Kaip atpažinti nesąžiningus pardavėjus socialiniuose tinkluose – VVTAT ir VMI dalinasi atmintine pirkėjams

Palangos tiltas, 2024-09-16
Peržiūrėta
760
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Kaip atpažinti nesąžiningus pardavėjus socialiniuose tinkluose – VVTAT ir VMI dalinasi atmintine pirkėjams

Socialiniai tinklai tampa vis populiaresne platforma vartotojams įsigyti įvairių prekių ir paslaugų. Nors prekybai internete, įskaitant ir socialinius tinklus, taikomi vartotojų teisių ir mokestiniai reikalavimai, vis dar pasitaiko atvejų, kai dėl nesąžiningų pardavėjų nukenčia galutiniai pirkėjai.

Kad būtų lengviau atpažinti galimus pažeidėjus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) bendradarbiaudama su Valstybine mokesčių inspekcija (VMI) parengė specialią atmintinę „Prekyba socialiniuose tinkluose“.

Dažniausiai pasitaikantys vartotojų teisių pažeidimai socialiniuose tinkluose susiję su prekių nepristatymu, informacijos neteikimu, pinigų negrąžinimu ir pan. „Pavyzdžiui, socialiniame tinkle „Facebook“ esą garsių prekių ženklų rūbais prekiaujantis pardavėjas pirkėjus vilioja spalvingomis nuotraukomis, mažomis kainomis, aktyvia reklama, tačiau įsigijęs prekę vartotojas gali likti ir be pirkinio, ir be pinigų. Bandant susisiekti gali paaiškėti, kad pardavėjas savo kontaktų neskelbia, o besiskundžiančio vartotojo paskyra tiesiog užblokuojama“, – sako VVTAT direktorė Goda Aleksaitė.

Tokius nepatikimus pardavėjus galima atpažinti patikrinus, kokia informacija yra pateikiama, ar nurodyti pardavėjo kontaktai, pasidomėti kitų vartotojų atsiliepimais apie pardavėją.

Nagrinėjant nuo pardavėjo socialiniuose tinkluose nukentėjusių vartotojų prašymus dažnai paaiškėja, kad vartotojų teisių reikalavimų nesilaikantis pardavėjas yra taip pat ir neteisėtai komercinę veiklą vykdantis asmuo. Jis turėtų būti įregistravęs individualią veiklą pagal pažymą „Užsakomasis pardavimas paštu arba internetu“ (EVRK kodas 47.91) arba įsteigęs juridinį asmenį.

„Verslas elektroninėje erdvėje yra viena iš VMI prioritetinių sričių, kuriai skiriame didelį dėmesį. Bendradarbiavimas su kitomis institucijomis, informacijos mainai, leidžia ne tik apsaugoti galutinius pirkėjus, tačiau ir užtikrinti skaidrias konkurencines sąlygas verslininkams, kurie veiklą socialiniuose tinkluose vykdo skaidriai“, – sako Mokesčių inspekcijos darbo grupės, kuriai pavesta užtikrinti socialiniuose tinkluose veiklą vykdančių asmenų mokestinių prievolių laikymąsi, vadovė Alma Liaudanskienė.

VMI atstovė primena ir galimybę patikrinti, ar veikla vykdoma legaliai: VMI internetinės svetainės skiltyje „Mokesčių mokėtojų informacija“ reikia suvesti pardavėjo duomenis. Taip pat VMI yra parengusi tinklalaidę apie elektroninę prekybą „Kad mokesčiai būtų paprasta“, kurią galima paklausyti čia.

Daugiau apie reikalavimus prekybai socialiniuose tinkluose ir vartotojų teises – VVTAT ir VMI parengtoje atmintinėje.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Palangos baseinas, kurį Palanga apgynė nuo privataus operatoriaus pernai, kviečia užsukti ir dalinasi įspūdingais skaičiais.


Socialiniai tinklai tampa vis populiaresne platforma vartotojams įsigyti įvairių prekių ir paslaugų. Nors prekybai internete, įskaitant ir socialinius tinklus, taikomi vartotojų teisių ir mokestiniai reikalavimai, vis dar pasitaiko atvejų, kai dėl nesąžiningų pardavėjų nukenčia galutiniai pirkėjai.


Kol įvairios tarnybos čeburekų prekeivius stumia lauk iš paplūdimių, vieni Šventosios verslininkai sugalvojo kaip šių riebaluose keptų skanėstų mėgėjus prisivilioti pas save.


Šiuolaikinis jaunimas nelinkęs kankintis ir dirbti ar studijuoti tai, kas jiems nepatinka. 


Tyrimą atliekantys Kretingos r. PK pareigūnai prašo visuomenės pagalbos – padėti atpažinti nuotraukoje užfiksuotą vyrą, galintį suteikti tyrimui vertingos informacijos.


Kasmet Lietuvoje nustatoma apie 1 500 naujų storosios žarnos vėžio atvejų – daugiau nei 60 proc. jų aptinkami jau pažengusiose stadijose, kai vėžys yra beveik neišgydomas. 


Populiariausio socialinio tinklo pasaulyje „Facebook“ vartotojų skaičius viršijo 2,9 mlrd., o kasdien jų sugeneruojamų duomenų kiekis siekia 4 mln. gigabaitų. Nenuostabu, kad tai tapo ne vien vieta bendrauti, bet ir terpė skleisti ir naudingą informaciją, ir dezinformaciją. 


Šiuo metu sukčiai vėl intensyviai socialiniame tinkle „Facebook“ kuria vis naujus netikrus puslapius "Lidl Lietuva" vardu, kuriuose skelbia "konkursus". Primename jau anksčiau skelbtą informaciją apie konkursus socialiniuose tiksluose, rašoma virtualaus policijos patrulio ,,Facebook" paskyroje.


Prašome padėti atpažinti asmenį. Ikiteisminį tyrimą atliekantys Palangos miesto PK pareigūnai prašo visuomenės pagalbos – padėti atpažinti nuotraukoje užfiksuotą asmenį, galintį suteikti tyrimui vertingos informacijos. Pažinusius asmenį, prašome informuoti telefonu 8 700 64716, arba el. paštu [email protected]


Palangos miesto savivaldybės tarybos narė Svetlana Grigorian šį šeštadienį, spalio 12 d.,, Palangos viešojoje bibliotekoje, nuo 14:30 val. iki 16:00 val., organizuoja praktinį seminarą senjorams apie socialinius tinklus bei jų naudą, greičiau ir patogiau gauti atsakymus iš jų ar tiesiog, atrasti naują priemonę, padėsiančią bendrauti su anūkais...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius