Chaosas gatvėse – amžinas Palangos kryžius

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2012-07-26
Peržiūrėta
1930
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Chaosas gatvėse – amžinas Palangos kryžius

Palangos gatvėmis vėl burzgia nesibaigiančios voros automobilių, pakelės nuklotos transporto priemonėmis, sankryžose – didmiesčio lygio mašinų spūstys, o po darbo grįždami į namus kurorto gyventojai kelių kilometrų kelionei sugaišta mažiausiai 20 minučių.

Ištisą dieną į Palangą ir iš jos kursuojant tūkstančiams automobilių ypatinga kančia yra iš Vasaros ir Sodų gatvių įsukti į amžinai transportu apkrautą Kretingos gatvę.

Tie kas nori pasukti link Klaipėdos, automobilių srauto pauzės pralaukia po keliolika minučių, o už jų išsirikiuoja pravažiuoti negalinčių mašinų eilė. Pamatę menkiausią plyšį į Klaipėdą važiuojantys vairuotojai skuba įsilieti į Kretingos gatvės srautą sukeldami avarines situacijas. Ką ten į Klaipėdą, norint išsukti link Palangos tenka laukti į kurortą važiuojančių poilsiautojų malonės – gal kuris „susimils“ ir praleis.

Mieste pagausėjus mokamų automobilių stovėjimo vietoms vienadieniai poilsiautojai savo mašinomis užkišo daugiabučių namų kiemus. Rytais palangiškiai net bijo išvažiuoti savo mašinomis į miestą, nes nėra tikri, ar grįžę prie namo ras laisvą vietą.

Tačiau didžiausia blogybė yra net ne vasarą miestą apimantis eismo chaosas, o kurorte tvyranti visuotinė įtampa ir nervinga atmosfera. Nervinasi poilsiautojai pro automobilių voras mėgindami prasibrauti į kitą gatvės pusę. Keikiasi spūstyse stovintys ar į pagrindinę gatvę negalintys išsukti vairuotojai. Baugščiai aplinkui dairosi pagrindinėje Vytauto gatvėje sau skirto tako neturintys dviratininkai, kurie priversti pavojingai laviruoti tarp mašinų.

Apskritai, tokios įtampos, kurią tenka patirti vasarą važiuojant Palangoje, nėra nei Vilniuje, nei kituose Europos didmiesčiuose. Nes tik Palangoje sankryžose eismo tvarka nėra pakitusi nuo sovietmečio. Tik mūsų kurorte pagrindinėje ir gana siauroje Vytauto gatvėje automobilių eismas nėra atskirtas nuo dviratininkų. Tik pas mus šviesoforu nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose vasarą praktiškai nenutrūksta žmonių srautas. Vairuotojams, norintiems nepažeidžiant kelių eismo taisyklių kirsti pėsčiųjų perėją, matyt, tektų laukti nakties.

Toks vaizdas liepos ir rugpjūčio mėnesiais Palangos gyventojus persekioja jau daugelį metų. Kodėl jo nesugeba pakeisti antrus metus modernaus kurorto įvaizdžio siekianti naujoji miesto valdžia?

Milijonai litų išleidžiami naujai asfaltuojamoms gatvėms, šaligatviai klojami trinkelėmis, tačiau nė viena miesto valdžia nesusirūpino bent jau vasaros metu tobulinti eismą mieste. Gal pasibaigus sezonui, kai šios problemos 9 mėnesiams tarytum išnyksta, savivaldybės vadovai užmiršta, kas vyko vasarą? Miesto eismo organizavimas atiduotas į neįgalios Saugaus eismo komisijos rankas, kuri tesugeba dalinti leidimus sunkiasvorių mašinų pravažiavimui.

Bene 10 metų trunkančios kalbos apie daugiaaukštes ar požemines automobilių stovėjimo aikšteles kurorte ir liko kalbomis, nors šie „stebuklai“ jau yra ne viename Lietuvos mieste. Tuose pačiuose Druskininkuose – taip pat. Lyg ir arčiausiai šio pažado įgyvendinimo yra dabartinė miesto tarybos valdančioji koalicija. Jos programoje nurodytos net konkrečios būsimų daugiaaukščių automobilių stovėjimo aikštelių vietos.

Svarbiausias klausimas – kada šios aikštelės atsiras? Konservatoriai savo rinkimų programoje nurodė net jų statybų terminus. Tiesa, gana aptakius – nuo 2011 iki 2015 metų. Tuomet reiktų suprasti, kad daugiaaukščių aikštelių statybos turėtų būti bent jau projektuojamos.

Ką mes turime šiandien, kai į antrą pusę persirito jau 2012 metai? Rąžės aikštelės modernizavimas nepajudėjęs iš vietos. Panašu, kad dar iš viso neapsispręsta, ar šiai teritorijai neprireiks naujo detaliojo plano. Rūke paskendusi idėja autobusų stotį perkelti į „Statoil“ aikštelę. Tam būtinas detalusis planas, regis, buvo paruoštas dar pernai. Jį tvirtinti buvo žadamą gegužę. Vėliau – birželį. Tačiau tarybos šio sprendimo projektas taip ir nėra pasiekęs. Sakoma, kad su plano rengėjais nepavyksta pasirašyti infrastruktūros sutarties. Kokia jos esmė ir kas ten nepavyksta – matyt, ne Palangos gyventojams žinoti.

Ko norėti iš didelio pasiruošimo ir nemenkų statybų reikalaujančių projektų, jei miesto valdžia šiai vasarai taip ir nesugebėjo įrengti žadėtų elementarių automobilių stovėjimo vietų komunalininkų aikštelėje už Darbo biržos pastato.

Tobulesnė eismo schema, regis, tokiame nedideliame mieste vos su trimis išilginėmis gatvėmis Palangos valdžiai iš viso neįkandamas dalykas. Tam pasirodo reikia mokslininkų studijos. Apie ją buvo pradėta kalbėti dar žiemą, tačiau iki šiol nėra pradėta net šią studiją galinčių padaryti rangovų paieška. Ką jie studijuos apytuštėse Palangos gatvėse pasibaigus sezonui? Norint pajusti kurortą kamuojančius transporto srautus, sankryžų pralaidumą, mašinas miesto gatvėse reikia

skaičiuoti vasaros įkarštyje.

Jei tai bus atliekama kitą vasarą, kažkokių realių pokyčių geriausiu atveju galime tikėtis tik 2014 metais. Iki tol vasaros palangiškiams ir čia atvažiuojantiems poilsiautojams ir liks pusantro mėnesio trunkančiu košmaru. 

Jūsų komentaras:

Rytis 2012-09-15 19:17 (IP: 78.61.204.18)
Taigi mūsų meras pataikauja avykstantiems,bet ne cia gyvenantiems.Gal galėtų Pasikonsultuoti su Druskininkų meru kaip reikia mylėti ir savus gyventojus,kurie juk po keletos metų vel rinks miesto valdžią ir kurie gyvena,ne du mėnesius Palangoje,omištisus metus.Mere-atsimerk!!!

ona 2012-07-30 11:49 (IP: 78.61.27.187)
Vasara reikia Vytauto g. palikti tik pestiesiems ir dviratininkams, maziau butu avariniu situaciju, per daug nuolaidziaujama automobilistams. Nera jokiu draudziamu zenklu ir kontroles dviraciu take, vaziuoja automobiliais kas tik nori, o toks didziulis srautas dviratininku, vaiku, pesciuju, matyt laukiama nelaimes, o tada jau ieskosim kaltu...

Pažanga 2012-07-26 18:30 (IP: 78.61.27.241)
Ziabkui prireikė daugiau kaip metų praregėti, jog Eismo komisija ir jos pirmininkas, turintis galvą kaip atmušta bokso kriaušė, yra valdomi ne ko tai kito, bet pačio MERO. Dar nebuvo tokio chaoso kurorto gatvėse kaip paskutiniai metai ir Vaitkus dėl to privalo prisiimti asmeninę atsakomybę

Taip pat skaitykite

Primename, kad nuo rugsėjo 16 d. iki gegužės 15 d. rinkliava už automobilių stovėjimą Palangos miesto gatvėse yra nerenkama.


Nuo gegužės 15 d. iki rugsėjo 15 d. imtinai renkama rinkliava už automobilių stovėjimą dalyje Palangos miesto gatvių. Rinkliavos dydis priklauso nuo zonos, kurioje statomas automobilis.


Nuo rugsėjo 16 dienos - nemokamas automobilių stovėjimas Palangos miesto gatvėse. 


Kaip informavo "Palangos tiltą" Andromeda Grauslienė, Klaipėdos apskrities policijos komisariato komunikacijos specialistė, kūčių (gruodžio 24 d.), nuo 13 val.iki 21 val., Palangoje buvo patikrinta 1325 automobilių, neįleista 17, surašyta 11 protokolų už KET pažeidimus ir du protokolai pagal ANK 45 str. dėl apsauginių veido kaukių nedėvėjimo. Kretingoje penkiuose postuose...


Palangos policija informavo "Palangos tiltą", kad policijos pareigūnai griežtai kontroliuoja automobilių atvykimą į Palangą, pirmąją patikros dieną, trečiadienį, buvo patikrinta apie 2000 automobilių, neįleista apie 100.


Iki metų pabaigos likus vos kelioms savaitėms, dvejose gatvėse – Gintaro ir Simpsono – dar burzgia sunkioji technika, zuja darbininkai.


Antradienis, kovo 3 d., buvo itin produktyvi diena kurorto merui Šarūnui Vaitkui, kuris kartu su Savivaldybės Statybos skyriaus vedėjo pavaduotoju Giedriumi Ramonu lankėsi Vilniuje, Lietuvos automobilių kelių direkcijoje, kur su jos vadovu Vitalijumi Andrejevu bei atsakingais specialistais aptarė ne vieną Palangos miesto bendruomenei aktualų klausimą.


Nuo rugsėjo 16 d. iki gegužės 15 d. automobilių statymas Palangos miesto gatvėse bei daugumoje automobilių stovėjimo aikštelių yra nemokamas. Visus metus transporto priemonių stovėjimas mokamas tik Rąžės gatvėje esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje.


Nuo gegužės 15 dienos iki rugsėjo 15 dienos už automobilių stovėjimą dalyje Palangos miesto gatvių renkama vietinė rinkliava. Miesto gatvės, kuriose kurortinio sezono metu už automobilių stovėjimą reikia mokėti vietinę rinkliavą, yra suskirstytos į tris zonas: raudonąją, geltonąją ir žaliąją.


Chaosas gatvėse – amžinas Palangos kryžius  3

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2012 07 26 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

Palangos gatvėmis vėl burzgia nesibaigiančios voros automobilių, pakelės nuklotos transporto priemonėmis, sankryžose – didmiesčio lygio mašinų spūstys, o po darbo grįždami į namus kurorto gyventojai kelių kilometrų kelionei sugaišta mažiausiai 20 minučių. Ištisą dieną į Palangą ir iš jos kursuojant tūkstančiams automobilių ypatinga kančia yra iš...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius