Brangios studijos valdžiai mielesnės už nemokamus patarimus

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2012-06-07
Peržiūrėta
458
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Brangios studijos valdžiai mielesnės už nemokamus patarimus

 Ar Palangoje yra rūpinamasi dviratininkais? Atrodytų, toks klausimas yra mažų mažiausiai kvailas. Juk mūsų kurortas didžiuojasi dviem moderniais dviračių takais, kurie nuo Palangos centro vingiuoja iki Karklės pietuose ir į Šventąją šiaurinėje miesto dalyje.

Iš tiesų palei pajūrį nusidriekę patogūs dviračių takai yra tikra atgaiva pedalus minti mėgstantiems poilsiautojams ir į iškylas dviračiais išsiruošusiems palangiškiams. Tiesa, ir čia jie privalo išlikti budriais, nes dviračių taką neretai tenka užleisti netikėtai išnyrantiems automobiliams.

Tačiau kur yra dviratininkams saugūs takai pačioje Palangoje? Be J.Basanavičiaus gatvės, kurioje dviratininkams pažymėta juosta seniai yra praradusi savo reikšmę, daugiau dviratininkų takų kurorte kaip ir nebėra.

Pagrindine miesto arterija – Vytauto gatve dviračiais važiuojantys žmonės siaura važiuojamaja dalimi priversti dalintis su mašinomis, arba erzindami pėsčiuosius nardyti šaligatviuose tarp praeivių. Bet šaligatviais dviračiu važinėti yra draudžiama. Laimei, supratingi policininkai dar neskuba jų bausti už kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Tačiau ir važiuoti Vytauto gatve vasarą dviratininkams yra pavojinga. Beveik du metrus gatvės užima vienoje gatvės pusėje paliktos mašinos. Kai šalia jų dar bando prasilenkti dvi transporto priemonės, pagal kelių eismo taisykles dviratininkams skirtame kelkraščio metre vietos nebelieka. O jei dar Vytauto gatve važiuoja maršrutinis autobusas, dviratininkui iš viso saugiau dingti iš kelio, nes tuomet gatvėje vietos nebelieka net mašinoms prasilenkti.

Negalima sakyti, kad dviratininkai miesto valdžiai visiškai nerūpi. Antai dar kovo mėnesį Saugaus eismo komisijos nariai buvo sumąstę vasarą Vytauto gatvėje uždrausti automobilių stovėjimą ir čia abejose pusėse pažymėti po 75 centimetrų pločio takus dviratininkams. Šis pasiūlymas išgyveno vos kelias dienas, nes Architektūros ir urbanistikos skyriuje idėjos autoriams buvo pasakyta, kad pagal kažkokius Statybos techninius reglamentus numatytiems dviračių takams ir dviems eismo juostoms nebeužtenka gatvės pločio.

Tada išeitų, kad Vytauto gatve dviratininkai iš viso negali važinėtis. Juk vienaip ar kitaip jie vis vien užima panašaus pločio gatvės ruožą. Dabar jie šia gatve važinėja čia net neuždraudus automobilių stovėjimo. Kaip tuomet gatvės pločio užtenka ir stovinčioms mašinoms, ir dviem eismo juostoms, ir dar vietos privalo likti dviratininkams? Ką savivaldybės biurokratams dėl to sako jų reglamentai?

Netrukus įpusės pirmasis vasaros mėnuo. Palangos gatvėse jau dabar jaučiamas automobilių pagausėjimas. Nereikia didelės vaizduotės prognozuojant, kas dėsis dar po mėnesio, kai kurortą užplūs nesibaigiančios mašinų voros, o nedidelio mūsų miesto gatvės primins didmiestį su visais jo atributais: automobilių spūstimis prie sankryžų, gatvėse sunkiai prasilenkiančių mašinų kolonomis. Tuo metu nėra saugu gatvę norintiems kirsti pėstiesiems, o ką jau bekalbėti apie dviratininkus, kurie bus priversti pavojingai nardyti tarp automobilių.

Eismo chaosą Palangoje patiriame kiekvieną vasarą. Kasmet girdime miesto valdžios pažadus tobulinti eismo schemą, kažką keisti pavojingiausiose vietose. Šiemet apie tai savivaldybės vadovai prakalbo gana anksti – dar žiemą. Saugaus eismo komisijos pirmininkas vicemeras Saulius Simė dar tada kalbėjo apie mistinį naujos eismo schemos planą. Atrodytų, tada laiko iki vasaros buvo pakankamai, tačiau viskas taip ir liko plepalais.

Nepavyko išspręsti net Kretingos gatvės ir Klaipėdos plento sankryžos problemos, kai atvažiuojančios mašinos čia užstringa vien todėl, kad degant žaliam šviesoforo signalui eismą į miestą stabdo į kairę sukantis transportas.

Dabar miesto vadovai kalba apie eismo schemos studijos užsakymą. Pateiksime užsakymą kokiam nors institutui, sumokėsime nemažus pinigus, institutas į Palangą atvarys studentus, kurie gatvėse paskaičiuos transporto srautus ir mums pasakys, kaip mieste organizuoti eismą.

Kaip jį tobulinti, institutų nereikia. Ar gali Kaune ar Vilniuje sėdintys teoretikai nuspręsti, kokia tvarka Palangoje turėtų važiuoti automobiliai, kad vasarą nekiltų spūsčių ir būtų saugu pėstiesiems bei dviratininkams? Valdininkams užtektų pasikviesti kasdien kurorto gatvėmis ratus sukančius taksistus ir jie paaiškintų, ką mieste reiktų pakeisti.

Tačiau su eismo bėdomis kasdien susiduriantys palangiškiai miesto valdžiai – ne autoritetas. Savivaldybei paduok brangiai kainuojančius institutų mokslininkus ir jų patarimus, skambiai pavadintus studijomis.

Vieną, jau ne kartą išsakytą, bet miesto valdžios taip ir neišgirstą pasiūlymą noriu pakartoti dar kartą: Vytauto, Ganyklų, Vasario 16-osios ir Bangų gatvėmis būtų galima suformuoti vienos krypties eismo žiedą.

Tokia pertvarka duotų net keletą pliusų. Visų pirma, transportu labiausiai apkrautose Vytauto ir Ganyklų gatvėse sumažėtų avarinių situacijų. Vieną kelkraštį per visą šių gatvių ilgį būtų galima atiduoti mašinų stovėjimui ir taip padidinti stovėjimo vietų skaičių miesto centre. Kitame kelkraštyje liktų pakankamai vietos 1,5 metro pločio dviračių takui. Lengviau būtų išvažiuoti iš skersinių gatvių, nes tuomet vairuotojams tektų praleisti tik iš vienos pusės pravažiuojančias mašinas.

Kuo toks pasiūlymas yra blogas, savivaldybė taip ir nėra atsakiusi.

Netrukus Palangoje ir vėl prasidės eismo chaosas. Kai valdininkai su savo automobiliais miesto gatvėse užstrigs automobilių spūstyse, gal tuomet jie ims galvoti patys, o ne laukti užsakytų studijų.

Jūsų komentaras:

ona 2012-06-15 09:00 (IP: 195.182.88.82)
Kodėl dviračių taku Palanga-Šventoji pastoviai važinėja automobiliai, tikrai pavojinga, o jokių draudimo ženklų nematyti

miestietis 2012-06-13 11:47 (IP: 81.7.87.198)
Dviračių take klesti anarchija.Reikėtų daugiau trafaretų ant tako,kad pėstieji atkreiptų dėmesį.Pats opiausias dalykas-kuria puse turi eiti pėstieji,ar kaire-kaip kelyje,ar dešine,kaip lygiateisis eismo taku dalyvis?mačiau skaudžius griuvimus būtent dėl šitos neapibrėžtos tvarkos.Būtinai reikia stendų ar nuorodų apie judėjimą dviračių taku,nes nelaimė labai arti,o judėjimas vis intensyvėja

Audrai 2012-06-09 12:15 (IP: 195.175.75.142)
Audra gal tavęs niekas nepamyli, kad tokia pikta? Gal jau laikas susirasti meiluzi ir pažiūrėti į gyvenimą sviesiomis akimis? Rašyk padarysim!

Tomas 2012-06-09 12:10 (IP: 195.175.75.142)
Alvydai visada jau 5 metus skaitau Jūsų komentarus ir man jie žiauriai patinka. O kas liečia mera tai jam tik ranka galiu paspaust už tuos darbus kurie vyksta mieste. Čia ne vien mano nuomone taip mano simtai Palangiskiu. Ačiū merui.

raimis 2012-06-09 12:07 (IP: 195.175.75.142)
Merui visa pagarba ir garbe. Laukeme tokio vadovo jau senai. Alvydai ačiū už objektyvuma. O Audrai linkeciau įžvelgti tiesa. Na nebent čia tik audros slapyvardis o už jo slypi koks pavydus politikierius!

Savivaldybes darbuotoja 2012-06-09 12:05 (IP: 195.175.75.142)
Audra neskaityk jei bloga o man gera nes per dvidešimt metu sąstingio Palanga pagaliau pradėjo keistis. Vien ką reiškia Kurhauzo staybos, vaiku parkas, nesuskaiciuojamu gatvių rekonstrukcija ir daug garsių ir puikiu mero darbu. Mero todėl kad žinau kad jis ten vienas ir veža. Sime pastoviai ziovauja ir stengiasi praleisti diena sportuodamas. Atvirai jei nebutu Vaitkaus tai ten butų snipstas. Deja bet tokia tiesa. O ziabkus yra objektyvus ir rašo tiesa.

Audra 2012-06-08 21:42 (IP: 78.61.224.46)
Pilnai sutinku su žurnalistu, nes Palangoje tikrai bijau dviračiu važiuoti, nes tai pavojinga gyvybei. Ir dar noriu pasidžiaugti, kad gal ponas Ziabkus pagaliau pradės kritikuoti valdžią, nes pastaruoju metu pradėjau galvoti, kad jį kažkas (?) "nupirko", nes nuo mero liaupsių jau bloga darosi.

Povilas 2012-06-08 09:07 (IP: 78.61.251.251)
Seniai Ziabkus buvo parašęs tokį skurdų straipsnį...

Taip pat skaitykite

Nuo birželio 1 d. iki rugsėjo 1 d. J. Basanavičiaus gatvėje yra draudžiamas dviračių ir elektrinių transporto priemonių, kurios priskiriamos dviračiams, t. y. elektrinių dviračių, elektrinių paspirtukų, riedžių, elektrinių riedlenčių, eismas. Analogiškas ribojimas visus metus galioja ant jūros tilto bei Birutės parke. Nurodyti draudimai negalioja vedantis (varantis) dviratį


Palanga vasarą tampa vagių rojumi – vieni jų vagia prabangius automobilius – praėjusį savaitgalį buvo pavogtas daugiau kaip 100 tūkstančių eurų kainuojantis automobilis „BMW“ – jų detales, kiti – dviračius. Kol policija vis dar ieško vagišių, nugvelbusių ne tik minėtąjį „BMW“, bet ir trijų automobilių „Porsche“ žibintus...


Palangiškė Ilona Emanuelsson su vyru Joachimu, šiuo metu gyvenantys Šveicarijoje, kviečia jungtis prie žmonių, neabejingų specialiųjų poreikių turintiems kurorto vaikams, bei padėti surinkti lėšų mažiesiems itin reikalingoms ugdymo priemonėms ir infrastruktūrai.  


Itin populiarus dviračių bei pėsčiųjų takas, nusidriekęs palei Klaipėdos plentą nuo sankryžos su Malūno ir Sodų gatvėmis iki miesto ligoninės, tapo patogesnis bei saugesnis – čia įrengtas apšvietimas.


Gegužės 19 d. Palangos dviračių takas buvo virtęs dviračių greičio ruožu, pušynas, ties spalvingąja vaikų žaidimų aikštele – dviračių kroso trasa, slalomo taku. Taip prasidėjo Palangos senosios gimnazijos moksleivių tęstinis tradicinis sveikatingumo projektas „Motorizuoti ir nepavojingi“ – dviračių diena. Kad ir ne tokia gausi susirinkusiųjų komanda...


Itin populiariame dviračių bei pėsčiųjų take, nusidriekusiame nuo prekybos centro „Rimi“ iki miesto ligoninės, pluša darbininkai – prasidėjo maždaug dviejų kilometrų ilgio tako remonto parengiamieji darbai.


Kodėl šį, 2015-ųjų pavasarį, ypač vešli pajūrio pievų ir medžių žaluma, visos gėlės pabudo beveik vienu metu, o žiedų spalvų vaivorykštės putote putoja visuose prietakiuose ir pašaliuose, kur tik akys užmato – arti Šaipių ir Palangos gyventojų jaukiuose kiemuose, naujo aplinkkelio prieigose ir Šventosios apylinkėse, kur buvom numynę dviračių...


Žinia apie Palangą – minant dviračių pedalus

Laura GRENDIENĖ Palangos miesto savivaldybės administracijos Jaunimo reikalų koordinatorė, 2013 06 17 | Rubrika: O man ne dzin

Palangiškiai šeštadienį išlydėjo Senosios gimnazijos abiturientą Tautvydą Lubį bei jo komandą, pasiryžusius originaliai – minant dviračių pedalus – paminėti keletą reikšmingų ir miestui svarbių datų: Palangos – Lietuvos kultūros sostinės metus, miesto 760 metų gimtadienį ir Palangos senosios gimnazijos 90-mečio jubiliejų.


Brangios studijos valdžiai mielesnės už nemokamus patarimus  8

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2012 06 07 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

Ar Palangoje yra rūpinamasi dviratininkais? Atrodytų, toks klausimas yra mažų mažiausiai kvailas. Juk mūsų kurortas didžiuojasi dviem moderniais dviračių takais, kurie nuo Palangos centro vingiuoja iki Karklės pietuose ir į Šventąją šiaurinėje miesto dalyje. Iš tiesų palei pajūrį nusidriekę patogūs dviračių takai yra tikra atgaiva pedalus minti mėgstantiems...


Visi ant dviračių!

Monika ŠIUGŽDAITĖ, 2009 04 22 | Rubrika: Miestas

Sušilę orai daugelį palangiškių pasodino ant dviračių. Pedalus mina nuo jauniausio „triratukininko“ iki senjoro amžiaus žmonių. Visi garsiai deklaruoja, jog palangiškis be dviračio – netikras palangiškis. O kaip, kada ir kodėl gyventojai pasikinko minamą arkliuką, klausėme gyventojų, sutiktų tiesiog gatvėje.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius