Palangos oro uostas po rekonstrukcijos taps erdvesnis

***, 2020-01-14
Peržiūrėta
1854
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Susisiekimo ministerija skelbia, jog VĮ Lietuvos oro uostų ir VĮ „Oro navigacija“ strateginiuose veiklos planuose ir investiciniuose projektuose numatyti pagrindinių šalies oro uostų rekonstrukcijos darbai, leisiantys padidinti keliautojų srautus. Skelbiama, jog didžiausios investicijos bus nukreiptos į Vilniaus, Kauno ir Palangas oro uostų infrastruktūros plėtrą.

Šiuo metu jau pradėta Palangos oro uosto terminalo rekonstrukcija, po kurios bus perplanuotos pastato erdvės bei padidintas terminalo pralaidumas. Per artimiausius kelis metus planuojama atnaujinti ir šio oro uosto kilimo tūpimo taką.

Rekonstrukcijos metu bus išplečiama aviacijos saugumo patikros zona ir išvykimo salės, atnaujinamos ir plečiamos komercinės zonos. Visa paslaugų gerinimui numatyta investicijų suma skiriama iš oro uostų uždirbamų lėšų. Prognozuojama, kad jau šiais metais keleiviai bus pakviesti į atsinaujinusius Palangos oro vartus.

Šiuo metu Palangos oro uostas atsinaujina – vykdomi terminalo infrastruktūros pokyčiai. Oro uoste atnaujinamos ir plečiamos komercinės zonos, plečiama aviacijos saugumo patikros zona (tam statomas priestatas), perplanuojamas ir didinamas išvykimo salės plotas.

Baigus atnaujinimo darbus, jau šių metų pavasarį, keleiviai galės dar greičiau ir patogiau pereiti pasų kontrolę – ne Šengeno išvykimo zonoje veiks dar viena papildoma Valstybės sienos apsaugos tarnybos kabina. Visi infrastruktūros pokyčiai didins oro uosto pralaidumą – tiek orlaiviai, tiek keleiviai oro uoste galės judėti dar patogiau ir dar greičiau atlikti būtinąsias patikros procedūras prieš skrydžius.

Lietuvos oro uostų tinklui priklausančiame Palangos oro uoste 2019 metais sulaukta daugiausia keleivių per visą šio oro uosto istoriją – daugiau nei 338 tūkst. (7 proc. daugiau nei 2018 metais). Bendras skrydžių skaičius padidėjo daugiau kaip 500 ir 2019 m. taip pat pasiekė rekordines aukštumas – perkopė 5 tūkst.

Palangos oro uostas yra sparčiausiai augantis Lietuvos oro uostų tinkle – nuo 2014 metų, kai trys oro uostai buvo sujungti į vieną organizaciją, keleivių skaičius šiame oro uoste šoktelėjo daugiau nei 150 proc.

 

Palangos oro uosto vadovas Andrius Daujotas sako, kad 2019 metai mažiausiems, tačiau nuosekliai augantiems oro vartams, buvo itin sėkmingi dėl kelių priežasčių: puikios keleivių ir vežėjų aptarnavimo kokybės bei oro linijų bendroves stebinančių užpildymo rodiklių.

 

„Džiaugiamės, kad Palangos oro uostas turi nepriekaištingą reputaciją tarp oro linijų. Kalbantis su jų atstovais, visuomet girdime, jog mūsų aptarnavimo ir priežiūros kokybė – nepriekaištinga, o bendradarbiavimas su įgulomis ar pagalba keleiviams – operatyvi. Tai leidžia į oro uostą atvesti daugiau vežėjų, kurie siūlo daugiau skrydžių įvairiomis kryptimis. Dėl to auga ir keleivių skaičius, kurie iš Palangos gali tiesiogiai pasiekti vis daugiau Europos miestų. Be to, lėktuvai iš Palangos kyla pilnutėliai – puikus orlaivių užpildymo rodiklis taip pat yra svarbi oro uosto rodiklių augimo priežastis“, – sako A. Daujotas.

Mažiausio oro uosto statusas šalyje nesutrukdė Palangos oro uostui 2019-aisiais būti vienu labiausiai augančiu oro uostu šalyje. Čia intensyviau nei Vilniuje ir Kaune daugėjo skrydžių – sostinėje jų skaičius per praėjusius metus paaugo 1 proc., Kaune – 5 proc., o Palangoje net 12 proc. Palangos oro uostas išsiskiria ir tuo, kad santykinai mažame oro uoste keleiviai gali rinktis net iš 7 oro bendrovių pasiūlos.

 

Itin svarbus visam Vakarų Lietuvos regionui buvo 2019 metais atidarytas skrydis Palanga – Dortmundas (Vokietija). Svarbu paminėti, kad Vokietija yra ne tik Lietuvos, bet ir būtent Klaipėdos regiono, viena iš svarbiausių atvykstamojo turizmo rinkų, viena iš prioritetinių užsienio investicijų bei verslo plėtros krypčių.

 

Pasak Palangos oro uosto vadovo, baigus terminalo rekonstrukcijos darbus ir toliau ketinama investuoti į peronų, kilimo-tūpimo tako kokybės palaikymą, oro uosto priežiūrai reikalingos technikos atnaujinimą.

 

Po infrastruktūros pokyčių, 2020 m. vasaros sezono metu iš Palangos dar patogiau keliauti bus galima 3 naujomis kryptimis: „Norwegian Air Shuttle“ dukart per savaitę skraidins į Stokholmą ir Kopenhagą, o „Ryanair“ nuo kovo mėnesio triskart per savaitę siūlys skrydžius į Dubliną.

 

Apie Palangos oro uostą

 

Palangos oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 78 reguliariosiomis kryptimis į 55 miestus 26 šalyse.

Vilniuje planuojama dviaukščio išvykimo terminalo statyba, Kaune – keleivių terminalo plėtra.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Miesto poliklinika jau neilgai trukus pasikeis – taps ne tik gražesnė, bet ir gerokai patogesnė tiek lankytojams, tiek čia dirbantiems medikams. Gruodžio 11 dieną paskelbtas poliklinikos pastato rekonstrukcijos darbų konkursas.


Šventosios uostas gyvena užbaigtuvių nuotaikomis – įgyvendintas žvejybos infrastruktūros sukūrimo darbų etapas.


Penktadienį, rugsėjo 3 d., susisiekimo ministras Marius Skuodis oficialioje ceremonijoje Palangos oro uoste kartu su Lietuvos oro uostų ir Palangos miesto savivaldybės vadovais paskelbė šio oro uosto infrastruktūros rekonstrukcijos pradžią. Jau nuo pirmadienio, rugsėjo 6 d., Palangos oro uostas bus uždaromas minimaliam 45 dienų laikotarpiui, kurio metu bus atnaujintas lėktuvų kilimo ir...


Palangos Ligoninės gatvės sankryžoje burzgia sunkioji technika, zuja darbininkai – vyksta sankryžos rekonstrukcijos darbai.


Gintaro gatvėje intensyviai vyksta rekonstrukcijos darbai – čia visu pajėgumu dirba sunkiasvorė technika ir kelio darbininkai, tad buvusi sulopyta, duobėta, išsiklaipiusiais šaligatviais, pasenusiais gatvės šviestuvais gatvė taps gražesnė bei patogesnė vairuotojams, taip pat – ir pėstiesiems. Remonto darbai verda ir kitose miesto gatvėse.


Susisiekimo ministerija skelbia, jog VĮ Lietuvos oro uostų ir VĮ „Oro navigacija“ strateginiuose veiklos planuose ir investiciniuose projektuose numatyti pagrindinių šalies oro uostų rekonstrukcijos darbai, leisiantys padidinti keliautojų srautus. Didžiausios investicijos bus nukreiptos į Vilniaus, Kauno ir Palangas oro uostų infrastruktūros plėtrą.Lietuvos oro uostų tinklui...


Palangos oro uostas liepos mėnesį buvo ketvirtas pagal keleivių augimątarp mažųjų Europos oro uostų, rodo prieš kelias dienas paskelbti naujausi Tarptautinės oro uostų tarybos„ACI Europe“ duomenys. Vertinantšių metųliepos, palyginti su tuo pačiu 2015 metų mėnesiu, duomenis, oro uostas fiksavo 55,6 proc. keleivių skaičiaus augimą (26,6 tūkst.) ir nusileido tik trims...


Palangos oro uostas taps saugesnis

„Palangos tilto” informacija, 2013 03 07 | Rubrika: Miestas

Šią savaitę buvo pabaigtos apie metus laiko trukusios Tarptautinio Palangos oro uosto avarinių gelbėjimo darbų pastato statybos.


Šiemet, balandžio mėnesį, pradėtus rekonstrukcijos darbus, pagal Europos Sąjungos Sanglaudos skatinimo veiksmų programą „Aplinka ir darnus vystymasis“ Poilsio ir reabilitacijos centre „Pušynas“ darbuotojai jau baiginėja, tačiau dar užtruks, kol bus vykdomi patikrinimai. Rekonstrukcijos dėka bus sutaupoma šildymo energija, o ir pastatas, kaip paminėjo centro direktorius Vincas Nesteckis...


Šventosios uostas taps ispanišku

www.ve.lt, 2010 01 19 | Rubrika: Miestas

Praėjusį antradienį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje Ispanijos inžinierių, konsultantų bei architektų kompanijos „Alatec“ direktorius regioninėms konsultacijoms Enrique Uribarri pristatė Šventosios jūrų uosto atstatymo galimybių studijos tarpinę ataskaitą.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius