklo ir vietos mašinų stovėjimui pilnai pakanka. Tačiau kodėl turime būti priversti kentėti vasarą kurorto gatvėse tvyrantį eismo chaosą?
Suskaičiuoti probleminėms vietoms rankų pirštų neužtektų. Beveik nuolat avarinėmis situacijomis gresia išsukimas iš skersinių gatvių į pagrindinės Vytauto gatvės priešpriešinę eismo juostą. Prie pašto į Kretingos gatvę sukančius stabdo intensyvus pėsčiųjų srautas per perėją, todėl Vytauto gatve ties šia sankryža susidaro transporto spūstys. Su ta pačia problema susiduria ir norintys ties paštu iš Kretingos gatvės išsukti į kairę.
Menkas transporto pralaidumas pagrindinėje Kretingos ir Klaipėdos plento sankryžoje, kurioje į kurortą vykstantį automobilių srautą stabdo antroje juostoje į kairę sukančios mašinos. Jos dažnai užkemša sankryžą, nes iš pradžių turi praleisti Kretingos gatve iš miesto išvažiuojantį transportą. Norint tuo įsitikinti, nereikia ir vasaros, nes tokia situacija kyla kiekvieną rytą, kai žmonės abejomis kryptimis važiuoja į darbą.
Dar didesnę bėdą turi Vasaros gatvėje, Ryto kvartale bei Vilimiškėse gyvenantys palangiškiai, kai jie nori išvažiuoti į Kretingos gatvę, arba grįžti namo. Tas pats ir ties Sodų – Kretingos gatvių sankryža.
Iš Kretingos gatvės sukantiems į Vasaros gatvę reikia laukti į Palangą važiuojančių poilsiautojų malonės, kol jie praleis. Apie išvažiavimą link Klaipėdos vasarą nėra ko ir svajoti, nes ištaikyti laisvą tarpą abejose eismo kryptyse prilygsta įstrižainės užbraukimui „Teleloto” bilietuose.
Tuomet į Klaipėdą susiruošę žmonės priversti sukti link Palangos, po to lenda kur nors į kairę ir apsisukę tik tuomet pajuda ten, kur norėjo. Vilimiškėse gyvenantys žmonės meldžiasi, norėdami išvažiuoti į miestą. Jiems alternatyva dar prastesnė – važiuoti link Klaipėdos, ties „Orlen” degaline apsisukti ir per viaduką grįžti į Palangą.
Kada savivaldybė spręs šias eismo problemas? Juo labiau, kad ankstesniais metais pasiūlymų valdžiai jau buvo ne vienas.
Chaoso kurorto gatvėse vasarą dar labiau padaugina centrinėmis gatvėmis šmirinėjantys dviratininkai ir velomobiliai. Pastarieji neturi kur dingti, nes išlindę ant šaligatvių pramogautojai erzina pėsčiuosius, kurie nuo plačių velomobilių priversti trauktis į pasienius.
Kita vertus, gatvėse kelkraščiuose stovinčius automobilius lenkiantys ir gatvės viduriu lėtai riedantys velomobiliai stabdo automobilių eismą.
Dviratininkų ir velomobilininkų pamėgtose centrinėse Vytauto ir Plytų bei Ganyklų gatvėse būtini dviračių takai, kurie gali atsirasti tik dviem būdais: šiose gatvėse uždraudus mašinų stovėjimą, arba įvedus vienos krypties eismą.
Uždrausti automobilių stovėjimą miesto valdžia nesiryžta. Tai suprantama – miesto centre yra susikoncentravusios valstybinės įstaigos bei komercinės įmonės, o daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė šioje miesto dalyje taip ir neatsirado.
Nors vietų tokiai aikštelei yra. Pavyzdžiui, laisvas plotas Jūratės – Vytauto gatvių sankryžoje už buvusio „Snoro” banko kiosko. Visuomenei vis dar nepasakyta, kam bus panaudota dabartinės Autobusų stoties aikštė, kai autobusai išsikraustys į naująją stoties vietą.
Paprasčiausias ir mažiausiai lėšų kainuojantis būtų vienos eismo krypties įvedimas Vytauto, Plytų ir Ganyklų gatvėse. Tuomet būtų vietos ir automobiliams stovėti, ir platus takas dviračiams išsitektų. Be to, šiose gatvėse akivaizdžiai padidėtų eismo saugumas.
Eismo tvarką mieste reguliuojančios Eismo saugumo komisijos pirmininkas Saulius Simė lyg ir sutinka, kad toks būdas spręsti problemą būtų priimtinas. Tačiau, anot jo, tam prieštaraujanti policija, kurios teigimu, vienos krypties eismas ilgose gatvėse vairuotojus provokuotų viršyti greitį. Tai, esą, jam pasakęs miesto Kelių policijos grupės vyresnysis specialistas Ričardas Vinciūnas.
Tokiai eismo schemai iš tiesų pritariantis pareigūnas tvirtina niekada taip S.Simei nekalbėjęs, nes taip nemano – vienos eismo krypties gatvėje automobilių greitį natūraliai stabdytų gausybė intensyviai naudojamų pėsčiųjų perėjų.
Štai ir suprask po to, ar savivaldybė be policijos negali nuspręsti, kokia eismo schema yra patogesnė miestui, ar S.Simė meluoja, norėdamas nuslėpti savo neveiklumą. 

Jūsų komentaras:

Jonas 2013-07-22 06:48 (IP: 88.119.189.251)
neišsprendžiama ar nesprendžiama problema? Štai kur klausimas. Svarbiau yra paspausti kuo daugiau žmonių rankas ir pasireklamuoti laikraštyje imituojant darbą, nei iš tikro priimti didžius sprendimus.

atsibodo 2013-07-19 20:04 (IP: 78.61.104.50)
atsibodo ir skaityt ta tema, patys tik padusaujat- atseit, daug dirbat...O kur buvo bardakas, ten ir liks

Taip pat skaitykite

Kai kurie poilsiautojai, nepastebėję kelio ženklų ar nepaisydami Kelių eismo taisyklių, automobilius pastato draudžiamose vietose, taip trukdo eismui ir kelia grėsmę kitiems eismo dalyviams.


Gegužės 5­–7 d. Būtingės naftos terminale ir jo prieigose vyks Krašto apsaugos savanorių pajėgų Žemaičių apygardos 3-osios rinktinės Taikos meto užduočių pratybos, orientuotos į objekto apsaugą ir gynybą, kontrolės punktų įrengimą ir sužeistųjų evakuaciją.


Gegužės 5­–7 d. Būtingės naftos terminale ir jo prieigose vyks Krašto apsaugos savanorių pajėgų Žemaičių apygardos 3-osios rinktinės Taikos meto užduočių pratybos, orientuotos į objekto apsaugą ir gynybą, kontrolės punktų įrengimą ir sužeistųjų evakuaciją.


Balandžio 6-oji – Saugaus eismo diena Lietuvoje. Septynioliktus metus iš eilės minima Saugaus eismo diena siekiama dar kartą atkreipti visų eismo dalyvių dėmesį į saugų eismą kelyje bei priminti, kad Kelių eismo taisyklių turime laikytis kasdien. 


Geriausias Baltijos šalių kurortas yra Liepoja – sako šį Latvijos miestą atostogoms pasirinkę lietuviai ir vardina eilę čia atrastų privalumų. 


Gegužės 20-22 dienomis Palangoje vyks tradicinė vasaros sezono pradžios „Myliu Palangą 2016“ šventė. Miestas tikisi sulaukti daug svečių. Kad atvykusių automobiliais šventės dalyvių nuotaikos neaptemdytų patirti nepatogumai, mieste laikinai bus keičiama eismo tvarka.


Dėl rinkliavos užpulta Palanga sulaukė Nidos paramos

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2015 11 05 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

Dėl vasarą žadamos įvesti transporto priemonės įvažiavimo rinkliavos iš visų pakampių pradėta puldinėti Palanga netikėtai sulaukė Neringos savivaldybės moralinės pagalbos. Kol kretingiškiai visą Lietuvą bando įtikinti, kad 5 eurai už teisę visą parą į didžiausią šalies kurortą važinėti nuosavu automobiliu yra nežmoniškai brangu, Nidos meras Darius Jasaitis...


Į mūsų kurortą atvykstantys svečiai miesto biudžetą kasmet papildo lėšomis, kurios skiriamos tam, kad Palanga taptų gražesnė, patrauklesnė, o jos vardas kuo garsiau skambėtų Lietuvoje ir už jos ribų. Per tris vasaros mėnesius surinkta kiek per pusę milijono litų vadinamojo „pagalvės“ mokesčio, o „ratuoti“ poilsiautojai nuo gegužės 15 iki rugsėjo 15 sumokėjo per...


Eismo problemos vasarą – neišsprendžiama problema  2

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2013 07 18 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

Automobiliais važinėjantys palangiškiai ir mašinomis į kurortą atvykstantys poilsiautojai vėl sulaukė išbandymų meto.


Saugaus eismo komisija, ieškodama būdų, kaip užtikrinti eismo saugumą bei apriboti transporto priemonių srautą arčiausiai jūros esančioje miesto dalyje, svarsto keletą galimų eismo schemos naujovių.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius