Tobulesnė eismo tvarka mieste – savivaldybei neįkandama užduotis
Palangiškiai ir kurorto svečiai pagaliau sulaukė žiemos pradžioje Eismo saugumo komisijos sumanyto ir miesto valdžios palaiminto eismo tvarkos eksperimento pabaigos.
Praėjusią savaitę posėdžiavusi Eismo saugumo komisija nusprendė tarp Ganyklų ir Vytauto gatvių esančiuose skersgatviuose atšaukti vienos krypties eismą nelaukiant oficialios šios eksperimento pabaigos – balandžio mėnesio. Komisijos narys Eugenijus Simutis tokiam sprendimui dar bandė prieštarauti, tačiau jį nutildė Ūkio ir turto skyriaus vedėjo Kosto Jakubausko replika: „Sniego juk nebesulauksime“.
Aktyvus šio eksperimento šalininkas, komisijos pirmininkas vicemeras Saulius Simė nedrąsiai bandė tvirtinti, kad toks eismas šią žiemą, esą, pasiteisino. Apie „gausų“ sniegą, dėl kurio ir buvo įvestas vienos krypties eismas, aišku, nė žodžio. S.Simė dėstė, kad tokia tvarka komunalininkams neva palengvino gatvių valymą ir eismą miesto centre.
Kuo vienos krypties eismas palengvino komunalininkų darbą – neaišku. Juk anksti ryte, kai gatvėmis pravažiuoja vos viena kita mašina, miestą valantiems darbininkams jokio skirtumo ar gatvėje vienos krypties, ar abipusis eismas.
Dėl tariamo eismo palengvinimo vicemerui galėtų paaiškinti per žiemą keli šimtai policijos nubaustų žmonių, kurie nepaklusę S.Simės užgaidai, gatvėmis važiavo taip, kaip yra įpratę per daugelį metų – abiem eismo kryptimis. O kiek be jokio reikalo ratus sukusių vairuotojų mintyse keikė vicemerą – nė nesuskaičiuosi.
Palangiškiai gali lengviau atsikvėpti sužinoję, kad Eismo saugumo komisija atsisakė S.Simės idėjos fix šiose gatvėse vienos krypties eismą palikti visus metus. Tačiau tokia grėsmė dar išliko. Atsakomybę už eismą mieste ant savo pečių užsivertęs vicemeras komisijai pranešė, kad savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyrius ruošia miesto eismo schemą, kurioje Jūratės, Gintaro, Kastyčio ir Bangų gatvėse gali būti numatytas vienos krypties eismas.
Čia pat S.Simė apsidraudė, kad ši schema iki sezono pradžios vargu ar bus paruošta. Vadinasi, ir šią vasarą miesto gatvėse išliks toks pat chaosas, koks buvo iki šiol. Aišku, jei toks darbas patikimas architektūros skyriui – tokio rezultato gali ir tikėtis. Tačiau ką iki šiol veikė pati Eismo saugumo komisija? Juk apie eismo schemos keitimą S.Simė kalbėjo dar rudenį.
Kad sezono metu eismo tvarka kurorte yra prasta, aišku kaip dieną. Savotiškas vasaros chaoso priminimas buvo per Stintų šventę, kai miestą užplūdo dešimtys tūkstančių svečių. Gatves beregint užkišo automobiliai, sankryžose kildavo transporto spūstys, prie įvažiavimo į miestą vėl nusidriekė kilometrinė mašinų eilė.
Dar prieš du mėnesius Eismo saugumo komisijai buvo pirštu pabaksnota, kad transporto spūstis įvažiuojant į miestą sukelia pagrindinės Klaipėdos plento ir Kretingos gatvės sankryžos yda. Per žalią šviesoforo ciklą eismą į miestą stabdo į kairę sukančios mašinos, kurios turi praleisti iš miesto išvažiuojantį transportą. Tuo tarpu pirmąja juosta leidžiama sukti tik į dešinę. Jei iš šios juostos būtų galima važiuoti ir tiesiai, sankryžos pralaidumas padidėtų kelis kartus.
Kad taip pertvarkyti eismą šioje sankryžoje yra įmanoma, tą kartą pritarė ir Eismo saugumo komisijos nariai. Dėl tokio pertvarkymo buvo pažadėta kreiptis į šį kelią administruojančią įmonę „Klaipėdos regiono keliai“. Prabėgo du mėnesiai, tačiau Eismo saugumo komisija šiuo klausimu nepajudino nė piršto.
Po to, kai Vytauto ir Gintaro gatvių sankryžoje viena po kitos įvyko dvi avarijos, už eismo saugumą mieste atsakingas S.Simė sakė, kad „čia reikės kažką žiūrėti“. Žiūri po šiai dienai, nors iš Gintaro į Vytauto gatvę išsukti ir pagrindine gatve atvažiuojančias mašinas pamatyti norintiems vairuotojams iki šiol tenka išvažiuoti vos ne iki sankryžos vidurio.
Dabar Eismo saugumo komisija kliedi apie dviračio takų įteisinimą Vytauto gatvėje. Girdi, čia uždraudus automobilių stovėjimą abejuose kelkraščiuose galima nužymėti po 75 centimetrų pločio takus dviratininkams. Tačiau dar niekur neteko matyti dviračių takų su pažymėtomis eismo kryptimis. Kas atsitiks, jei tokiame siaurame take mėgins prasilenkti priešprieša atvažiuojantys dviratininkai? Kažkuris turės išlįsti į važiuojamąją kelio dalį, kurioje automobiliams jau nebeliks kur pasitraukti.
Be to, kur dings iš Vytauto gatvės išvarytos mašinos. Kad savivaldybė miesto centre būtų įrengusi naują automobilių stovėjimo aikštelę, dar neteko girdėti.
Tam, kad vasarą sureguliuoti eismą mieste ir jį padaryti saugesnį, nereikia užsakinėti jokių brangių studijų. Visiems automobilius vairuojantiems palangiškiams ir taip aišku, ką reikia daryti. Miesto valdžiai užtektų tik juos išgirsti. Vienas iš pasiūlymų – Vytauto ir Ganyklų gatvėse įvesti vienos krypties eismą. Šis žiedas pasibaigtų siauromis Vasario 16-osios ir Bangų gatvėmis, kuriose taip pat būtų vienos krypties eismas.
Tokia pertvarka duotų net keletą pliusų. Visų pirma, šiose transportu labiausiai apkrautose gatvėse sumažėtų avarinių situacijų. Vieną kelkraštį per visą šių gatvių ilgį būtų galima atiduoti mašinų stovėjimui ir taip padidinti stovėjimo vietų skaičių miesto centre. Kitame kelkraštyje liktų pakankamai vietos 1,5 metro pločio dviračių takui. Lengviau būtų išvažiuoti iš skersinių gatvių, nes tuomet vairuotojams tektų praleisti tik iš vienos pusės pravažiuojančias mašinas.
Ar miesto valdžia išgirs šį pasiūlymą?
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Seymen 2012-04-24 12:14 (recepce@karlstejn-golf.cz / IP: 92.27.131.195)
Never would have thunk I would find this so indispnesbale.Taip pat skaitykite
Palangos Viešosios tvarkos ir rinkliavų tarnyba vykdys viešosios tvarkos kontrolės funkcijas, nebelieka popierinių mokėjimo kvitų už parkavimą
Linas JEGELEVIČIUS, 2025 03 10 | Rubrika: Verslas pinigai
Nuo kovo 1-osios dienos Palangos miesto rinkliavų centro (PMRC) pavadinimas pakeistas į Palangos miesto Viešosios tvarkos ir rinkliavų tarnybą (VTRT). Pakeitusi pavadinimą, tarnyba pradeda naują veiklos etapą – vykdyti ir naujas tarnybai pavestas Palangos miesto viešosios tvarkos kontrolės funkcijas.
Palangos meras Šarūnas Vaitkus dalyvauja pasaulio vietos ir regionų valdžios lyderių kongrese Pietų Korėjos mieste Daejeone
"Palangos tilto" informacija, 2022 10 14 | Rubrika: Miestas
Pasaulio vietos ir regionų valdžios lyderių kongrese Pietų Korėjos mieste Daejeone susirinko vietos valdžios lyderiai, merai iš viso pasaulio. Lietuvos vietos savivaldai kongrese atstovauja Lietuvos savivaldybių asociacija (LSA) – prezidentas Mindaugas Sinkevičius, viceprezidentai – Lazdijų rajono merė Ausma Miškinienė, Akmenės rajono meras Vitalijus Mitrofanovas bei Šarūnas Vaitkus, Palangos...
Klaipėdos apskr. VPK Kelių policijos skyriaus ir kurorto pareigūnai vykdė sustiprintą vairuotojų blaivumo, chuliganiško bei pavojingo manevravimo, naudojimosi mobiliaisiais įrenginiais vairuojant, dviračių ir paspirtukų eismo saugumo kontrolę.
Palangos „valstiečio“ Dariaus Kubiliaus „išgamos“ atsirūgo: siūloma Tarybai svarstyti klausimą dėl jo atšaukimo iš Etikos komisijos pirmininko pareigų
Linas JEGELEVIČIUS, 2021 07 20 | Rubrika: Miestas
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) nesiėmė svarstyti Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) pareiškimo dėl Palangos miesto Tarybos nario ir Tarybos Etikos komisijos pirmininko Dariaus Kubiliaus spjaudimosi purvu viešoje erdvėje. ivaldybių Tarybų Etikos komisijos. VTEK paaiškino, kad tokio politikų elgesio netiria – tai daro savivaldybių Tarybų Etikos...
Ekstremalių situacijų komisijos (ESK)narys Albertas Martinaitis: „Savanoriai sulaukė ir prašymų nukirpti“ („PALANGOS TILTAS“ BENDRADARBIAUJA SU ESK)
Linas Jegelevičius, 2020 04 14 | Rubrika: Miestas
Albertas Martinaitis, Savivaldybės Ekstremalių situacijų komisijos (ESK) narys, „Palangos tiltui“ sakė, kad informaciją apie Savivaldybės savanorius skelbiant vieninteliame miesto laikraštyje „Palangos tiltas“ bei Savivaldybės interneto puslapy, susidomėjimas savanoriais gerokai išaugo.
Iki karantino pabaigos ribojamas maršrutų skaičius mieste
2020 03 31 | Rubrika: Miestas
Karantino laikotarpiu sumažėjus keleivių srautui, nuo balandžio 1 d. iki karantino pabaigos sumažinamas reguliaraus susisiekimo maršrutų skaičius mieste. Kai kurie reisai nutraukiami.
Palangos miesto mero patarėjas Pranas Žeimys teigia, kad popiet Palangos oro uoste nusileis lėktuvas su 160 Lietuvos piliečių, tačiau kur juos visus reikės apgyvendinti, iki šiol nėra aišku. „Kalbamės su viešbučiais, tačiau ne visi nori priimti atvykstančius, o kai kurie pateikė savivaldybei kainas, prilygstančias 5 žvaigždučių apgyvendinimui,“ – sako...
Viešosios tvarkos skyriaus kasdienybė: sužėlę sklypai, apleisti pastatai, reklamos tvarkos pažeidimai 3
Linas JEGELEVIČIUS, 2017 07 13 | Rubrika: Miestas
Miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus (VTS) darbuotojams vasara – darbymečio karštymetis. Kiekvieną dieną skyriaus specialistai pėstute ar automobiliu pagal iš anksto numatytą planą ar signalus leidžiasi į miesto žvalgytuves. Kaip įsitikino „Palangos tilto“ žurnalistas, dalyvavęs su VTS vyr. specialistu Karoliu Gailiumi tokiame reide po Palangą...
Keičiama eismo tvarka mieste šventės „Myliu Palangą 2016“ metu
2016 05 19 | Rubrika: Aktualios naujienos
Gegužės 20-22 dienomis Palangoje vyks tradicinė vasaros sezono pradžios „Myliu Palangą 2016“ šventė. Miestas tikisi sulaukti daug svečių. Kad atvykusių automobiliais šventės dalyvių nuotaikos neaptemdytų patirti nepatogumai, mieste laikinai bus keičiama eismo tvarka.
Tobulesnė eismo tvarka mieste – savivaldybei neįkandama užduotis 1
Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2012 03 15 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis
Palangiškiai ir kurorto svečiai pagaliau sulaukė žiemos pradžioje Eismo saugumo komisijos sumanyto ir miesto valdžios palaiminto eismo tvarkos eksperimento pabaigos.
