Švietimo skyriaus vedėja Laima Nedzveckienė apie TŪM mokymų trūkumus ir pirmojo bučinio filmavimą nekalba

"Palangos tilto" redakcija, 2024-05-17
Peržiūrėta
819
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Laima Nedzveckienė (kairėje)
Savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Laima Nedzveckienė (kairėje)

„Palangos tilto“ straipsnis „Tūkstantmečio mokyklų“ kūrybingumo ugdymo mokymuose Palangos mokytojos turi papasakoti ir apie savo pirmąjį bučinį kitoms tai filmuojant“, kurį paskelbėme balandžio 18-ąją, sulaukė didelio skaitytojų ir kurorto švietimo bendruomenės dėmesio. Tačiau Savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Laima Nedzveckienė  užima gynybines pozicijas ir į kritiką nereaguoja.

Rašėme, kad kai kurios programoje „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) dalyvaujančios kurorto mokytojos yra pasipiktinusios: Palangos švietimo pagalbos tarnybos ir Palangos miesto savivaldybės Švietimo skyriaus atrinktuose ir patvirtintuose kūrybingumo ugdymo mokymuose jos buvo raginamos viešai papasakoti apie savo pirmąjį bučinį kitoms mokymų dalyvėms filmuojant kolegės reakciją, o gimnazijos mokytojos buvo nuvežtos į seminarą Utenoje, skirtą pradinių klasių mokytojoms. Be to, mokytojos yra raginamos atskleisti savo pamokų planus. Kai kurių mokytojų nuostabą sukėlė ir jaunutės seminarų vedėjos raginimas „patobulinti" virdulį ar dviratį skaidrėje. Tai, seminaro sumanytojų nuomone, lavina kūrybiškumą.

L. Nedzveckienė raštu „Palangos tiltui“ nekomentavo, ar raginti mokytojas viešai papasakoti apie pirmąjį savo bučinį kitoms tai filmuojant, buvo derama.

„Jūsų klausimo, kuris paimtas iš konteksto, tikrai nekomentuosiu, nes nesu šios programos rengėja. Ši užduotis iš Vilniaus universiteto filosofijos profesoriaus, Masačusetso technologijų instituto (JAV) afilijuoto mokslininko Kristupo Saboliaus ir komunikacijos eksperto Tomo Ramanausko, kartu su Šiaurės šalių (Suomijos, Islandijos, Norvegijos, Estijos) ekspertais parengtos programos, kuri yra akredituota Vilniaus universiteto Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centro ekspertų,“ – sako vedėjos atsakymas.

Į mokytojos, mūsų rašinio herojės, pastabą, kad Palangos senosios gimnazijos mokytojos buvo nuvežtos į pradinių klasių mokytojams skirtą seminarą Utenoje, L. Nedzveckienė atsakė: „Įgyvendinant Palangos miesto savivaldybės „Tūkstantmečio mokyklų I“ programos pažangos planą 2023 metų lapkričio mėnesį 15 mokytojų komanda vyko į dviejų dienų stažuotę Utenoje „Universalaus mokymosi dizaino strategija. Aktyvus mokymasis“. Stažuotės metu mokytojai galėjo tobulinti gebėjimą, kaip užtikrinti visų besimokančiųjų poreikius, o ypač specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų, taikant universalaus dizaino mokymuisi metodus.“

Anot jos, stažuotės metu Palangos pedagogai lankėsi Utenos Krašuonos progimnazijoje, kur dailės mokytoja  Dalia Puodžiukienė ir IT mokytoja Jolanta Baronienė pasidalijo praktine patirtimi „Universalaus mokymosi strategijos integruotoje veikloje. Menas išgyventi“. Palangos švietimo įstaigų atstovai buvo supažindinti su dailės, biologijos ir IT dalykų integruotu projektu tema „Mimikrija“. Utenos pedagogės dalijosi mokomosios informacijos pateikimo, veiklos vertinimo kriterijų ir mokinių atsiskaitomųjų darbų pasirinkimų galimybėmis, kaip taikant universalaus dizaino mokymuisi metodus, kiekvienam mokiniui yra pasiūlomas tinkantis informacijos priėmimo, apdorojimo, darbo pristatymo, įsivertinimo būdas. 

Be to, anot jos, buvo aplankyta Utenos Dauniškio gimnazija, kur anglų kalbos mokytoja metodininkė Inga Tutkienė pasidalino praktine patirtimi „Universalaus mokymosi strategijos elementų taikymas rašymo užduotyje“. O Utenos Aukštakalnio progimnazijoje pradinių klasių mokytoja Rasa Juodvalkienė pasidalijo savo įgyta patirtimi, kaip kiekvienoje pamokoje taikoma strategija „Skaičius 3: vaizdas, garsas, judesys“.

O Utenos Aukštakalnio progimnazijos direktorės pavaduotoja ir anglų kalbos vyr. mokytoja Sabina Eidukynaitė pasidalijo patirtimi apie užduočių kūrimą MS Teams platformoje. 

„Taigi teigti, jog stažuotė buvo prasminga ir naudinga tik pradinių klasių mokytojas tikrai negalime, juolab, kad mokytojams „gimė“ naujų idėjų kaip universalaus mokymosi dizainą taikyti savo mokomojo dalyko pamokose,“ – sako L. Nedzveckienė.

O dėl mokytojų raginimo dalintis savo pamokų planais, L. Nedzveckienė atsakė: „Mano asmenine nuomone, tik dalindamasis žmogus tobulėja. Mokytojai, o ypač aukštos profesinės kvalifikacijos, turėtų dalintis gerąja darbo patirtimi savo noru ir taip auginti ne tik savo profesinę kompetenciją, bet ir šalia esančių kolegų. Vardan kiekvieno mokinio sėkmės tai verta daryti.“

Ar pasirodžius straipsniui, TŪM mokymų programa buvo pakoreguota? 

„Programos rengėjai apie „Palangos tilto“ straipsnį buvo informuoti ir jie priims atitinkamus sprendimus,“ – sako vedėjos atsakymas. 

Kokios gerosios praktikos Palangos miesto savivaldybės Švietimo skyrius pasimokė iš Kretingos, kur mokytojai yra patenkinti TŪM programa ir jai skirtais mokymais?

„Neturiu tokios informacijos ir nežinau visa apimtimi Kretingos rajono savivaldybės TŪM pažangos plano...Man svarbu, kad įgyvendintume tai, ką suplanavo komanda „Tūkstantmečio mokyklų“ Palangos pažangos plane ir kad tai duotų pridėtinę vertę mūsų bendruomenei. Dėl šio tikslo visi kartu ir dirbame,“ – atsakė vedėja.

Loreta Jurgutienė, Kretingos rajono švietimo centro direktorė, sakė „Palangos tiltui“, kad nėra susipažinusi su Palangos savivaldybės TŪM programos  planu ir priemonėmis, todėl negali komentuoti jų kokybės. 

 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

„Palangos tilto“ straipsnis „Tūkstantmečio mokyklų“ kūrybingumo ugdymo mokymuose Palangos mokytojos turi papasakoti ir apie savo pirmąjį bučinį kitoms tai filmuojant“, kurį paskelbėme balandžio 18-ąją, sulaukė didelio skaitytojų ir kurorto švietimo bendruomenės dėmesio. Tačiau Savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Laima Nedzveckienė  užima gynybines pozicijas ir į kritiką nereaguoja....



Palangoje įvyko pirmoji „Komandinio koučingo“ mokymų sesija, kurios metu mokyklų direktoriai ir direktorių pavaduotojai tobulino vadybines kompetencijas.



Į „Vakarų ekspresą“ kreipėsi verslininkas, kuris suabejojo Turto banko metodais parduodant valstybei priklausantį turtą. Labiausiai kliūva tai, kad pristatydamas parduodamus objektus Turto bankas ypač išryškina jų trūkumus, o objektai parduodami kartu su nuomininkais. Turto bankas sako, kad rodo realią objektų situaciją, o nuomos sutartis dažniausiai galima nutraukti.


Nuotolinis mokymas, kai mokytojui per dieną interneto platybėse reikia „sugaudyti“ kiekvieną mokinį, prie kurio namuose dažniausiai sėdi ir irzli mamytė, yra didelis galvos skausmas ir pedagogui, ir mokiniui, ir tėveliams.


Ketvirtadienį, 15 val., Palangos miesto savivaldybės Tarybos posėdžių salėje įvyko Savivaldybės Švietimo skyriaus Laimos Valužienės susitikimas su kurorto švietimo ir ugdymo įstaigų vadovais. Nuspręsta dviem savaitėms - nuo kovo 13 d. iki kovo 27 d. - dėl koronaviruso grėsmės uždaryti Palangos lopšelius-darželius ir mokyklas. Tačiau jau po valandos jos kolegė iš...


Aušra Kedienė- naujoji Savivaldybės Biudžeto skyriaus vedėja

"Palangos tilto" informacija, 2019 10 31 | Rubrika: Miestas

Spalio 31 d. Tarybos sprendimu Aušra Kedienė buvo perkelta iš Savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojo pareigų į Savivaldybės Biudžeto skyriaus vedėjos pareigas.


Nuo spalio 21 dienos iš pareigų atleidžiama Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) Palangos skyriaus vedėja Nijolė Jonikienė. Palangos skyriaus vedėjo funkcijas atliks vyriausiasis specialistas Martynas Mikelevičius. Palangos skyriaus vedėjai trauktis iš pareigų buvo pasiūlyta po to, kai paaiškėjo gausybė šio teritorinio NŽT padalinio veiklos pažeidimų. NŽT Palangos...


Pagrindiniai švietimo sistemos reformos darbai Palangoje baigiasi. Nuo šio rugsėjo kurorte nebeliks vidurinių mokyklų, turėsime vieną gimnaziją, dar neaiškus Smilčių pradinės likimas... Ar viskas čia gerai, ar nebuvo padaryta klaidų, ir apskritai, kaip ši reforma atrodo žiūrint „iš aukščiau“? Apie tai „Palangos tiltas“ kalbėjosi su Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius