Trumpam pristabdyta Jūros g. rekonstrukcija vėl juda į priekį

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2014-11-20
Peržiūrėta
1690
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Trumpam pristabdyta Jūros g. rekonstrukcija vėl juda į priekį

Tris darbo dienas – praėjusį penktadienį, pirmadienį ir antradienį, – Šventojoje, Jūros gatvėje nesigirdėjo technikos burzgimo, nesimatė triūsiančių kelininkų. Per šias dienas aiškintasi, ar darbai vykdomi pagal projektą ir ar pats projektas parengtas tinkamai. Tuo abejojo šventojiškiai, o kelininkai sustabdė darbus, pritarę, kad geriau viską išsiaiškinti dabar, nei tada, kai, išaiškėjus brokui, reiktų rekonstruotąją gatvę perdaryti iš naujo.

Ne Šventoji, o Venecija
Su džiaugsmu sutikę Jūros g. rekonstrukcijos pradžią Šventosios gyventojai praėjusią savaitę susirūpino: ar tikrai UAB „Žemkasa“ darbininkai viską čia daro pagal projektą ir ar tikrai UAB „Plentprojektas“ projektuotojai nesuklydo piešdami gatvės atkarpos į šiaurę nuo sankryžos su Mėguvos gatve trasos brėžinius?
Ketvirtadienį Šventosios gyventojų būgštavimus, kuriuos jie išsakė ir penktadienį vykusio Šventosios seniūnijos bendruomenės visuotinio susirinkimo metu, Palangos merui Šarūnui Vaitkui perdavęs bendruomenės pirmininkas Domininkas Jurevičius „Palangos tiltui“ sakė, jog žiūrint į minėtąją Jūros g. atkarpą, kur kelininkai jau sudėjo kelkraščių bortus ir pila pagrindus asfalto dangai, susidaro toks įspūdis, jog čia bus ne gatvė, o kanalas – lyg kokioj Venecijoj.
Ir išties nereikėjo apsiginkluoti jokia specialia įranga, kad pamatytum: jau prieš sankryžą su Mėguvos gatve rekonstruojamos Jūros g. trasa tiesiog neria žemyn. Minėtieji borteliai, turintys skirti važiuojamąją gatvės dalį nuo šaligatvio, yra geru pusmetriu žemiau nei senasis šaligatvis. O ant vakarinės jo pusės stovėję kioskeliai atrodo pakibę lyg ant skardžio krašto.
„Mes nesame specialistai, bet neramu: ar tikrai čia taip turi būti? Nes dabar vaizdas toks, kad šaligatvis bus gerokai aukščiau važiuojamosios dalies, kuri palijus taps upe. O jeigu nukasti „skardį“ ir pažeminti šaligatvį, tai kaip paskui bus „šlaitai“ tvirtinami? Kreipėmės į Savivaldybę, kad specialistai įvertinų, ar viskas daroma taip, kai reikia. Manome, kad geriau dabar viską išsiaiškinti, negu sulaukti, kai gatvę rekonstravus išlįs koks brokas. Juk tada ir mūsų pačių paklaus: o kur jūs žiūrėjot?“ – dėstė būgštavimus D. Jurevičius.

Darbus sustabdė
Panašu, kad abejonių kilo ne tik Šventosios gyventojams. Praėjusį penktadienį kelininkai Jūros g. nebesidarbavo. O antradienį į Savivaldybę atvykę „Žemkasos“ ir „Plentprojekto“ atstovai dalyvaujant merui Š. Vaitkui, Savivaldybės administracijos direktorei Akvilei Kilijonienei bei Statybos skyriaus specialistams nagrinėjo projekto brėžinius ir aiškinosi, kur kas ir kaip turi būti.
Trečiadienį Jūros gatvėje vėl burzgė kelininkų technika ir triūsė darbininkai.
Kaip sakė UAB „Žemkasa“ technikos direktorius Vitas Ramanauskas, trys prarastos dienos kelininkams yra didelis nuostolis, juolab kad orai eina šaltyn. Tačiau geriau viską išsinagrinėti dabar, kad nebūtų padaryta klaidų – jų taisymas kainuotų gerokai brangiau.
„Žemkasa“ klaidos kainą žino: Klaipėdoje rekonstruojamoji Joniškės gatvė kainavo apie 30 tūkst. Lt. Suklysta, kai Klaipėdos savivaldybei pradėjus vykdyti kitą – lietaus nuotekų tinklų remonto projektą – „Žemkasai“ jau atliekant gatvės rekonstrukcijos darbus buvo pakeistas techninis projektas. Jame numatyta tiesti didesnio diametro vamzdžius, o nurodęs juos tiesti darbų vadovas nepamatė, kad buvo pakeistas ir jų gylis. Taisant klaidą ką tik rekonstruota gatvė „pasipuošė“ 50 m ilgio asfalto lopu.
Beje, apie tai žinojo ir šventojiškiai, ir tai buvo dar vienas argumentas, kad geriau jau darbus stabdyti dabar...

Klaidų nėra
„Susitikę su miesto vadovais, šventojiškių atstovais, projektuotojais bei Statybų skyriaus specialistais išsiaiškinome: mūsų, UAB „Žemkasos“, klaidų nėra“, – patikino bendrovės technikos direktorius V. Ramanauskas.
Pasak jo, išties minimoje Jūros gatvės atkarpoje atlikę visus geodezinius bei kitus reikalingus matavimus projektuotojai gatvės nuolydį „paleido“ žemiau pagal senąją gatvės trasą. Todėl ir atrodo, kad dar „nejudinti“ senieji šaligatviai yra gerokai aukščiau, o kioskeliai „kybo“. Bendrom jėgom sutarta, jog gruntas probleminėse vietose bus „pažemintas“.
„Gyventojai matė ir dar vieną problemą: jų manymu, rekonstruojama gatvė įlenda į privačius sklypus. O pajūrio žemė, kaip žinia, brangi, ir nei pėdos jos prarasti niekas nenori. Iš mūsų pusės jokių klaidų nėra – dirbame pagal projektą“, – sakė V. Ramanauskas.
Kad jokių klaidų nei projekte, nei rangovo atliekamuose darbuose nėra, patikino ir šį objektą kuruojantis Statybos skyriaus vedėjo pavaduotojas Egidijus Balsys.
„Taip, darbus sustabdėme, kad išsiaiškintume iškilusius klausimus. Išties iš pirmo žvilgsnio aukščių skirtumas rėžia akis. Tačiau visų pirma pati gatvė šioje vietoje yra platesnė nei buvo, antra, ir šaligatviai bus platesni, be to, jie suprojektuoti su nuolydžiu. Kai šie darbai bus atlikti, aukščiai susilygins“, – paaiškino E. Balsys.

Problema – elektros stulpai
Vis dėlto problemų rekonstruojant Jūros g. esama. Tačiau jos susijusios ne su projektu.
„Senąją gatvės dangą nuardėme ir pagrindus naujai asfalto dangai klojame ilgesnėje atkarpoje, negu buvo numatyta pirmajame darbų etape. Tačiau negalime nei šaligatvių tvarkyti, nei kloti dviračių tako dangos, nei gatvės važiuojamosios dalies asfaltuoti ten, kur tai jau turėtų būti daroma. Problema – seni elektros stulpai“, – sakė technikos direktorius.
Jis paaiškino, jog gatvės rekonstrukcijos projektą rengė ir lėšas jam įgyvendinti skiria Savivaldybė. O štai visa, kas susiję su elektros tinklais – be to, ir seni elektros stulpai – yra LESTO žinioje. Ši bendrovė yra parengusi tinklų atnaujinimo projektą, tačiau jo įgyvendinimui skirtos lėšos numatytos tik ateinančių metų biudžete“.
„Kadangi neturime galimybės daryti to, kas suplanuota, judame į priekį kita kryptimi, nes reikia atlikti darbus už numatytas šiems metams lėšas“, – paaiškino bėgimą į priekį važiuojamąja dalimi paliekant nejudintus šaligatvius V. Ramanauskas.

Baigs iki 2017 m. pradžios
Skaitytojams priminsime, kad į Jūros gatvę Šventojoje statybinė technika suvažiavo rugpjūčio viduryje. Palangos miesto savivaldybės administracijos skelbtą viešąjį konkursą gatvės rekonstrukcijos darbams, kurie bus atliekami keliais etapais, laimėjusios ir liepos mėnesį sutartį su Savivaldybe pasirašiusios UAB „Žemkasa“ darbininkai pradėjo pirmąjį darbų etapą. Gatvė pradėta rekonstruoti nuo Ošupio tako miestelio centrinės dalies link.
Per kelis rekonstrukcijos etapus, kuriuos planuojama baigti iki 2016 m. pabaigos, bus iš pagrindų atnaujinta 1 tūkst. 237 m gatvės dangos bei įrengtas 1 tūkst. 331 m ilgio asfaltu dengtas dviračių takas. Važiuojamoji gatvės dalis bus išplatinta iki 9,50 m. Eismo juostų plotis sieks 1,25 m, vienpusiam dviračių eismui skirta 3,50 m. Betoninėmis plytelėmis dengtų šaligatvių plotis sieks iki 2 m.
Galimybė patekti į šalia esančias gatves nebus keičiama, po rekonstrukcijos išliks tas pats gatvių išdėstymas, tik sankryžoje su Pušyno ir Prieplaukos gatvėmis neliks papildomo atsišakojimo į Prieplaukos gatvę, o pati sankryža taps saugesnė.
Be abejo, bus paklotos naujos komunikacijos, įrengtas naujas apšvietimas, įrengti mažosios architektūros elementai – suoliukai ir šiukšliadėžės.
Atnaujinta gatvė bus pritaikyta saugiam neįgaliųjų judėjimui: šaligatviai ir sankryžos bus įrengti taip, kad nesukeltų kliūčių negalią turintiems žmonėms, ir nebūtų kaip nors ribojamas jų laisvas gyvenimas, judėjimas ir veikla.
Pirmajam Jūros g. rekonstrukcijos etapui iš Kelių priežiūros ir plėtros programos skirta 1,1 mln. Iš viso Jūros gatvės rekonstrukcija atsieis 5,2 mln. litų.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Palangos meras Šarūnas Vaitkus savo feisbuko paskyroje pasidžiaugė Šventosios uosto atgimimu. Jis informavo, kad Lietuvos premjerei Ingridai Šimonytei pristatė jau atliktus darbus bei būsimuosius kitus Šventosios uosto statybos etapus. Meras tikisi, kad Šventosios uosto atgimimas sparčiai judės į priekį. „Atgimstančiame Šventosios uoste šeštadienį apsilankė premjerė Ingrida Šimonytė  –...


Palangos Vlado Jurgučio progimnazijos stadiono rekonstrukcija bus baigta jau šį mėnesį.


Palangos oro uoste vykstanti rekonstrukcija artėja prie pabaigos, Vakarų Lietuvos regione jau netrukus keleivius ir orlaivius bus galima priimti pagal naujausius standartus atnaujintame oro uosto aerodrome. Kodėl tai svarbu ne vien Palangai, bet ir visam regionui, ir kokią įtaką sėkmingas oro uosto darbas turi regiono ekonomikai?


Rugpjūčio 17-ąją, nuo 10:00 iki 13:00 h. bus nutrauktas vandens tiekimas šių gatvių vartotojams Šventojoje.


Tris darbo dienas – praėjusį penktadienį, pirmadienį ir antradienį, – Šventojoje, Jūros gatvėje nesigirdėjo technikos burzgimo, nesimatė triūsiančių kelininkų. Per šias dienas aiškintasi, ar darbai vykdomi pagal projektą ir ar pats projektas parengtas tinkamai. Tuo abejojo šventojiškiai, o kelininkai sustabdė darbus, pritarę, kad geriau viską...


Jūros gatvės rekonstrukcija Šventojoje vyksta sparčiai

Palangos m. savivaldybės informacija, 2014 09 11 | Rubrika: Miestas

Rugpjūčio viduryje prasidėjusi visų šventojiškių laukta Jūros gatvės rekonstrukcija sparčiai juda į priekį – kaip patikino darbus atliekančios UAB „Žemkasa“ technikos direktorius Vitas Ramanauskas, jeigu orai leis, šiemet suplanuota sutvarkyti atkarpa nuo Ošupio tako iki Mėguvos gatvės gali net „pailgėti“ pora šimtų metrų.


Pradedama Palangos Jūratės gatvės rekonstrukcija

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2012 10 25 | Rubrika: Miestas

Vienoje iš populiariausių, link jūros vedančioje Palangos Jūratės gatvėje jau burzgia statybininkų technika – pradedama šios gatvės rekonstrukcija. Darbus atlieka UAB „Akordas 1“. 


Kurhauzo darbai juda greičiau nei tikėtasi

Gina KUBILIŪTĖ, 2012 06 07 | Rubrika: Miestas

J.Basanavičiaus gatvės pradžios kairiajame kampelyje gan tyliai, tačiau intensyviai vyksta darbai – kalama, pjaunama, gręžiama, ardoma, valoma, karts nuo karto pasigirsta šūksniai ar byrančių plytų garsas.   Byra sienos Tokius garsus jau apie savaitę galim išgirsti restauruojamo Palangos kurhauzo teritorijoje. Žinia, oficialiai šio istorinio...


Savaitgalį Palangoje vykusios „KaRRamBa 5“ varžybos  viliojo pasižvalgyti į „skraidančius“  BMX dviratininkus, riedlentininkus bei riedutininkus ne tik jaunąją kartą, kaip įprasta, bet ir vidutinio amžiaus tėvus, kurie atsivedė savo atžalas, taip pat jų senelius, kurių čia taip pat galėjai išvysti. Sportininkai krito ant nugaros, ant rankų, ant kojų, bet ne ant galvos.


Netrukus pasibaigus šildymo sezonui, UAB „Palangos butų ūkis“ imsis darbų, kurių pavasarį daugiabučių gyventojams prireikia daugiau nei žiemos metu - daugiabučių namų būklės patikros. Deja, jų gyventojai ne visada yra geranoriški butų ūkio darbuotojams. „Dažnai susiduriame su tokia problema, jog  nustačius, kad namui reikia atlikti būtinus darbus, gyventojai purto galvas. „Niekur...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius