Motorolerio vairuotojas: legalus ar kelių „erelis“?

Monika ŠIUGŽDAITĖ, 2009-06-13
Peržiūrėta
2057
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Tie, kurie vaikystę praleido mindami dviračio pedalus, gūžčioja pamatę paauglius, burzgiančius motoroleriais bei keturračiais. Ne itin paklusnūs kelių eismo dalyviai dažnai kelia grėsmę ir sau, ir kitiems. 

 

Motoroleris = mopedas

Nei Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, nei KET sąvokos „motoroleris“ nėra – tokiu atveju kalbama naudojant mopedo sąvoką. Kelių eismo taisyklėse numatyta, jog mopedo vairuotojas privalo su savimi turėti Lietuvos Respublikos teritorijoje galiojantį vairuotojo pažymėjimą ar mokymo įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad jis moka KET, transporto priemonės registravimo ir valstybinės techninės apžiūros dokumentus bei įstatymų nustatytą draudimo dokumentą. Tačiau vis dar neretai pasitaiko, jog ant tokios „paaugliška“ vadinamos transporto priemonės sėdasi jokių dokumentų neturintys asmenys.

Pajūryje taip mėgiamų keturračių vairuotojai, priklausomai nuo transporto priemonės masės, taip pat turi turėti vairuotojo pažymėjimą, patvirtinantį teisę vairuoti B1 arba B kategorijos transporto priemones. Lengvuosius keturračius vairuoti gali asmuo, turintis AM kategorijos pažymėjimą. Patys motociklai, dalyvaujantys eisme, taip pat turi būti įregistruoti.

 

Nepaklusnūs kelių eismo dalyviai

„Kaip normalus ir sąžiningas kelių eismo dalyvis, stovėjau ties Klaipėdos plento ir Sodų gatvės sankryža. Mano pusėje degė raudonas šviesoforo signalas. Tačiau motoroleriu važiuojantis kokių 13-14 metų paauglys be jokių skrupulų, apsižvalgė ir „nėrė“ per sankryžą. Taip, jam nebuvo jokios kliūties, bet ar jis ne eismo dalyvis, su tokiomis pat pareigomis ir atsakomybe? Toks pavyzdys, spėju, užkrečia ir kitus. Apskritai, mane siutina tie jaunieji gatvės plevėsos – nei šalmų, nei taisyklių – jokios pagarbos ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams“, - piktinosi palangiškis Antanas, užsukęs į redakciją ir pasiūlęs pasidomėti, kodėl šie „kelių ereliai“ laksto „nepakirptais sparnais“. Vyrą piktino ir paplūdimio smėliu „bet kaip“ važinėjantys keturračių vairuotojai. Anot jo, „Lietuvos kelių eismo sistemoje didžiulė betvarkė, o vairuotojų atsakomybės – nėra. Važinėja kas kaip nori, kur nori ir su kuo nori“. 

 

Baus nepilnamečių tėvus

Mopedus galima vairuoti asmenims nuo 15 metų. Prieš sėsdami ant dviratės transporto priemonės, jie privalo išklausyti specialius kursus, kuriuos rengia vairuotojų rengimo mokyklos. Tačiau vis dar opus klausimas yra vairuotojai - „savamoksliai“. Nemokėdami elementarių KET taisyklių jie manevruoja kaip nori, sudaro avarines situacijas, važinėja bet kokia kryptimi visais įmanomais keliais ir takeliais. Šalmas, tvarkinga ir būtinai priregistruota transporto priemonė – daugeliui taip pat iki šiol neišsprendžiama problema. Tačiau jei 16 metų neturintis mopedo vairuotojas padarys avariją ar bus nubaustas už Kelių eismo taisyklių pažeidimus, už jį atsakys tėvai. Administracinė atsakomybė taikoma tik nuo 16 metų, todėl tokio amžiaus sulaukę jaunuoliai baudas galės mokėti patys (iš tos pačios – tėvų kišenės). Todėl tėvai, nupirkdami tokią transporto priemonę ir nesirūpinantys savo jaunojo vairuotojo „legalumu“ ar saugumu, rizikuoja užsitraukti pareigūnų nemalonę: straipsniais už tėvų valdžios nepanaudojimą, nustatytų pareigų nevykdymą, t. y. už nevykdymą pareigos auklėti ir prižiūrėti nepilnamečius vaikus.

 

Neatidūs pėstieji gąsdinami baudomis

Nors kol kas Palangos komisariate nėra užfiksuotų mopedų vairuotojų pažeidimų, pareigūnų atlaidumas jauniesiems vairuotojams išseks. Piktybiški – šalmų nedėvintys ir taisykles pažeidinėjantys vairuotojai bus baudžiami nustatyta tvarka.

Pro pirštus žiūrima ir į reikalavimą keliais važinėjantiems asmenims iki 18 metų dėvėti šalmus. Nei vienas dviratininkas šiais metais dar nebuvo baustas, tačiau kituose miestuose dažnėjantys pareigūnų reidai gali pasiekti ir Palangą.

Šiais metais Palangoje užregistruoti 59 pėsčiųjų pažeidimai. Neapdairūs poilsiautojai ir palangiškiai ėjo per perėją degant draudžiamam šviesoforo signalui, kirto gatvę ne per perėją, ėjo kelkraščiu tamsiu paros metu be atšvaitų. Tokie pažeidimai užtraukia 50-100 litų baudą.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Trečiąjį lapkričio sekmadienį minima Pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti skirta išreikšti solidarumą ir dvasinį palaikymą šeimoms, kurios išgyvena netektis dėl keliuose prarastų savo artimųjų, draugų ar pažįstamų.


Palangoje iškilęs apžvalgos ratas pagamintas išskirtinai Lietuvos pajūriui.


2022 m. gegužės  9 – 15 d. sustiprintą vairuotojų blaivumo kontrolę visoje Klaipėdos apskrityje vykdę kelių policijos pareigūnai iš viso užfiksavo 278 KET pažeidimus. Nustatyta net 12 neblaivių vairuotojų.


Kaip informavo "Palangos tiltą" Klaipėdos apskr. VPK Komunikacijos vedėja Andromeda Grauslienė, Palangoje  praėjusį savaitgalį vėl buvo išskirta papildomų pajėgų. Per ilgąjį savaitgalį Palangos kurorte buvo surašyti 143 protokolai už KET pažeidimus, o už administracinių nusižengimų kodekso (ANK) 45 str. pažeidimą dėl karantino nesilaikymo surašytas tik 1...


Antradienis, kovo 3 d., buvo itin produktyvi diena kurorto merui Šarūnui Vaitkui, kuris kartu su Savivaldybės Statybos skyriaus vedėjo pavaduotoju Giedriumi Ramonu lankėsi Vilniuje, Lietuvos automobilių kelių direkcijoje, kur su jos vadovu Vitalijumi Andrejevu bei atsakingais specialistais aptarė ne vieną Palangos miesto bendruomenei aktualų klausimą.


Palangai grėsmę kelia ne Ebola, o tuberkuliozė

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2014 10 16 | Rubrika: Miestas

Trečiadienį į „Palangos tilto“ redakciją rinkosi mūsų skaitytojai, kuriuos domina sveikatos priežiūros būklė, visuomenės sveikatos programų įgyvendinimas bei sveikatingumas mūsų mieste. Į skaitytojų klausimus atsakė Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Palangos skyriaus vedėjas Remigijus Kučiauskas bei specialistė Jolita Vaznonytė. Deja, ne į visus klausimus buvo kam...


Kaip galima garsinti Palangos vardą Lietuvoje, kaip parodyti, kad mūsų miesto jaunimas – iniciatyvus ir neapkiautęs? Įvairiai. Ir nebūtinai spausdinant užsakomuosius straipsnius ar žūtbūt stengiantis įlisti „į televizorių”. Tai įrodė Senosios gimnazijos abiturientas Tautvydas Lubys, kartu su bendraminčių komanda dviračiu apvažiavęs septynis Lietuvos miestus ir...


Ketvirtadienio rytą nuo septintos iki vienuoliktos valandos Palangos pėstieji, dviratininkai ir vairuotojai galėjo išvysti keliose miesto vietose stovinčius policijos patrulių ekipažus. Pareigūnai stebėjo, kaip pėstieji bei dviratininkai laikosi kelių eismo taisyklių (KET), be to, stabdė kai kurias transporto priemones bei alkotesteriu tikrino, ar vairuotojai už vairo sėdo blaivūs, bei...


Ar gali automobilių ir jų vairuotojų pašventinimas apsaugoti nuo nelaimių kelyje? Vieni, išgirdę apie tokią Lietuvos Vyskupų konferencijos iniciatyvą keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną, rugsėjo 25-ąją, iš nuostabos kraipė galvą, kiti abejingai numojo ranka, o tikintys tokio palaiminimo nauda praėjusį sekmadienį dalyvavo už keliaujančiuosius ir vairuotojus laikomose...


Motorolerio vairuotojas: legalus ar kelių „erelis“?

Monika ŠIUGŽDAITĖ, 2009 06 13 | Rubrika: Miestas

Tie, kurie vaikystę praleido mindami dviračio pedalus, gūžčioja pamatę paauglius, burzgiančius motoroleriais bei keturračiais. Ne itin paklusnūs kelių eismo dalyviai dažnai kelia grėsmę ir sau, ir kitiems. 


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius